Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20119)

Vierailija
20101/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen heitin pois ikivanhoja onnittelukortteja. Oli helppo juttu sen jälkeen kun olin hävittänyt lapseni tarhan aikaiset raapustelut ja muuta sentimentaalista piirrosta ja tekelettä. Ei niillä oikeasti kukaan mitään tee, ja onhan jäljellä ne muutamat mitkä olen säilyttänyt. Kukaan ei tarvi 25 vuotiaan lapsensa esikoulutehtäviä missä on väritetty isoin pallo keltaiseksi ja pienin punaiseksi.

Mä en raatsi heittää pois vanhoja kortteja, ainakaan niitä kauniimpia ja tärkeiden ihmisten lähettämiä. Jos vanhaksi elää tulee vielä aika kun kukaan ei lähetä kortteja, nytkin postimaksujen takia suurin osa onnitteluista tulee sähköisinä. Voi sitten välillä selata niitä vanhoja kortteja. Kortitkin on kalliita, useita euroja plus merkki, ehei en heitä pois. Eihän ne edes vie kamalasti tilaa. Muistan kun joskus lapsena askarreltiin vanhoista korteista.

Vierailija
20102/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen heitin pois ikivanhoja onnittelukortteja. Oli helppo juttu sen jälkeen kun olin hävittänyt lapseni tarhan aikaiset raapustelut ja muuta sentimentaalista piirrosta ja tekelettä. Ei niillä oikeasti kukaan mitään tee, ja onhan jäljellä ne muutamat mitkä olen säilyttänyt. Kukaan ei tarvi 25 vuotiaan lapsensa esikoulutehtäviä missä on väritetty isoin pallo keltaiseksi ja pienin punaiseksi.

Mä en raatsi heittää pois vanhoja kortteja, ainakaan niitä kauniimpia ja tärkeiden ihmisten lähettämiä. Jos vanhaksi elää tulee vielä aika kun kukaan ei lähetä kortteja, nytkin postimaksujen takia suurin osa onnitteluista tulee sähköisinä. Voi sitten välillä selata niitä vanhoja kortteja. Kortitkin on kalliita, useita euroja plus merkki, ehei en heitä pois. Eihän ne edes vie kamalasti tilaa. Muistan kun joskus lapsena askarreltiin vanhoista korteista.

Joulukortteja joita on annettu käteen ennen joulua vierailulla, joku randomtuttu töistä antanut joulukortit kaikille, ikäväksi paljastuneen tuttavan kymmenet onnittelukortit, sukulaislasten sotkemat sormivärikortit jne. Saahan niitä säästellä jos haluaa, omalla kohdalla säästömitta tuli täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20103/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka asuit sukulaisen nurkissa ja valittelit miten ette tule toimeen ja joudut kärsimään hänen tavaroistaan, oletko jo päässyt eteenpäin elämässä omaan asuntoon?

En ole edistynyt, mutta sukulaiseni on ollut nyt 2 viikkoa sairaalassa ja kuntoutuksessa niin olen saanut tässä yllättäen tavallaan lomaa ja elää omaa elämääni omilla säännöilläni. Samalla olen kuitenkin tajunnut, miten vähän elämässäni on mitään omaa ja välillä on ollut vaikea keksiä tekemistä kun sukulaiseni palvelu ja tuon säännöillä eläminen on ollut poissa. Tunteeni ovat ristiriitaisia.

Vierailija
20104/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kuormitukseni on vähentynyt kun typerä lääkeautomaatti ei piippaile, ei siis ole nyt käytössä, kotona ei ramppaa milloin sattuu ties mitä työntekijää ja saan nukkua silloin kun itse haluan. Myöskään ei tarvitse kuunnella sukulaiseni komentelua, huutamista tai haukkumista tai tosiaan tehdä, mitä sukulaiseni käskee, eikä selitellä tekemisiäni.

Vierailija
20105/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun kaipaan siivousinspiraatiota niin pistän taustalle teeveeseen you tuubilta pyörimään himohamstraajat.

Välillä kurkkaan ohjelmaa ja johan rätti heiluu.

Mulla on kylläkin kaapeissa liikaa tavaraa ja vaatteitakin löytyy. 

Mutta eikai sitä nyt toisten kaappeja mennä tonkimaan kylässä käydessä?

Olen vaan siis itse tietonen tavaramäärästä.

Vierailija
20106/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Mä en raatsi heittää pois vanhoja kortteja, ainakaan niitä kauniimpia ja tärkeiden ihmisten lähettämiä. Jos vanhaksi elää tulee vielä aika kun kukaan ei lähetä kortteja, nytkin postimaksujen takia suurin osa onnitteluista tulee sähköisinä. Voi sitten välillä selata niitä vanhoja kortteja. Kortitkin on kalliita, useita euroja plus merkki, ehei en heitä pois. Eihän ne edes vie kamalasti tilaa. Muistan kun joskus lapsena askarreltiin va

Lainaus ei nyt näköjään onnistu mutta luitkohan ollenkaan viestiäni kun oli niin kiire tulla keljuilemaan?

Kirjoitin "tärkeiden ihmisten" joka tietenkin sulkee pois randomtutut ja ikäväksi paljastuneen tuttavan. Lisäksi kirjoitin "kauneimmat" joka sulkee pois sukulaislasten sotkemat kortit. Taisitkin nyt itse paljastua siksi ikäväksi tyypiksi joka on heti valmis halveeraamaan muiden mielipiteitä täällä palstalla. 

Vierailija
20107/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Mä en raatsi heittää pois vanhoja kortteja, ainakaan niitä kauniimpia ja tärkeiden ihmisten lähettämiä. Jos vanhaksi elää tulee vielä aika kun kukaan ei lähetä kortteja, nytkin postimaksujen takia suurin osa onnitteluista tulee sähköisinä. Voi sitten välillä selata niitä vanhoja kortteja. Kortitkin on kalliita, useita euroja plus merkki, ehei en heitä pois. Eihän ne edes vie kamalasti tilaa. Muistan kun joskus lapsena askarreltiin va

Lainaus ei nyt näköjään onnistu mutta luitkohan ollenkaan viestiäni kun oli niin kiire tulla keljuilemaan?

Kirjoitin "tärkeiden ihmisten" joka tietenkin sulkee pois randomtutut ja ikäväksi paljastuneen tuttavan. Lisäksi kirjoitin "kauneimmat" joka sulkee pois sukulaislasten sotkemat kortit. Taisitkin nyt itse paljastua siksi ikäväksi tyypiksi joka on heti valmis halveeraamaan muiden mielipiteitä täällä palstalla. 

Sinä saat säästää mitä haluat, minä en säästä kortteja koska en halua niitä säästää, ei siinä ole mitään keljuilua. 

Vierailija
20108/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt kortit läpi ja säästän tärkeiden ihmisten hienot ja tärkeät kortit. Enkä niistäkään kaikkia. Esim kummini ovat tärkeitä ja mukavia ihmisiä, mutta en tarvitse jokaista heidän lähettämäänsä korttia 50 eri matkakohteesta. Tosi paljon olen heittänyt pois kortteja, joiden antajien kanssa en ole enää tekemisissä tai ei tule hyviä muistoja, joku random koulukaveri 25 vuoden takaa, joku entinen työnantaja jne. Ihan älyttömästi turhia. Nykyäänkin säästän ne tärkeimmät mutta heitän jo suoraan tai vaikka heti joulun jälkeen ne turhat kortit roskiin niin eivät edes mene minnekään korttien laatikkoon myöhemmin läpi käytäväksi. 

Vierailija
20109/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
20110/20119 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin meillä pyörii pesukoneet ja robotti-imuri. 

Ai kauheeta. En jaksaisi. Ei kai kotona nyt tarvi noin puhdasta olla, vai onko teitä kuinka iso porukka sotkemassa? Elämässä kun on niin paljon muutakin kuin siivous ja pyykinpesu, sähköön ja veteen käytetyt rahat voi käyttää mukavamminkin. Itse saatan käyttää samaa paitaa 3 pvää, samoja housuja viikon ja ei, en haise. Alusvaatteet ja sukat vaihdan joka päivä. Eläkää ihmiset muutakin elämää niin ettei tarvi vanhana katua!

Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. T. Kahden alle 2 vuotiaan äiti, jonka kodissa pyykkikone todellakin pyörii ja imuroidaan paljon. 

Vierailija
20111/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ravintolisä- ja kosmetiikkapurkkien tehokäyttö etenee. Oon järjestelmällisesti käyttänyt samoja tuotteita loppuun, jotta saisin kaappeihin tilaa. Mulla on paha tapa availla samaan aikaan vaikkapa eri tuoksuisia suihkusaippuoita tai eri makuisia purtavia maitohappobakteeripurkkeja, mitä käyttelen fiiliksen mukaan. Tykkään kokeilla kaikkea uutta. Nyt käytän järjestelmällisesti pois.

Vierailija
20112/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kirjoitin "tärkeiden ihmisten" joka tietenkin sulkee pois randomtutut ja ikäväksi paljastuneen tuttavan. Lisäksi kirjoitin "kauneimmat" joka sulkee pois sukulaislasten sotkemat kortit. Taisitkin nyt itse paljastua siksi ikäväksi tyypiksi joka on heti valmis halveeraamaan muiden mielipitei

Kyllä ihan selkeästi keljuilit, kun aloit sanomaan, että saahan sitä ikävien ihmisten yms. kortteja säästellä jos haluaa.

Vierailija
20113/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä muutamaa facebookin keskustelua käsityöryhmässä.

Niissä on suhteellisen usein joku mummu tehnyt kaikille päiväkotiryhmän/luokan lapsille sukat tai lapaset. Kauheasti toiset kehuu ihanaksi ajatukseksi ja kuinka kaikkien pitäisi arvostaa tällaista jne. Meillä itse en ainakaan olisi iloinen. Lapsikaan ei antaisi pistää pois, koska "sain nämä Kertulta". Teen paljon itse ja lapseni eivät tarvitse yhtään lisää. Tykkään tehdä ja teenkin nykyään vain tarpeeseen tai keräyksiin, jossa ne menee aidosti tarvitseville.

Vierailija
20114/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin meillä pyörii pesukoneet ja robotti-imuri. 

Ai kauheeta. En jaksaisi. Ei kai kotona nyt tarvi noin puhdasta olla, vai onko teitä kuinka iso porukka sotkemassa? Elämässä kun on niin paljon muutakin kuin siivous ja pyykinpesu, sähköön ja veteen käytetyt rahat voi käyttää mukavamminkin. Itse saatan käyttää samaa paitaa 3 pvää, samoja housuja viikon ja ei, en haise. Alusvaatteet ja sukat vaihdan joka päivä. Eläkää ihmiset muutakin elämää niin ettei tarvi vanhana katua!

Varmaan tuolle pyykkääjälle ja robotti-imurin omaavalle henkilölle jää kyllä vallan hyvin aikaa sille muulle elämälle kun se robotti-imurikin toimii ihan itsenäisesti eikä pyykinpesukonekaan vaadi jatkuvaa vahtimista. En ymmärrä moista vastakkainasettelua muutenkaan että henkilöltä joka siivoaa kotiaan jäisi jotenkin muu elämä elämättä. -eri-

Vierailija
20115/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju, haen täältä välillä pontta aloittaa asioita kun olen sellainen lykkääjä ja lopulta jopa unohdan mitä kaikkia projekteja mulla olikaan. Kesälomalla järjestelin sukkalaatikkoni, poistoon meni vain 1 pari. Autotallin siivouksesta tuli peräkärryllinen roskiin ja toinen peräkärryllinen tarpeellista jotka uudellensijoitetaan varastoon/autotalliin/komeroon., tuo homma on yhä kesken. Miten teillä muilla säilytellään nuo autotallikamppeet? Meillä on lämmittämätön autotalli joten esim. moni aine ei voi jäädä autotalliin talveksi kun eivät kestä jäätymistä. Painepesuri on koko kesän ulkona ja tuodaan se lämpimään varastoon ennen pakkasia, samoin kasvihuoneesta kasteluletku jne. Yllättävän paljon joutuu pihalla tarvittavia tarvikkeita roudaamaan sisätiloihin. Ennen kuskasin puutarhakalusteetkin kasvihuoneeseen talveksi, nykyisin jätän sään armoille ulos.

Vierailija
20116/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ketju, haen täältä välillä pontta aloittaa asioita kun olen sellainen lykkääjä ja lopulta jopa unohdan mitä kaikkia projekteja mulla olikaan. Kesälomalla järjestelin sukkalaatikkoni, poistoon meni vain 1 pari. Autotallin siivouksesta tuli peräkärryllinen roskiin ja toinen peräkärryllinen tarpeellista jotka uudellensijoitetaan varastoon/autotalliin/komeroon., tuo homma on yhä kesken. Miten teillä muilla säilytellään nuo autotallikamppeet? Meillä on lämmittämätön autotalli joten esim. moni aine ei voi jäädä autotalliin talveksi kun eivät kestä jäätymistä. Painepesuri on koko kesän ulkona ja tuodaan se lämpimään varastoon ennen pakkasia, samoin kasvihuoneesta kasteluletku jne. Yllättävän paljon joutuu pihalla tarvittavia tarvikkeita roudaamaan sisätiloihin. Ennen kuskasin puutarhakalusteetkin kasvihuoneeseen talveksi, nykyisin jätän sään armoille ulos.

Meillä painepesuri on ollut viimeiset viisi vuotta kylmässä autotallissa talvet. Ei oikein ole mitään mikä pitäisi säilyttää lämpimässä. Puutarha Kalusteet säilytetään tallissa myös tai ulko varastossa. Kompura on talven kylmässä. Maalit ja muut sellaiset nostan sisälle ennen pakkasia, paitsi että viimeiset kaksi talvea terassi öljy on ollut kylmässä varastossa ja jäätynyt talvella. Kesällä se kuitenkin on ollut täysin käyttökelpoista joten se saa jäädä edelleenkin kylmään talveksi. Sään armoille pihalle en jätä mitään, kyllä kaikki laitetaan vähintäänkin ulko varastoon jos ei autotalliin asti. 

Vierailija
20117/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaksi kuivahtanutta kynää roskiin. Pitäisikin käydä kaikki kynät läpi onko siellä muutakin poisheitettävää.

Vierailija
20118/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin siivottu autotallia tänään. Lähti paljon rempasta jäänyttä puutavaraa ja muutama laho vanha kaluste pois sekä yhdet vanhat autonrenkaat. Peräkärryllinen lähti tavaraa ja tuli hyvin tilaa taas säilytettäville. Meillä on kylmä autokatos pihalla autolle ja sitten lämmin autotalli, jossa säilytetään puutarhatavarat, työkalut, maalit yms hilavitkuttimet. Ja niitä riittää. Mutta koitetaan siivota autotalli 1-2x vuodessa niin pysyy joku tolkku siellä. On oma inhokki kohteeni tavaratöiden suhteen. 

Vierailija
20119/20119 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottiin tänään pihaa talvea varten ja käytiin läpi, mitä kaikkea oli varaston taakse kerätty. Ämpärillinen keräiltiin ihan sekajätettä roskiin, mm. Narun pätkiä, rikkinäisiä leluja ym sälää. Nyt on kaatopaikkakuormaa odottamassa lajiteltuna risut, puutarhajätteet, metallit, purkupuu ja rikkimenneiden betonilaattojen palaset. Sain myös lahjoitettua yhden tavaran pois.