Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19833)

Vierailija
16641/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen huomannut, että ne laihimmat ja jo luonnollisenakin, siis ilman ehostautumistakin kauniimmat tuntuvat tarvitsevan paljon rumia ja lihavia enemmän kaikenlaisia käsittelyjä, toimenpiteitä, ehostautumista ja purkkia ja purnukkaa. Rumat ja lihavat tuntuvat myös suhtautuvan realistisemmin ikääntymiseen ja sen mukanaan tuomiin muutoksiin ja tuntuvat uskaltavan paremmin olla luonnollisia. Toisaalta taas omienkin kokemuksieni perusteella sen rumuuden ja lihavuuden peittäminen on niin mahdoton tehtävä, että parasta antaa vain olla. En itse omista yhtään meikkiä tai muutakaan kosmetiikkaa, vain perushygieniatuooteita tähän liittyvissä tuotteissa omistan ja vaikka haluaisinkin poistattaa rintani kokonaan en ole kauneusleikkauksiin menossa. Toki itseltäni on leikattu lapsena luomi, josta aiheutui antibiooteilla hoidettu komplikaatio ja jäi ruma arpi, mutta eihän tuo nyt varsinainen kauneusleikkaus ollut. Muita toimenpiteitä itselleni ei ole tehty.

Vierailija
16642/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupoissa pitäisi olla myynnissä enemmän terveellisempiä vaihtoehtoja ja esim. hedelmiä ja vihanneksia helpommin valmistettavassa ja syötävässä muodossa, kuten enemmän valmiiksi pilkottuja hedelmiä. Olen ehkä laiska, mutta suuri syy siihen, miksi en osta enempää hyvistä on juuri se, että tuotteiden valmistus ennen käyttöä on vaivalloista. Lisäksi noista tuotteista menee paljon hukkaan esim. kuorina. Ostan itse aina välillä kaupan salaattibaarista valmiiksi pilkottua paprikaa, jotka laitan uuniin kun tuossa kaikki on syötävää ja jos ostan kokonaisen paprikan vaatii se pilkkomista, siitä osa menee hukkaan ja on aina arpomista, onko paprika jo pilaantunut. Salaattibaarissa kilohinta on tietysti korkea, mutta se ostamani paprikamäärä maksoi viimeksikin ehkä 40 senttiä ja koin taas saaneeni paremman hinta-laatusuhteen kuin kokonaisessa paprikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16643/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaisten lihavuudelle halutaan oikeasti tehdä jotain niin herkkujen verotuksen kiristämisen ohella ruokakauppoihin on pakko pikkuhiljaa ottaa myyntiin enemmän helposti syötäviä terveellisempiä vaihtoehtoja. Myös se ns. Herkku-Alkon perustaminen olisi hyvä vaihtoehto. Tämä siis toimisi kuten Alko, mutta myisi kaikkea epäterveellistä, kuten karkkia, suklaata, sipsejä, limua, leivonnaisia, jäätelöä, pizzaa, hampurilaisia, makkaraa jne.

Vierailija
16644/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin eilen tarvitsevani uusia sukkia ja myös pyyhkeen tarvitsen sekä toki talouspaperia ja ketsuppia. Budjetti näille on 50 euroa eli aika suuri. Tämän jälkeen pitää tosiaan keskittyä vain perusasioiden eli ruoan ja välttämättömien hygieniatarvikkeiden ostamiseen. Herkutkin saavat jäädä entistä enemmän kauppaan ja varsinkin sipsit.

Vierailija
16645/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jo tällä viikolla ostamaan uuden mustan kauluspaidan kun vanha varmasti 100 kertaa käytetty ja kymmeniä kertoja pesty kirjaimellisesti hajosi ja repesi päälle.

Vierailija
16646/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikon ostaja vastaa sinulle. :)

Joo, olen kanssasi täysin samaa mieltä. Yleensä aina kotoa löytyy jo valmiiksi sopiva laatikko jota voi hyödyntää. Näin minullekin käynyt monta kertaa ja välttynyt turhalta ostokselta. En kannusta ketään ostamaan lisää säilytyslaatikoita. 

Tässä Smartstoren laatikossa on kuitenkin hyvää se, että kannessa on korkeat reunat eli laatikon kansi toimii ikäänkuin tarjottimena. Tämän laatikon päälle laitan lasisen säilytysrasian muovikannella, johon pesen ja pilkon valmiiksi, esim. salaattia, kurkkua, paprikaa. Juurikin täällä äsken mainitusta syystä eli lapset eivät koskaan pese ja pilko itse kasviksia, mutta jos joku on tehnyt sen heidän puolestaan niin kaikki menee. :D 

Lapsiperheessä jääkaappi on myös usein melko täynnä joten nyt saan tuotteet järjestykseen kompaktimmin. 

Vierailija
16647/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen huomannut, että ne laihimmat ja jo luonnollisenakin, siis ilman ehostautumistakin kauniimmat tuntuvat tarvitsevan paljon rumia ja lihavia enemmän kaikenlaisia käsittelyjä, toimenpiteitä, ehostautumista ja purkkia ja purnukkaa. Rumat ja lihavat tuntuvat myös suhtautuvan realistisemmin ikääntymiseen ja sen mukanaan tuomiin muutoksiin ja tuntuvat uskaltavan paremmin olla luonnollisia. Toisaalta taas omienkin kokemuksieni perusteella sen rumuuden ja lihavuuden peittäminen on niin mahdoton tehtävä, että parasta antaa vain olla. En itse omista yhtään meikkiä tai muutakaan kosmetiikkaa, vain perushygieniatuooteita tähän liittyvissä tuotteissa omistan ja vaikka haluaisinkin poistattaa rintani kokonaan en ole kauneusleikkauksiin menossa. Toki itseltäni on leikattu lapsena luomi, josta aiheutui antibiooteilla hoidettu komplikaatio ja jäi ruma arpi, mutta eihän tuo nyt varsinainen kauneusleikkaus ollut. Muita toimenpiteitä itselleni ei ole tehty.

Ryvet itsesäälissä ja ainut kärsijä olet sinä

Vierailija
16648/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupoissa pitäisi olla myynnissä enemmän terveellisempiä vaihtoehtoja ja esim. hedelmiä ja vihanneksia helpommin valmistettavassa ja syötävässä muodossa, kuten enemmän valmiiksi pilkottuja hedelmiä. Olen ehkä laiska, mutta suuri syy siihen, miksi en osta enempää hyvistä on juuri se, että tuotteiden valmistus ennen käyttöä on vaivalloista. Lisäksi noista tuotteista menee paljon hukkaan esim. kuorina. Ostan itse aina välillä kaupan salaattibaarista valmiiksi pilkottua paprikaa, jotka laitan uuniin kun tuossa kaikki on syötävää ja jos ostan kokonaisen paprikan vaatii se pilkkomista, siitä osa menee hukkaan ja on aina arpomista, onko paprika jo pilaantunut. Salaattibaarissa kilohinta on tietysti korkea, mutta se ostamani paprikamäärä maksoi viimeksikin ehkä 40 senttiä ja koin taas saaneeni paremman hinta-laatusuhteen kuin kokonaisessa paprikassa.

Mun pienet lapsetkii osaavat pilkkoo, toi on todellakii vain laiskuutta, lopeta tollanen

Vierailija
16649/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin eilen tarvitsevani uusia sukkia ja myös pyyhkeen tarvitsen sekä toki talouspaperia ja ketsuppia. Budjetti näille on 50 euroa eli aika suuri. Tämän jälkeen pitää tosiaan keskittyä vain perusasioiden eli ruoan ja välttämättömien hygieniatarvikkeiden ostamiseen. Herkutkin saavat jäädä entistä enemmän kauppaan ja varsinkin sipsit.

Toki toki tarvitset..

Vierailija
16650/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ostaa mitä haluaa. Minäkin ostan tuon aamiaislaatikon kyllä, kiitos vinkistä. 

Vierailija
16651/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa ja Japanissa myydään hedelmiä jne valmiiksi pilkottuna, miksei täällä...

Vierailija
16652/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa ja Japanissa myydään hedelmiä jne valmiiksi pilkottuna, miksei täällä...

Toki jotain löytyy esim. salaattibaarista, mutta hyvin vähän ja hinta on kallis. Kaupoissa kun on näitä palvelutiskejä, joissa myydään lämmintä ruokaakin, salaattia ja paljon muutakin niin ihan varmasti noissa voisi myydä tuoreita pilkottuja hedelmiäkin. Muutama vuosi sitten olin tilanteessa, jonka myötä kävin useamman kerran viikossa lounasbuffetissa syömässä vaihtelevasti parissa kolmessa ravintolassa, joita vaihtelin päivän ruokalistan perusteella. Näistä ainakin kahdessa oli lounaaseen kuuluneessa salaattipöydässä usein myös pilkottuja tuoreita hedelmiä. Tietysti otin näitä aina. Tuo lounaaseen kuuluva alkusalaattipöytä on siinäkin mielessä hyvä, että siinä syö tavallaan huomaamattaan paljon tämän tuoteryhmän tuotteita. En nyt ole pitkään aikaan näillä lounailla syönyt ja kasvisten, salaatin, vihannesten jne. syöntiin on vähentynyt hyvin vähään.

Vierailija
16653/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko keittiöpyyhkeellä/astiapyyhkeelkä tiskattujen astioiden kuivaaminen tavallista käsipyyhettä paremmin?

Vierailija
16654/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tuollaista aamiaislaatikkoa tarvitse, enkä sellaista osta, mutta en myöskään hauku ihmisiä, joilla sellainen on tai jotka ajattelivat sellaisen ostaa kuten jotkut täällä tekevät.

Vierailija
16655/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse tuollaista aamiaislaatikkoa tarvitse, enkä sellaista osta, mutta en myöskään hauku ihmisiä, joilla sellainen on tai jotka ajattelivat sellaisen ostaa kuten jotkut täällä tekevät.

Tämä tavarapaljousketju on mainio ketju lisäämään tavaraostoksia. Täällä saadaan kaikki hyvin vakuutettua jonkun uuden tavaran tarpeellisuudesta. Sitäkö varten tämä onkin..

Vierailija
16656/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tavarapaljousketju on mainio ketju lisäämään tavaraostoksia. Täällä saadaan kaikki hyvin vakuutettua jonkun uuden tavaran tarpeellisuudesta. Sitäkö varten tämä onkin..

En ollut itsekään tuollaisesta tavarasta edes kuullut ennen kuin luin siitä täältä. Aina oppii uutta.

Vierailija
16657/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä kannattaa myös ostaa, niin eteiseen muovinen kurakaukalo nyt syksyllä kuraisille ja märille kengille. Ainakin meillä lapsiperheessä aivan ehdoton. Eipä tarvitse eteisen matolta imuroida jatkuvasti hiekkaa ja pikkukiviä. Olen laittanut sen ritilämallisen kenkätelineen alle johon kivet ja hiekka ropisevat. Sitten vain tyhjennän sen aina joskus, harvemmin riittää, siinä on kätevät reunat.

Vierailija
16658/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko keittiöpyyhkeellä/astiapyyhkeelkä tiskattujen astioiden kuivaaminen tavallista käsipyyhettä paremmin?

Ei todellakaan onnistu! Mene heti ostamaan kasa keittiöpyyhkeitä.

Meillä astiat kuivuvat itsestään tiskikaapissa. Jos kaikki eivät mahdu laitan ne vainnpöydälle kuivumaan itsekseen pyyheliinan päälle. Ihan sama minkälaisen pyyheliinan.

Tällä hetkellä on sinivalkoruudullinen ja ihan astiapyyhe.

Käyttäkää aivojanne. Niiden käyttö ehkäisee muistisairauksia.

Vierailija
16659/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi vielä kaksi pientä ensiapupakkausta. Taas uusi vääntö edessä.

Vierailija
16660/19833 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet pyyhkeet ovat hyviä kohotettavan taikinan tai leivonnaisten peittämiseen. Jos tällaista tarvetta ei ole, niin hyvä sekin. 😉