Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21720)

Vierailija
21701/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo yksinkertaiset ihmiset ovat aina ilmaiskrääsän perään

Olen ilmaistavaralla säästänyt rahaa paljon. enkä usko että jos sitä ei ota niin tuotanto vähenee aina ne joku ottaa jos en minä. kerran otin töistäkin firman mainospaitoja pahvilaatikoista kasan kun moni työkaveri ei ottanut ja nyt on paitoja varmaan loppuelämäksi ei tarvitse tuhlata raha. säästöön jää hirveästi elämän nautintoihin

Vierailija
21702/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmaistavaralla säästänyt rahaa paljon. enkä usko että jos sitä ei ota niin tuotanto vähenee aina ne joku ottaa jos en minä. kerran otin töistäkin firman mainospaitoja pahvilaatikoista kasan kun moni työkaveri ei ottanut ja nyt on paitoja varmaan loppuelämäksi ei tarvitse tuhlata raha. säästöön jää hirveästi elämän nautintoihin

No jos haluat elää sen nautinnollisen elämäsi mainostaen aina jotain. Mä en halua mainostaa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21703/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebookissa tuli vastaan ilmoitus että ammattijärjestäjä Laura Holmström aloittaa raivausriennot haasteen 1.2-7.2 eli viikon aikana poistetaan joka päivä 10 tavaraa( saa varmaan poistaa enemmänkin jos intoutuu). Eli tässä pientä sysäystä kaipaavalla kiva haaste, voisin itsekin olla mukana. Nyt on sen verran kovia pakkasia luvassa eli hyvin voi käyttää aikaa sisällä kaappien penkomiseen. ei ole maksettu mainos ja "tapahtuma" on muutenkin ilmainen :). Ja jos kamppailee pahan aloitustilanteen kanssa, niin voihan tämä koko haasteen kohdistaa yhteen paikkaan kotona.

Vierailija
21704/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat elää sen nautinnollisen elämäsi mainostaen aina jotain. Mä en halua mainostaa yhtään mitään.

Monella jotka näin sanovat niin on kuitenkin vaatteita joissa näkyy selvästi vaatemerkin logo ja autoissa tietenkin myös ovat merkin logot näyttävästi esillä eli kyllä se nyt valitettavasti niin on että monet eivät vain älyä että levittävät valmistajan mainosta ympäriinsä ja vielä maksavat itse siitä. Ei varmaan monikaan ala mitään logoja repimään irti se voi jopa vahongoittaa tuotetta. Eli ennen  kuin näitä kommentoi kannattaa tarkistaa lukeeko vaatteissa esillä jokin merkkituote vaikka sasta

Vierailija
21705/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella jotka näin sanovat niin on kuitenkin vaatteita joissa näkyy selvästi vaatemerkin logo ja autoissa tietenkin myös ovat merkin logot näyttävästi esillä eli kyllä se nyt valitettavasti niin on että monet eivät vain ä

Ajattelinkin laittaa viestiini ensin, että en osta myöskään merkkivaatteita ja olen laittanut jopa päälle liimattavilla heijastimilla joistakin ulkovaatteista logot piiloon. Nuorison keskuudessa merkittömät vaatteet ovat muutes ihan yksi muoti-ilmiökin. Sen takia tuohon viestiin reagoinkin, että inhoan mainostamista ja kaikkea siihen liittyvää bisnestä. Jo nuorempana ratkoin logoja irti vaatteistani. Äitini oli samanlainen. Hän sanoi aina merkkien perään olevia tuttujaan ilmaisiksi mainospelleiksi. Autoa minulla ei ole, eikä tule. Että sen mainostamiseenkaan en onneksi joudu.

Vierailija
21706/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi näitäkin ihmisiä on. mutta minulle taloudellinen säästö on tärkein  koska se vähentää tarvetta tehdä työtä aivan sama jos on jotain logoja kunhan tavara on ilmaista

Vierailija
21707/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella jotka näin sanovat niin on kuitenkin vaatteita joissa näkyy selvästi vaatemerkin logo ja autoissa tietenkin myös ovat merkin logot näyttävästi esillä eli kyllä se nyt valitettavasti niin on että monet eivät vain ä

Joskus kerrottiin juttua että lagosten krokotiili otettiin pois paidasta vasta kun paita oli haalistunut jotta näytti siltä ettei hyväksy logoja.

Kuitenkin krokotiilin tummemmaksi jäänyt muoto jäi näkyviin.

Vierailija
21708/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kadun parin vaatteen poisheittämistä. Katsoin, että vastaavia on yhä myynnissä. Mietin, että pitäisikö ostaa uusi tilalle. Yleensä en siis tällaista tee.

Vierailija
21709/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt pariin päivään Prismassa. Tuona aikana Prismaan oli ilmestynyt uutuuksia kylmähyllyyn. Ostin yhden uutuusrahkan ja yhden uuden vanukkaan. Nuo maksoivat alle 3 euroa ja budjettini kesti sen kun olisin joka tapauksessa ostanut jonkun tällaisen tuotteen. Söin jo tuon noin 1 euron maksaneen uutuusvanukkaan ja pidin siitä. Ostan toisenkin kerran tällaisen. Jos en olisi ostanut näitä uutuuksia olisin ostanut Valion suklaamoussen, josta pidän todella paljon, mutta yritän kuitenkin vaihtaa sitä johonkin edes vähän parempaan vaihtoehtoon.

Vierailija
21710/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, vähennä jo ennakkoon äläkä hommaile sellaisia ruokatarvikkeita, joita et sitten syö. 

Kirjoittajan mies oli saanut lahjaksi noita syötäviä eikä ostanut itse.

Vierailija
21711/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käynyt pariin päivään Prismassa. Tuona aikana Prismaan oli ilmestynyt uutuuksia kylmähyllyyn. Ostin yhden uutuusrahkan ja yhden uuden vanukkaan. Nuo maksoivat alle 3 euroa ja budjettini kesti sen kun olisin joka tapauksessa ostanut jonkun tällaisen tuotteen. Söin jo tuon noin 1 euron maksaneen uutuusvanukkaan ja pidin siitä. Ostan toisenkin kerran tällaisen. Jos en olisi ostanut näitä uutuuksia olisin ostanut Valion suklaamoussen, josta pidän todella paljon, mutta yritän kuitenkin vaihtaa sitä johonkin edes vähän parempaan vaihtoehtoon.

Siinä esimerkkejä tuotteista, joilla kukaan ei tee yhtään mitään. Jos nyt noita haluaa, kannattaa tehdä mousset ja vanukkaat itse. Säästö on huima. Ja perusrahkasta saa edullisesti oman makuista maustamalla itse.

Vierailija
21712/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, vähennä jo ennakkoon äläkä hommaile sellaisia ruokatarvikkeita, joita et sitten syö. 

Yhtä typerää toimintaa. Mies olisi voinut lahjoittaa lahjansa suoraan eteenpäin jo samana jouluaattona.

Vierailija
21713/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä esimerkkejä tuotteista, joilla kukaan ei tee yhtään mitään. Jos nyt noita haluaa, kannattaa tehdä mousset ja vanukkaat itse. Säästö on huima. Ja perusrahkasta saa edullisesti oman makuista maustamalla itse.

Olen vähän eri mieltä. Syön tuollaisia jälkiruokina, enkä osaa tai muuten pysty itse tuollaisia väsäämään. Jos yrittäisi itse tuollaista tehdä niin maksaisi todellakin enemmän, syntyisi suuri sotku, eikä takeita lopputuloksen onnistumisesta edes ole. 

Vierailija
21714/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa ostin: olohousut, topparukkaset ja 2 lasista eväsrasiaa 

Poistin pari kirjaa, 2 vaatetta, vohveliraudan ja rintaliivit. Poltin myös pari vuosia sitten hankittua kynttilää pois ja muutama kosmetiikkaputeli tuli käytettyä loppuun. Nyt kun mulla on nuo lasiset eväsrasiat niin poistan pari, kolme huonointa muoviastiaa joissa jo näkyy valkoista (mitä se onkaan, ehkä jo mikromuovia irtoaa) pohjalla. 

Hyvä kuukausi. Hankinnat olivat sellaisia joita käytän todennäköisesti vuosia. 

Vierailija
21715/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuorison keskuudessa merkittömät vaatteet ovat muutes ihan yksi muoti-ilmiökin."

Niin, yksi monista muoti-ilmiöistä. Todellinen muoti-ilmiö merkittömät vaatteet olivat hipsterien aikana silloin 15-20 vuotta sitten, esimerkiksi American Apparelin vaatteissa ei ollut mitään logoja. Nykyään suurin osa muoti-ilmiöistä suosii nimenomaan tunnistettavia logoja. Jordanin lenkkarit, North Face -toppatakit. Alushousujen reunoista pitää vilkkua taas CK tai Supreme. Lululemonin pitää olla Lululemonia, True Religion -farkkujen True Religionia, Uggsien Uggseja, eikä mitään merkittömiä halpiskopioita. Vähän aikaa sitten piti melkein kaikilla nuorilla Suomessa olla näkyvästi Marimekkoa, mutta se taitaa olla jo vähän out.

Nuorilla on aina ollut sopulimaista muotia, johon pitää mukautua näkyvästi ja tunnistettavasti, jotta sulautuu joukkoon. 90-luvulla piti olla Levikset jalassa, 2010 piti olla Svea-pipo ja jotain 10 vuotta sitten Kånken-reppu. Jos vastaan tulee 10 nuorta, 9 on aina aika identtisiä keskenään, ja sitten yhdellä voi olla jokin vintage-nahkatakki tai hippihame tai neonvärinen irokeesi tai anime-reppu tai musta goottimeikki. Näkyvät logot ovat vuosikymmeniä olleet se tehokkain "yksi meistä" -tunnusmerkki. En usko, että tämä tulee muuttumaan mihinkään.

Vierailija
21716/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tee mousseja ja vanukkaita itse nykypäivänä.

Minä ainakin syön muutenkin paljon valmisruokaa, parhaillaan kasvissosekeittoa.

Tämän ketjun aihe ei ole alunperin, että miten elää keppikerjäläisenä pula-ajalla, vaan miten hankkiutua eroon tavarasta, jota on liikaa. Nykyään ihmisillä on varaa kuluttaa, kun elintaso on noussut ja ihmisillä on kaikki paikat täynnä roinaa.

Sinällään olisi kiinnostavaa, jos joku aloittaisi erillisen ketjun köyhäilylle, siitä tulisi varmasti myös suosittu. Siinä joku voisi hyvin pestä niitä jugurttipurkkejakin, kunhan tietäisi, mihin niitä voi käyttää.

Vierailija
21717/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä typerää toimintaa. Mies olisi voinut lahjoittaa lahjansa suoraan eteenpäin jo samana jouluaattona.

Ei hän tuollaista pysty tekemään, voin nähdä sieluni silmin sen hämmästyneen ja torjuvan ilmeen jos tuollaista edes ehdottaisi😁

No pääasia että kaapit on nyt siivottu ja järjestyksessä. Hän on sellainen joka ottaa kun joku antaa. On tullut monta kertaa sanomista asiasta😁

Vierailija
21718/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ minunkin mielestäni on mennyt nyt joillain ketjut sekaisin. Tämä ei ole köyhäily ketju eikä ei saa heittää vanhaa ruokaa roskiin ketju, eikä kaikki pitää lahjoittaa eteenpäin vaikka kukaan ei sitä huolisikaan ketju vaan ketju tavara paljoudesta.

Noita muita asioita toki voi sivulta mutta ne eivät ole pääasia tässä ketjussa.

Vierailija
21719/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tavarapaljouden ja oman budjetin sekä tietysti ekologisuuden kannalta ole tärkeintä ostaa sellaista ruokaa, jonka sitten oikeasti syö. Tämä lahjasinappitapaus taas muistuttaa meitä kaikkia taas siitä, että, jos haluaa antaa lahjaksi jotain syötävää pitäisi ensin tavalla tai toisella selvittää, että mistä syötävästä lahjan saaja pitää. Tämä pätee siis ihan kaikkeen muuhunkin. Vaikka ajatus ja tarkoitus olisikin hyvä niin pahimmillaan käy juuri kuten tämän lahjasinapin kanssa. Johtopäätös on siis se, että syötävän tai juotavan, kenellekään ei tosin pitäisi antaa lahjaksi alkoholia, ellei ole ihan varma sen sopivuudesta lahjan saajalle antaminen lahjaksi on yhtä vaikeaa kuin jonkun tavaran antaminen. 

Vierailija
21720/21720 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ihmisistä nimenomaa haluaa kulkea mainostauluna ja maksaa siitä vielä korkeamman hinnan että saa sen kunnian mainostaa jotain yritystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi