Jos laittaisit asuntosi myyntiin niin mitä välitysfirmaa käyttäisit?
Meillä asunnon myynti edessä ja mietin, että minkä firman otan? Valitsenko vain halvimman välityspalkkion mukaan? Jos ei siis jotain ihan pikkufirmoja nyt lasketa...
Kommentit (7)
Hoolla alkavan, koska kun myytiin asuntoa itse, ne olivat ainoat, jotka eivät tuhlanneet omaa aikaansa tai meidän aikaamme yrittämällä pakottaa meitä antamaan asuntomme heille myyntiin. Ehdittiin jo neuvotella heidän kanssaan ja he totesivat, että todellakin keskittyvät MYYMISEEN eikä uusien asuntojen haalimiseen. Välityspalkkio niillä on kaikkein kallein, eivätkä olleet juuri valmiita tiputtamaan.
Mutta myytiin lopulta (taas) itse. Suosittelen kokeilemaan itse 1-2 kk ja sitten vasta ottamaan välittäjän, jos kauppoja ei synny.
kuin jos olisi välittäjä myymässä; välittäjällähän ei ole mitään vastuuta esim. asunnon todellisesta kunnosta, kaiken vastuun kantaa myyjä.
Jos ei onnistuisi itseltä, niin sitten ottaisin jonkun firman. Ottaisin halvimman, saa olla pienikin. Kokemuksia hyvistä pienistä ja huonoista isoista...
laskea, paljonko enemmän niiden on kämpästä saatava, että kannattaa laittaa heille. Esimerkkinä: meillä Hh antoi arvion asunnosta: 170 000 Euroa ja ehdottivat pyynniksi 172 000, koska haluttiin nopea kauppa. Tuosta helposta kohteesta välityspalkkio olisi ollut noin 10 000 Euroa. Sitten paikallisempi, mutta näyttävästi mainostava firma lupasi välityksen 2% palkkiolla ja he sanoivat suunnilleen saman hinta-arvion. Laitettiin pyynniksi 173 000 Euroa ja kauppa syntyi hintaan 169 500. Palkkio oli jotain 3400. (ei jaksa laskea) Vaikka Huoneistokeskus olisi saanut pyyntinsä, niin ei olisi kannattanut laittaa heille.
Tietysti asiat on aina välittäjästä kiinni. Paljon näyttöjä kiertäneenä olen oikeasti huomannut, että toisilta se homma vaan sujuu ja toisilta ei. Toimistolla ei niinkään ole merkitystä, kun vaan ottavat hyvät kuvat ja laittavat lehteen miellyttävän ilmoituksen.
Kahdella tuttavapariskunnalla ollut talo sillä myynnissä ja laihoin tuloksin. Välittäjiä vaikea saada kiinni ja kaikkea muuta ylimääräistä hässäkkää. Toinen pariskunta joutui vielä odottamaan toimeksiannon jälkeen avaimiaan kuukausitolkulla takaisin vaikka kuinka koittivat firmaan ottaa yhteyttä.
Toisen pariskunnan talo oli Habitalla myynnissä kuukausikaupalla; kun vaihtoivat firmaa, niin talo myytiin 2 viikossa vaikka hintapyyntö oli sama.
Ehkä firmalla täällä päin vaan on vähän heikompi poppoo eikä parin casen perusteella pidä yleistää, mutta viidakkorumpu mikä viidakkorumpu...
Ottaisin jonkun ison, palkkiosta huolimatta. Ja isolla en tarkoita Kiinteistömaailmaa, joka on franchaising-firma. Todella ala-arvoisia suorituksia.
juuri myivät asuntomme.
Niillä on tosi mielenkiintosia uusia juttuja, etenkin avoin tarjouskilpailu.
jota emme ennen ensimmäistä kontaktiamme liikkeeseen tunteneet.