Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22192)

Vierailija
22181/22192 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä meinaan heittää menemään kaikki ostos teeveen hilavitkuttimet, joilla ei tee yhtään mitään. Sain ne naapurilta kun muuttivat pois. Siis ihan turhia härpäkkeitä. Ja kyllä, sinne energia jätteisiin lähtee.

Vierailija
22182/22192 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilin pihasaunaa ja poistin kolme naulakkoa laatikosta jossa on saunatavaraa. Odottavat kirpparille vientiä. Roskiin lähti myös kaikenlaista turhaa sälää, mutta se nyt oli lähinnä siivoamista eikä tavaran karsimista koska olivat lähinnä roskaa. Mies luopui mokkatakistaan jonka on isältään saanut eikä koskaan käyttänyt, sillä siinä on kaikenlaista tahraa. Roskiin menee, kirppari ottaa vain puhdasta tavaraa eikä tuota takkia kukaan ala pesemään siksi että joku ilmaiseksi huolisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22183/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin eilen ison kalusteen ja iloitsin kovasti siitä, että sain paljon tilaa ja siitä, että sain siitä myös jokusen kympin rahaa, mitä tässä taloustilanteessani kaivataan. Köyhyys boostaa kyllä karsintaa, kun saa motivaatiota kaivella kaappeja ja laittaa tavaraa myyntiin. Toisaalta jostain asioista on vaikea luopua, kun ei ole varma tuleeko vielä tarvetta ja tietää ettei sitten välttämättä voi ostaa uutta. Mutta jos nyt aluksi nuo selvästi tarpeettomat saa myyntiin.

Vierailija
22184/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin työttömyys on buustannut karsintaa ja tavaroiden myyntiä. Töissä ollessa en jaksanut vaivautua muutaman kympin takia, mutta nyt viitsin, ja aikaakin on sekä tavaroiden läpikäyntiin että myyntiin tai kierrätykseen vientiin. Onpa sitten ylimääräiset roinat karsittu ja koti kunnossa, kun toivottavasti pääsen taas töihin.

Työttömyysaikana tehdyssä karsimisessa on sekin mainio puoli, ettei todellakaan tee mieli ostaa yhtään mitään uutta, kun on hirveällä vaivalla päässyt eroon vanhoista roinistaan. Ja kun ei olisi juuri varaakaan ostaa mitään, niin tämäkin on win-win. Nyt ei siis yhtään harmita, etten pääse "kevätostoksille" :-)

Vierailija
22185/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans työtön ja myynyt pian kirppiksellä kaiken mitä en tarvitse. Pienillä hinnoilla on mennyt, mutta rahaa ruokaan on onneksi näin saanut vähän lisää. 

Kyllä on vyötärökin ohentunut helpolla, kun ei vain yksinkertaisesti ole ollut varaa mihinkään ylimääräiseen herkkuun. 
Nyt ei ole enää mitään myytävää, mutta ehkäpä käyn kuljettamaan naapurien koiria pientä avustusta vastaan. Tai päivystämään hiekkalaatikolla talon lapsia. Myös sukkia osaan neuloa. Ja leikata nurmikkoa. Muutaman kerran tein tutulle lumityöt kahvipaketista. Poikakaverini myös työtön. Jäi heti tuöttömäksi valmistuttuaan, vaikka sen alalla lupailtiin vielä opiskeluaikana töitä hyvin. Itselläkin tutkinto taskussa, mutta munkaan alalla ei töitä. Poikakaveri korjaili koko talven tuttujen pyöriä ja saatiin silleen maksettua sähkölaskuja. 
Haluaisin tarjota joskus koiralle kodin, jos vaan pääsisin töihin ja olisi varaa siihen. Lasta emme uskalla vielä ajatellakaan, kun siitä tulisi näin köyhänäaika ikävää aikaa vauvan kanssa.

Vierailija
22186/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen on luottolaukku, jonka kokoista ei löydy mistään? Kommentti 22156

Vierailija
22187/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi kiva "keikkatyöllistää" teitä työttömiä. Mulla olisi juurikin pientä korjaushommaa ja nurmikon leikkuuta. Tänään just mietin että niin mielelläni maksaisin jollekin oikeasti ruokarahaa tarvitsevalle kuin isolle firmalle kiskurihinnan. Nykyään kun ei kannata missään näistä huudella ettei koidu seuraamuksia/tukien pienennystä tms.

Vierailija
22188/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisi kiva "keikkatyöllistää" teitä työttömiä. Mulla olisi juurikin pientä korjaushommaa ja nurmikon leikkuuta. Tänään just mietin että niin mielelläni maksaisin jollekin oikeasti ruokarahaa tarvitsevalle kuin isolle firmalle kiskurihinnan. Nykyään kun ei kannata missään näistä huudella ettei koidu seuraamuksia/tukien pienennystä tms.

No kyllä kelpais. Jääkaappi tyhjänä ja nälkä kurnii.. sopasta en almuja hae, mieluummin sitten myyn vaikka kaikki romuni

Vierailija
22189/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen kyydin kierrätyskeskukseen. 2 Ikean kassillista täynnä lähdin pois, ilmaisosastolta otettua kangasta ja 3 laatikollista kirjoja. Kirjat vietiin yhden päiväkodin eteen, askartelevat niistä jotain ja kankaista minä taion ensi vuoden pääsiäiseksi rairuohon ympärille säilytysrasiaan päällistä.

Kiva hakea materiaalia, kun tiedän nämä tulevat käyttöön.

Tällä välin teen villasukkia myyntiin venesatamaan.

Vierailija
22190/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain eilen kyydin kierrätyskeskukseen. 2 Ikean kassillista täynnä lähdin pois, ilmaisosastolta otettua kangasta ja 3 laatikollista kirjoja. Kirjat vietiin yhden päiväkodin eteen, askartelevat niistä jotain ja kankaista minä taion ensi vuoden pääsiäiseksi rairuohon ympärille säilytysrasiaan päällistä.

Kiva hakea materiaalia, kun tiedän nämä tulevat käyttöön.

Tällä välin teen villasukkia myyntiin venesatamaan.

Oliko päiväkodin kanssa sovittu kirjalastista siis?

Vierailija
22191/22192 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin jossa olen töissä ei oteta mitään lahjoituksia jotka tuodaan oven eteen.  Eikä muutenkaan kirpputoreilta mitään sillä pitää olla varmaa etteivät ole olleet esim hometalosaa. Toivottavasti olit sopinut asiasta, ettei mene kirjat nyt roskiin.

Vierailija
22192/22192 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lelupaketin myytyä Torissa. Paras motivaattori omalle projektille on se, kun saan jotakin meille tarpeetonta myytyä pois. Yritän taas tänään lisätä myytävää. Moni varmaan selaa myynti-ilmoituksia pyhien aikana. 

Vierailija
22193/22192 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä työllistä. Joku kuitenkin kantelee työvoimaviranomaisille ja pian on auttamasi työtön määritelty yrittäjäksi ilman oikeutta tukiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi