visa-kortista...
käytättekö visa puolta, miten ja missä tilanteissa(esim. maksatteko sellasen ostoksen visal, johon ei tavallisesti ehkä ois ollu mahdollisuutta sekä ´jos tili huutaa tyhjyyttä niin silläkö pidätte talouden " pystyssä" tilipäivään saakka?
ite hankin visakortin ja mietin sitä et onko hullua ostaa esim. ruokaa visalla kuun lopulla?
kiitti
Kommentit (8)
visaa vain ulkomaanostoissa. Kerran olen suomessa maksanut tulevan kuun joululahjan, joka tosin ei ollut kallis, mutta halusin menon joulukuulle.
Mutta onhan tuo visakortti hyvä olla olemassa, jos vaikka yhtäkkiä tarvitsee rahaa..
eikä Electron kelvannu ainaka sillon monessa paikassa. lisäks sain helposti maksettua ulkomaisia ostoksia.
Visa puolta mun ei ollu tarkotus käyttää lainka.. No sain lapsen ja nyt hoitovapaalla, joten rahat on tosi vähissä ja Visaa pitää vinguttaa ruokakaupassa loppukuusta.. :-/
Ihan turhaan syyllistetään ihmisiä siitä, että talous on kuralla, jos ostaa luotolla ruokaa NIIN KAUAN, kuin on kuitenkin pystynyt maksamaan ne luottolaskut -> hallussa on se luottokortti!
ja on helppo katsoa kuun puolessavälissä kun lasku tulee mihin rahat on menny. Raja mulla on 2500e, ja maksan aina kuun lopussa koko laskun, eli mitään korollista joustavaa luottoa ei ole. Miksi pitäis käyttää pankkikorttia esim ruokaan? Eikö idea o siinä että tää systeemi on nopea ja luotettava, ja aina on millä maksaa, ei tarvitse kantaa suuria määriä rahaa mukana, ja ebayn huutokaupassa voi maksaa paypalilla, ja sulla on siinä osto turva.
Teen isompia hankitoja luotolla vain jos tiedän, että eräpäivänä minulla on varaa maksaa koko lasku, eikä mene korolliselle ajalle. Niin ja että se suurempi hankita ei vie taas seuraavan kuun tilannetta samaksi. Eli toisin sanoen vain jos on odotettavissa tietty rahasumma, niin voin käyttää sen " etukäteen" . Eli voin vaikka 2 viikkoa ennen lapsilisää käyttää 210 euroa, mutta sen jälkeen lasken ko. rahat käytetyiksi, enkä laske niiden varaan mitään muuta ja siirrän ne heti käyttötililtä pois visa-laskua odottamaan.
Kerran olen ennen kotihoidontukea tehnyt ruokaostokset visalla, silloinkin olin palaamassa seuraavassa kuussa töihin ja tiesin, että silloin on varaa maksaa myös edellisen kuun ostoksia...
MUTTA olen kyllä sitä mieltä, että JOS rahaa on niin vähän, että ruokaa pitää ostaa velaksi niin visalla (tai vastaavalla perusmaksukortilla) se silloin kannattaa tehdä sillä seuraavan kuun laskussa maksettunahan sillä ei vielä mene edes korkoa. Tietenkin pitää yrittää pitää asiansa sillä tavalla, että raha riittää ruokaan ja muuhun tarpeelliseen, mutta jos nyt syystä tai toisesta toisin kävisi niin tämä on se paras vaihtoehto. Paljon parempi kuin korollinen postimyyntiluotto tai pikavipit...
Vierailija:
ja on helppo katsoa kuun puolessavälissä kun lasku tulee mihin rahat on menny.
Mutta en mä ymmärrä sitä, koska kyllä mulle tulee samanlainen erittely pankkikortinkäytöstäkin. Siis tiliotteessahan lukee kuun lopussa joka ainoa ostot joka pankkikortilla on tehty, samoin myös laskunmaksut ja tilisiirrot, joita visasssa EI näy. Kyllä mun mielestä pankkikortin käyttö on tehokkaampi tapa seurata menojaan ja tulojaan. Pankki tekee kirjanpidon valmiiksi. Lopussa vielä lukee yhteenlasekettuna että paljonko on ollut panoja ja ottoja.
Sinänsä mulle on ihan sama maksaako joku pankilla vai visalla, kunhan katetta löytyy ja luottokorttilaskut pystytään maksamaan joka kuu.
Vierailija: