Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa 2 v luihin ja ytimiin menevää huutoa?

Vierailija
16.01.2008 |

Meidän 2 v kuopus on hyvin temperamenttinen. Vauva-aikana se huusi jatkuvasti vatsakipujaan yms. Vieläkin se hermostuu herkästi, jos ei saa jotain tai sitä ei ymmärretä ja ties mistä. Sen huuto on niin läpitunkevaa ja kovaa, eikä sitä saa hiljaiseksi millään. Ei komentamalla, ei halimalla, ei jättämällä huomiotta. Se on niin rasittavaa. Esikoinen ei koskaan ole päässyt noihin mittasuhteisiin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri pitää käsiä korvillaan, kun meidän kuopus alkaa huutaan. Että ei ole pelkkää mun kuvitelmaa tämä... ap

Vierailija
2/6 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet selväksi että huutamalla ei saa mitään ja jos huutaa niin jäähy odottaa. Tuon ikäinen ymmärtää jo aika paljon.

On hyvä aika alkaa jo opettaa niitä käytöstapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla pahin uhma ohi. pitkiä hermoja sulle!

Vierailija
4/6 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käyn kysymässä, mikä hätänä ja yritän auttaa, mutta jos ja kun huuto tuosta vaan yltyy, menen takaisin toiseen huoneeseen. Viimeistään vartin päästä huuto loppuu kuin seinään ja äskeisestä huutamisesta punainen ja lämmin pikkumies marssii itse luokseni suu hymyssä ja omiaan juttujaan höpötellen. Sitten halitaan ja se siitä.

Eli kun musta tuntuu, etten voi huudolle mitään, annan sen loppua itsekseen.

Vierailija
5/6 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee ihan oikea uhmakiukku, niin eihän siinä auta puhe eika käskyt eikä mitkään. Se on vaan huudettava paha olo pois. Sitten kun rauhoittuu niin voi ottaa syliin ja jutella että saako noin käyttäytyä. EI saa mennä mukaan huutoon eikä olla vihainen, toki ei myöskään antaa tuolla huudolla asioita periksi. Kyllä se huuto helpottaa kunhan tulee vähän ikää lisää. Yritä jaksaa.

Vierailija
6/6 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin vähän tilanteen mukaan. Se on pääasia, että mitään en anna jos huutaa. Sanon aina, että pyydä nätisti. Tämä pikkuneiti pamautti heti ekasta kerrasta että " äiti kiltti, annatko mulle.." Enkä tie mistä tuon oppinu :-D

Nykyään jo pyytää useimmiten nätisti.

Mutta jos on jotain sellaista, etten suostu sille antamaan, niin koitan kiinnittää huomiota johonkin muuhun asiaan: " hei katoppas kun tuolla ulkona on lintu" , " luetaanko tätä kirjaa" , " äiti antaa sulle paperia, niin voit piirtää" , " tänään onki kiva päivä, muistatko mihin mennään" tms.

Yleensä tehoaa, mutta joskus vaan pitää antaa huutaa, mutta periksi ei saa antaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi