Yli 100kg mitä söit tänää ketjusta!
Olin yllättynyt et yli 100kg söivät noinkin vähän kuin jotkut tuossa ketjussa. Joten tässä mitä minä eilen söin:
-aamulla muroja ja jugurttia + banaania ja kahvia
-lounaaksi chili nuudeleita
-välipalaksi kahvia, 3 leipää juustolla ja kinkulla
-illallinen kaksi lautasta spagettia jauheliha kastikkeella
-lasi kuohuviinia
-karkkia ja lakua
ihan normaali päivä ja arvatkaa kuinka paljon painan? Voin kertoa et olen alipainoinen ja täällä olen saanut kuulla et mun pitäisi alkaa syömään normaalisti. Harmi vaan kun en saa enempää alas 24h aikana
Kommentit (48)
Vierailija:
Mutta, sinulle joka ei syö " mitään" mutta painat 125,5kg, sanoisin että jos olet käynyt lääkärissä ja esim. kilpirauhas arvot tarkistettu, ja todettu että olet terve, niin sitten sun on vaan hyväksyttävä se että sulla on hidas aineenvaihdunta.Itse lihon hyvin helpolla ja huomasin kun olin armeijassa todella sen eron siinä mitä syön. Kun kuukauden verran söin VAIN ruokalan ruokia, aamiainen, lounas, illallinen ja iltapala. Laihduin 4 viikossa 10kg. Mutta heti kun aloin harrastaa päivittäin pikku napostelua, munkkia ja karkkia, paisuin heti kilot takaisin. Kavereille ei käynyt niin.
Eli ei yhtään mitään herkkuja ja naposteluja, ja pitää olla itselleen rehellinen. Elämä ei aina ole reilua, toiset lihoo toiset ei.
aamupala: mehukeittoa 1/2 lasia, 2 ruispalaa keittokinkulla, tomaatilla ja kurkulla
lounas: kalakeitto ja salaattilautanen + sokeroitu mehu
välipala: perunarieska ja luumu
päivällinen: pasta carbonara, 5 kirsikkatomaattia
iltapala: viitisen lakupalaa, 3 palaa suklaata, perunarieska, 3 kirsikkatomaattia, puolikas banaani
liikuntana 20 min kävelylenkki
Hyvin normaali päivä ruuan kannalta ja olen ihannemitoissa.
Mitä teen oikein?
Laihoille syöminen on sallittua mutta lihavalta se on etovaa, reilua?
Itse olen 120kg ja taas " laihiksella" , ruokapäiväkirja on erittäin hieno ja rehellinen, mutta sitten tulee näitä päiviä kuten tänään (ja niitä tulee valitettavan usein) eli
aamupala:
* ruisleipä, jonka päällä 1/2 banaania
* teetä rasvattomalla maidolla, ei sokeria
välipala:
* hevishot (hedelmä-vihannes)
Lounas:
* 2 ruisleipää, ei rasvaa, päällä viipale palvikinkkua, hieman ketsuppia ja 2 viipaletta juustoa (17%) molemmissa (mikrossa " uunileipiä" )
* cola zeroa
* yksi peruna ja 2 isoa porkkanaa keitettynä
välipala:
* klementiini
Tähän asti mielestäni ihan ok, mutta se ilta... vieraita, olin leiponut jne.
* 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla, ei sokeria
* 2 palaa mustikkapiirakkaa
* 3 mokkapalaa
iltapala:
* klementiini
Ja siis: ei päivällistä...
Vierailija:
kovin suurta eroa sillä mitä syö.
varmasti yli 100 kg jos noin paljon söisin normaalisti.
Paljon maitokahvia
Patonkia ja juustoa
2 perunaa ja makkarakastiketta, porkkanoita
Ruispala voilla
Paljon vettä ja lightmehua
Illalla oli nälkä, mutten jaksanut alkaa syömään. Olen masentunut, johtunee siitä. Painoa on 58kg.
Ehkä mulla on joku aineenvaihdunnan häiriö kun paino pysyy alhaalla. Paino voi vaihdella +-2kg mutta muuten on pysynyt samana jo vuosikausia ja mulla on 2 lasta ja olen reilusti yli 30v. Niin ja en ole aktiivi urheilija
4 paahtista margariinilla, hillolla ja juustolla, kahvia ja tuoremehua, 4 jaffakeksiä
Pastaa kermakastikkeella, salaattia, patonkia
Suklaapatukka
Lihakastiketta ja 3 perunaa, suklaakakkua ja kahvia
2 ruispalaa juustolla ja margariinilla, limsalasillinen, 5 keksiä
Irtokarkkeja ja sipsejä
Yöpalana pari paahtista ja keksejä
Painan 98kg ja nyt olin rehellinen.
Pitäisi laihduttaa, mutta itsekuria ei ole.
paljon!
T. 114 kg ja tiedän että jos on läski niin silloin pitää syödä ja ahmia paljon
On se niin väärin =(
t: 127 kg, itseasiassa tänä aamuna 125,5 kg
että tosi ylipainoiset kaunistelevat aina totuutta. Vääristävät annoskokoja, vähättelevät ja unohtavat ruoka-annoksia. Todella harvalla on sellainen aineenvaihdunnan häiriö, että jos syö normaalisti, lautasmallin mukaan, on juurikaan ylipainoa. Ne luonnonoikut on varmaan yhden käden sormilla laskettavissa tässä maassa.
He " unohtelevat" ja vähättelevät suuhunsa pistämiään sormipaloja.
Mutta uskon myös että näitä on kaikista lihavista murto-osa.
Suurin osa lihavista ihmisistä on kyllä läskinsä hankkinut ihan syömällä liikaa, jos ei herkkuja niin sitten paaaljon hyvää ruokaa. Ja juomaa.
Syödään vaikkapa kevyt keittolounas ja siinä ohessa menee kolme leipäpalasta lisukkeineen...
Aloitetaan aamu terveellisesti kaurapuurolla, ja sen jälkeen juodaan kahvikupponen pullan ja/tai voileivän kera...
Syödään välipalana pari keksiä, joissa kaloreita enemmän kuin banaanissa...
Enkä todellakaan halua ketään syyllistää vaan herättää! Olen itsekin ollut ylipainoinen ja perehtynyt oman ruokavalioni sudenkuoppiin. On erittäin helppoa syödä kulutuksensa mukaan (tai sen yli) mutta vajeelle pääsyyn vaaditaan hyvä itsekuri ja rehellisyyttä itseään kohtaan. Sekin tulee muistaa, että ylipainoiset syövät JATKUVASTI LIIKAA vaikkeivät enää lihoisikaan, sillä massa kuluttaakin enemmän - jos he alkaisivat syödä normaalipainoisen tarpeisiin, niin paino laskisi kauniisti ja hyvinvointi lisääntyisi. Suosittelen.
Kaikella hyvällä :)
Jos joku sanoo syöneensä kaksi lautasellista spagettia, niin niissä voi olla kahden ihmisen välillä todella iso ero - lisäksi sen jauhelihakastikkeen voi valmistaa kevyesti tai rasvaisesti.
viime viikolta, jolloin söin terveellisti, kuin eilinen, jolloin meni illalla Fazerin sininen....