Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19751)

Vierailija
14461/19751 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on tullut kaivettua tosissaan noita kaappeja niin kuume karsia vain nousee. Nyt olen alkanut kyseenalaistamaan omaa vaatekaapin sisältöä. Siellä on vaatteita, jotka eivät ole mukavia päällä, esim yhden topin kangas on turhan lähellä kainaloa omaan makuun kun se pääsee kastumaan. Sitten on muutama ohut valkoinen paita ja pari mainospaitaa. Parit lökärit on kohta menneet puhki ja muuta tällaista. Lökärit kyllä ajan loppuun mutta muuta vaatetusta kyllä karsin tuolta, ihan ensimmäisenä ne mainosvaatteet.

t: se lastentarvikeraivaaja

Vierailija
14462/19751 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on tullut kaivettua tosissaan noita kaappeja niin kuume karsia vain nousee. Nyt olen alkanut kyseenalaistamaan omaa vaatekaapin sisältöä. Siellä on vaatteita, jotka eivät ole mukavia päällä, esim yhden topin kangas on turhan lähellä kainaloa omaan makuun kun se pääsee kastumaan. Sitten on muutama ohut valkoinen paita ja pari mainospaitaa. Parit lökärit on kohta menneet puhki ja muuta tällaista. Lökärit kyllä ajan loppuun mutta muuta vaatetusta kyllä karsin tuolta, ihan ensimmäisenä ne mainosvaatteet.

t: se lastentarvikeraivaaja

Laita kirppikselle myyntiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14463/19751 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi tavaraa myytyä Torissa ja sain niistä yhteensä 50€.

Lastenhuoneessa ollut tv hajosi. Se lähtee kierrätykseen eikä uutta tule tilalle. 

Joka päivä tullut myös pieniä poistoja siivouksen yhteydessä, joita en viitsi laskea. 

Ostan vain tarpeeseen eikä tällä hetkellä shoppailu edes kiinnosta. Hoitovapaalla ei tosin ole varaakaan.

Vierailija
14464/19751 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa päiväsen haasteen innoittamana lähti nyt ne tiistain tilpehöörit..keräsin kaikki isoon pahvilaatikkoon ja koko rapun väki penkokoon nyt ensin siitä itselleen mitä luulevat tarvitsevansa. Loput vien kierrätyskeskukseen. Laitoimme sinne tyttären kanssa surutta kaikki pienet tavarat, joilla ei ole käyttöfunktiota, nyt tällä hetkellä ainakaan. Käyttämättömiä kyniä, kumeja, viivottimia, vihkoja, tarroja, taskupeilejä, mukeja, lahjakasseja, peltirasioita, pieniä palapelejä, lusikoita, munakuppeja, uusia pyykkipoikia, pääsiäistipuja, pieniä purkkeja ja rasioita, pieniä satukirjoja ja nukketalon kalusteita ja nukkeja. Ja kaikkia jäi meille itsellekin vielä enemmän kuin tarpeeksi. Ihan mukavalla ilmeellä näyttävät ainakin ihmiset laatikkoa penkovan, että ihan kiva kun tehtiin tämä.

Vierailija
14465/19751 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin tässä miettimään, että mikäköhän on ollut kaikkein turhin tai tarpeettomin tavara yleisesti, jota jossakin kaupassa on myyty tai mikäköhän on omalla kohdalla ollut tällainen tavara. Tietenkään yksiselitteistä vastausta tähän ei ole, enkä nyt tarkoita mitään sellaista tavaraa, jolle on olemassa tietty järkevä käyttötarkoitus ja jota ilman maailma olisi huonompi paikka ja asioiden tekeminen olisi vaikeampaa. Tarkoitan siis jotain suoranaista roinaa ja krääsää, jota ilman elämä maailmalla ei muuttuisi mitenkään. Hyvä juttu on, että esim. moottorisaha, kirves, sukset ja talvirenkaat on keksitty, vaikka itsellä ei olisikaan niille käyttöä. En edes muista, mitä kaikkea olen joskus ostanut tai saanut ja josta olen hankkiutunut eroon, mutta nyt nopeasti ainakin ylioppilaslahjaksi saamani rautainen ruusu, onnittelukortit tai pattereilla toiminut

No kaikki eivät pidä noista rumista joulupaidoista. Itsekin kyllä haluaisin oikein överikamalan, en vain vielä ole löytänyt sopivaa. Ja käyttäisin kyllä aina jouluisin, en vain halua mitään sinne päin ostoksia enää vaan ostan kun on juuri se millaisen myös halua.

Vierailija
14466/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun moni on tuonut ilmi, että maaseudulla ja haja-asutusalueilla ei ole tekstiilikeräyksiä, mietin, että mitenköhän se mahdetaan järjestää? Laki sanoo, että täytyy, mutta muutoksia en ole havainnut.

Itse asun Turussa, ja täällä yksi  keräyspiste on esim. Wiklundin ovella. Lähes kaikki varmasti käyvät keskustassa ainakin silloin tällöin, mut silti suurin osa tuntemistani ei jostain syystä tiedä asiasta tai kierrätä rikkinäisiä vaatteitaan.

Pitäiskö kansalaisia esim. tiedottaa tehokkaammin vai mikähän auttaisi?

Vierailija
14467/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin itselleni juhannukseen aikaa saada koti järjestykseen ja tavarapaljous taltutettua. En havittele minimalismia, vaan järjestystä ja kohtuutta.

Toimenpiteet:

Vanha elektroniikka kierrätykseen, kierrätysauto tulee sopivasti tässä kuussa lähistölle. Rikkinäiset ja pinttyneet tekstiilit joko suoraan roskiin tai siivouskäyttöön ja siitä roskiin. Epäsopivat ja epämieluisat vaatteet, astiat ja muu sekalainen siistikuntoinen tavara hyväntekeväisyyskirpparille. Kylppärin purkkikaaos haltuun ja ostolakko uusille tuotteille. Ruokakomeron ja pakastimen tyhjentäminen tekemällä ruokaa jo kaapeissa olevista aineksista, ennen kuin ostaa kaupasta uutta.

Hyvässä lykyssä kesäloman voi aloittaa siistissä kodissa.

Vierailija
14468/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rikkinäiset ja pinttyneet tekstiilit käyvät h&m:n ja lindexin tekstiilijätekeräyksiin(huom. ei kumminkaan mitään irtoavaa likaa eli puhtaita pitää tietty olla) viennin vaivannäöstä saa alennuslipukkeen 5€, jonka voi vähentää ostoksesta joka yli 30€. Yksi lipuke asiakasta kohden, vaikka siis veisikin useamman pussin. Lapsi sai ainakin meillä oman alelipun omasta tekstiilipussistaan. Ollaan viety nyt vihdoinkin kaikki kuluneet ja rikkinäiset tekstiilit sinne ja alelipukkeet ollaan hyödynnetty pakollisiin sukka- ja alusvaateostoksiin. Meillä ei juuri muita vaatteita enää ostetakkaan. Saamme muita lahjoituksina ystävien perheiltä ja sukulaisilta. Kysykääpäs vaikka serkkujen vaatteita ja vaihdelkaa niitä, meillä lapset vaihtelevat ihan innoissaan. Monesti niin vastakkaiset maut, että kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
14469/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ystävälle vapaat kädet ryöstää minut tavaroista! Ne mistä en halunnut luopua keräsin etukäteen pois. Kyse oli siis kaikesta näkyvillä olevasta. Huonekaluistakin olin valmis neuvottelemaan tai vaikkapa vaihtamaan hänen kanssaan niitä. Jos jonkun kaapin sisältö oli minulle myös yhdentekevä jätin sen oven auki. No ystävälle kelpasi iso määrä minulle turhaa ja pääsin niistä nyt helpolla eroon. Ja mikä tärkeintä näin hänen iloisen naamansa! Sitä en pyytänyt, mutta ystäväni kokkasi parin päivän päästä tästä varsinaisen juhlasafkan ja antoi minulle erään kirjan, jonka olisin aina halunnut itselleni ja lainannut häneltä jo aiemmin parikin kertaa. 

Vierailija
14470/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo rikkinäiset ja pinttyneet tekstiilit käyvät h&m:n ja lindexin tekstiilijätekeräyksiin(huom. ei kumminkaan mitään irtoavaa likaa eli puhtaita pitää tietty olla) viennin vaivannäöstä saa alennuslipukkeen 5€, jonka voi vähentää ostoksesta joka yli 30€. Yksi lipuke asiakasta kohden, vaikka siis veisikin useamman pussin. Lapsi sai ainakin meillä oman alelipun omasta tekstiilipussistaan. Ollaan viety nyt vihdoinkin kaikki kuluneet ja rikkinäiset tekstiilit sinne ja alelipukkeet ollaan hyödynnetty pakollisiin sukka- ja alusvaateostoksiin. Meillä ei juuri muita vaatteita enää ostetakkaan. Saamme muita lahjoituksina ystävien perheiltä ja sukulaisilta. Kysykääpäs vaikka serkkujen vaatteita ja vaihdelkaa niitä, meillä lapset vaihtelevat ihan innoissaan. Monesti niin vastakkaiset maut, että kaikki ovat tyytyväisiä.

Tästä ollut jo usein puhetta, että ei missään nimessä näihin viedä tekstiilejä. Menevät vain kehitysmaihin pyörimään vesistöihin ym. Oli laitettu seurantalaite tekstiileihin, jotka laitettiin näihin ja eivät päätyneet sinne mihin piti. En nyt jaksa kaivella tuota, etsin kun on enemmän aikaa.

Vierailija
14471/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei hyvä tietää eli ei H&M:lle sittenkään. Eli pistän sitten sekajätteeseen nyt nuokin jotka oli valmiiksi kerätty. Harmillista! Tiedä sitten, ehkä kuitenkin vien ne H&M:lle, mutta seuraavia en enää

Vierailija
14472/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vien jatkossakin vaatekauppoihin mun vanhat vaatteet ollu mukava aina alentaa kassalla loppusummasta se femma

Vierailija
14473/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kappahlissa ainakin viimeksi sanoivat että keräävät vain ehjiä vaatteita ja nyt myös kenkiä ja ne menee ukrainalaisille. Eivät keränneet enää tekstiilijätettä ollenkaan. Onneksi vein silloin vain ehjiä vaatteita sattumalta. Mutta lopettiko se kappahl toimintansa vai mites se nyt oli?

Vierailija
14474/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain just valmiiksi lapselle ihanan tilkkutäkin jonka tein pelkistä trikoo tilkuista. Laitoin fylliä väliin ja se on ihanan pehmeä ja lapsi tykkää kun on niin iloisen kirjavakin. Ei ollu kova työ kun lapset leikkasivat kaveriensa kanssa itse tilkutkin. Teen kaverille samanlaisen.

Vierailija
14475/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei hyvä tietää eli ei H&M:lle sittenkään. Eli pistän sitten sekajätteeseen nyt nuokin jotka oli valmiiksi kerätty. Harmillista! Tiedä sitten, ehkä kuitenkin vien ne H&M:lle, mutta seuraavia en enää

Ei, kun lumppukeräykseen

Vierailija
14476/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laitan ne sekajätteeseen lumppukeräyksen sijaan, mutta käytän ne likaisiksi siivoushommissa sitä ennen.

Vierailija
14477/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan aina lattiakaivosta hiukset ja liat pois risoista vaatteista leikkaamillani lapuilla. Sitte ne sekajätteeseen. Ennen mäkin vein vaateliikkeitten keräyksiin kunnes kuulin ettei ne mikskää kierrätysmateriaaliks ehkä päädykkään. Tosin nykyään en enää osta vaatteitakaan eipä noita räsyjäkään enää oikein tule. Ajattelinkin pyytää anopilta pussillisen rättejä näihin siivoushommiin.

Vierailija
14478/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappua on vietetty. Siivouksessa löytyi vaikka mitä vappukamaa, mm aerpentinejä. Mennään picnicille ja muoviastiatkin löytyi

Vierailija
14479/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli raivattua meikkipussia. Ripsentaivutin metallinkeräykseen ja tukku kuivahtaneita kosmetiikkanäytteitä, tuubiin kuivunut voiteenloppu sekajätteeseen. Ihmeesti vain aina löytyy jotain turhaa. Loppuunkäytettäviäkin tuotteita on, sellaisia joiden tilalle en aio ostaa uutta.

Vierailija
14480/19751 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minimalistin silmää miellyttää nyt eteisen naulakko, jossa paksujen ja muhkeiden talvitakkien tilalla roikkuu nyt vain huppareita ja ohuita kesätakkeja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi