Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄNUPUT to-su**

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan,

Taas olikin paljon juttuja tullut, kiva lueskella..

Tervetuloa Elppis mukaan porukkaan! :)

Tytteli oli ainakin ollut rakenneultrassa ja hyviä kuulumisia, onnea!

Taika74: Muakin kiinnostaa tietää mistä siskosi on saanut listeriatartunnan? :o

Nyt ois puoliväli tässä meikäläisellä.. on mennyt kyllä aika nopsaan tää aika.

Eilen tuli töitten jälkeen miehen kanssa kierreltyä kattelemassa tila-autoa ja myös kaikkea muuta vauvalle. Pinnasängystä tehtiin varaus, sen saa joskus 6 viikon päästä. Oli ihana :)

Nyt pitää lähteä töihin..

Mukavaa torstaita kaikille! :)

a_j + pötkäle 20+0

Vierailija
2/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vain kaikille!

Uutena tullatupsahdan teidän joukkonne. Kuumeilin kovasti tuolla kolmannen kuumeilijoissa, mutta lokakuisen plussan jälkeen en ole oikein osannut minnekään pinoutua. Laskettu aika on siis 13.6 ja viikkoja kait 18 ja risat. Kaksi poikaa s02/04 ja 06/06, joista molemmat nyt kovasti kipeitä ja valvottu on paljon, joten pahoittelen takkuilevaa tekstiä, tarkkuus ei ehkä ihan huippuluokkaa. Kotona olen hoitovapaalla poikien kanssa ja masua siinä sivussa kasvatellaan.

Viikonloppuna kertoilin omille vanhemmille vauvauutisen ja vastaus oli omalta äidiltäni, että " TÄ" . Isä oli aivan hiljaa. Se niistä riemunkiljahduksista sitten..

En oikein ymmärrä heidän reaktiotaan. Ymmärtäisin jos tässä oltaisiin jossain taloudellisessa ahdingossa ennestään tai isommat lapset huonosti hoidettu tai hoidatettu heillä tai ongelmia parisuhteessa, mutta kaikki on hyvin. Eli kaikki asiat pienokaisen hyvään maailmaan tuloon on kunnossa. Olen itse kolmilapsisesta perheestä ja jokaisella sisaruksellanikin on kolme lasta. En tiedä, mutta kovasti tuntui omien vanhempien reaktio pahalta.

En tiedä mistä olette keskustelleet, mutta lueskelen ja koetan päästä kärryille teidän kuulumisista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Vauvan potkut ovat jämäköityneet ja aamusta supisti tosi napakasti. Mutta niin teki edellisessäkin raskaudessa, eikä niistä supistuksista ikinä mitään haittaa ollut, joten olen ollut rauhallisin mielin.

Minulla kun on molemmat aikaisemmat synnytykset jouduttu tipalla käynnistämään kun oman supistukset eivät ole asiaa vieneet eteenpäin vaikka kivuliaita ovatkin olleet. Vesien menolla yön aikana on lähdetty vauvaa sairaalasta hakemaan. Lie tälläkin kerralla sama? Jää nähtäväksi.

Eilen leivoin ihanan taatelikakun, kun jouluna en sitä olevinaan raaskinut leipoa. Taatelikakku on mun favourite. Jätin leipomatta jouluksi sen takia että olisin sen itse kuitenkin kokonaan syönyt. Ja niinhän minä sitä olen siivu kerrallaan nytkin vetänyt. Kun se kutsuu minua nimeltä!! Ja yöllä näin sitten painajaista että mies katseli synnytyksen jälkeen tiukempiperäisiä naisia kun oma akka oli niin löysä :D

No, hiljaiseloa vietämme pojan kanssa. Tyttö meni kouluun yhdeksään. Oli kiva syödä aamulla yhdessä aamiaista. On tyttökin kasvanut isoksi. Täyttää 11 toukokuussa. Minne aika menee? Ei sen kulumista huomaisi jos ei olisi lapsia.

Kaurapussivinkkejä kokeilen myös. Alaselkään olenkin sitä käyttänyt mutta tuo vauvan sängyn lämmittäminen oli uusi kokeiltavan arvoinen kikka.

- Pirkko ja punkero rv 17 tasan (jee, rakenneultraan enää 3 viikkoa)

Vierailija
4/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa joukkoon axuliina :) Kylläpä kuulosti ikävältä vanhempiesi reaktio... kyllähän sitä toivoisi heidänkin jaksavan iloita jokaisesta lapsesta yhtä lailla. Itsekin olen aina haaveillut kolmesta lapsesta, saa nähdä onnistuuko ne pyöräyttämään vai miten elämä heittelee.

Kyselitte siitä siskoni listeriasta: eipä sitä valitettavasti pysty kukaan jälkikäteen sanomaan, mistä se on tullut. Jossitella tietty voi, ja varmaan itse tulee kelattua kaikenlaiset vaihtoehdot läpi. Sitä kun ei tartunnan ilmetessä edes tiedä, milloin on sen saanut. Sisko ei kuulemma ole edes syönyt mitään suoranaisesti " kiellettyä" - lähinnä sitä kai sitten miettii just niitä salaatteja ja vihanneksia ja hedelmiä. Tuliko kuumennettua ja huuhdeltua kunnolla jne. Siskolla (hän siis asuu Suomessa) oli sellaista pitkittynyttä epämääräistä kuumetta ja särkyilyä (listerian oireethan on tosi epämääräisiä, jos niitä tulee ollenkaan), minkä takia sitten tehtiin verikokeet neuvolassa. Voitte halutessanne lukea noista heinäkuisten viimeisistä pinoista tarkemmin, siellä hän kirjoittelee. Itsellä on kyllä vaikuttanut ainakin niin, että kaikki " parasta ennen" päiväyksen ylittäneet tuotteet lentää paljon helpommin roskikseen kuin ennen. Tähän asti oon aika rennosti vaan tehnyt hajutestin, ja jos tuoksu on normaali niin eikun syömään vaan ;) Listeriahan on sinänsä tosi harvinainen, mutta kyllä se hätkäyttää, kun näin lähelle sattuu. Meillä ei täällä asuinmaassani edes olla mainittu listeriaa kertaakaan lääkärissä/neuvolassa, puhumattakaan siitä, että olisi mitään vältettävien ruoka-aineiden listoja jaettu. Kysyin tutulta gyneltä että miksi, ja syynä on kuulemma juuri taudin harvinaisuus. Toisaalta ymmärrän tämänkin kannan, ettei tuu mitään turhaa hysteriää. Toisaalta olen ehkä kuitenkin sen kannalta että kerrotaan riskeistä, ja sitten voi kukin itse päättää, miten tarkka on syömistensä suhteen.

Mulla on pahoinvoinnit ainakin toistaiseksi helpottaneet, kiva juttu. Eilen meni vaan vähän synnytyskertomusten lueskeluksi työpäivä, yritän tänään koota ajatuksia paremmin.

Taika, 17+5

Vierailija
5/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin kesäkuun mammoilta, onko teillä paljon tuntemuksia mahassa juuri tässä vaiheessa? Viilteleekö ja poltteleeko? Minusta tuntuu, että joka askeleella tunnen jotain kipua alamahassa, vähintäänkin painontunnetta, joskus viiltävää kipua ja joskus poltetta. Ja jos istuu ja taipuu alaspäin, tuntuu pahalta mahassa.

Onkohan nuo kaikki normaaleja tuntemuksia?

Vierailija
6/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo viime aikoina hirveesti joutanu/ jaksanu täällä käydä edes lukemassa juttuja, mut nyt alkaa jo elämä voittamaan ja se älytön väsymys alkaa olla poissa. Olen nyt ollut tämän viikon esikoisen kans kotona kun hän on ollut kuumeessa. Ja on nyt tuota aikaakin kirjotella. =)

Oma vointi on ollut nyt ihan hyvä. Ei ole enää pahoinvointia eikä väsymystä, supistuksia sen sijaan tulee silloin tällöin, yleensä kivuttomia, mut välillä tulee vähän kipeitäkin. Kävin supistuksien vuoksi lääkärissäkin tarkastuksessa, mut kaikki oli hyvin eikä kohdunsuulla ollut tapahtunut mitään. Vauvan liikkeitäkin on alkanut tuntua enemmän ja voimakkaammin, tuntuu jo päivittäin. On se vaan niin ihanan tuntuista!=) Massukin on jo pömpähtänyt selvästi näkyviin eikä erehtymisen varaa enää ole kellään mikä siellä masussa asustaa. Loppukuusta ois rakenneultra, ei millään jaksas oottaa. Aateltiin kysästä vauvan sukupuolta sit siellä ultrassa. Jotenki on tyttöolo, mut saa nähä kumpi sieltä sit putkahtaa. Ootteko muut ajatellu kysyä tai jo kysyneet vauvanne sukupuolta ultrassa?

pirpana81 rv 18+2

Vierailija
7/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä torstaita vaan kaikille ;-)

olipas tullutkin viestitulvaa alkuviikosta, en kyllä enää kuollaksenikaan muista mihin kaikkeen teki mieli kommentoida. Uusille ainakin tervetuloa mukaan,

aj:lle onnittelut talokaupoista ja jaksuja pakkaamiseen, flunssaisten koteihin pikaisia paranemisia ja parempia öitä (allekirjoittanut ainakin ihan kypsä näihin räkätauteihin ja toivoo saavansa edes joskus nukkua pitempään kuin 2h putkeen)

Axuliina: kuulostaapa tutulta! Meillä viime raskaudesta kerrottiin sukulaisille joskus puolen välin tienoilla ja lähinnä kauhistuneita kommentteja saatiin osaksemme (sekä loukkaantuneita katseita kun ei kerrottu aiemmin). Molempien sukulaisilta ensimmäiset kysymykset oli että " oliko se vahinko?" (ja kaikille ollaan jo naimisiin menosta lähtien puhuttu neljästä lapsesta!) ja että " älkää nyt vaan yhtään enempää sitten tehkö" . Voin vaan arvata mikä on vastaanotto nyt kun tulevaisuudessa kerromme tästä raskaudesta isovanhemmille. *huokaus* Ja tosiaan mekään emme nakita sukulaisia lastenhoitajiksi emmekä ole riippuvaisia kenestäkään millään muotoa. Että kummallisia ovat jotkut vaikka aikuisia ihmisiä ollaan kaikki. Koita kestää, kyllä se kuitenkin vanhempiesi osalta vielä varmasti innostukseksi muuttuu! Toivotaan ainakin.

Äitiysjoogasta: joku tälläkin listalla oli muistaakseni mammajoogassa käynyt. Mulla olisi mahdollisuus aloittaa naapurikunnassa mammajooga, mutta matka on hirmu pitkä ja ajankohta tosi huono. Mietin vaan että kannattaakohan silti kun liitoskivut ja sekäsäryt on aika hurjat, vai pitäisikö vaan käydä uimassa sen sijaan paremalla ajalla? Kokemuksia kellään?

Äitiyspakkauksista oli puhetta. Me saimme ekassa odotuksessa kaksi pakkausta ja valitettavasti suurin osa vaatteista jäi käyttämättä. Sitten kun vaatteet olisivat olleet sopivan kokoisia niin meillä se potkuhousuvaihe oli ja aikaa sitten ohitettu. Makuasia sekin, itse en tykkää isommilla vauvoilla käyttää potkareita ja bodeja ja kuopuksella ei käytetty ikinä. Makuupussit sen sijaan on edelleen kovassa käytössä, samoin toppahaalarit toimivat meillä rattaissa nukuttamiseen (muuten mielestäni erittäin epäkäytännölliset kun eivät siedä kosteutta tippaakaan) Nytkään ei siis pakkausta oteta vaan turvaudun etsimään mieluisampaa vaatetusta muualta.

Jälkisupistuksistakin puhuttiin. Itse en ole niistä kärsinyt, viime synnytyksen jlk jouduttiin laittamaan kankkuun joku pistos minkä piti aiheuttaa kovemmat jälkeiset (jäi pieni pala istukkaa kohtuun) mutta en silti niitä juuri tuntenut. Ja ekasta en sellaisia tajunnut olevankaan. Katsotaan kuinka nyt käy.

Itselläni liitoskivut on ärtyneet niin koviksi etten kunnolla meinaa joinain päivinä päästä edes kävelemään. Ensi viikolla on aika polille ja akupunktioon jos se vaikka vähän asiaan auttaisi. Uusi tukivyö on ostettava vaikka mulla on kaksi erimerkkistä edellisistä raskauksista tallessa. Ovat vaan niin käytettyjä etteivät enää tue kunnolla.

Vähän tuossa jo lapsille paljastettiin että olisi se vihonviimeinen ipana tulossa kesäksi tähän taloon. Isommat (5v) ei olleet moksiskaan (viime kerralla olivat oikein innoissaan) ja lupasivat pitää salaisuuden vielä sukulaisilta, mutta tuo 2,5v pikkuterroristi saikin sitten ihan toisenlaisen reaktion. Alkoi hysteerisenä kirkumaan ettei saa tulla vauvaa, ettei tykkää vauvasta eikä halua sitä meille!!!! Vähän nauratti, mutta jätettiin asia sikseen ja prepataan sitten keväämmällä paremmin ;-)

Mehän ei siis olla vielä suvuille kerrottu raskaudesta ja nyt on ongelma kun anoppi ilmeisesti on pyydettävä lastenvahdiksi akupunktion ajaksi. Millä tän pötsin enää kunnolla piilottaa???? Olen toki kerryttänyt kiloja aika reilusti edellisiin raskauksiin verrattuna mutta kun anoppi epäilee muutenkin niin luulenpa etten enää keskiviikkona pääse pälkähästä...

Sitten vielä yksi kysymys masuviivasta (ja hupimielellä tämäkin)... Onko teillä ollut se linea negra mahassa kovin tummana/ollenkaan(ja millä viikoilla) ja kumpi tuli? Itselläni ekassa odotuksessa oli tooosi paksu ja tumma viiva rintoihin saakka noin puolesta välistä odotusta, tuli tyttö ja poika. Viime raskaudesta synty tyttö ja vasta ihan vikoilla viikoilla tuli tosi himmeä viiva, hyvä jos näki, ja navasta alaspäin: tyttö tuli. Melkein kaikilla ystävilläni on pojista tullut viiva mutta tytöistä ei, paitsi yhdellä ystävälläni on kolme poikaa ja kahdessa odotuksessa viiva ja vikassa ei. Mitenkäs muilla?

Herranpieksut että tulikin nakuteltua paljolti tekstiä :-P Sen siitä saa kun ei alkuviikosta ehtinyt koneelle pahemmin ;-)

mukavaa loppuviikkoa kaikille flunssista huolimatta

nappula 20+2

Vierailija
8/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin terrorisoin vielä lisää ;-)

MansikkaPirkko: sama vika rahikaisella, yritän henkeen ja vereen lykätä leipomisia vaikka lapsille lupaan koko ajan että leivotaa, leivotaan. Mutta kun ne on IHAN PAKKO itse syödä, kokonaan, ihan varkain. ja sitten ihmetellään että MITEN IHMEESSÄ tässä odotuksessa on tullut jo nyt tuplasti kiloja verrattuna edellisiin vstaaviin viikkoihin :D

Taika: kiva että pahoinvointi on laantunut/laantumassa. toivotaan että pysyykin poissa!

Poltsi: tuttua on! Tukivyö autttaa itselläni ainakin vähän noihin kipuihin, mutta vastaavasti koko päivän pidettyäni vyötä saattaa taas supparit iltaa kohdin voimistua. Mutta kaikenmaailman ilkeitä pistoksia ja nikahduksia ja viiltoja tuntuu olevan koko alakroppa täys ;-)

NYT lopetan tältä erää ;-)

Vierailija
9/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan axuliina!

Kuulostaa tännekin tutulta tuo suhtautuminen tulevaan lapseen. Täällä neljäs tulossa, eikä yhdestäkään ole onniteltu tai iloittu (minun vanhemmat siis). Minun äidillä kuitebn tuntuu nyt olevan pikkuisen jotain vauvakuumetta, kun tähän raskauteen suhtautunut erillälailla.

Äitiyspakkauksesta: otin esikoiselle ja kakkoselle, mutta kolmosen kohdalla otin rahana, nyt ajattelin ottaa pakkauksen. Vaatteita ei lopulta hurjasti ole, suurin osa laitettu kieetoon ja niistä mitä olen kaikilla kolmella pitänyt ei ole mitään jäljellä ;).

Vaunuistakin joku puhui ed. pinossa, meille tulee tälle naperolle ihan uudet emmaljunga duo edge vaunut. Hassua, että " viimeiselle" ostetaan uudet kun muilla on ollu käytetyt, mutta tähän syynä että kyllästyin etsimään sopivia kun yksikään ei miellyttänyt. Ja jotenkin arveluttaa tilata (käytetyt) vaunut matkahuollon kautta, näkemättä ja kokeilematta.

Onko teillä muilla lemmikkieläimiä? eläinrakkaana tämä kiinnostaa aina :)

Nyt välipalalle osa 2 (tottunut syömään jatkuvasti, heh, mistähän nämä lisäkilot tule...)

kesämuru ja nöpönenä rv20+1

Vierailija
10/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina oli eka päivä (rv 6 alkaen) kun en oksentanut ollenkaan :) sen jälkeen olen kyllä oksentanut joka päivä mutta vain aamuisin.

Supistelukin on vähentynyt. Kävin kyllä tänään vamuuden vuoksi viemässä pissanäytteen. On se kyllä yhtä kidutusta yrittää olla pissaamasta kun on hätä ja varsinkin kun oksentaa.

Me ei meinata tällä kertaa ottaa äiteyspakkausta, kun edellisillä kerroilla ollaan otettu.

Äh, nyt siellä jo heräillään päiväunilta.

ilonella rv18

Vierailija
11/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin eilen rakenneultrassa ja niistä kuulumisista kerron tuossa vähän myöhemmin, mutta nyt aluksi näitä ¿yhteisiä¿ asioita:

a_j oli ainakin tehnyt jo [b]PINNASÄNKY[/b] ostoksia. Meillä on kuopuksella käytössä vielä Stokken Sleepy sänky ja kun päästään uuteen kotiin niin ostamme hänelle sitten samanlaisen päästä vedettävän Laulumaan sängyn kuin esikoisellakin. Vauvan syntyessä hän pääsee sitten siihen ¿mini¿ osaan eli pienenettyyn Sleepyyn. On muuten ihan mielettömän hyvä, kun siinä on pyörät alla joten voi siirrellä paikasta toiseen. Päivälläkin vauva voi olla askareissa mukana ja on silti isompien ¿ulottumattomissa¿. Meillä kun nuo isoveljet sitten vasta 3v8kk ja 1v8kk.

[b]SUVUNREAKTIOSTA[/b] sen verran että ovat olleet ihan hyvillä mielin ja iloisia. Kaverit sen sijaan vähän yllättyneitä (joskin iloisia), kun ikäeroa tulee näinkin vähän (kyllä tämä yllätti meidätkin). Mieheni äiti arvasi jo ennen kun kerrottiin ja minun vanhemmat olivat iloisia myös (heille tulossa kevään aikana kaksi muutakin lastenlasta¿)

[b]MAHAKIVUISTA:[/b] edelleenkään muita tuntemuksia ei ole ollut kuin vauvan potkut. Ihan pientä painontunnetta tuolla alapäässä on ollut, mutta ei sekään häiritsevää.

[b]SUKUPUOLESTA:[/b] kysyttiin ultrassa (ekasta ei, mutta nähtiin itse, tokasta kysyttiin ja nähtiin itse) - siitä sitten tuolla myöhemmin ; )

[b]MASUVIIVASTA:[/b] minulla on ollut linea negra noista pojista. Tullut muistaakseni aika loppuraskaudesta.

[b]VAUNUISTA:[/b] Meillä on sattuneesta syystä vaunut vielä jäljellä (y2k:t). Mutta tuplat pitää sitten ilmeisesti TAAS hankkia (keskimmäinen kesällä sen 1v8kk). Kesävauva kun tulee niin yritän kyllä paljon kantaa kantoliinassa, mutta jos oikein helteitä tulee, niin ei sekään ole kiva yhdistelmä. Täytynee tuossa myöhemmällä keväällä alkaa katsomaan niitä tuplia, haluisin ehdottomasti kääntöaisallisen eli DOUBLEWAWE on kyllä kiikarissa. Käytettynä kyllä ostan kun käyttöikä on niin pieni.

[b]LEMMIKEISTÄ:[/b] meillä ei ole tällä hetkellä yhtään karvaista. Itse kyllä tykkään ja kotonani on ollut aina eläimiä, mutta nyt en kyllä haluaisi enää lisää huollettavia. Ehkä sitten kun lapset lentää pesästä¿

Mutta sitten (.) eli [b]ultrakuulumisia: [/b] Olimme siellä sitten koko perhe (kylläkin pojat ja isi leikkivät tutkimuksen ajan leikkinurkkauksessa) Lopuksi sitten pääsivät tervehtimään uutta tulokasta : ) Lääkäri oli hyvillään, kun ¿näkyvyys¿ kohtuun oli kuulemma erinomainen minun kohdallani. Vauva heitteli voltteja ja oli muutenkin ¿iloisella päällä¿ raivotarjonnassa oli toistaiseksi. Lapsivedenmäärä normaali ja vauvalla kakki ok. Painoa oli ¿normaalia¿ vähemmän (300g), mutta sellaisia sinttejä nämä meidän pojatkin ovat olleet tuolla vatsassa : ) Nyt menevät kyllä varsinkin pituuskäyrällä yläkantissa. Ja sukupuoli näytti nyt sitten erilaiselta kuin nämä aikaisemmat ; ) Mutta en kyllä tuudittaudu siihen uskoon vasta kun näen synnytyssalissa tuloksen (vaikka kävinkin eilen ostamassa vaaleanpunaisen viltin¿)

[b]Lopuksi vielä että tervetuloa uudet mukaan!!![/b]

[color=HotPink]♥ art rv20+1[/color]

Vierailija
12/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli muuten tuon kirjoittelun aikana saanut tuonne kylppäriin alkavan " tulvan" mutta onneksi ehdin ajoissa apuun ; )

Nyt kahvin keittoon ja tuoreiden sämpylöiden kimppuun...

Vierailija
13/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää suhisee ja yrittää muistaa kommentoida edes jotain.

Uusille tervetuloa! Ja lohdutusta vanhempien tylyyn vastaanottoon vauvasta. Tirdän tunteen, omat vanhempani tuskin kommentoivat asiaa kun kerroin että meille tulee toinen. Eivät ole koskaan hyväksyneet suhdettamme.

Kivuista: Pientä kipuilua täälläkin on. Lähinnä kohdunsuulla tai jossain tuolla alapäässä. Oletan olevan liitoskipuja ja olevan normaalia. Mitenkäs te muut jotka olette aiemmissa raskauksissa kärsineet liitoskivuista. Onko mikään auttanut? Ja jos näillä viikoilla alkanut, onko edessä vain pahenevia kipuja vai voiko kenties loppuakin? Olisi kiva kuulla kokemuksianne. Esikoisesta olin meinaan oireeton synnytykseen asti.

Vaunuista: Esikoiselle ostettiin -04 teutonia mistralit ja ovat niin hyvässä kunnossa, ettei uusia kannata ostaa. Renkaat ajattelin uusia, mukavuus syistä. Haluan ilmakenno renkaat.

Linea negrasta: Mulla tuli esikoisesta tumma viiva, joka ylettyi mahan yli. Tyttö tuli, eli se niistä uskomuksista.

ON: Liikkeet olleet eilen ja tänään voimakkaampia kuin aikaisemmin. Mieskin väitti tunteneensa ne mahan päältä.

Nyt en muista pitikö kommentoida jotain muuta...

Eliador ja vimpula 19+6

Vierailija
14/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä palata kommentoimaan ;)

Minä olen käynyt mammajoogassa, kuten esikoisenkin aikaan, ja tykkään tosi paljon. En tosin tiedä onko noissa paljon paikkakuntaeroja¿ meillä on oikeastaan enemmän sellainen aktiivisynnytykseen valmistava ryhmä, jossa aina alussa kerrotaan kuulumisia, sitten tehdään hengitys- ja voimisteluharjoituksia ja sitten lopussa vielä turistaan. Tuo keskustelu on minusta vähintään yhtä tärkeä osa sitä juttua :) Käyn myös uimassa silloin kun jaksan, mutta nämä ei mielestäni ole verrattavissa toisiinsa, vaikka molemmista tykkään. Onnistuisiko sulla Nappula niin, että kävisit kokeilemassa, mitä tykkäät? Sitten tietäisit, onko ajelemisen arvoista. Meillä tuo jooga on kiva siitäkin, että toimii kertamaksulla. Kaksi kertaa viikossa on mahdollista käydä.

Mitäs muuta¿ mulla ei esikoista odottaessa tullut mitään viivaa, tyttö tuli. Naparenkaan jälki vaan venyi vähän ikävän näköisesti, vaikka se ei ole ollut käytössä aikoihin.

Meillä on kaksi kissaa, 15- ja 16-vuotiaita ¿vanhuksia¿, mutta pirteitä kuitenkin minusta. Esikoisen syntymä oli heille aika järkytys, majailivat pitkään työhuoneessa. Nyt ovat muuttaneet takaisin perhepetiimme, tytön pitää oikein ajaa heitä kauemmaksi välillä, kun ovat niin hellyydenkipeitä. Tulevat edelleen salaa mahalleni nukkumaan, olen nyt yrittänyt hätistellä pois jos satun heräämään siihen. Pinnasänky ei tule mahtumaan makkariimme ennen kuin esikoinen muuttaa sieltä pois, niin että vauva saa nukkua välissämme. Esikoinen nukkui pinnasängyssä niin minimaalisesti, että en pidä sitä sen takiakaan tarpeellisena. Viedään varmaan mökkisängyksi.

Mukavaa loppuviikkoa!

Vierailija
15/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista.

Ja vielä meidän perheeseen kuuluu tuollainen karvainen lemmikki. Pieni koira siis...

Vierailija
16/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iltapäivällä on kyllä ollu niin kipeä alaselkä vyötärönkohdilta ettei voi istua paikallaan. Pitänee huomenna olla kotona ja soitella neuvolaan.

Meillä hankittiin esikoiselle Brion kombit. Ne on meillä aina välillä käytössä vaunulenkeillä. Tälle tulokkaalle pesen kangasosat ja sen jälkeen ovat käyttökunnossa. Oon aatellu hankkia seisomalaudan sitten esikoiselle. Tuplavaunuja en viitti hankkia kun esikoinen tykkää kävellä ite enemmän. Toivottavasti pystyn kuskaamaan vaavelia sitten kantoliinassakin. Pinnasänky on jo valmiina meidän huoneessa, ei viittitty sitä purkaa kun esikoinen siirtyi isojen sänkyyn. Hoitopöytä saatiin lainasta takaisin ja odottaa kokoamista komerossa. Saa nähä miten tavarat mahtuu kun asunto on eri. Olen miettinyt että pitäskö hankkia jokin avohylly ym. vauvan vaatteille pinnasängyn läheisyyteen. Ei viittis säilyttää vaatteita vessassakaan, jossa hoitopöytä tulee olemaan.

Mitäs muuta... Meillä oltiin uudesta tulokkaasti varsin iloisin. Varsinkin kun edellinen odotus päätyi keskenmenoon. Silloin ei oltu kerrottu odotuksesta kovin varhasessa vaiheessa. nyt päätettiin kertoa melkein heti. Aateltiin että saavat tietää kävi hyvin tai huonosti.

Nyt on pakko lähteä ei kestä enää istua.

t. SannaNu ja tiuhti rv 20+3

Vierailija
17/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä kahden vaiheilla otanko pakkausta vai en. Edellisistä ei juuri mitään jäljellä kun ollut reilu 4 vuotta väliä kakkosen ja kolmosen välillä. Tietääkö kukaan mistä saisi kynsisaksia, harjaa ym. muuta pientä henkilökohtaista hoitotarviketta mitä pakkauksessa on?

vaatteita löytyy paljon kirppariltakin, jolloin 150e:lla pärrää jo aika pitkälle.

Tuosta muiden suhtautumisesta useamman lapsen tehneille on meilläkin tullut monenlaista ihmettelyä. lähinnä juuri sukulaiset on epäilleet vahinkoa ja ' miten te nyt sillein' ihmettelyä on saanut kuulla, mutta onneksi on ihania ystäviä jotka kannustaa ja onnittelee. Sitä tässä kuitenkin tarvitaan ja paljon.

TT rv 17

Vierailija
18/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä olevia kynsisaksia saa ainakin apteekista. Petivaatteita ja makuupusseja on ollut Finlaysonin tehtaanmyymälässä ; )

Vierailija
19/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kivahan se on lukea samassa jamassa olevien kuulumisia :)

me käytiin poitsun kanssa tänään uimassa pitkästä aikaa. tai lähinnä hän polski ja minä istuin altaan reunalla. kivaa kuit.oli!

me otettiin esikoiselle pakkaus ja otetaan myös tälle toiselle. minusta se on niin kiva saada ja päästä penkomaan ja hypistelemään pieniä ihanuuksia :) ja ainakin nyt jos tällä hetkellä jaossa oleva pakkaus tulee, niin vaatteet väreiltäänkin miellyttää minua enempi kuin esikoisella. potkuhousut kyllä jäi viimeks pakkauksesta täysin käyttämättä. minusta ne oli jotenkin epäkäytännöllisiä.

vaunut meillä on vielä ok kunnossa. niillä pärjätään, kunhan kankaat pesen. seisomalauta vaan sitten siihen. vaikka toivon kyllä, että poika keväällä oppisi ja innostuisi ajamaan pyörällä ja kesän ja syksyn liikkuis lyhyet matkat sillä mukana.

no, nyt meni minun kirjoitusrauha.. pitäis kuulemma mennä pelaamaan jotakin. palaan toinen päivä:)

uuvistus+masuasukki 20+2

Vierailija
20/43 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra on ohi ja kaikki oli kunnossa :) Siellä se pikkuinen polskutteli ja koko vastasi viikkoja. Painoa oli 340g. Jalkoja hän piti niin tiukasti kippurassa, ettei sukupuoli selvinnyt. Jääpähän sitten yllätykseksi. Oli tosi hienoa saada kuulla, että kaikki on niin kuin pitääkin.

Synnytystapa-arvioon pääsen vielä kun olen synnyttänyt sen verran isoja lapsukaisia, eli yksi ultraus olisi vielä ennen synnytystä edessä. En vastustele lainkaan :p

Mietin tässä, otanko äitiyspakkausta lainkaan. Meillä kun on jo kolme niitä ennestään (vaatteet tallessa vain tästä viimeisestä). Toisaalta, se rahasumma on ihan liian pieni verrattuna sen pakkauksen arvoon...no, pitää miettiä vielä...

Vatsan riipimisestä ja vihlomisesta piti vastata, en nyt muista kenelle, joten olen pahoillani kun en muista nimimerkkiä. Aiemmissa raskauksissa minulla on ollut sellaisia hirvittäviä repimisiä ja kramppeja aina kävellessä, ettei tosikaan. Kerran jos toisenkin olen joutunut puistonpenkillä huilaamaan. Kipu on todella hirvittävää, mutta käsittääkseni se ei ole vaarallista, en tosin tiedä mistä ne johtuvat.

Sitten jollakin muullakin oli hengenahdistusta. Luin eilen, että osalle odottajista tulee hengenahdistusta jo aikaisessa vaiheessa raskautta. Kyse on keuhkojen toimintaan liittyvistä muutoksista (kuuluu normaaliin raskauteen), lähinnä liittyivät hiilidioksidin, jonka suurempaan määrään jotkut raskaana olevat reagoivat herkemmin. Kuulun itse näköjään siihen ahdistusryhmään :)

Olen nyt viikon ajan tuntenut liikkeitä. Sanotaan, että ensimmäisten selkeiden liikkeiden tuntemisesta menee 5kk siihen kun lapsi syntyy. Laskeskelin, että 10.6. voisi olla " se päivä" sitten :p saa nähdä nyt. Laskettu aika on kuitenkin 6.6., joten lähdetään siitä.

Nyt pitää lopettaa ja alkaa katsomaan kuopukselle iltapalaa. Reppana sai jostakin hirveän limaisen yskän ja vähän kuumettakin on :(

Kanelisokeri 19+6