Yli 100kg mitä söit tänää ketjusta!
Olin yllättynyt et yli 100kg söivät noinkin vähän kuin jotkut tuossa ketjussa. Joten tässä mitä minä eilen söin:
-aamulla muroja ja jugurttia + banaania ja kahvia
-lounaaksi chili nuudeleita
-välipalaksi kahvia, 3 leipää juustolla ja kinkulla
-illallinen kaksi lautasta spagettia jauheliha kastikkeella
-lasi kuohuviinia
-karkkia ja lakua
ihan normaali päivä ja arvatkaa kuinka paljon painan? Voin kertoa et olen alipainoinen ja täällä olen saanut kuulla et mun pitäisi alkaa syömään normaalisti. Harmi vaan kun en saa enempää alas 24h aikana
Kommentit (48)
Tässä minun eiliset syömiset rehellisesti ja mitään unohtamatta:
Minä söin eilen aamiaisen klo 13 (heräsin kyllä vauvan kanssa jo klo 8.00, mutta aamiaisen syön vasta kun vauva menee päiväunille puolilta päivin)
Aamiaisena iiiiso lautasellinen kaurapuuroa jossa maitoa, makeutusainetta ja voisilmä.
Illalla join kupin teetä makeutusaineella, söin kaksi leipää päällä margariinia 40%, ja yht. 4 siivua Oltermanni juustoa 17% ja jälkkäriksi sentin siivu tavallisesta pullapitkosta.
Rehellisyyden nimissä kerron että johonkin päivän aikana katosi 4-5 palaa Tobleronesta (iso Toblerone) ja pieni purkki ananaspaloja.
Minä painan 102kg ja imetän jonka pitäisi kuluttaa vielä 500kcal päivä.
Itse uskon että liikunnan puute vaikuttaa niin ettei paino tipu. Todella hidas aineenvaihduntani kun tarvitsisi päivittäistä liikuntaa.
Meillä molemmilla oli lautasellinen makaroonilaatikkoa, mutta minun lautaselliseni oli n 3 - 4 X tämän tytön lautasellinen.
Lapsi heräilee 1-2 tunnin välein ja itse olen todella poikki. Viikonloppuisin onneksi tulee pieni lenkki käveltyä.
Tiedän muuten että on samanpainoisia ihmisiä kuin minä jotka syövät ihan kauheasti, eivät todellakaan käytä kevyttuotteita ja puputtavat koko ajan jotain. Olen monesti ihmetellyt miten ne eivät paina jo 200kg. Ehkä heillä on vain nopeampi aineenvaihdunta? Samoin moni mies syö valtavasti mutta näyttävät siltä kuin lapamato vaivaisi vaikka eivät harrasta liikuntaakaan.
19
Sä syöt todella todella vähän ja aika yksipuolisesti. Söisit nyt vähän monipuolisemminkin jos imetät! Enemmän protskuja kehiin! Proteiinit tehostavat aineenvaihduntaa. Käytä myös enemmän juoksevia rasvoja.
Ja tietysti tuo liikkumattomuus panee kehon vieläkin enemmän säästöliekille.
Jos sulla on kotona pieni vauva ja vielä imetät niin laihtuminen voi olla todella hankalaa.
Mulla imettäminen on aina lisännyt ruokahalua enkä ole ikinä laihtunut imetyksen ansiosta! Päinvastoin on tehnyt mieli vääriä hiilareita.
Lisäksi on tutkittu juttu että yövalvominen ja liian vähäiset yöunet häiritsevät painonsäätelyä hallitsevia hormoneja. Liian vähät yöunet johtavat usein vääristyneeseen syömiseen. Näin oli omallakin kohdallani. Vasta kun ihminen saa nukkua kunnolla on myös voimia alkaa miettiä syömisiään.
Minä ainakin olen aina pitänyt rehellisesti ruokapäiväkirjaa, ihan siksi että ihan oikeasti ja aidosti olen kiinnostunut siitä mitä mieltä ammatti ihmiset on ruokailuistani. Mitään en jätä siitä pois enkä mitään siihen lisää. Ruokapäiväkirjani ovat ravitsemussuunnittelin mielestä ollut muuten ok, mutta kasviksia kuulema lisää ja maitotuotteita. Kalorimäärät ovat ok ja sen tiedän itsekkin. Herkuttelu päivinä syön yleensä sipsiä, mutta niitä en kykene syömään kun muutamia kourallisia. Mulla aukee suupielet heti jos syön paljon suolaista ruokaa ja tulee rasvaripuli. Näinä herkuttelu päivinä kalorit on siellä 2000kalorin tienoilla. Herkuttelen kerran viikossa.
Eilen söin:
Aamupalaksi kahvia, ruisleivän jonka päällä oivariinia sipaus ja maksamakkaraa n. 1rkl
14-15 aikaan otin 3 suklaapalaa
Päivällinen: 2perunaa, ruskeaakastiketta n. 1dl ja 2 siivua lihaa piknikpaistista, juuressekoitusta(valmistettu mikrossa) 1dl.
Iltapala: tonnikalapizzaa, tehty itse tummankipparin päälle. Tätä söin sellaisesta pyöreästä kipparileivästä 3/4osaa. Päällä oli siis tonnikalapaloja, tomaattikastiketta, ananasta ja juustoa.
Kaloreita päivälle tulee n. 1600. Juon aina vettä janoon, kahvissa on maitoa.
Toissapäivänä oli aamiaiseksi kahvia, kaksi sämpylää jossa välissä oli palvikinkkua ja kurkkua niin ja oivariinia sipaus.
Lounaaksi jauheliharisottoa. (riisiä, herne-maissi-porkkanaa, jauhelihaa, sipulia). Jauhelihan oli sika-nautaa.
Sitten joinkin kahvia vaan koko iltapäivän, yhden kahvin kanssa otin 2ruispalaa.. Päälle pistin maksamakkaraa.
Iltapalana söin jogurttia(valion 2dl), 2sämpylää samoilla täytteillä kun aamullakin. Ja lasin tuoremehua.
Söin eilen (täysin rehellisesti)
2 Ruispalaa, päällä valkosipulihovia, kurkkua
lautasellinen jauheliha-kasviskeittoa
1 joulutorttu
3 lämmintä leipää (ruispaahtoa, tomaatti-vs kastiketta,kinkkua, ananasta, juustoa
Omena
7 suklaakonvehtia
Jos on perunaa ja kastiketta niin aina se on kaksi isohkoa perunaa ja n. 1dl kastiketta ja siihen salaattia tai kasviksia päälle. Jos ruokana on esim. risottoa niin syön sitä ehkä noin 150g. Eli reilupuolet esim. tälläisen normaalin maksalaatikon koosta. Enempää en jaksa. Leipää en yleensä syö ruoan kanssa.
Olen maksanut paljon ihan yksityisille tästä että tutkisivat lihavuuteni syytä, siksi pidänkin ruokapäiväkirjat hyvin rehellisinä.
miten ylipainoiset syövät, kuin hiiret ja silti painavat yli 10 kg. Kyllä jossain on jotain vikaa ja väitän, että nämä ovat juuri niitä, jotka huijaavat niin muita, kuin itseäänkin.
Mulla on pari kaveria joittenka kanssa olen ihan asunut ja nähnyt miten he syövät. Molemmat kaverit todella hoikkia (bmi 18 luokkaa). Annoskoot on isoja koska jaksavat syödä tälläisen mutupizzerian pizzan ja kunnon annoksen kebabbia. Roskaruokaa syötiin 4viikossa ja päälle tehtiin kunnon jälkiruokia ja syötiin sipsiä ja karkkia. Tämä siis opiskeluaikoina. Minä lihoin 20kg vuoden aikana ja kaverit senkun laihtuivat(toisella kaverilla kävi bmi jopa 16:sta). Ja he oikeasti söivät enemmän kun minä. Samanverran liikuttiin, eli käveltiin kouluun 3km ja kauppaan iltaisin.
Ellei näillä kavereillani ollut bulimiaa niin sitten heillä oli todella erillainen aineenvaihdunta kun minulla. :I
Nyt minulla ystävä myös joka syö oikeasti kun iso mies vaikka hyvi pienikokoinen nainen onkin. Eikä liho. Syö 2h välein ja todella tuhteja välipaloja ja annoksia. Eikä liikuntaa harrasta. Eipä ole paino noussut vuosien varrella. Sanoo itsekkin että hän voi syödä mitä vaan lihomatta. Ikää on jo yli 30v.
Mieheni on kanssa tälläinen. Syö koko ajan. Töissä vetää roskaruokaa eikä kuluta sitä mitenkään. Illalla syödään sipsiä, karkkia, ranskalaisia ja tilataan pizzaa, kebabbia ja mitä milloinkin. Ja on laiha kun mikä. Annoskoot on mielettömiä ja ottaa aina lisää. Ei harrasta mitään liikuntaa. No seksiä kolmasti viikossa. =)
Minä puputan ituja ja salaattia ja silti tuntuu että yksikin suklaapatukka saa perseen leviämään. :(
Tapa 1: sikanautajauhelihaa, paistetaan öljyssä, makaroni-/spagettiveteen lisätään öljyä. Jauhelihakastikkeeseen lisätään kermaa ja koko satsi tarjotaan kera juuston.
Syödään yksi lautasellinen, joka on syvä lautanen kukkuroillaan.
Tapa 2: vähärasvaista paistijauhelihaa, paistetaan ilman rasvaa ja kaadetaan paistamisen jälkeen kaikki rasvat pois pannulta. Lisätään tomaattipyreetä ja vettä sekä mausteita. Spagetti/makaroni keitetään pelkässä vedessä. Ei juustoa ruoan kanssa.
Syödään yksi lautanen, matala, jossa on kauhallinen makaronia ja kauhallinen kastiketta.
Ensimmäisessa vaihtoehdossa tulee varmaan kolminkertainen määrä kaloreita verrattuna jälkimmäiseen.
oletteko kokeilleet syödä tosi paljon kuituja sekä juoda 3 litraa vettä päivässä? Mulla ainakin auttaa kovasti.
Tapa 1: sikanautajauhelihaa, paistetaan öljyssä, makaroni-/spagettiveteen lisätään öljyä. Jauhelihakastikkeeseen lisätään kermaa ja koko satsi tarjotaan kera juuston.
Jaiks.. Juustoa? Kermaa?? Joo näköjään ihmiset tekee hieman erillailla ruokaa sitten.
Minä teen jauhelihan kastikkeen hyvin usein vaan niin että paistan jauhelihan(yleensä nautaa), pistän sekaan tomaattimurskaa ja mausta mustapippurilla ja suolalla. Hyvin yksikertaista eikä minusta ainakaan kovin raskasta.
Ite heitän joskus maitoa, joskus en.
Ja juustolla tarkotin siis, että juustoraastetta sitten valmiin annoksen päälle.
Kermaa itse käytän(ruokakermaa 7%:sta) vain jossain kinkkukausauksessa. Muuten kerma on ruoassa ihan vieras aine meidän perheelle.
-25-
Useimmat siinä ketjussa eivät syöneet yhtään kunnon ateriaa. Mun mielestä paras tapa pysyä normaalipainossa on syödä kunnolla.
Mä en nyt ole hyvä vertailuesimerkki, kun olen ihan viimeisilläni raskaana ja siksi on aikaa täällä istua. Mutta mun mitat on 166 cm ja 70 kg (nyt rv 41), ennen raskautta painoin 57 kg.
Mun eiliset ateriat tässä
1) aamiainen
Kaurapuuroa ja appelsiinimehua (jaksoin puristaa vielä itse, 3 aplaria)
jugurtti
Maitokahvia ja pari kaurakeksiä
Banaani
2) lounas
spagetti bolognese (ja siihen ei tule mitään kermaa, juustoa tai muuta rasvaa paitsi se paistijauheliha)
3) välipala
voileipä, päällä salamia, polaria, salaattia ja paprikaa
omenamehua
viinirypäleitä
4) illallinen
spagetti bolognesea edelleen
5) iltapala
herkutteluna vielä manchego-juustoa ja viikunahilloa
Mä en omasta mielestäni syö edes mitenkään erityiisen terveellisesti. Enemmän kasviksia olisi pitänyt syödä. Mulla on keliakia, joten kuitujakin olisi pitänyt saada enemmän. Ruokajuomana meillä on vissy ja vettä juon nyt vielä ekstranakin kolmisen litraa, kun loppumetreillä ummetusta ja vähän turvotustakin.
Noissa laihdutusketjuissa aina ihmetyttää se, että jengi syö jotain 1000-1200 kaloria päivässä ja ihmettelevät, että miksi on huono olo. Jos aikuisella ihmisellä olisi hyvä olo tuolla kalorimäärällä, niin hän on sairas. Miten kukaan kuvittelee saavansa pysyvän elämänmuutoksen ajaksi, jos ei edes laihdutusaikana pysy ruokavaliossa, mitä sitten tekee kun paino on pudonnut?
kuitenkin paljon suuremman kalori-, rasva- , ja sokerimäärän kuin vaikka kaksi kunnon ateriaa syövät kanssaihmisensä. Siitä vaan jää itselleen kuitenkin sellainen mielikuva, että mähän en ole syönyt mitään, kun ei ole istunut pöydän ääreen ja oikeasti edes katsonut mitä syö.
Just sen takia ne on lihavimpia, jotka " ei syö yhtään mitään" .
Vierailija:
Useimmat siinä ketjussa eivät syöneet yhtään kunnon ateriaa. Mun mielestä paras tapa pysyä normaalipainossa on syödä kunnolla.Mä en nyt ole hyvä vertailuesimerkki, kun olen ihan viimeisilläni raskaana ja siksi on aikaa täällä istua. Mutta mun mitat on 166 cm ja 70 kg (nyt rv 41), ennen raskautta painoin 57 kg.
Mun eiliset ateriat tässä
1) aamiainen
Kaurapuuroa ja appelsiinimehua (jaksoin puristaa vielä itse, 3 aplaria)
jugurtti
Maitokahvia ja pari kaurakeksiä
Banaani2) lounas
spagetti bolognese (ja siihen ei tule mitään kermaa, juustoa tai muuta rasvaa paitsi se paistijauheliha)3) välipala
voileipä, päällä salamia, polaria, salaattia ja paprikaa
omenamehua
viinirypäleitä4) illallinen
spagetti bolognesea edelleen5) iltapala
herkutteluna vielä manchego-juustoa ja viikunahilloaMä en omasta mielestäni syö edes mitenkään erityiisen terveellisesti. Enemmän kasviksia olisi pitänyt syödä. Mulla on keliakia, joten kuitujakin olisi pitänyt saada enemmän. Ruokajuomana meillä on vissy ja vettä juon nyt vielä ekstranakin kolmisen litraa, kun loppumetreillä ummetusta ja vähän turvotustakin.
Noissa laihdutusketjuissa aina ihmetyttää se, että jengi syö jotain 1000-1200 kaloria päivässä ja ihmettelevät, että miksi on huono olo. Jos aikuisella ihmisellä olisi hyvä olo tuolla kalorimäärällä, niin hän on sairas. Miten kukaan kuvittelee saavansa pysyvän elämänmuutoksen ajaksi, jos ei edes laihdutusaikana pysy ruokavaliossa, mitä sitten tekee kun paino on pudonnut?
Vierailija:
Kermaa itse käytän(ruokakermaa 7%:sta) vain jossain kinkkukausauksessa. Muuten kerma on ruoassa ihan vieras aine meidän perheelle.-25-
Luulenpa että joku tosi hoikan ihmisen lautasellinen on pieni verrattuna tukevan ihmisen lautaselliseen.
Itsekin olen ylipainon rajoilla ja annoskoot ovat aina olleet turhan isoja. Myönnän ja tiedostan sen itsekin. Kuin myös sen, että ylipainon syitä ovat myös liiallinen hiilihydraattien määrä (mm. turhan paljon perunaa ja pastaa aterialla ja liikaa pullaa, keksejä ja suklaata).
Itse noudatan nykyään GI-menetelmää ja olen laihtunut sen avulla jo 5 kiloa 2 kuukaudessa! Eikä se nyt niin vaikeaa ole kunhan asiaan vähän perehtyy ja tosissaan haluaa muutosta.
Sitäpaitsi olen myös huomannut sen, ettei se suklaa tai keksi nyt niin tärkeä asia elämässä ole. Ei elämä sen tylsempää ole ollut sen jälkeen kun olen nuo asiat jättänyt pois! Päinvastoin on parempi olo kun illalla menee nukkumaan ja tietää että on syönyt oikein!!
t. 170 cm/73 kiloa.