**KESÄNUPUT to-su**
Tässä linkki alkuviikon juttuihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12186692&p=1&tm…
Kommentit (43)
Olen kyllä välillä käynyt lukemassa juttuja, mutta itse ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään... Mutta nyt alkaa elämä taas voittamaan ja voi alkaa miettimään vauvan tuloa tosissaan.
Mukava lukea ultrakuulumia ja tervetuloa uusille joukkoon!
Olen viimeksi kirjoitellut ennen niskapoimu-ultraa. Ultrassa todettiin vauvalla olevan niskaturvotusta ja iän kanssa suhdeluku nousi. Halusin ehdottamasti istukkanäytteeseen tai lapsivesipunktioon. Istukkanäyte ei onnistunut, joten lapsivesipuntioon pääsin vasta joulun jälkeen ensimmäisenä arkena. Toimenpide sujui ongelmitta ja ei ollut yhtään kivulias. Mutta sitten oli taas edessä vastausten odottelu, reilu 2 viikkoa. Vastaukset lopulta tuli viikko sitten perjantaina : Vauva on terve. Joten suuri taakka tipahti harteilta.
Sen jälkeen olemme uskaltaneet alkaa kertomaan vauvauutisia ja kaikki ovat olleet iloisia perheenlisäyksestä. Sisarukset etenkin olivat tosi iloisia ja poika etenkin seurailee mun touhuja ja välillä käy taputtelemassa vatsaa.
Töissäkin kerroin pomolle, eipä sanonut mitään. Mutta ihan tyypillistä sille. Onneksi on työsopimus elokuun loppuun niin saa täyden palkan kolmelta ekalta kuukaudelta. Pitää vielä käydä tarkemmin jutteleen, jos vaikka sais sopimuksen jatkuun yli äitiysloman niin en menettäis lomia.
Pahoinvointi on alkanut hellittään. Kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti niin kaikki on hyvin. Herkkuja en edelleenkään pysty syömään. Joulukin meni ilman suklaata = ) Väsyttää kyllä edelleenkin kovasti ja mitään ei oikein jaksaisi tehdä.
Vauvatarvikkeita meillä on vähän jäljellä toisilta lapsilta. Vaunut on kyllä monta vuotta vanhat, mutta ajattelin hankkia niihin ilmakumirenkaat ja käyttää huollossa. Joten jospa tämä vauvali niillä vielä pärjäis. Vaatteet on lähes kaikki myyty, joten uusia oon pikku hiljaa ostellut. Sukupuolikin kun selvisi lapsivesitutkimuksessa. Äitiyspakkauksen otamme, osittain juuri sen vuoksi mitä muutkin sanoivat, että niitä on niin ihana hiplata : ) Ja onhan siinä hyviä vaatteita ja tarvikkeita. Turvakaukaloa kävin katsoon ja todennäköisesti ostamme Graco logico s tai autobaby mallia olevan, haluan ehdottomasti telakallisen. Hoitopöytää en vielä tiedä ostammeko, kun ei ole aiemminkaan ollut kovassa käytössä. Pinnasänky meillä on ennestään jäljellä.
Uuden auton ostimme viikko sitten. Ostimme Toyota corolla verson, johon ainakin hyvin mahtuu kaksi tyrvavyöistuinta ja kaukalo takapenkille. Tarvittaessa isommat lapset saa takakontissa oleville ylimääräisille paikoille, jos on muitakin kyytiin tulossa. On 7-paikkainen, joten hyvin riittää tilaa.
Rakenneultra olisi reilu viikon päästä, joten sitä odotellessa.
Tulipas nyt sitten kirjoiteltua reilu kahden kuukauden edestä.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Tuikku 19+6
Tuikulla onkin ollut jännät paikat. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja voitte huokaista helpotuksesta :)
Minä vielä pähkäilen sen äitiyspakkaksen kanssa, että otanko vai en...onneksi tässä on vielä hetki aikaa miettiä.
Haimme tänään toisen pinnasängyn maalta meidän uudelle kullannupulle, kun en vielä halua kesällä siirtää tuota meidän silloin 1v 7kk ikäistä " isoon" sänkyyn. Kyseessä on kuitenkin unissaan paljon asentoa vaihtava lapsi, enkä kykene nukkumaan öitäni rauhassa, mikäli hän pyörii siellä sängyssään ilman laitoja.
Autoa meidän ei onneksi tarvitse vaihtaa kun osasimme varautua neljänteen lapseen nykyistä autoa hankkiessamme. Meillä on siis 7-paikkainen Renault Grand Espace ja olemme olleet siihen tosi tyytyväisiä. Sinne mahtuu hienosti kuusihenkinen perheemme kesällä istumaan :)
Suvun reaktioista: Eipä noilla mitään sanottavaa asiaan ollut. Olimme jo hyvissä ajoin varoitelleet, että neljäskin lapsi vielä saa tulla, joten se ei tullut yllätyksenä heille. Eri asia on, mitä he tykönään ajattelevat, mutta siitä en ole kiinnostunutkaan. Me teemme niin kuin teemme, eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista.
Eräs ystäväni sen sijaan katsoi hieman kieroon kun ilmoitin asiasta. Kyseessä on pitkään lapsettomuudesta kärsinyt pari, joten tieto siitä, että meille tulee neljäs, oli varmasti katkera pala nieltäväksi :(
Kroppa se on minullakin hieman kärsinyt vuosien varrella. On arpea siellä sun täällä ja löysää nahkaakin, mutta otan sen siltä kannalta, että kannan nuo muutokset ylpeänä. Vartalossani näkyvät elämän jäljet ja olen onnellinen siitä, että se kantanut menestyksellä neljä lasta. Varsinainen naiseuden huippu siis saavutettu ;)
Jep, eipä tässä muuta tällä kertaa.
Kanelisokeri 20+2
Sunnuntaissa mennään..
Mulla taitaakin tulla kaks peräkkäistä tekstiä tänne.. :D
Noo, ei se mitään..
Nyt oon huomattavasti pirteempänä kun eilen kirjotellessani. Oon vaan nukkunu ja levänny!
Olin sit näköjään vaan niin poikki työviikosta, univelkaa kertyi jne..
No, huomenna lähen työreissuun Itä-Suomeen, herätys 5 aikaan.. :o
Palaan vasta ke iltana takas.
Tänä aamuna kävin taas urheilemassa, kävelylenkkiä ja salilla lihaskuntoa, teki hyvää.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Voikaahan hyvin!
Mä palailen ke iltana, viim.to sit takas tänne..
a_j + pötkäle 20+3