Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19754)

Vierailija
14521/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon pointin.. munkin mukikeräilyä hillitsee se että vähäsen hävettää omistaa yli 200kpl mukeja, vaikka yksin asustelen. Ihan oikein on kutsua sitä jonkinlaiseksi ahneudeksi, kun astiakaupassa himoitsen taas uutta ja jänskää mukia, jonka haluan palavasti omistaa.

"kiva" tietää etten ole ainoa mukiholisti..en vain tajua mistä tää kumpua ja tosiaan maailmassa on aivan liikaa ihania mukeja. Asun kanssa yksin ja mun mukisaldo menee n. 40 kpl pinnassa.

Vierailija
14522/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon pointin.. munkin mukikeräilyä hillitsee se että vähäsen hävettää omistaa yli 200kpl mukeja, vaikka yksin asustelen. Ihan oikein on kutsua sitä jonkinlaiseksi ahneudeksi, kun astiakaupassa himoitsen taas uutta ja jänskää mukia, jonka haluan palavasti omistaa.

"kiva" tietää etten ole ainoa mukiholisti..en vain tajua mistä tää kumpua ja tosiaan maailmassa on aivan liikaa ihania mukeja. Asun kanssa yksin ja mun mukisaldo menee n. 40 kpl pinnassa.

Miksi haluat omistaa noin monta mukia? Käytätkö kaikkia ikinä? Maailmassa on vaikka mitä kivan näköisiä juttuja. Tarvitseeko niitä omistaa itse, että voi ihastella niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14523/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti et tarvitse kuin yhden mukin. Valitse kaikista mukeistasi se kaikkein ihanin. Onko se se, mitä käytät muutenkin kaikkein eniten? Pakkaa muut mukit umpinaiseen laatikkoon ja siirrä toiseen kaappiin, niin ettet näe niitä tai laatikkoa koko ajan. Käytä yhtä mukia pari viikkoa. Kaipaatko vielä niitä muita? Vai onko käytännön elämä helpottunut ja ahdistus hirveästä mukimäärästä vähentynyt? Jos tulee vieraita käymään ja he tarvitsevat mukia, saat hakea heille sen toiseksi ihanimman ja laittaa kaappiin oman mukisi kanssa.

Käytkö huviksesi astiakaupassa viettämässä aikaa tai ihastelemassa kauniita juttuja? Normaalisti astiakaupassa ei tarvitse käydä kovin usein, mutta mukimääräsi viittaa että ehkä käyt siellä useammin kuin oikeasti on tarve. Voitko keksiä muuta ajanvietettä, esimerkiksi esineiden ihaileminen museossa? Tai astiakauppaan mennessäsi jätä lompakko kotiin.

Vierailija
14524/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun saatiin tähänkin ketjuun näitä "ilostuttajia"..missäköhän olisi "normaaleja" keskustelupalstoja vielä jäljellä?

Vierailija
14525/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiva kun saatiin tähänkin ketjuun näitä "ilostuttajia"..missäköhän olisi "normaaleja" keskustelupalstoja vielä jäljellä?

Pahastuitko äsken kirjoittamastani mukitekstistä? Oletko se mukien omistaja? Mielestäni en kirjoittanut  pahasti. Ymmärsin, että ketjun aiheena on tavaroista luopuminen ja kodin siistiminen, ja tarkoitus oli antaa ajatusta miten asiassa voisi päästä eteenpäin.

Vierailija
14526/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kuolaamassa kauppojen astiahyllyillä uusia mukeja ja astiastoja, mutta en kuitenkaan osta niitä. Minulla on tarpeellinen määrä ja jo ylikin astioita koko elämäni ajaksi, en tarvitse yhtään lisää. Mutta ihailemassa niitä voin toki käydä ja miettiä, mitä ostaisin, jos olisin nuori eikä minulla vielä olisi tarpeeksi astioita. 

Vierailija
14527/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä nyt ymmärretä mitä tarkoitin.. siis ei mitään häpeällä kasvattamista, ei todellakaan! Vaan että itse sanoisi itsellensä ostoaikeissa, että eiks toi jo hävetä, että sun pitää omistaa vaikka tuhat paitaa, eiks vaikka 10 ois riittävästi. Älkää nyt kääntäkö asioita hakemalla hakien vääriksi. Tai ehkä juuri tuolla samalla logiikalla olette itsenne tavarapaljouteenkin saaneet, vähän niinkuin selittelemällä asiat aina itsellene mieluisiksi. Mutta nähtävästi niin alkoholistit kuin shoppailuholistit osaavat tämän asioiden kääntelyn ja selittelyn. Koska onhan se nyt häpeä olla ahne ja materialistit ovat aina ahneita. Itse olen minimalisti. Olin ennen kaiken keräilijä, mutta into loppui aina, kun sain jonkun sarjan täydeksi. Möin kaikki kokoelmat pois ja tajuan miten onnellinen ja vapaa olen nyt ilman niitä.

Vierailija
14528/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tämä hli 200 mukin omistaja ja ainakaan minä en pahastu mistään kommenteista täällä. Antaa tulla vaan, siksihän tänne kirjoitinkin, koska ymmärrän että yksikin muki minulle riittäisi. No en suinkaan itse ole ostanut näitä kaikkia. Omia on ehkäpä n.20kpl. Loput olen saanut. Sain ikäänkuin maineen mukien keräilijänä, jolle kaikki halusivat lahjoittaa ylimääräiset mukinsa. Ongelma onkin siinä, että lahjoittajat haluavat aina nähdä ne omat mukinsa tässä minun kokoelmassani, enkä oikein kehtaa myydä niitä siksi pois.Tykkään näistä silti ja haluaisin ostaa sillon tällön jonkun hauskan mukin. No ehkä rohkaistun ja pistän kirppikselle kaikki minulle lahjoitetut ja säästän vain omat, joista oikeasti tykkään. Minulla raja menisi omissani ehkä n.30kpl. Varmaan aika monella muullakin on tuo määrä, eikä siitä tarvitse ainakaan ketään sättiä, mutta kommenteista en pahastu. Kyllähän tuo pari sataa on aika lailla.

Vierailija
14529/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tarkistin asian ja laskin mukini. Yhteensä näitä on 205 ja oma ostamia näistä 18 ja jos nyt sitten luovun näistä saaduista, niin voin hyvinkin ostaa muutaman kivan mieleisen mukin lisää. Keräähän moni Muumi-mukejakin ja omistaa niitä vaikka kuinka paljon. Minulla on noissa lahjoitetuissa niitäkin ja muutama niistä niitä arvokkaita ysärin malleja. Aika hyvin kyllä tienaan, jos näistä nyt hankkiudun eroon. Mitään muuta en onneksi kerää, enkä haluakaan.

Vierailija
14530/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa itseäni, kun alunperin ajattelin itseni vähän niinkuin ahneeksi kaikkien parin sadan mukini kanssa, mutta jo seuraavassa kommentissani olin jo ikäänkuin puolustuskannalla ja sopimassa itseni kanssa, että uusiakin voin hankkia, jos luovun lahjoitetuista. Siis tätä tämä juuri on..! Itsensä höynäyttämistä. Tajusin sen todella kun luin kummatkin kommenttini. Nyt kyllä teen niin, että myyn lahjoitusmukit, säästän omistani kivoimmat 10kpl, eli myyn niistäkin 8kpl, enkä uusia hanki. En.

Vierailija
14531/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei täällä nyt ymmärretä mitä tarkoitin.. siis ei mitään häpeällä kasvattamista, ei todellakaan! Vaan että itse sanoisi itsellensä ostoaikeissa, että eiks toi jo hävetä, että sun pitää omistaa vaikka tuhat paitaa, eiks vaikka 10 ois riittävästi. Älkää nyt kääntäkö asioita hakemalla hakien vääriksi. Tai ehkä juuri tuolla samalla logiikalla olette itsenne tavarapaljouteenkin saaneet, vähän niinkuin selittelemällä asiat aina itsellene mieluisiksi. Mutta nähtävästi niin alkoholistit kuin shoppailuholistit osaavat tämän asioiden kääntelyn ja selittelyn. Koska onhan se nyt häpeä olla ahne ja materialistit ovat aina ahneita. Itse olen minimalisti. Olin ennen kaiken keräilijä, mutta into loppui aina, kun sain jonkun sarjan täydeksi. Möin kaikki kokoelmat pois ja tajuan miten onnellinen ja vapaa olen nyt ilman niitä.

Ymmärsin kyllä pointtisi. Häpeä vain on sanana ja tunteena tosi vahva. Nolous voisi olla omaan korvaan sopivampi sana tuolle tunteelle mitä tarkoitat. Itse ajattelen tuota kyllä ihan normi järkeilynä - kukaan ei tosiaankaan tarvitse tuhatta paitaa ja kymmenenkin on jo aika paljon.  En koe tarvitsevani häpeän tunnetta sen ymmärtämiseksi.

Meillä ei kotona oikeastaan nykyään enää tavarapaljoutta ole. Tekemistä kuitenkin riittää ettei sitä jatkossa myöskään tulisi. Kun on kasvavia lapsia niin sitä on kuin sivutoiminen kierrätyskeskuksen pyörittäjä leipätyön ja kaiken muun lisäksi.

-toipuva shoppailuholisti

Vierailija
14532/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat hengittää helpommin niin luovu liiasta tavarasta. Kokemusta on. 

Vierailija
14533/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään lapselle pieneksi jääneen paidan kierrätykseen. Heitin myös väärän kokoiset, mutta paljon käytetyt rintaliivit roskiin. 

Eli miinus kaksi poistoa tälle päivälle. Hankintoja nolla. 

Vierailija
14534/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen tämä hli 200 mukin omistaja ja ainakaan minä en pahastu mistään kommenteista täällä. Antaa tulla vaan, siksihän tänne kirjoitinkin, koska ymmärrän että yksikin muki minulle riittäisi. No en suinkaan itse ole ostanut näitä kaikkia. Omia on ehkäpä n.20kpl. Loput olen saanut. Sain ikäänkuin maineen mukien keräilijänä, jolle kaikki halusivat lahjoittaa ylimääräiset mukinsa. Ongelma onkin siinä, että lahjoittajat haluavat aina nähdä ne omat mukinsa tässä minun kokoelmassani, enkä oikein kehtaa myydä niitä siksi pois.Tykkään näistä silti ja haluaisin ostaa sillon tällön jonkun hauskan mukin. No ehkä rohkaistun ja pistän kirppikselle kaikki minulle lahjoitetut ja säästän vain omat, joista oikeasti tykkään. Minulla raja menisi omissani ehkä n.30kpl. Varmaan aika monella muullakin on tuo määrä, eikä siitä tarvitse ainakaan ketään sättiä, mutta kommenteista en pahastu. Kyllähän tuo pari sataa on aika lailla.

Lahjoita edelleen niitä mukeja, jotka olet saanut.

Vierailija
14535/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en edes keräile mitään niin kyllä sitä tavaraa kertyy. Jää varmaan lapsilleni siivottavaksi kun poistun toiselle puolelle..

Vierailija
14536/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen tämä hli 200 mukin omistaja ja ainakaan minä en pahastu mistään kommenteista täällä. Antaa tulla vaan, siksihän tänne kirjoitinkin, koska ymmärrän että yksikin muki minulle riittäisi. No en suinkaan itse ole ostanut näitä kaikkia. Omia on ehkäpä n.20kpl. Loput olen saanut. Sain ikäänkuin maineen mukien keräilijänä, jolle kaikki halusivat lahjoittaa ylimääräiset mukinsa. Ongelma onkin siinä, että lahjoittajat haluavat aina nähdä ne omat mukinsa tässä minun kokoelmassani, enkä oikein kehtaa myydä niitä siksi pois.Tykkään näistä silti ja haluaisin ostaa sillon tällön jonkun hauskan mukin. No ehkä rohkaistun ja pistän kirppikselle kaikki minulle lahjoitetut ja säästän vain omat, joista oikeasti tykkään. Minulla raja menisi omissani ehkä n.30kpl. Varmaan aika monella muullakin on tuo määrä, eikä siitä tarvitse ainakaan ketään sättiä, mutta kommenteista en pahastu. K

Epämieluisimpia lahjoja on yksittäiset eriparimukit. Sitten kun niitä on vain jokunen ylimääräinen, on vaikeus hankkia ekstraa. Laita vain mukikeräilijä myyntiin, jos ei kokoelma enää tuo samaa iloa kuin aiemmin.

Vierailija
14537/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kyselee mukinsa perään, aina voi todeta sen menneen rikki. Et ole todellakaan velvollinen säilyttämään toisten antamia mukeja. 

Vierailija
14538/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus kriiseilin lahjaksi saaduista tavaroista, osa ihan ok, jotkut toiset huteja. Aikani niitä säilytin, osaa käytinkin, mutta sitten tein sen päätöksen, että KYLLÄ, lahjaksi saatuja tavaroita voi laittaa eteenpäin (laittaa kierrätykseen tai myydä). Osan tavaroita sainkin noilla metodeilla eteenpäin. Enkä yhtään ole antanut omantunnon kolkuttaa. Nykyään olemme sopineet sukulaisten kanssa, että ei anneta enää joulu- tai syntymäpäivälahjoja. Tai jos on pakottava tarve muistaa jotenkin, niin sitten joku kukka tai pieni syötävä/juotava, niin että ne kuluvat pois. 

Vierailija
14539/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus kriiseilin lahjaksi saaduista tavaroista, osa ihan ok, jotkut toiset huteja. Aikani niitä säilytin, osaa käytinkin, mutta sitten tein sen päätöksen, että KYLLÄ, lahjaksi saatuja tavaroita voi laittaa eteenpäin (laittaa kierrätykseen tai myydä). Osan tavaroita sainkin noilla metodeilla eteenpäin. Enkä yhtään ole antanut omantunnon kolkuttaa. Nykyään olemme sopineet sukulaisten kanssa, että ei anneta enää joulu- tai syntymäpäivälahjoja. Tai jos on pakottava tarve muistaa jotenkin, niin sitten joku kukka tai pieni syötävä/juotava, niin että ne kuluvat pois. 

Joo, minäkin pohdin moneen kertaan voiko saatuja tavaroita tai lahjoja myydä vaikkapa kirpputorilla.

Siksi  en enää osta tuttaville mitään lahjoja, siis aikuisille, ettei muiden nurkat täyty turhilla tavaroilla. Aikuiset ostaa mitä itse haluavat.

Vierailija
14540/19754 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on täysin ok että on joitain juttuja, joita on enemmän kuin tarpeeksi ja kaikkea ei tarvitsekaan karsia. Voi olla harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, joita on vähän liikaakin, kunhan ne ovat vain jotkut tietyt asiat. Jollain voi olla 60 paria kenkiä ja toisella 40 mukia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi