<<<Syyssissien viikko 3>>>
Kommentit (34)
Sonjalle sitten nousi kuin nousikin illalla kuume ja lähdettiin lääkäriin. Yllätys yllätys. Neitillä on korvatulehdus. Lääkkeet saatiin ja nuhakin toivottavasti menee antibiootilla ohi.
Risella ja kipeä Sonja 2309
Sairastelut senkun jatkuu sissi vauvoilla, kurjaa!
Jes, meillä nukuttiin pitkästä aikaa ihan ok yö, kun tuo Mennin sairastelu sekoitti yöt ihan täysin.
Hitsi kun en oo saanu vielä mitään aikaseks, puhelimessa vaan oon lörpötellyt. Nyt meen kyllä vaatehuoneen siivouksen kimppuun..
Voikaa hyvin!
Dumle ja Menni 3,5kk ja kuva tältä aamulta http://kuvablogi.com/nayta/862574/
ihan ekaks etta KUN avaatte uutta ma-ke pinoa tai sitten tata loppuviikkoa; laittakaa kiltit SELKEESTI etta mika viikko ja alku- loppuviikko; ei sitten tarvii etsia mika on se ' oikea' pino?!!!
Joopa joo; flunssa se iski sitten tannekin, ja niin paljon on limaa etta pelkastaan hikatessa tulee kaikki ylos! Viime yona vaihdettiin kahteen kertaan vaatteet niin multa kuin pikkuneidiltakin. Onneks sen verran nopeet refleksit oli ettei kastellu kaikkia vaatteitaan, hiukan jalat kastuivat; mutta ma sainkin sitten kaiken paalleni, heh!
Noh, maitoahan se lahinna.
Keski-sisko ja nelonen jo soivat antibiootit tuohon samaiseen tautiin, taitaapi olla edessa toinen antibioottikuuri elamassa nainkin pienella viela edessa, huoh!
Mitapa sita laittais lounaaks? Plaah tuo on jokapaivanen kysymys kun ei keksi mitaan uutta... mutta keittioon on mentava.
Voikaa hyvin ja hyvia parantumisia sairastupalaisille!
- levinia ja Alli 4kk 9pv-
Voi harmi, kun niin moni on nyt kipeänä. Meillä siis ei ole vielä mitään, no pikkusen aivastelee, mutta aivastelut on ollut meillä ihan normaaleja aina välillä syntymästä asti. Voimia kaikille ja pikaista paranemista. Täällä meillä on tk osastot suljettuna kauhean mahataudin vuoksi. Myös pari noroviruksen aiheuttamaa on ollut. Nyt sitten taas pestään entistä enemmän käsiä...
Mies sitten oli yön siellä sairaalassa, kun niitä hampuja leikattiin. Yksi piti, mutta 4 niitä sitten kaikenkaikkiaan lähti. Viisureita ja yksi normi. Keskiviikkona kävin hakemassa kotiin ja nyt sitten parentelee erittäin turvoksissa olevia leukojaan. Esikoinen pelkäsi, ei ole vieläkään mennyt isänsä syliin istumaan. Normaalisti posket ovat lommolla sisälle päin ja nyt on hamstrannu omenoita poskiinsa. Naurettiinkin, että koitti kai salakuljettaa sairalasta omenoita kotiin. ;D Voi, kun voisin ottaa edes puolet särystä itselleni. Olen siis kova sijaiskärsijä.
Eetun rintamalla ei siis mitään uutta. Kaikki ennallaan.
Mutta nyt paimentamaan tuota esikoista ja miettimään, että mitä ruokaa sitä laittaisi niin, että tuo mieskin voisi vilposena syödä...
Hyvää viikonloppua kaikille! Voipi olla, että en viikonloppuna ehdi koneella kuin pistäytymään ja pinot lukasemaan...
vm78 ja Eetu 0809
Olivian nuha muutti pahaksi yskäksi muutama päivä sitten. Nyt rohisee jo siihen malliin, että olen ajan varannut lääkäriltä. Iltapäivällä päästtään lastenlääkärin vastaanotolle. Ruoka ei pysy sisällä, kun yskänpuuskien tullessa oksentaa kaiken pois. Viime yö oli aika vaikea, aamukaan ei yhtään helpompi. Sisällä ei suostu nukkumaan, joten pistin vaunuihin kyljelleen ja seurailen tässä nyt korva ja silmä tarkkana tilannetta. Pientä lämpöä tuntuu pukkaavan myös päälle, mikä toisaalta hyvä juttu. Jospa tauti tokenisi pian, kun elimistö pistää kampoihin.
Sellasta tänne. Enempää en jaksa nyt kirjotella, myöhemmin sitten lisää.
Hyviä vointia kaikille!
Haikarapolska ja Olivia
Voi, paljon on sairastuneita syyssissejä!!! Meillä on poika jo oma iloinen itsensä ja mieskin lääkekuurin saatuaan jo parempaan päin. Voimia vaan kaikille!
Miko kääntyi tänään ensimmäisen kerran selältä vatsalleen. Tuntui olevan " peace of cake" hänelle. Tuli mieleen, että hän ajatteli, että olen mä tän jo osannut, en vain ole viitsinyt.. =) Toisin päin onkin kääntyillyt jo pidempään.. Joten kai se kohta alkaa tuosta liikkumaan maata myöten enemmän.
Minä menen huomenna töihin, vain täksi yhdeksi päiväksi.. Saas nähdä, osaako siellä mitään tehdä... =)
Voi surkeus kun pipejä pikkupotilaita tuntuu riittävän vähän joka puolella! Eikä vielä pitäisi olla edes influenssa-aalto pahimmillaan. Toivotaan,e ttä kun nyt sairastellaan niin se sitten vältetään koko joukko, vai mitä!
Meillä ensimmäinen rauhallinen koko yö takana kahteen viikkoon. Poju heräsi yhden kerran syömään neljältä ja aamuun asti siitä nukkui. Ihanaa, tähän saakka kun on tosiaan syönyt kaksi kertaa yössä ja nyt pari viikkoa on ensin liikkumisen tms. kehityksen ja sen jälkeen nuhan ja yskän takia ollut yhtä hulinaa. Molemmat vanhemmat oli aamulla niin tyytyväisiä ja vähän nuo silmäpussitkin jo yhden nukutun yön jälkeen pieneni;)
Meidän poika on ollut ihan alusta saakka tosi kova nukkumaan päivällä, musta ainakin tuntuu. Nukkuu siis ihan säännöllisesti kahdet 3-4 tunnin päiväunet, ja aina ulkona. Aamulla herää 7 pintaan kun muu perhe nousee, 9-10 menee ekoille päikkäreille ja n. 16 tokille päikkäreille. Eli aika paljon nukkuu, mutta neuvolassa ainakin sanottiin, että kun kasvu on ollut noinkin hurjaa niin paljon unta tarvitsee. Eli kyllä meilläkin se 16 tuntia unta vuorokaudessa tulee, kuten joku muukin mainitsi.
Colis mietti häämatkaa, voin kyllä lämpimästi suositella New Yorkia. Itse olin siellä opiskeluaikana, matkalla vaihdosta kotiin vietettiin siellä 4 päivää ja on kyllä tosissaan näkemisen arvoinen kaupunki. Nähtävää riittää, ja muutenkin meno on tosi kiehtovaa moneen muuhun jenkki-suurkaupunkiin verrattuna (en nyt kovin monessa ole käynyt, mutta kuitenkin..).
Meidän pojun lempipuuhaa tällä hetkellä on suulla päristely. Ihan jatkuvasti päristelee, tekee kuplia ja kuola valuu. Pitänee kohta ruveta ruokalappua pitämään jatkuvasti kun koko ajan on paidan rintamus märkänä. Ja kaikkein hauskinta on päristely silloin kun äiti yrittää lappaa sosetta suuhun, mikä riemu!! Ja vaatteet on täynnä pieniä porkkana, maissi ja perunatahroja, ihanaa äidinkin mielestä! Ja toinen hauskuus on kun viedään poju peilin eteen ja näkee oman pallopäänsä sieltä ja lisäksi äidin tai isän, takuuhymy joka kerta. Hymy ja nauru kyllä hyytyy joka kerta kun kamera otetaan esiin, poju rupeaa sitä seuraamaan silmä kovana ja ei hymynhäivääkään..vaikea saada siis hyviä kuvia ja toinen vanhemmista saa käyttää pellen taitoja ihan tosissaan jos jonkunlainen otos koitetaan saada.
Tällaista meillä tänään..mukavaa viikonloppua kaikille!!
Voi kurjuus edelleen kun sairastelut jatkuu ja tosiaan yltymään päin, koska influenssa aalto vasta tuloillaan :/ Tulis sitä pakkasta niin vois pöptkin pötkiä pakoon.
Olivian olotila on täsmälleen sitä mitä oli Mennillä. Meillä meni siihenkin ettei enää syönyt kuin pari kertaa päivässä, joten pelkäsin kuivumista. Pissi vaippoja tuli myös n. 2 päivässä. Parannuttuaan söikin tosi tiheästi, nyt jo kyllä ihan normaalisti parin-kolmen tunnin välein. Toivottavasti Olivialle ei nousisi korkea kuume, niin voisi ottaa päikkyjä ulkona.
Allille myös jaksuja!
Vm - Me houkutellaan hymyjä piilosleikeillä, että kurkistetaan kameran takaa " säisäisäi" tai " kukkuu" näin saadaan hymyjä joskus kameraankin ;)
Jeps, mutta jatkan taas touhuja kun kerran Menni nukkuu. Kun mies kotiutuu lähdetään vähän herkuttelemaan kummipojan nimppareiden kunniaksi (siis eilen oli Antonin päivä).
Oon kyllä lukenut kuulumisenne päivittäin mutta en oo saanu aikaiseksi kirjoittaa.
Mä oon tällä viikolla rampannut hierojalla (kun se kylpylä reissu nyt miehen kipuilujen takia nyt sitten jäi)ja sitten kävin poistattamassa nuo alapäänkarvoituksetkin,en oo aiemmin sen vuoksi kauneushoitolassa käynytkään mutta nyt tiedän että menen kyllä uudestaankin kun tulee niin siistiä jälkeä eikä punoituksia.Huomenna lähdetään sitten sinne turkuun,IHANAA ihan kahdestaan:))saunakin on meidän huoneessa valmiina odottamassa kun päästään perille ja sitten menen kaunistautumaan meikkaajalle:)
Tänään käytiin matkamessuilla ja varattiin kolmenviikon päähän egyptin matka:)tosin miettimis aikaa on vielä maanantaihin jolloin pitää lyödä kauppa lukkoon,rahan menoa ja matkoja kun on tässä nyt ollut muutenkin mutta täytyy tehdä viikonloppuna kunnon laskelmat että ei sitten olla ihan tyhjätaskuja kun kotiudutaan kun mieskin joutuu nyt olemaan niin paljon sairiksella mutta näillä näkymin kyllä aurinkoarmas kutsuu=)))
Onpa tosi kurjaa ollut lukea että niin monessa perheessä sairastellaan;((voikun nuo pienet edes nopasti pikapikaa paranesivat!!!
Nyt meen pesee tän mun hiusvärin pois ja yritän keretä myöhemmin uudestaan..
Pesty on ja tukka entistä tummempi.
Päiväunista on ollut puhetta.Meillä nukutaan niin säännöllisen epäsäännöllisesti että välillä menee 3h keskipäivällä ja 2h vielä iltapäivällä ja toisinaan koko päivän aikana puolentunnin sessioissa 3h,silloin elämä on sellaista pue,riisu,viihdytä,pue....yöt nukkuu nykyään ihan ok ja n.kasilta menee nukkuu,syö puolilta öin,kahdelta ja n.neljältä.
Töihin paluusta,minä omistaudun Aadalle kunnes täyttää 3v,olen siis siinä mielessä onnellisessa asemassa että en ole yrittäjä tai muuten niin korvaamaton että täytyisi mennä aiemmin.Sijaiselle on alustavasti ilmoitettu että 2v mutta että näillä näkymin jatkuu..
Ystävistä.mulla on 3 tosi ystävää jotka tulevat apuun ja hätiin aina jos siltä tuntuisi ja joille kerron kaiken ja sitten on noita mukavia kavereita ihan kivasti.Kolahti muhun toi haikaranpolskan kommentti että ystävät on elämänsuola ja perhe sitten se sokeri:)Colis myös joskus sanoi kun tuntui että valitan vaan että täällähän se on hyvä tuntojaan purkaa kun ystäville ei viitsi aina ruikuttaa ja näinhän se on,kyllä toki kerron mitä kuuluu ja vaikka en kertoisi niin huomaisvat mutta varsinkin näin kun on kotiäippis niin kuuntelen mielummin mitä heille kuuluu,arki kun täällä kotosalla on niin tasapaksu,siivousta,kaupoilla käyntiä,ym..mielenkiintoisempaa on kuulla " ulkoelämästä" :)
Levinia,on ihan hyvä idea että laitellaan vk aina alkuun!
Nähtäiskö muuten siellä Sellossa ens viikolla ti?
Voi kurjuuksien kurjuus että pienet sissit yksi toisensä jälkeen ovat kipeinä!! Pikaisia paranemisia kaikille!! Täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä että vältettäisiin tuo tauti. Silloin kun Luka oli ihan pieni oli aivan riittävää räkätautia. Jaksuja pikkupotilaille ja äideille myös!
Rakkausvauvalle, sattuiko se vahaus? Mä olen jo montavuotta tehnyt vastaavan ihan veetillä vain ja kieltämättä alkaa tuo voiteen hajukin tympäistä ihan hirveästi!! Ja höylän kanssa tulee sellainen karvatupen tulehdus että karvat on kasvaneet lähes senttikaupalla ennenkuin paiseet ovat kadonneet!
Päädyttiin siihen New Yorkista lähtevään reissuun, juuri pistin varauksen menemään. Tosin vasta maanantaina kun matkatoimisto aukeaa, kuullaan miten kävi. Voihan olla että paikat on varattu jo. Ja sitten pännii. Mutta noin kallista reissua ei ihan päivässä saatu päätettyä. Mä olen ihan tohkeissani ja samalla paniikissa. Vaan eiköhän nuo lapsoset ole aika mukautuvaisia.
Eilinen jumppa meni mainiosti tällä kertaa. Mä olin niin ylpeä ja tyytyväinen. Luksu naureskeli lähes koko tunnin ajan. Kivaa, siis taas uudelleen ensi torstaina! Tarvii vaan katsoa että unet ja ruokailu menevät nappiin silloinkin. Bataatti porkkana muuten menee alas naurun kanssa.. Lienee siis todella hyvää =). Jippii, mä olen siis huippu kokki!
Nyt nukkumaan.
Paranemisia kaikille ja oikein kivaa viikonloppua!
Colis ja Luksu
Lääke alkaa ilmeisesti vaikuttaan kun jaksaa olla hereillä ja syö vähän paremmin.
Jatkan myöhemmin...
Edelleen täällä rohistaan, yskitään, lämpöillään ja oksennetaan limaa. Eilinen lääkärikäynti oli siinä mielessä hyödyllinen, että likalta napatttiin verikoe sormenpäästä, jotta nähtiin tulehdusarvot ja lääkäri sitä mieltä, että vielä ei ole antibiootin paikka. Korvat olivat terveet :). Jatkamme siis kotikonsteilla edelleen eteenpäin, höyryhengittämistä, sängynpääty koholla jne jne. Saimme tietty kehotuksen herkästi hakeutumaan uudelleen vastaanotolle, mikäli tilanne pahenee tms. Onneksi tuossa yksityisellä on viikonloppu päivystys myös. Hirveesti ei inspiroi lähteä tytön kanssa sairaalan päivystykseen jonottamaan.
Toivottavasti kohta helpottaisi pienen olo. Itsestä tuntuu niin pahalta, kun toinen voi huonosti ja yölläkin vain kuuntelen saako tyttö hengitettyä. hengitys vinkuu aika tavalla aina välillä ja pahoin pelkään, että taitaa tytöllä olla äitinsä geenit tässä asiassa. Lisäksi taiveihottumaa alkanut olemaan, kun olen tässä keventämisvimmassani syönyt ilmeisesti liikaa vihanneksia ja hedelmiä :( . Eilen mies teki ihanaa muikkupataa, joten saattoi tietty kalakin aiheuttaa punotusta.
No, mutta nyt Olivia on äitiä vailla.
Kaikille sairastaville toipumista ja parempaa vointia! Muille toivomuksia, että pysytte terveenä!
Haikarapolska kera Olivian
Täällä taas hiljaiselon jälkeen. Nopeasti selailin keskusteluja ja koitan jotakin muistaa tällä harvalla päällä ;) Kovasti oli sairasteluja. Toivotaan paranemisia kaikille sairaana oleville! Meilläkin täällä esikoisella oli kolme kuuria peräkkäin kun ei tahdottu saada korvia kuntoon, nyt toivotaan että olisi mennyt ohi, muutaman viikon päästä olisi jälkitarkastus joten silloin viimeistään selviää. Meillä esikoinen on normaalisti osittain hoidossa, mutta nyt on ollut lähes kokonaan kotona viimeisen kuukauden, ettei saisi uusia flunssia ennenkuin korvat paranee ja huomaan, että on ollut aika vipinää. On aikas aktiivinen kaveri ;) eikä päiväuniakaan enää nukuta. No onneksi vastapainoksi meidän pieni neiti on alkanut nukkumaan pidempiä öitä, välillä jo nukuttiin kymmenen tunnin pätkä ilman herätyksiä, joten äitikin on saanut hyvin nukkua.
Ihania matkoja oli ainakin Risella, Jondeliini ja Colis suunnitellut. Tuo all inclusive kuulostaa houkuttelevalta lasten kanssa ja New Yorkissa käymisestä itsekin haaveilen. Ehkäpä vielä joku päivä. Meillä on tällä hetkellä hieman pienemmät matkasuunnitelmat eli hiihtolomaviikolla olisi tarkoitus suunnata kaveriperheen kanssa Tahkolle.
Fiia kyseli töihinpaluusta. Itselläni asia on vielä aivan auki. Tarkoitus olisi ainakin pitää kesälomia ennen paluuta, joten tuskin ennen syyskuuta palaan, mutta jäänkö sitten pidemmäksi aikaa vai palaanko jo syksyllä, niin vaikea kysymys. Alle vuoden ikäisen hoitoon vieminen tuntuu hieman haikealta, mutta toisaalta en ole varma, osaanko jäädä kotiinkaan kovin pitkäksi aikaa. Ehkäpä se tässä kevään mittaan selkiytyy.
Vauvauintia mekin kovasti harkittiin ja olin jo ilmoittanut koko poppoon perheuintiin, jonne sisaruksetkin saavat tulla mukaan, mutta uinnit siirtyivät nyt ainakin hieman myöhemmälle, kun tuntuisi ikävältä viedä vain pienempää uimaan, kun meidän esikoinen on varsinainen vesipeto ja hän kun ei voi ennen korvien parantumista mennä uimaan. Esikoisen kanssa oltiin vauvauinnissa ja hän sukeltelee ja nauttii uimisesta, joten olisi mukava, että vedestä tulisi mukava elementti myös pienemmälle. Toisaalta ajattelin, että samoja juttuja kuin vauvauinnissa on, voi kokeilla myös kotiammeessa ja mennä sitten hieman myöhemmin mukaan vauvauintiin.
Typykkä taisi kysellä päiväunista. Musta tuntuu, että meillä neiti nukkuu tosi vähän päivisin, mutta toisaalta en ole ollut kovin huolissaan, kun nukkuu sitten öisin tosi hyvin. Puolen päivän maissa nukkuu reilun puoli tuntia ja sitten myöhemmin iltapäivällä pidemmät unet, ehkäpä reilut pari tuntia. Illalla saattaa vielä vartiksi nukahtaa syliin tai sitteriin, mutta siinäpä melkein tämän hetken päivän unet.
Umalle kovasti tsemppiä selkäkipujen kanssa! Mitähän muuta piti kommentoida, ai niin aivan ihania kuvia oli!
Mukavaa viikon jatkoa,
Unikko ja neiti 2909