tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19751)
Tänään siivottu paljon lapsen vanhoja tarvikkeita. Myyntiin menossa pikkusänkyä, vaunuja, rattaita ja muuta. Samalla kaivoin kaappeja johon säilytetty tulevaa varten tarvikkeita mitä saatu muilta lapsen myötä. Veli perheineen asui useamman vuoden saksassa, viettivät siellä pikkulapsiajan. Saatiin heiltä monenlaista tarviketta. Osa hyödyllistä, mutta osa hyödytöntä maiden erojen vuoksi. Tyynyjen ja peittojen lakanat eri muotoisia kuin suomessa. Sitten oli myös yksi erikoishammasharjan runko, johon ei täältä saa uusia päitä eikä meillä ole edes käyttöä. Näitä saa nyt sitten olla kierrättämässä kun ei kukaan muukaan voi näitä käyttää. Nämä ja monet muut kerkesi 4 vuotta lojua kaapissa
Jos haluat "hengittää" vapaammin, niin luovu liiasta tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin tässä miettimään, että mikäköhän on ollut kaikkein turhin tai tarpeettomin tavara yleisesti, jota jossakin kaupassa on myyty tai mikäköhän on omalla kohdalla ollut tällainen tavara. Tietenkään yksiselitteistä vastausta tähän ei ole, enkä nyt tarkoita mitään sellaista tavaraa, jolle on olemassa tietty järkevä käyttötarkoitus ja jota ilman maailma olisi huonompi paikka ja asioiden tekeminen olisi vaikeampaa. Tarkoitan siis jotain suoranaista roinaa ja krääsää, jota ilman elämä maailmalla ei muuttuisi mitenkään. Hyvä juttu on, että esim. moottorisaha, kirves, sukset ja talvirenkaat on keksitty, vaikka itsellä ei olisikaan niille käyttöä. En edes muista, mitä kaikkea olen joskus ostanut tai saanut ja josta olen hankkiutunut eroon, mutta nyt nopeasti ainakin ylioppilaslahjaksi saamani rautainen ruusu, onnittelukortit tai pattereilla toiminut räkättävä pehmolelu lienevät kohdallani esimer
Rumat joulupaidat on ihan hauskat joskus ja huumori pidentää ikää. Ei se haittaa jos tilavassa kaapissa on yksi sellainen.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhä jokanen saa kirjottaa omal tyylil, vai määräätkö sä sen? Eri puolel suomee puhutaa eri taval ja monet tykkää kirjottaa samal taval ku puhuu. Mee sä ite muualle täst ketjust ni hyvä homma.
En ole menossa minnekään, vaan jatkan ketjun lukemista ja kommentointia omalla tyllilläni. Jatkossa ohitan sinun katkokävelyä muistuttavat kommenttisi.
Ei pitäisi liian kärkkäästi toitottaa mikä kaikki on turhaa tavaraa. Toiselle vaikka kirjat ovat täysin turhia, joku toinen taas mieluummin luopuu jostain muusta että saa rakastamansa kirjat mahtumaan kotiinsa.
Jatkas sä vaan tyllilläs, mä näen ihan silmissäni millainenTäti Moonika siellä korjaa toisten ihmisten puhe- ja kirjoitustyyliä, yäks! Etkö tosiaan ymmärrä että eri puolilla Suomes puhutaan eri lailla??Jossakin Kotkassa-Haminassa-Kouvolassa puhuvat tuolla lailla lyhentäen sanoja. Älä mene sinne vierailemaan tuollaisella luonteella, saisit siellä turpiisi, mokomakin polkkatukkainen tylsä Kirjastotäti!
Murteet ovat rikkaus. Mielipiteesi kertoo ahdasmielisyydestäsi.
Ketjun nimi on tavarapaljous, pois toisten haukkujat.
Minnekään..tyhmä..se on mihinkään
Nimenomaan, pois tuollaiset toisten murteiden haukkujat tästä tavarapaljoutta käsittelevästä ketjusta! Sinä murteella kirjoittaja tuot ihan mukavaa väriä tähän ketjuun, pysy sinä tässä ihan rauhassa omalla murteellasi. Tämähän on kaikille, eikä tuollaisille päsmäreille
Eläköön murteet! Pois ketjusta tuollaiset katkerat kitisijät. Kukaan ei kaipaa heidän kommentointejaan..
Viime viikolla lähti roskiin 3 lakanaa, tyyny, kengät, paita jne. Kaikki oli huonokuntoisia/rikki. Eilen lähti naapurille telkkari ja pieni vitriini, tänään arkkupakastin joka ollu varmaan jo puoli vuotta tyhjillään 😀 Myös ihan tarpeetonta pientä roinaa/roskaa olen heittänyt pois. Nyt huomattavasti keveämpi olo sen suhteen. Kyllä tätä tavaraa ja vaatetta on vieläkin mutta nyt on jo huomattavasti parempi tilanne. Vielä kun sais uuden kodin... T. Se häätöläinen
No niin! Toteutin eilisen viestin haastetta ja nyt on kaikki turhat muovit viety torpasta pois eli muovipurkkeja, kansia, ämpäreitä, risa kastelukannukin löytyi, kuivuneita tusseja ja muovipusseja. Osan näistä pystyi laittaa muovin kierrätykseenkin. Huomenna on vuorossa sitten ne tilpehöörit. Niitä löytyy ainakin teinin huoneesta. Lupautui jo itse käymään laatikoita läpi.
Unohtu vielä tuosta listasta että olen antanut pois myös toisen sohvapöydän (miksi niitä piti ollakaan kaksi!🙄) sekä 4 kahvikuppia ja 4 lasia, heittänyt pois aterimia (huonokuntoisia). Aiemmin jo kerroinkin että keittiöstä tyhjeni kummasti 4 hyllyä kun vaan ronskisti uskaltaa tavaraa poistaa. Toi häätö-sana kun vaan ahdistaa niin lyhennän nimimerkiksi H
Se on kaikki laadusta kiinni, krääsän kerääjät saavat mitä tilaavat. Ala sen sijaan kerätä jotain hienoa, arvonsa pitävää ja myös arvossa nousevaa
https://tinyurl.com/522pracd
Tavaraa kertyy ja se on yksi stressin aihe. Hamsteriluonteesta on vaikea irrottautua. Toisaalta ihminen tarvitsee jonkinlaisen tavaramäärän elämiseen. Joillakin asunto, vene, auto ( lava-auto, kuorma-auto, pakettiauto).
Vierailija kirjoitti:
Unohtu vielä tuosta listasta että olen antanut pois myös toisen sohvapöydän (miksi niitä piti ollakaan kaksi!🙄) sekä 4 kahvikuppia ja 4 lasia, heittänyt pois aterimia (huonokuntoisia). Aiemmin jo kerroinkin että keittiöstä tyhjeni kummasti 4 hyllyä kun vaan ronskisti uskaltaa tavaraa poistaa. Toi häätö-sana kun vaan ahdistaa niin lyhennän nimimerkiksi H
Miksi sait häädön? Ja johtui se mistä tahansa toivon, että löydät uuden asunnon.
Ota esille tavarat joita tarvitset. Katso tavaroita, joita et ole tarvinnut 2 vuoteen. Anna miehesi siivota. Mene pois tieltä, vaikka ulos tai viikonlopuksi kaverille. Älä ikinä, koskaan, missään palaa siivoamiseen tai mitä "aarteita" on ehkä kadonnut.
Olen itse joutunut katsomaan vierestä, kun äitini, joka on hamsteri, rahtasi aarteita kirppareilta tms ja jätti sinne sun tänne. Liian usein samassa muovikassissa, millä kantoi ne sisään. Voi sitä huutoa kun oli epäilyskään, että jotain olisi voinut "kadota", kun joku muu koski. Kyllä, on ihan oikeasti käynyt läpi poisheitettyjä mainoksiakin, että vain ei ole mennyt mitään "tärkeää". Vuosikymmeniä vanhoja lehtiä, täysin vanhentuneita (teknisiä) kirjoja.. Kaikkialla vain pelkkää rojua, roinaa, tarpeetonta tavaraa mihin kukaan ei saa koskea. Koska aarteita.
Ylläoleva ei ole liioittelua. Jos olet vielä nuori, niin ota nyt itseäsi niskasta kiinni, koska ajan kuluessa sinusta ei tule mitään muuta kuin rasite, haitta normaalielämään ja kasvava lapsesi ei edes viitsi kutsua kavereita paikalle, kun on niin täyttä ja sekaista. Ja syy olet vain ja ainoastaan sinä, ja sinun mielenterveysoireesi. Mikä oikeus sinulla on pienentää kaikkien yhteistä tilaa?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sait häädön? Ja johtui se mistä tahansa toivon, että löydät uuden asunnon.
Kiitos. En halua hirveästi avata asiaa, mutta pariin vuoteen tullut liian paljon vastoinkäymisiä, sairastelua jne. Voimavarat ei enää riittänyt tapella byrokratiaa vastaan. H
Mullakin on rautainen tummansininen ruusu. Se on ihana! Ei mene metallin keräykseen minulla.