tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21987)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana inspiroiva kirjoitus edellisellä ! Olem jo 5-kymppinen ja alkanut miettimään mitä jälkeeni jää. Ainoa lapseni ei erota mikä esineissäni on oikeasti arvokasta ja muistoesineet, valokuvat ovat muistoja oikeastaan vain minulle.
Okei. Minulle tuo ei ole mikään syy poistaa tavaroita, jotka ovat itselleni tärkeitä.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen myöskin viisikymppinen tavaroideni karsija. Eivät kai useimmat karsikaan itselle tärkeitä tavaroita (ellei ole esim. säilytystilojen tai muun syyn takia pakko), mutta monesti sitä säästää kaikenlaista jotain epämääräisellä ajatuksella, että jälkipolville "kuuluu" säästää tavaroita tai että kaikki (omat) valokuvat "kuuluu" säästää, tms. Kun sitten tajuaa, että ketään muuta eivät minun roinani tai valokuvani kiinnosta kuin minua, niin se vapauttaa säästämään nimenomaan itselle tärkeimmät, mutta muuta ei tarvitse.
Mulla on tänään vapaapäivä ja ohjelmassa kesävaatteiden läpikäynti. Epäilen, että moni vaate ei mahdu enää päälle ,joten poistoja on luvassa. Vain muutama kilo on realistista kesään mennessä laihtua ja kiristävät kesävaatteet on kauhistus.
Tätini oli hamsteri. Sanottiin hänelle lukuisia kertoja, että vähentää romujaan. Hän kuoli. Ei meillä ollut aikaa hänen romuilleen. Kirppikselle meni kaikki päiväkirjoja ja valokuvia myöten. Olisi itse siivonnut ja järkkäillyt kamansa ajoissa. Apuakin olisi saanut, mutta vastasi just noin, että hänellä ei ole mitään syytä poistaa omaisuudestaan mitään. Toivottavasti päiväkirjat ovat olleet hauskaa luettavaa jollekin..
Meillä on sanottu jo vanhemmille, että jos eivät vähennä tavaroitaan kaikki menee talon myynnin mukana. Jos taloa ei saa roinineen myytyä se lahjoitetaan ilmaiseksi. Emme aio selvitellä heidän kamojaan. Emme arvosta tavaraa. Nykyajan ihminen ei ole materialistinen. Tai ainakaan meistä heidän jälkikasvustaan kukaan ei ole.
Minä olen samaa mieltä. Nykyaikainen ihminen ei kerää tavaraa. Minä asun miniyksiössä ja omistan vain tarvittavan. Ennen minullakin oli kaikkea mitä vanhempieni mielestä muka piti olla. Nyt elän ja asun niinkuin itse haluan, vailla turhuuksia.
Toivottavasti jokainen hamstraaja tietää että sitten kun esineitä alkaa heittämään roskikseen niin lasinkierrätykseen eivät kuulu juomalasit, mukit, lasiesineet, ikkunalasi, posliinilautaset ym. ne kaikki kuuluvat sekajätteeseen... Lasinkierrätykseen kuuluu vain ja ainoastaan pakkauksina käytetyt värilliset ja kirkkaat lasipurkit sekä pantittomat lasipullot.
Toivottavasti et ole hamsteriluonne, lapsesi vielä kiroavat..