Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
4221/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette tehneet posliiniesineille ja koristeille? Itselläni on noita paljon lapsuudesta, noin 80-luvulta. Ovat kauniita, ei mitään Tiimarikrääsää, mutta isompaa keräilyarvoa tuskin on. Tekeekö noilla kukaan enää koskaan mitään? Ilahduttaako ne ketään missään? Vai roskiin?

Facebookissa on esimerkiksi ryhmiä nimeltä "Vanhat koristeet ja lelut" ja "rakkautta ihaniin figuureihin" ja "figuurikeräilijöiden kirppis" , joissa kannattaa tarjota ensin ennen kuin roskiin heittää. Kyllä jokaisella rahalle löytyy käyttöä. Voi jopa yllättyä positiivisesti.

Suurkiitos näistä! Laitoin liittymispyynnön pariin ryhmään, toivottavasti hyväksytään ja saan vähän vinkkiä siitä olisiko koristeillani iloa muille. 

Vierailija
4222/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, kun täällä usein vaihtoehdot tuntuvat olevan myyminen tai roskiin?

Eikö vaihtoehdot voisi olla myyminen tai lahjoittaminen (kirppis tai roskalava)? Roskat ( =rikkinäiset tavarat) roskiin tietenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi kiva kirppis, joka sijaitsee Kontin kanssa samassa kiinteistössä. On helppoa kun voi myynti jakson jälkeen kantaa ison osan myymättä jääneestä suoraan Konttiin. Kotiin sit vain ne, mistä uskoo tai haluaa saada vielä rahaa. Helpottaa huimasti.

Vierailija
4224/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppismyynti käy työstä. Jos käy (palkka) töissä ei ole aikaa eikä energiaa.

Kierrätyskelpoinen UFFille tai vastaavaan ja rähjäiset ja kulahtaneet roskiin.

Ja tärkein: älä osta mitään uutta, jos et oikeesti tarvitse.

(ei koske perheitä, joissa on kasvavia lapsia)

Vierailija
4225/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi kiva kirppis, joka sijaitsee Kontin kanssa samassa kiinteistössä. On helppoa kun voi myynti jakson jälkeen kantaa ison osan myymättä jääneestä suoraan Konttiin. Kotiin sit vain ne, mistä uskoo tai haluaa saada vielä rahaa. Helpottaa huimasti.

Mikä kirppis ja missä?

Vierailija
4226/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppismyynti käy työstä. Jos käy (palkka) töissä ei ole aikaa eikä energiaa.

Kierrätyskelpoinen UFFille tai vastaavaan ja rähjäiset ja kulahtaneet roskiin.

Ja tärkein: älä osta mitään uutta, jos et oikeesti tarvitse.

(ei koske perheitä, joissa on kasvavia lapsia)

Miten niin ei koske perheitä, joissa on kasvavia lapsia? Ei heidänkään kannata ostaa mitään uutta, mitä eivät oikeasti tarvitse!

Vierailija
4227/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirppis ja missä?

Kuopiossa on samassa rakennuksessa Kirpparilla-kirppis ja Kontti.

Vierailija
4228/19906 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun täällä usein vaihtoehdot tuntuvat olevan myyminen tai roskiin?

Eikö vaihtoehdot voisi olla myyminen tai lahjoittaminen (kirppis tai roskalava)? Roskat ( =rikkinäiset tavarat) roskiin tietenkin!

Oma kokemukseni näistä Facebookin roskalavoista on että lahjoittaminen on vaivalloisempaa kuin myyminen. Kuvailet tuotteet, teet ilmoitukset. Sitten varaillaan, perutaan, ei vastata enää viesteihin. Järjestetät aikataulujasi hakujen mukaan ja sitten perutaan/tullaan myöhässä/ei tulla ollenkaan. Ja tämä kaikki 8-10h työpäivän, kotitöiden ja vapaaehtoistöiden päälle. Ei vaan jaksa. Myymällä voi sentään saada ajankäytölleen korvausta jos tavaralla on jotain arvoa. 

Vierailija
4229/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa pitäisi olla sellainen yleinen ilmainen kierrätyspiste, johon saisi tuoda ehjät ja siistit tavarat joilla voisi olla vielä paljonkin jatkoaikaa jonkun toisen kodissa. Tää tyhjättäis sit vaikka joka sunnuntai-ilta ja ma-la vois tuoda uutta.

Vierailija
4230/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa pitäisi olla sellainen yleinen ilmainen kierrätyspiste, johon saisi tuoda ehjät ja siistit tavarat joilla voisi olla vielä paljonkin jatkoaikaa jonkun toisen kodissa. Tää tyhjättäis sit vaikka joka sunnuntai-ilta ja ma-la vois tuoda uutta.

Luuletko, että toimii? Kirpparijobbarit hakevat itselleen myytäväksi, on nähty niin monta kertaa. Ja tuolla lopulla tarkoitan sitä, kun olen päässyt muutaman kerran Tampereen Keskustorille myymään Peräkonttikirppiselle, niin siellä jobbarit käyvät ostamassa ennen virallisen myyntiajan aloittamista ja myyvät omista peräkonteistaan sitten kalliimmalla. Ohis.

Vierailija
4231/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joka paikkakunnalla ole kierrätyskeskus johon voi tuoda tavaraa.

Siellä on henkilökunta joka valkkaa turhan roinan pois.

Vierailija
4232/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että toimii? Kirpparijobbarit hakevat itselleen myytäväksi, on nähty niin monta kertaa. Ja tuolla lopulla tarkoitan sitä, kun olen päässyt muutaman kerran Tampereen Keskustorille myymään Peräkonttikirppiselle, niin siellä jobbarit käyvät ostamassa ennen virallisen myyntiajan aloittamista ja myyvät omista peräkonteistaan sitten kalliimmalla. Ohis.

Nosta hintaa jobbarille,

eikö ole sama mihin tavara päätyy kun sen kerran olet hinnoitellut itse ja joku sen ostanut.

Vierailija
4233/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä näkyy myös some kanavilla. Tiedän ihnisiä joilla vakipöytä kirpparilla ja jos joku tarjoaa vaikka lastentavaraa tarvitsijalle ilmaiseksi tai halvalla, niin heti tarttuu tarjoukseen.

Tuntuu, että aina on netissä kärkkymässä.

Vierailija
4234/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta hintaa jobbarille,

eikö ole sama mihin tavara päätyy kun sen kerran olet hinnoitellut itse ja joku sen ostanut.

Ei näitä tunnista kaikki etukäteen.

Vierailija
4235/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jobbarien takia aloin lahjoittaa suoraan konttiin. Osan lastenvaatteista olen vienyt myymälään, jossa myyjä tilitti pienen osan minulle. Säästin lajittelu- ja hinnoitteluajan. Kannatti.

Mutta jobbarien kohdalla ärsyttää veronkierto, ei se että joku hyötyy tavarastani ja pitää kiertotaloutta pyörimässä.

Minun talouttani ne luovutetut tavarat kotona vain haittasivat, ne hidastavat siivoamista ja vievät mielenrauhan, jota tarvitsen työssäni, jolla elätän itseni.

Ympäristön takia on hyvä, että joku hoitaa käytettyjen tavaroiden markkinoita.

Vierailija
4236/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin kierrätyskeskuksissa myydään toisten tuomaa tavaraa, ei sieltä voi ilmaiseksi tarvitseva hakea. Se oli tuon ylemmän idean ajatus. Saisi tuoda omat siistit tarpeettomat ja jos joku tarvitsisi niin voisi ottaa sieltä mikä on mieluista. Ilmeisesti joillekin kaatopaikoille on perustettu tähän tyyliin toimiva kierrätyskontti.

Vierailija
4237/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin kierrätyskeskuksissa myydään toisten tuomaa tavaraa, ei sieltä voi ilmaiseksi tarvitseva hakea. Se oli tuon ylemmän idean ajatus. Saisi tuoda omat siistit tarpeettomat ja jos joku tarvitsisi niin voisi ottaa sieltä mikä on mieluista. Ilmeisesti joillekin kaatopaikoille on perustettu tähän tyyliin toimiva kierrätyskontti.

Ongelma olisi siinä, että vaikka kuinka ohjeistettaisiin, että vain ehjää ja siistiä tavaraa, niin ihmiset toisivat ihan kaameaa ja täysin käyttökelvotonta roinaa. Se on aina sama kaikissa lahjoituspaikoissa.

Jotkut tietoisesti käyvät dumppaamassa roskansa, kun pääsevät helposti eroon, jotkut taas vilpittömästi uskovat, että ”voihan tätä vielä joku käyttää”, vaikka vaate olisi kauttaaltaan nukkainen ja hiutunut ja täynnä langanpätkiä.

Vierailija
4238/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän paikkakunnalla toimii FB roskalava erinomaisesti. Ison kaupungin kupeessa, kunnassa n. 25.000 asukasta.   Toki tässäkin ryhmässä jokusia kaiken hamstraajia ja ohareiden tekijöitä on, mutta olen tällaiset heti opittuani heidät tuntemaan estänyt, niinpä eivät näe ilmoituksiani. 

Olen ryhmässä paljon antanut ja jotain myös ottanut (marjoja ja yrttejä). Ja monta, monta kertaa, olen lahjoittaessani saanut todella hyvän mielen:

- Tyhjensin siskoni kuolinpesää, ja kun ryhmässä kyseltiin mikroaaltouunia pienellä eläkkeellä sinnittelevälle äidille, lahjoitin siskoni mikron sinne. 

- Mulla oli perintönä tullutta keräilytavaraa, jonka myyminen olisi kuitenkin ollut hankalaa. Laiton nämä roskalavalle, ja ottaja kertoi vievänsä ne isälleen, lisäsi vielä myöhemmin viestin, kuinka isä oli tullut onnelliseksi:)

- Laitoin ryhmään myös mattoja. Nämä otti mies, joka kyseli, pystyyköhän niitä pyörällä noutamaan. Kun sanoin, ettei onnistu, painavat liikaa ja vievät tilaakin, tarjosi minulle vitosen, jos saan vietyä ne hänelle. Koska kuitenkin ajelen sieltä missä hän asui, poikkeuksellisesti suostuin. Vastassa oli mieshenkilö, joka heti kaivoi taskustaan mulle sen 5 euroa ja kertoi, kuinka hienoa oli saada matot. Hän oli tiukassa avioerossa jättänyt kaiken irtaimiston exälleen, ja yritti nyt rakentaa uutta kotia itselleen.

- Ryhmässä meni myös rikkinäinen pastakone varaosiksi ja pari kertaa käytetty pyykin huuhteluaine, jonka tuoksu oli itselleni liian voimakas.

Ja monta muuta tarinaa.

Vierailija
4239/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tuo "siisti, tarpeeton" - kyllähän joku oli esim SPRrälle lahjoittanut ison säkillisen parittomia (ehjiä) sukkia.

Ja jatkuvasti SPR muistuttaa, että he ottavat vastaan vain ehjiä, tahrattomia jne tavaroita (koska jätteenkäsittelymaksut vievät heillä aika paljon rahaa...) silti joku ääliö vie heille palapelejä mistä puuttuu vain muutama palanen, lautasia missä on vain pieni särö ja patjoja missä on kaikenlaisia pissatahroja... 'kyllä ne ihan hyviä "jollekin köyhälle" on...'

Vierailija
4240/19906 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois tommonen kierrätyspiste niin ottaisin tavarat vain niin että ne kasvotusten uskalletaan tuoda. Kontissa on se ongelma että keräyspisteeseen voi tuoda vaikka yön pimeydessä mitä tahansa, kirjaimellisesti jopa paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän