Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19908)

Vierailija
4661/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koukuttavaa, aina välillä innostuu käymään jotain kaappia tai laatikkoa läpi sillä ajatuksella, että saa karsittua jotain turhaa pois.

Monen kierroksen jälkeen alkaa vaan olla jäljellä ainoastaan tarpeellinen, vähän tulee enää pois laitettavaa. Ja monta vuotta ollut jo todella tiukka linja, että mitään uutta turhuutta en toisesta päästä kanna sisään.

Joten tyydyn järjestelemään karsimisen sijaan, siitäkin tulee hyvä fiilis, kun saa tavarat järkevämmin sijoitettua ja kaapit ja laatikot supersiistiin kuntoon!

Välillä katselen kylässä muiden tavaroita haaveillen, että saisin mennä penkomaan niiden kaappeja ja karsimaan sitä tavaraa. 😂

Vierailija
4662/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla voi jäädä koukkuun karsimiseen, kuin osteluunkin. Lohdutuksena teille, joille tavaraa kertyy, harjoittelemalla ajatuksen ja tavaravirran suunnan voi muuttaa. Ostelussa ei vaan tule raja vastaan, tavaran karsimisessa se jossain vaiheessa tulee.

Minäkin mielelläni autan kavereita, jos pyytävät jonnekin muuttopakkaus tai vaatekaapinläpikäynti hommiin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4663/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hallitsette irtoroinan? Meillä suurin ongelma on ympäri ämpäri pyörivät irtotavarat joille ei tunnu löytyvän sitä omaa paikkaa. Asumme vanhassa talossa jossa kyllä riittää säilytystilaa. Esim. Kaappeja yms on kyllä eikä niissä ole edes paljon tavaraa. Mitään roskaa nämä tavarat ei ole vaan käyttöesineitä ja usein nämä samat irtoroinat pyörii ja kierii pöydillä, lattialla, sohvalla.... Kaiken kaikkiaan niitä on varmaan kymmeniä talossa. Esimerkkejä: nytkin pöydällä pyörii kuulokkeet, laturijohto, lattialla kestokassi, kaukosäätimet. Yleisilmeestä tulee hompsuinen kun arjen keskellä on vielä jokin matto rullalla menossa jonnekin, pyykkikassi odottamassa viikkaajaa, torkkupeitto sekaisin sohvalla,. Sohvatyynyt vedetty lattialle lasten toimesta, jokin lasten piirustus ja pari kynää lattialla unohtuneen lelun vieressä, päiväkotireppu hujan hajan eteisessä, keittiössä pahveja odottamassa kierrätykseen viejää, joku kahvikuppi ja ehkä lautanen pöydällä lapselta jääneen jogurttipurkin ja muiden roskien vieressä, kengät sikin sokin pitkin eteistä, takki pudonnut naulakosta lattialle, miehen lompakko kuitteineen leviänä eteisen tasolla kuihtuneen kukan vieressä josta pudonnut kuivuneita roskastavia lehtiä, ehkä vielä imuri poikittain lattialla jne. Tätä voisi jatkaa joka huoneesta. Arki on kiireistä ja ei ehdi näitä kaikkia hommia hoitamaan tai ei jäisi aikaa elämälle ollenkaan...

Tähän on hyvin yksinkertainen ratkaisu:

Sillä aikaa kun kirjoitit tuon viestin tänne vauva-palstalle, olisit ehtinyt siivota nuo kaikki luettelemasi asiat paikalleen. Vähemmän somettamista, enemmän aikaa muuhun. Simple as that!

Vierailija
4664/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs onko täällä muita, jotka eivät jaksa nähdä vaivaa tavaroiden myymiseen, vaan mieluummin vain lahjoittavat suoraan pois (myös uudenveroisia merkkituotteita)?

Olen ennen tykännyt myydä tavaroitani kirppiksellä, mutta vuosi sitten tavara liikkui paljon huonommin kuin normaalisti, enkä jäänyt montaa kymppiä voiton puolelle, kenties jopa tappiolle, kun laskee käytetyn ajan ja ajokilometrit.

Sen pettymyksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että en jaksa enää nähdä samaa vaivaa kirppismyymiseen.

Joitain kalliimpia tavaroita olen laittanut toriin myyntiin, mutta nyt en millään saa aikaseksi otettua kuvaa ja tehdä ilmoitusta. Olisi esimerkiksi uudet Sorelin talvikengät, jotka ei olleetkaan istuvat, käyttämättömät turvakengät, Didriksonin takkeja 2, lämpöpeitto ja muuta ”tämän sesongin tavaraa”.

Miten saisin itseni tekemään myynti-ilmoitukset vai vienkö Konttiin ja nielen tappiot?

Vierailija
4665/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten saisin itseni tekemään myynti-ilmoitukset"

Siis eihän siihen mitään taikakeinoa ole?? Alat vaan tekemään niitä ilmoituksia, ota ensin kuvat.

Vierailija
4666/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten saisin itseni tekemään myynti-ilmoitukset"

Siis eihän siihen mitään taikakeinoa ole?? Alat vaan tekemään niitä ilmoituksia, ota ensin kuvat.

Kiitos neuvosta, kyllä tiedän miten ilmoitus tehdään, mutta ajattelisin, jos jollain olisi tarjolla motivaatiota :)

Vierailija
4667/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuden Torvi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hallitsette irtoroinan? Meillä suurin ongelma on ympäri ämpäri pyörivät irtotavarat joille ei tunnu löytyvän sitä omaa paikkaa. Asumme vanhassa talossa jossa kyllä riittää säilytystilaa. Esim. Kaappeja yms on kyllä eikä niissä ole edes paljon tavaraa. Mitään roskaa nämä tavarat ei ole vaan käyttöesineitä ja usein nämä samat irtoroinat pyörii ja kierii pöydillä, lattialla, sohvalla.... Kaiken kaikkiaan niitä on varmaan kymmeniä talossa. Esimerkkejä: nytkin pöydällä pyörii kuulokkeet, laturijohto, lattialla kestokassi, kaukosäätimet. Yleisilmeestä tulee hompsuinen kun arjen keskellä on vielä jokin matto rullalla menossa jonnekin, pyykkikassi odottamassa viikkaajaa, torkkupeitto sekaisin sohvalla,. Sohvatyynyt vedetty lattialle lasten toimesta, jokin lasten piirustus ja pari kynää lattialla unohtuneen lelun vieressä, päiväkotireppu hujan hajan eteisessä, keittiössä pahveja odottamassa kierrätykseen viejää, joku kahvikuppi ja ehkä lautanen pöydällä lapselta jääneen jogurttipurkin ja muiden roskien vieressä, kengät sikin sokin pitkin eteistä, takki pudonnut naulakosta lattialle, miehen lompakko kuitteineen leviänä eteisen tasolla kuihtuneen kukan vieressä josta pudonnut kuivuneita roskastavia lehtiä, ehkä vielä imuri poikittain lattialla jne. Tätä voisi jatkaa joka huoneesta. Arki on kiireistä ja ei ehdi näitä kaikkia hommia hoitamaan tai ei jäisi aikaa elämälle ollenkaan...

Sillä aikaa kun kirjoitit tuon viestin tänne vauva-palstalle, olisit ehtinyt siivota nuo kaikki luettelemasi asiat paikalleen. Vähemmän somettamista, enemmän aikaa muuhun. Simple as that!

Kirjoitin tuon tekstin kun olin taas kerran siivonnut nämä irtoroinat. Lopeta viisastelu, vaikutat ihan kakaralta.

Vierailija
4668/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuuden Torvi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuon tekstin kun olin taas kerran siivonnut nämä irtoroinat. Lopeta viisastelu, vaikutat ihan kakaralta.

Jep aivan tyhjänpäiväistä viisastelua. Ei kukaan meistä muutenkaan siivoa 24/7, välillä pitää istahtaa alas ja lukea lehti tai vaikka somettaa. 

Vierailija
4669/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs onko täällä muita, jotka eivät jaksa nähdä vaivaa tavaroiden myymiseen, vaan mieluummin vain lahjoittavat suoraan pois (myös uudenveroisia merkkituotteita)?

Olen ennen tykännyt myydä tavaroitani kirppiksellä, mutta vuosi sitten tavara liikkui paljon huonommin kuin normaalisti, enkä jäänyt montaa kymppiä voiton puolelle, kenties jopa tappiolle, kun laskee käytetyn ajan ja ajokilometrit.

Sen pettymyksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että en jaksa enää nähdä samaa vaivaa kirppismyymiseen.

Joitain kalliimpia tavaroita olen laittanut toriin myyntiin, mutta nyt en millään saa aikaseksi otettua kuvaa ja tehdä ilmoitusta. Olisi esimerkiksi uudet Sorelin talvikengät, jotka ei olleetkaan istuvat, käyttämättömät turvakengät, Didriksonin takkeja 2, lämpöpeitto ja muuta ”tämän sesongin tavaraa”.

Miten saisin itseni tekemään myynti-ilmoitukset vai vienkö Konttiin ja nielen tappiot?

Omasta mielestäni ilmoitusten teko ei ole työläs osuus, mutta en saa ilmoituksia tehtyä koska se viesteihin vastailun ja aikojen sopimisten rumba kiireisen arjen keskelle on työlästä ja stressaavaa. 

Auttaisiko jos mietit kauanko aikaa ilmoitusten tekoon, aikojen sopimiseen, viesteihin vastailuihin, mittailuihin ym menee, lasket yhteen paljonko rahaa tavaroista voisi yhteensä saada ja mietit onko mahdollisesti tuleva raha vaivan arvoista? Jos toteat että ei ole, voit viedä hyvällä mielellä konttiin ja tehdä kallisarvoisella vapaa-ajalla jotain ihan muuta. Jos toteat että on, saat ehkä lisämotivaatioita tehdä projekti pois alta. 

Vierailija
4670/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on 35 vuoden ainana kertynyt kaikenlaista pientä askartelukrääsää vaikka ja miten moneen eri paikkaan. Tänään istuin neljä tuntia käymässä niitä läpi. Olen säästänyt lapsuudesta asti mm. kaikkien pois heitettyjen housujen vetoketjut ja farkkujen taskut, rintaliivien olkaimet, t-paitojen printit, teepussien mietelauseita, nahkatakkien niitit, kiviä, solkia kengistä, kengännauhoja, vanhoja yksinäisiä sukkia ja hanskoja, kenkälaatikkojen silkkipapereita, rusetteja alusvaatteista siitä asti kun olen ollut 12.. Olen ihan sairas. Kaksi roskapussillista sain noista aikaiseksi. On kevyempi olo.

Vierailija
4671/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä tullut jotain käsityöinspiksiä, hankin yhdessä vaiheessa saumurinkin, kun ajattelin, että alan oikein urakalla tekemään kestohedelmäpusseja. Ja samoihin aikoihin ostin erilaisia lankoja kestorättien virkkaamiseen. Kun tuollaisia villityksiä tulee, niin ihmeesti sitä tavaraa kertyy nopeasti. Myin saumurin puolen vuoden jälkeen, kun tajusin, miten vähän olin käyttänyt sitä ja minkä verran minulla olisi aikaa käyttää sitä tulevaisuudessa

Vierailija
4672/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on 35 vuoden ainana kertynyt kaikenlaista pientä askartelukrääsää vaikka ja miten moneen eri paikkaan. Tänään istuin neljä tuntia käymässä niitä läpi. Olen säästänyt lapsuudesta asti mm. kaikkien pois heitettyjen housujen vetoketjut ja farkkujen taskut, rintaliivien olkaimet, t-paitojen printit, teepussien mietelauseita, nahkatakkien niitit, kiviä, solkia kengistä, kengännauhoja, vanhoja yksinäisiä sukkia ja hanskoja, kenkälaatikkojen silkkipapereita, rusetteja alusvaatteista siitä asti kun olen ollut 12.. Olen ihan sairas. Kaksi roskapussillista sain noista aikaiseksi. On kevyempi olo.

Sitten kun ne on vielä ripoteltuna mikä mihinkin, niin ei sitä tajua miten paljon on kaikkea ja turhaa, mitä ei ole koskaan tarvinnut. Tai ehkä jotain kerran, mutta sen olisi saanut eurolla kaupassa käydessä. Kaikkea sitä ihminen kerää. Pikkuhiljaa vähenee tavara täälläkin.

Vierailija
4673/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ne on vielä ripoteltuna mikä mihinkin, niin ei sitä tajua miten paljon on kaikkea ja turhaa, mitä ei ole koskaan tarvinnut. Tai ehkä jotain kerran, mutta sen olisi saanut eurolla kaupassa käydessä. Kaikkea sitä ihminen kerää. Pikkuhiljaa vähenee tavara täälläkin.

Joo jostain syystä ei tullut koskaan askarreltua Lindexin alusvaatteiden ruseteista mitään 😂

Vierailija
4674/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui myös aluksi vaikealta hankkiutua eroon "kalliilla" ostetusta tavarasta. Sitten sisäisin, että raha meni jo, ja joku muu voi nauttia siitä tavarasta jossain muualla, ja oikeastaan se tavara on juuri sitä mitä Kontit jne oikeasti haluavatkin. Eli raha meneekin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
4675/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntui myös aluksi vaikealta hankkiutua eroon "kalliilla" ostetusta tavarasta. Sitten sisäisin, että raha meni jo, ja joku muu voi nauttia siitä tavarasta jossain muualla, ja oikeastaan se tavara on juuri sitä mitä Kontit jne oikeasti haluavatkin. Eli raha meneekin hyväntekeväisyyteen.

Kannattaa myös ihan oikeasti miettiä kuinka arvokasta oma aika on. Jos saa 20€ vaatteesta, onko se sen arvoista että sopii aikatauluja omien menojensa kustannuksella, vastailee viesteihin, katselee ohareita. Ehkä eri asia jo on rauhaisa elämä ja paljon tyhjää aikaa, mutta hektisessä arjessa jokainen ylimääräinen pakkotyö on stressiä. 

Vierailija
4676/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestänne sopiva määrä leluja per lapsi? Se on selvää, että meillä on liikaa, mutta lasten kanssa yhdessä vähennetään niitäkin. Kyse ei ole vain eri tyyppisten lelujen määrästä vaan myös siitä kokonaismäärästä, esim legoja meillä on n. 50kg ja siinä määrässä on pakko olla osa liikaa.

Vierailija
4677/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan laittaisin jonkun muun tekemään ne ilmoitukset, jos on lapset jo teinejä niin heille maksaa siitä tai sitten joku tuttu % palkkiolla. Itse tykkään tosi paljon ostaa ja myydä käytettyä netissä, minulle on esim maksettu siitä, että etsin ja ostan kaverille käytetyn pyörän. Vielä en ole ilmoituksia laatinut palkkiota vastaan, mutta olen kyllä ostanut pilkkahinnalla semmoista kamaa mitä ei sukulaiset ja kaverit jaksa itse myydä. Koko päivähän siinä meni kun silitin, kuvasin, pakkasin, hinnoittelin ja kuvailin kaikki vaatteet, mutta minusta se on kivaa. En usko olevani ainoa, varmasti löytyy joku, kellä on liikaa aikaa ja hieman omituisempia kiinnostuksenkohteita. 

Toki kamat voi myös lahjoittaa, jollekin lahjoitetusta tavarasta voi tulla tosi hyvä mieli. Tai jos välttämättä haluaa myydä, niin kokeilkaa tehdä saman kokoisista ja tyylisistä vaatteista ja muista tarvikkeista pakkauksia, esim 5 samankokoista t-paitaa tai lapselle housut + paita, tulee vähemmän ilmoituksia ja saa yhdelle tuotteelle ns enemmän arvoa, onhan se helpompi myydä just vaikka 5 paitaa hintaan 25€ pakettina kun että viidelle eri ihmiselle paidan viidellä eurolla, tulee sama määrä rahaa mutta vähemmän vaivaa. 

Vierailija
4678/19908 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on koti aikalailla karsittu, niin oon alkanut miettiä siivousrutiineja. Ennen ollaan siivottu aikalailla fiilispohjalta tai ennen vieraiden tuloa, mutta jostain kumman syystä aika harvoin tulee sellainen olo "hei siivoampa uunin!". No okei en vieläkään oo siivonnu sitä uunia, mutta tällaisia rutiineja oon saanu luotua: keskiviikkona pikaimurointi (eteinen, keittiö, ruokapöydän alta), torstaina vessan siivous, perjantaina pyykki, lauantaina imurointi ja sunnuntaina keittiön perusteellisempi siivous. Muina päivinä sitten fiiliksen mukaan esim eilen tiistaina "huolsin" huonekasvit. Päivittäinen tavoite on siivota keittiö niin että jossain kohtaa päivää tasoilla ei oo tiskejä tai muuta ylimääräistä. Jotenkin lapsen myötä oon alkanu nauttia rutiineista.

Seuraava tavoite on, että joka ilta ennen iltaruokaa kerättäisiin koko perhe (2 aikuista + taapero) jonkun menevän biisin tahdissa irtotavarat paikoilleen. Ollaan menestyksekkäästi tätä aina välillä toteutettu (kolmessakin minuutissa saa hyvin tavaroita paikoilleen kun ei oo liikaa tavaraa ja kaikelle on paikka), mutta vielä tästä ei oo tullu tapaa. Muutoinkin oon yrittäny ottaa lapsen mukaan siivoukseen, vaikka välillä tosta naperosta on kyllä enemmän haittaa kun hyötyä :D

Kuunteluvinkki: Maximized minimalist podcast (jaksossa 49 oli tuo vinkki, että koko perhe kerää tavarat paikoilleen tietyn aikarajan puitteissa).

Vierailija
4679/19908 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös ihan oikeasti miettiä kuinka arvokasta oma aika on. Jos saa 20€ vaatteesta, onko se sen arvoista että sopii aikatauluja omien menojensa kustannuksella, vastailee viesteihin, katselee ohareita. Ehkä eri asia jo on rauhaisa elämä ja paljon tyhjää aikaa, mutta hektisessä arjessa jokainen ylimääräinen pakkotyö on stressiä. [/quote]

Juuri näin!

Menisitkö esim koko sunnuntaiksi töihin 20 euron korvauksella?

Tietysti esim työttömälle ja pienituloiselle eläkeläiselle jokainen lantti on tärkeää.

Vierailija
4680/19908 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden idean adoptoin tuosta joka paikasta tunkevasta The Home Editistä. Lazy Susan tai spinning tray nimellä olevat tarjottimet. Lyhyelle tosi näppäriä kun ei tarvitse kurotella ylähyllyjen perukoille vaan senkun käännät tarjotinta ja yletät haluamaasi asiaan. Ja nurkkakaappeihin ja hyllyihin myös mahtavat. Jos joku tietää mistä Suomessa saisi halkaisijaltaan 15-20 cm niin ilmoitelkaa. Omat on Clasulta ja sen verran isoja ettei niitä mahdu ihan kaikkialle minne tahtoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän