tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (22242)
Meillä alkaa nyt lapsiperheen omakotitalon tavaran karsiminen ja läpikäynti. Tavaraa on niin jumalattomasti, että ei se auta kun huone kerrallaan alkaa käydä läpi. Sitten kun se homma on saatu valmiiksi, mietin jos tekisi jotain pientä pintaremppaa, vähän freesaisi taloa.
Aijon pitää tätä keskustelua tähän projektiin liittyvänä päiväkirjanani, olen tätä lukenut jo pitkään! Saa nähdä koska saan aloitettua, mutta tänään käyn heittämässä kirjaston vaihtohyllyyn heti 4 lasten palapeliä, kun ne tuli tuossa vastaan, ovat jo liian helppoja meidän lapsille. Ja perjantaina alkaa kirppispöytä, mutta sinne menee nyt vaan vaatetta ja kenkää, eli ei nyt ehdi siihen myyntikuormaan näitä mitä alan käymään läpi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu et mulla on joku blokki mistä pitää päästä yli tän tavaratyön kanssa. En oo tän vuoden puolella edennyt oikein mitenkään, yksittäisiä torikauppoja kyllä tehnyt. Noin sata tavaraa odottaa ostajaa enkä niitä haluaisi kierrätykseenkään viedä, koska tarvitsen ne rahat. Oon käyttänyt kaikki vaatteet niin loppuun, että joudun pakostakin ostamaan uusia ja tuntuu et tavaraa tulee vain sisäänpäin. Mun vaatteilla on enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa, niin oon kuluttanut kaikki ihan loppuun (reikiä, haalistuneet värit, tahrat ja silti käyttänyt pihahommissa edelleen).
Loppusijoitukseen vain. Jos oma tavara ei liiku niin sitä on turha hillota missään. Se kertoo vain sen että markkinoita sille omalle krääsälle ei vain ole.
Kyllä kaiken saa kaupaksi jos on kärsivällinen. Minullakin on monia tavaroita jotka olleet vuosia myytävänä eri nettikirppiksillä. Oudosti just tänä keväänä moni niistä on ostettu yhtäaikaa pois. Rahaa tullut kymmeniä euroja. Myyntialustaa kannattaa vaihtaa välillä.
Kannattaa myös olla itselleen rehellinen siinä, riittääkö oma aika pitkälliseen myyymiseen ja tilat myymättömien tavaroiden säilyttämiseen. Jos riittää, niin sitten tuo on varmasti ihan mahdollinen strategia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen lähti taas paljon ylimääräistä turhaa kierrätykseen. Siivosin lisää varastoa ja . Nyt Pitäisi vain saada kuorma eteenpäin. Mies on niin laiska tällaisissa asioissa. Haluaisin päästä jo siivoamaan kunnolla varaston mutta pöydät on täynnä pahvilaatikoita joissa on pois lähtevää tavaraa.
Mihin sä sitä miestä, voithan itsekin viedä romut kierrätykseen.
Mistäs sinä sen tiedät mitä voin ja mitä en?
No nyt ainakin tiedän, ettet voi tehdä asioita itsenäisesti
Olen tähän päivään asti myynyt vain Torissa ja harvoin facessa, mutta tänään päätin ottaa uuden vaihteen käyttöön tässä tavaraprojektissa ja tein myynti-ilmoituksia Vintediin. Sain heti kahdet kaupat eli 3 vaatetta lähti uusille omistajille.
Torissa on ollut tosi hiljaista, mutta Vintedissä tuntuu olevan kuhinaa.
Nyt sormet syyhyää, että mitä kaikkea laittaisi myyntiin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen lähti taas paljon ylimääräistä turhaa kierrätykseen. Siivosin lisää varastoa ja . Nyt Pitäisi vain saada kuorma eteenpäin. Mies on niin laiska tällaisissa asioissa. Haluaisin päästä jo siivoamaan kunnolla varaston mutta pöydät on täynnä pahvilaatikoita joissa on pois lähtevää tavaraa.
Mihin sä sitä miestä, voithan itsekin viedä romut kierrätykseen.
Mistäs sinä sen tiedät mitä voin ja mitä en?
No nyt ainakin tiedän, ettet voi tehdä asioita itsenäisesti
Sanaa itsenäinen ei käytetä täysivaltaisesta aikuisesta ihmisestä. Esimerkiksi vammainen ihminen on itsenäinen vaikka hän ei kykenisiskään vammansa vuoksi johonkin toimintaan. Kenenkään velvollisuus ei täällä ole kertoa kenellekään elämästään kuin sen verran kuin haluaa. Kannattaisi myös miettiä mitkä ne omat vaikuttimet on henkilökohtaisten asioiden uteluun ja niistä kiusaamiseen.
Sivusta
Enpä eilen saanutkaan vietyä niitä palapelejä kirjastolle. Mutta jospa tämän viikon aikana saisi!
Sen sijaan aloitin talomme pienimmästä huoneesta, eli eteisestä/tuulikaapiksikin voisi sitä sanoa. Sieltä tuli yli puolikas jätesäkillinen roskaa. Mm. pari koirien risaa takkia, 5 sateenvarjoa (huom. edelleen jäi pari käyttöön, en ymmärrä mistä meille on tullut näin paljon sateenvarjoja!) ja kaikenmaailman rojua. Sitten hain Tokmannista 4 pahvista kannellista säilytyslaatikkoa ja laitoin eteisessä säilytettävät, mutta harvoin silti käytettävät jutut niihin, niin jopas siistiytyi! Meidän eteisen pieni taso on ollut niin täys tavaraa, kun se on ensimmäinen laskupaikka minne jättää tavaroita, kun tulee ovesta sisään, että on ollut ihan todella epäsiisti. Nyt siinä ei ole mitään! Paitsi yhden kuivakukkakimpun vaasissa siirsin muualta talosta siihen. Olin illalla niin tyytyväinen itseeni, että kävin monta kertaa ihan vain ihailemassa näkyä!
Seuraava olisi varmaan keittiön läpikäynti, se on kyllä monen päivän homma, mutta pitäisi se jossain vaiheessa aloittaa.
Kahden koiran taloutena olisi ihanaa, että pääsisimme siihen tilanteeseen, että tasoilla ei olisi paljoakaan tavaraa, koska koiristamme lähtee todella paljon karvaa, joka johtaa siihen että karvaa/pölyä on kaikkialla. Niin olisi helpompi pyyhkiä niitä tasoja kun olisivat tyhjät.
Tyhjät tasot olisivat toki ihanat, ja helppo pyyhkiä, mutta miettisin myös, mikä on lapsiperheessä realistista. Kesän ajan tasot pysyvät helpommin tyhjinä, mutta mitenkäs syksyllä? Pipot, hanskat, ym. ym. Mielestäni näille pitäisi olla sellainen paikka, mihin ne on helppo laittaa. Jos paikka on liian hankala, niitä ei tule laitettua sinne, koska kohta niitä taas kuitenkin tarvitaan.
Tein tänään 33kpl myynti-ilmoituksia Vintediin ja tähän mennessä olen myynyt 7kpl vaatteita.
Nyt mun projekti lähti kunnolla käyntiin :D
Meillä on pikkueteisessä kaksi koria jotka maagisesti vetävät tavaraa puoleensa. Isommassa eteisessä tavaraa kutsuvat palli, ilkunalauta ja kenkäteline, ja siitä olohuoneeseen jatkuen olohuoneen lipaston päällinen suorastaan kuhisee tavaraa. Näin siitä huolimatta että kaikelle on paikkansa🤷
Vierailija kirjoitti:
Tyhjät tasot olisivat toki ihanat, ja helppo pyyhkiä, mutta miettisin myös, mikä on lapsiperheessä realistista. Kesän ajan tasot pysyvät helpommin tyhjinä, mutta mitenkäs syksyllä? Pipot, hanskat, ym. ym. Mielestäni näille pitäisi olla sellainen paikka, mihin ne on helppo laittaa. Jos paikka on liian hankala, niitä ei tule laitettua sinne, koska kohta niitä taas kuitenkin tarvitaan.
Meillä on siis tuossa tuulikaapissa laatikosto, missä on paikka juuri hatuille, hanskoille ym. Siinä tasolla oli juuri sitä kaikkea tavaraa, mille ei ole missään oikeaa paikkaa (=suurimmalle osalle nyt se oikea paikka oli sitten roskis).
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pikkueteisessä kaksi koria jotka maagisesti vetävät tavaraa puoleensa. Isommassa eteisessä tavaraa kutsuvat palli, ilkunalauta ja kenkäteline, ja siitä olohuoneeseen jatkuen olohuoneen lipaston päällinen suorastaan kuhisee tavaraa. Näin siitä huolimatta että kaikelle on paikkansa🤷
Juurikin näin, nuo korit ovat se akilleen kantapää, niihin kertyy aina sitä ihme rojua ja muhjua, mille ei jaksa/osaa keksiä muutakaan paikkaa. Otin ne korit nyt kokonaan muuhun käyttöön, niin jospa kynnys jättää kamat siihen eteisen tasolle, nousisi!
Eilen laitettu yksi isompi tavara (lasten vanha matkasänky ja siihen patja) myyntiin, ostaja on jo kysellyt, mutta ei ole vielä hakenut, voikun saisin sen myytyä. Sitten olisi muutama muukin isompi juttu kun pitäisi nyt saada myytyä. Tänään alkaa kirppispöytä, jännä nähdä meneekö tavaraa. Jos ei, vien ne hyväntekeväisyyteen, nämä on iso osa sellasta kampetta, joka ollut jo kerran kirppiksellä. Tuntuu ettei meidän alueen kirppiksellä oikein tavara liiku, vaikka olen hinnoitellut todella ostajaystävällisesti.
Tänään sain käytyä isomman vessamme läpi samalla kun kuuntelin palaveria. Kaappeihin oli kertynyt kaikenlaista, muovikassillinen ainakin lähti roskiin. Tuotteiden pakkauksia, matkakokoja/tuotenäytteitä, pari TODELLA vanhaa kosmetiikkatuotetta. Ihanaa, kun saa samalla aina läpikäymänsä huoneen/kaapin/minkä vaan myös järjesteltyä. Se on yksi tavoitteeni tässä projektissa, että kaikki olisi läpikäyty ja järjestelty, sekä laitettu laatikoihin, koreihin tms, siististi.
Sain tänään käytettyä yhden kosmetiikkatuotteen loppuun, jota ei tarvitse korvata uudella.
Lisäksi kaksi vaatemyyntiä Vintedissä.
Hyvä alku tälle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, nuo korit ovat se akilleen kantapää, niihin kertyy aina sitä ihme rojua ja muhjua, mille ei jaksa/osaa keksiä muutakaan paikkaa. Otin ne korit nyt kokonaan muuhun käyttöön, niin jospa kynnys jättää kamat siihen eteisen tasolle, nousisi!
Eilen laitettu yksi isompi tavara (lasten vanha matkasänky ja siihen patja) myyntiin, ostaja on jo kysellyt, mutta ei ole vielä hakenut, voikun saisin sen myytyä. Sitten olisi muutama muukin isompi juttu kun pitäisi nyt saada myytyä. Tänään alkaa kirppispöytä, jännä nähdä meneekö tavaraa. Jos ei, vien ne hyväntekeväisyyteen, nämä on iso osa sellasta kampetta, joka ollut jo kerran kirppiksellä. Tuntuu ettei meidän alueen kirppiksellä oikein tavara liiku, vaikka olen hinnoitellut todella ostajaystävällisesti.
Tänään sain käytyä isomman vessamme läpi samalla kun kuuntelin palaveria. Kaappeihin oli kertynyt kaikenlaista, muovikassillinen ainakin lähti roskiin. Tuotteiden pakkauksia, matkakokoja/tuotenäytteitä, pari TODELLA vanhaa kosmetiikkatuotetta. Ihanaa, kun saa samalla aina läpikäymänsä huoneen/kaapin/minkä vaan myös järjesteltyä. Se on yksi tavoitteeni tässä projektissa, että kaikki olisi läpikäyty ja järjestelty, sekä laitettu laatikoihin, koreihin tms, siististi.
Meillä nuo korit ovat isoja ja toimivat puoli vuotta kylmäsäilytyksenä juomille ja perunoille sun muulle. Ne ovat ikean lack kenkätelineennpäällä. Kesällähän ne voisi tosiaan nostaa siitä pois, vaan sitten pitäisi löytää paikka tyhjille koreille😁
Niiden päälle laitetaan hanskaa pipoa, kaikkea mitä ollaan viemässä hävitykseen tai pihan perälle talliin, varastoon. Kaikelle on kyllä paikkansa, mutta ei kukaan jaksa iltamyöhällä enää lähteä ravaamaan pihan perälle yhtä asiaa viemään. Ongelma meillä onkin se että tavarat eivät löydä omille paikoilleen ns ajoissa, vaan niitä kertyy kun ei jakseta heti viedä paikoilleen. Ennen kuin koreja oli, samat tavarat olivat siinä kenkätelineen päällä. Mielestäni meillä ongelma on laiskuus, ei tasot. Mutta tavallaanhan tasot ovat sitä varten että niille saa laskea tavarat käsisitään.
Tänään myyty yhteensä viisi vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu et mulla on joku blokki mistä pitää päästä yli tän tavaratyön kanssa. En oo tän vuoden puolella edennyt oikein mitenkään, yksittäisiä torikauppoja kyllä tehnyt. Noin sata tavaraa odottaa ostajaa enkä niitä haluaisi kierrätykseenkään viedä, koska tarvitsen ne rahat. Oon käyttänyt kaikki vaatteet niin loppuun, että joudun pakostakin ostamaan uusia ja tuntuu et tavaraa tulee vain sisäänpäin. Mun vaatteilla on enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa, niin oon kuluttanut kaikki ihan loppuun (reikiä, haalistuneet värit, tahrat ja silti käyttänyt pihahommissa edelleen).
Loppusijoitukseen vain. Jos oma tavara ei liiku niin sitä on turha hillota missään. Se kertoo vain sen että markkinoita sille omalle krääsälle ei vain ole.
Kyllä kaiken saa kaupaksi jos on kärsivällinen. Minullakin on monia tavaroita jotka olleet vuosia myytävänä eri nettikirppiksillä. Oudosti just tänä keväänä moni niistä on ostettu yhtäaikaa pois. Rahaa tullut kymmeniä euroja. Myyntialustaa kannattaa vaihtaa välillä.
Kannattaa myös olla itselleen rehellinen siinä, riittääkö oma aika pitkälliseen myyymiseen ja tilat myymättömien tavaroiden säilyttämiseen. Jos riittää, niin sitten tuo on varmasti ihan mahdollinen strategia.
Mulla on paljon säilytystilaa ja vapaa-aikaa. Myyn vintedissä, kevåällä siivouspäivässä., sitten taas vintediin ja syksyn siivouspäivän jälkeen kaikki fidaan.
Riittää mulle
Pääsiäisenä kävin kotia taas läpi. Kuvittelin ei ole mitään tarpeetonta. Mulla on vakiopaikka, missä säilytän kirppistavaraa. Ihan kaapin perällä, näkymättömissä.
Löysin lähes 30 tavaraa ja kassissa oli ennestään 5. Otin kuvat ja mitat parina iltana, eilen tein ilmoitukset. Katsoin 8 on myyty.
Pakkaan ja vien ärrälle.
Hyvä muistutus pitää ryhtyä
Tänään 5 poistoa, joista kaksi oli myytyjä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Tänään myyty yhteensä viisi vaatetta.
Wau ! Onnittelut hyvästä myynnistä.
Minun vaatteet ei käy kaupaksi vaikka ovat ihan merkkivaatteita ja hinnoittelen mielestäni edulliseksi. Myyn vain Torissa. Ehkä pitäisi kokeilla Vintediä mutta minulla on mielikuva että siellä vaatekauppa käy hyvin pienillä summilla..?
Kannattaa ehdottomasti myydä Vintedissä. Epäröin itsekin pitkään, mutta onneksi päätin kokeilla.
Olen saanut vaatteista samoja hintoja, mitä Torissakin pyytänyt.
Tori on valitettavasti aivan hiljentynyt, esim. lasten juhlavaatesetti sai Torissa 2 katselua, kun taas Vintedissä myin sen muutamassa minuutissa pyytämääni hintaan.
Vintedissä tulee paljon tarjouksia, mutta niitä ei tietenkään ole pakko hyväksyä.
Tänään olen jo myynyt kaksi vaatetta Vintedissä.