Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
4301/19906 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa minkä takia niin monista kommenteista saa lukea että vaihtoehtoja epäonnistuneitten  myynti yritysten jälkeen on yksi ja se on roskis? 

Omasta puolestani voin kertoa, käytin useamman työpäivän verran aikaa tavaran huoltoon, hinnoitteluun, kirpparille vientiin, kirpparipöydän siivoiluun ja tavaran kantamiseen takaisin kotiin. Käteen jäi kymppi. En halua enää AV YV sirkusta enkä elämäni järjestämisestä noutojen ympärille, vaan käytän sen ajan muuhun ja tavarat roskiin. Mielestäni olen jo käyttänyt tavaraan ihan tarpeeksi aikaa.

Vierailija
4302/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto auttaa.

Pakkaa kaikki tavarat pahvilaatikoihin ja pura perillä vain ehdottoman pakolliset. Ne mitä et ole puolen vuoden sisällä purkanut voi hävittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4303/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo tavarasi kirppikselle raahannut niin miksi et voi hakumatkalla tehdä mutkaa kierrätyskeskukseen ja lahjoittaa ylimääräiset tavarat sinne mikäli et halua tavaroita kotiisi takaisin? Ei sitä ole pakko käyttää aikaansa sopien noudoista ja turhautua ohareiden tekijöihin. Ei käyttökelpoista tavaraa kannatta roskiin heittää. Jos olet kerta vaivautunut tavarasi viemään kirppikselle asti niin luulisin tavaroidesi olevan edelleen käyttökelpoisia ja siten oikea paikka ei todellakaan ole roskis.

Vierailija
4304/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo tavarasi kirppikselle raahannut niin miksi et voi hakumatkalla tehdä mutkaa kierrätyskeskukseen ja lahjoittaa ylimääräiset tavarat sinne mikäli et halua tavaroita kotiisi takaisin? Ei sitä ole pakko käyttää aikaansa sopien noudoista ja turhautua ohareiden tekijöihin. Ei käyttökelpoista tavaraa kannatta roskiin heittää. Jos olet kerta vaivautunut tavarasi viemään kirppikselle asti niin luulisin tavaroidesi olevan edelleen käyttökelpoisia ja siten oikea paikka ei todellakaan ole roskis.

Olen tuo sama, minulla ei siis ole autoa ja kierrätyskeskukseen on pitkä matka. Viereiseltä kirpparilta tavarat saa tuotua käsin useammassa erässä, mutta kierrätyskeskseen joutuisin ottamaan taksin. Jos olisi auto niin toki veisin vaikka Konttiin.

Vierailija
4305/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa minkä takia niin monista kommenteista saa lukea että vaihtoehtoja epäonnistuneitten  myynti yritysten jälkeen on yksi ja se on roskis? 

Omasta puolestani voin kertoa, käytin useamman työpäivän verran aikaa tavaran huoltoon, hinnoitteluun, kirpparille vientiin, kirpparipöydän siivoiluun ja tavaran kantamiseen takaisin kotiin. Käteen jäi kymppi. En halua enää AV YV sirkusta enkä elämäni järjestämisestä noutojen ympärille, vaan käytän sen ajan muuhun ja tavarat roskiin. Mielestäni olen jo käyttänyt tavaraan ihan tarpeeksi aikaa.

Ihan samat ajatukset. Muutama vuosi sitten tyhjennettiin isovanhempien kotitalo jossa oli 60v edestä tavaraa, tavaran uloskantoon ja lajitteluun meni toista viikkoa. Läheiseen uffin laatikkoon vietiin käyttökelpoista tekstiiliä/vaatetta niin paljon kun mahtui (laatikot siis täyttyivät tuomistamme tekstiileistä), loput meni kaatikselle muun tavaran ohella. Se mitä itselle haluttiin laitettiin sivuun. Ei tullu mieleenkäään siinä että olisi alkanut vielä johonkin myyntishowhun kun 12h päivässä selkä vääränä kantoi tavaraa ja siivosi.

Vierailija
4306/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat ajatukset. Muutama vuosi sitten tyhjennettiin isovanhempien kotitalo jossa oli 60v edestä tavaraa, tavaran uloskantoon ja lajitteluun meni toista viikkoa. Läheiseen uffin laatikkoon vietiin käyttökelpoista tekstiiliä/vaatetta niin paljon kun mahtui (laatikot siis täyttyivät tuomistamme tekstiileistä), loput meni kaatikselle muun tavaran ohella. Se mitä itselle haluttiin laitettiin sivuun. Ei tullu mieleenkäään siinä että olisi alkanut vielä johonkin myyntishowhun kun 12h päivässä selkä vääränä kantoi tavaraa ja siivosi.

Ihanaa että joku ymmärtää. Aloin jo väsymään koko raivaamiseen, jos yhtään mitään ei saisi laittaa roskiin. Olen raivannut kaappeja ja varastoa pitkään ja paljon jo myynyt netissä, lahjoittanut tutuille ja osan vein sinne kirpparille. Ei vain enää aika ja voimat riitä, vapaa-aika ja jaksaminen on pyörinyt niin tavaran ympärillä, haluan välillä tehdä elämässä muutakin.

Vierailija
4307/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin, että piano.

Hankala roudata kirpputorille myyntiin.

;-

Vierailija
4308/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys on ajatuksena hyvä.

Mutta jos se vie liikaa aikaa ja tulee sillä tavalla kalliiksi (aika on rahaa sekin) niin kannattaako?

Ehkä sitten eläkkeellä, kun ei ole työvelvoitteita.

Vierailija
4309/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilit tekstiilinkeräykseen, jos vaan paikkakunnalta löytyy. Saa olla rikkinäistäkin ja pesussa lähtemättömät tahratkaan ei haittaa.

Vierailija
4310/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla monet asiat on jääneet lojumaan vuosikausiksi, kun olen ajatellut, että pitäisi myydä nuo ja sitten sitä aikaa ei ikinä ole. Jossain vaiheessa laitoin fb:n kierrätysryhmiin ilmoituksia että annoin ilmaiseksi tavaroita, sillä tavalla pääsi oikeasti eroon eikä sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä, saako jostain 1-2 euroa vai pääseekö vaan eroon. Ja olen oikeasti ottanut opiksi sen ostamisen suhteen, kun olen nähnyt ja kokenut, miten vaikeaa niistä hutiostoksista on päästä eroon. Ymmärrän, että joissain tilanteissa roskiin heittäminenkin on järkevä vaihtoehto, jos oma jaksaminen ei vaan taivu kaikkeen lajitteluun eikä ole mahdollista roudata kierrätykseen. Silloin kuitenkin tärkeää on ymmärtää se, ettei lisää samanlaista roinaa voi haalia uudelleen, kun on edelliset heittänyt roskiin.

Vierailija
4311/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätys on ajatuksena hyvä.

Mutta jos se vie liikaa aikaa ja tulee sillä tavalla kalliiksi (aika on rahaa sekin) niin kannattaako?

Ehkä sitten eläkkeellä, kun ei ole työvelvoitteita.

No se ajatus on, että maailman tilan takia totta hemmetissä kannattaa käyttää tavarassa kiinni olevat resurssit oikein.

Ei pitäisi kenelläkään tässä vaiheessa olla epäselvää, että tämä koskee kaikkia eikä ole mikään eläkevuosina mietittävä asia.

Tämän jälkeen totean, että eihän täällä näe, mitä röynää ihmiset heittävät roskiin eli yleensä kai nykyään kaukolämmöksi.

Mun isovanhemmilta jäi järkyt määrät tavaraa, mutta mukana oli antiikkia, arvolasia, pöytähopeita käyttökuntoisia esineitä, hyviä huonekaluja. Hyvin vähän meni kaatopaikalle. Kamala työ kaiken lajittelussa, myymisessä ja säilymisessä.

Olen myös ollut tyhjentämässä sukulaisen asuntoa, jossa kirjaimellisesti kaikki oli kahta astiaa ja kolmea tuolia lukuunottanatta oli ehtaa kaatopaikkakamaa.

Vierailija
4312/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten keskustelun taso on muuttunut, pari sivua taaksepäin kehotettiin joukolla katsomaan tavaraa kriittisesti ja laittamaan roskiin tavarat jotka ei itselle kelpaa eikä mene esim, kirpparilla, ja nyt kaikki pitäisi säästää ja viedä Kontin tai kierrätyskeskuksen riesaksi.

Vierailija
4313/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä kierrätyskeskus että SPR ovat vain muutaman tunnin auki keskellä päivää. Kun töiden jälkeen tyhjentää kirpputoria, ei ole oikein muuta paikkaa kuin UFFin laatikko tai roskis. Pientä tavaraa ei ole mitään voimavaroja kaupita facebookissa edes ilmaiseksi, kun ihmiset varaavat moneksi päiväksi eivätkä lopulta edes hae. Jos voisikin antaa sille joka lupaa heti hakea. En siis jaksa tehdä päiväkausia ilmaista työtä sen päälle, että olen siivonnut ja raivannut kaiken.

Vierailija
4314/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli putkiremontti viime vuonna.

Kaikki mitä ei oltu käytetty yli vuoteen,niin lensi roskiin.

Kyllä nyt on kaapeissa tilaa😊

Vierailija
4315/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten keskustelun taso on muuttunut, pari sivua taaksepäin kehotettiin joukolla katsomaan tavaraa kriittisesti ja laittamaan roskiin tavarat jotka ei itselle kelpaa eikä mene esim, kirpparilla, ja nyt kaikki pitäisi säästää ja viedä Kontin tai kierrätyskeskuksen riesaksi.

Eiköhän tuolla "roskiin" heittämisellä tai "hävittämisellä" nimenomaan tarkoitettu kierrätykseen viemistä. Toivon ettei kovin moni laita sekajätteisiin sellaista, minkä voi kierrättää. 

Vierailija
4316/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jossain joku kertoi dvd-elokuvien säilytyksestä ilman koteloita jonkunlaisessa taskusysteemissä.

Kertoisitteko millainen se on ja jos löytyisi linkki.

-Kiitos :)

Vierailija
4317/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jossain joku kertoi dvd-elokuvien säilytyksestä ilman koteloita jonkunlaisessa taskusysteemissä.

Kertoisitteko millainen se on ja jos löytyisi linkki.

-Kiitos :)

Hae sanoilla cd säilytyslaukku ja näet paljon vaihtoehtoja. Tori.fi:ssä näyttäisi olevan myynnissä myös

Vierailija
4318/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen säilyttää kummallisia asioita. Esim. ylioppilaslakki. Se ostetaan uutena ja käytetään vappuna (jos käytetään). Miksi ihmeessä se pitää ostaa uutena? Eikö se voi olla käytetty? Eikö suvussa olevaa kellastunutta lakkia voisi kierrättä suvussa sukupolvelta toiselle? Erityisesti jos porukka ei jaksa sitä enää vappuna käyttää.

Vähän sama kuin hääpuku.

Jos on vaikka leski tai sinkku ja sitten jonain päivänä siirtyy autuaammille ostosmaille. Joku tai jotkut tulevat asuntoosi ja katsovat, että "onkohan täällä mitään arvokasta". Joku koru saattaa kelvata, tai maljakko. Vaatteet menevät roskiin. Osa kyselee lapsiltaan haluaisivatko he nämä rihkamakorut tai housut. Elektroniikka on vanhentunut. Edes laadukas huonekalu ei kiinnosta ketään, saati Ikeakama.

Siellä se yo-lakki sitten maatuu kaatopaikalla.

Kannattaa ihan oikeasti miettiä ja katsella nurkkiaan ja kamojaan asettumalla täysin vieraan ihmisen nahkoihin. Mitä hän arvostaisi, mitä hän näkisi? Inhottaisitko häntä pölyiset röykkiöt ja virttyneet lempihousut? Haluaisiko joku "arvokkaat kokoelmasi"?

Ja suurin osa meistä on tavallista väkeä, joilla on ehkä muutamia koruja ja astiasto, eikä mitään barokkikalusteita, arvotaidetta, timantteja ja itämaisia mattoja.

Vierailija
4319/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo sama, minulla ei siis ole autoa ja kierrätyskeskukseen on pitkä matka. Viereiseltä kirpparilta tavarat saa tuotua käsin useammassa erässä, mutta kierrätyskeskseen joutuisin ottamaan taksin. Jos olisi auto niin toki veisin vaikka Konttiin.

Meidän kirppiksellä on eteisessä iso kori, johon saa jättää myymättömät tavarat. Siitä saa kuka tahansa ottaa vapaasti. Ehdota teidänkin kirppikselle samanlaista!

Vierailija
4320/19906 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita CD-/DVD-levyjen säilytyskoteloita löytyy esimerkiksi Clas Ohlsonilta.

Olen aina ollut levyjen suhteen "vähäruokainen" eikä niitä ole paljon kertynyt, mutta koska on pienet tilat, sekin oli voittoa kun sai yhden kirjahyllyn tason vapautettua levyistä. 64 kappaleen säilytyspussi riitti, pari jotain tärkeämpää levyä jätin koteloihinsa.