Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19881/19906 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kohta meille valmistuu kunnon lämmin varastotila vinttitilaan! Saan kaikki väärän kauden takit kengät ym sinne! Mikä tila tulee alakertaan jes mikä helpotus. Ehkäpä tämä vanha rintamamiestalo sittenkin toimii lapsiperheessä

Vierailija
19882/19906 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten saisin hyvän tavaran kohtaamaan tarvitsijat. En haluaisi viedä kaikkea esim kierrätyskeskukseen tai vastaavaan, sillä en haluaisi tavaran liikkuvan rahaa vastaan sitten seuraavalle. Haluaisin auttaa ihminen ihmiselle, vastikkeetta. 

Tällä hetkellä fiilis on kuitenkin se, että taidan poistaa ilmoitukseni kokonaan ja jättää karsimisen toistaiseksi. 

Työtä pitää tehdä tosi paljon. Mun appivanhemmat asuivat isossa talossa. Yli 10 v meni sen tyhjentämisessä ja nyt asuvat yli 100 neliön kerrostalossa. Muutosta on ylim5 v ja alkaa nurkat olemaan täynnä. Sain heiltä pari Ikean kassillista myytävää ja nyt on Vintedissä yli 500 kohdetta myynnissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19883/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun korviin taas joku sisustuskaappi kuulostaa niin turhakkeelta kuin vain joku sana voi kuulostaa.

Mä olen pyrkinyt poistamaan kotoa just kaikki sisustamiseen liittyvät asiat, että jäljellä olisi vain tarpeelliset. Poissa ovat sisustustyynyt, kynttilät, kynttilänjalat, tuikkukupit, koriste-esineet ja kausikoristeet (paitsi jouluksi on joulukuusi & sen koristeet varastossa). 

Jollekin toiselle nuo asiat ovat tarpeellisia. Eikä sisustuskaappi ole mitään muuta kuin samaan tarkoitukseen tarvittavien asioiden kokoaminen yhteen paikkaan. Mikä siinä olisi typerää? Voihan sitä sanoa vaikka, että kenkäkaappi on niin turha kuin vain voi olla, koska miksi kenkiä kaapissa pitäisi säilyttää? Tai miksi kellään on kosmetiikkaa kaapissa kun eikö saippuaa voi säilyttää ihan vain lavuaarin reunalla? 

Tuntuu, että joidenkin on ihan pakko vain periaatteesta dissat

Meillä on seinän pituinen kaappirivi, lattiasta kattoon. Siellä on mm verhot, sisustustyynyt, pöytäliinat, joulukoristeet jne.

Toisessa kerroksessa on ns rojukaappi, portaiden alle tehty ja siellä on mm juhliin saatuja tuoleja, pöytiä, shampanjalaseja. Kaikki hyvässä järjestyksessä. 

Viime syksynä hankin muutaman uuden halloween koristeen ja muutaman toin viime kesänä Amerikasta. Pieniä ne määrät ovat joka tapauksessa

Vierailija
19884/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten saisin hyvän tavaran kohtaamaan tarvitsijat. En haluaisi viedä kaikkea esim kierrätyskeskukseen tai vastaavaan, sillä en haluaisi tavaran liikkuvan rahaa vastaan sitten seuraavalle. Haluaisin auttaa ihminen ihmiselle, vastikkeetta. 

Tällä hetkellä fiilis on kuitenkin se, että taidan poistaa ilmoitukseni kokonaan ja jättää karsimisen toistaiseksi. 

Työtä pitää tehdä tosi paljon. Mun appivanhemmat asuivat isossa talossa. Yli 10 v meni sen tyhjentämisessä ja nyt asuvat yli 100 neliön kerrostalossa. Muutosta on ylim5 v ja alkaa nurkat olemaan täynnä. Sain heiltä pari Ikean kassillista myytävää ja nyt on Vintedissä yli 500 kohdetta myynnissä. 

Joo, töitä kyllä saa tehdä tavaroista eroon pääsemiseksi. Varsinkin, jos haluaa antaa tai myydä yksityishenkilöille suoraan, kuten nyt on esim omenoista puhuttu. Jos haluaa hankkitutua kerralla eroon, on vähemmän säätöä. Vähän kuin kertyneistä kiloista eroon pääsy. Kiloja on helppo kerryttää, mutta haastava päästä eroon - ellei sitten päädy rasvaimuun jne. 

Vierailija
19885/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei jouluisin laiteta kuin joulukuusi ja keittiöön vaihdetaan pöydälle jouluiset liinat. Pidämme joulusta paljon, mutta kukaan ei halua kerätä koristeita pois. Aiemmin laitettiin tonttuja ym, mutta niitä löytyi vielä juhannuksenakin jostain.

Ainut milloin koristellaan enemmän on Halloween. Lapset tykkää ja pitävät kavereilleen juhlatkin aina. Tämä on ok, ei siihenkään paljoa ole koristeita, mahtuu pieneen laatikkoon kaikki ja kaapin ylähyllylle.

Tätä kirjoittaessa tajusin, että juhlimme kyllä paljon, mutta se ei vaan enää näy meillä koristeissa.

Joulun ja juhlan tunnelman saa tosiaan aikaiseksi ilman suurta koristemäärää. Joulu tulee tuoksuista, tunnelmasta, perinteistä ja yhdessäolosta. 

Huomasin tänään, että joulukoristeet, -kalenterit ja -suklaat ovat tulleet kauppojen hyllyille. Myös Halloween alkaa näkymään enemmän Suo

Ikää kun on, myös koristeita löytyy. Jokaiselle juhlalle on oma tai omat laatikot. Joulua on 4 laatikkoa, 1 menee kuuseen, sitten kranssit jne.

Meillä pidetään joka 2. joulu iso joulu, nytkin ainakin 12 henkeä viettää meillä joulun. Minä tykkään koristella ja viettää joulua. Loppiaisena kerään koristeet pois ja laitan omille paikoilleen kaappiin.

Säilytän seinäkaapissa, joka olisi siinä, tyhjänä tai täysinäisenä.

Vierailija
19886/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varastossa kaikenlaista huonekalua odottamassa ikuisuusprojektin, eli mökin saunan, aitan ja yläkerran remontin valmistumista. Suuri osa noista huonekaluista on kaavailtu noihin tiloihin mutta remonttien maaliin saattaminen tuntuu kovin kaukaiselta. Huonekalujen säilöminen ottaa välillä hermoon mutta sitten ei raatsisi luopuakaan kun tietää että niille on suurimmalle osalle paikka. 

Vierailija
19887/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin projektiksi syödä avatut vitamiini- ja maitohappobakteeripurkit pois. Josko niistä olisi apua syksyn ja talven flunssakauteen valmistautumisessa. Muutenkin tiedän, että black fridayn aikoihin tulee taas täydennettyä varastoja, niin nyt on hyvä keskittyä käyttämään aiemmat pois. Kesällä pidän aina taukoa lisäravinteista, mutta talvikaudella tuntuu tarvitsevan ja otan ennemmin ennaltaehkäisevästi. Muutenkin lokakuussa on monenlaista kosmetiikkakampanjaa, jolloin tykkään täydentää varastoja, niin sitä silmällä pitäen teen nyt inventaariota, mitä tarvitsen ja mikä oli hyvä tuote.

Vierailija
19888/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ottaa tavoitteeksi karsia kaapeista tänään muovipussin verran tavaraa. Ulkona sataa ja jotenkin alkanut kodin tavaramäärä ahdistaa. En ole lainkaan minimalisti, mutta sanoisin tavaraa olevan liikaa silloin, jos se ahdistaa, eikä tuota hyvää mieltä.

Vierailija
19889/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menee myyntiin lasten pieneksi jääneet talvikamppeet. 

Olen huomannut, että ihmiset ostaa niitä tosi hyvissä ajoin. 

Nyt saattaa olla jo liian myöhäistä välikausivaatteiden myynnille, mutta toivotaan, että noista talvijutuusta vielä pääsee eroon. 

Vierailija
19890/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän hölmö tavarapaljousjuttu. Maksan yleensä kortilla ostokset enkä juuri koskaan käytä käteistä. Pikku hiluja on kertynyt kuitenkin kesän kirppismyynneistä ja pullorahoista jne. Sitten laitan niitä pieniä hiluja milloin mihinkäkin purkkiin tai purnukkaan, kun painavat lompakossa. Nyt otin asiakseni alkaa käyttää niitä pois ja maksan niillä pieniä ostoksia kun mahdollista eikä esim takana pitkää jonoa. Kaikkea en toki käytä pois, sillä poikkeustilanteita varten on hyvä olla käteistä. Mutta ehkä niitä pienimpiä hiluja ei tarvitse olla tolkuttomasti. 

Vierailija
19891/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään miehen kanssa kauppareissun yhteydessä kirpparilla, koska sadepäivä. Anteeksi vaan, mutta 80% siellä myytävistä tavaroista kuuluisi suoraan sekajätteeseen eikä kirpparille. Lähdettiin pois tyhjin käsin. Ei tosin ollut mitään ostotarpeitakaan eli hyvä juttu. Kaupastakin ostettiin vain ruokaa. Oli onnistunut reissu siis. 

Vierailija
19892/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa kun sain vaatehuoneeseen hyllytolkulla lisätilaa😍 ja tietämättäni olin säilönyt yhdessä komerossa kolmea tyhjää banaanilaatikkoa🙄 ne poistettua sinne mahtui nyt silityslauta ja mm kynttelikkö ja kaksi pöytätuuletinta joita on korkeutensa takia ollut vaikea säilöä muualle. Tyhjien laatikoiden käyttötarkoitus ei selvinnyt koskaan🤔

Olen myös huomannut itselleni toimivan keinon laittaa tavaras kiertoon ja se on se että sanon itselleni että jos tarvin kolmea koristetyynyä komerooni niin voin käydä ostamassa ne sitten kun tarvin. En tietenkään tarvi niitämkoskaan enkä käy niitä ostamassa, mutta mieli saa rauhan siitä että nyt niitä ei enää ole, mitä jos tarvisinkin niitä vielä tulevaisuudessa.

Vierailija
19893/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateruljanssi taas suoritettu: lasten ja omat kesävaatteet pesty, käyty läpi, liian pienet laitettu vaatekeräykseen, talvivaatteet sijalle ja nekin tarkastettu läpi että tietää mitä puuttuu.

Yllättävän iso homma. Nyt on vaatehuone superjärjestyksessä. Kestää tosin n. Viikon mutta ilo on revittävä mistä voi.

Vierailija
19894/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun joskus viime talvena, ja tänään sain luettua loppuun. Melkeinpä tyhjä olo :D Mielenkiintoinen ketju, ja vaikka jo melko minimalistista meillä olikin, niin olen tästä ketjusta saanut vielä paljon hyviä vinkkejä ja inspiraatiota. Kiitos siitä.

Meillä ei koskaan mitään varsinaista tavarapaljoutta ole ollutkaan, mutta edellinen kotimme oli suht iso omakotitalo, jossa kuitenkin omaan makuuni nähden oli liikaa huoneita ja tavaraa, joten pikkuhiljaa aloin kaikkea ylimääräistä vähentää. 

Nykyinen kotimme on pienempi kesämökki, ja ilokseni voin viimeinkin todeta, että koti alkaa olla omaan makuun aikalailla täydellinen. Juuri mitään ylimääräistä tavaraa ei enää ole, tänä kesänä sain viimeinkin karsittua vaatekaapistanikin kaiken turhan ja ylimääräisen, mikä oli ikäänkuin loppukaneetti karsimiselle, vaatteet kun ovat aina olleet minulle se vaikein ja suurin tavararyhmä. Nyt on ihanaa, että kaapissa on aidosti enää lempivaatteita. 

Joten tsemppiä kaikille muillekin raivaajille, kyllä tähän tyytyväisyyden tilaan on mahdollista päästä. Nyt kun karsintaprojekti on saatu loppuun, niin olen suunnitellut "projektiksi" liikunnan, ulkoilun ja terveellisemmän elämäntavan lisäämistä. 

Vierailija
19895/19906 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kun vaatehuoneeseen pääsi hyvin sisään karsintojen jälkeen, että mulla on ainakin 6 takia joita en tule ikinä enää käyttämään. Ne seuraavaksi!

kiva kun on saanut täältä vertaistukea!

Vierailija
19896/19906 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kun vaatehuoneeseen pääsi hyvin sisään karsintojen jälkeen, että mulla on ainakin 6 takia joita en tule ikinä enää käyttämään. Ne seuraavaksi!

Sama minulla. Ongelma vaan se että halvinkin nyt tarpeeton (pieni tai liian lämmin) takki on maksanut noin 100 euroa. Paljon siis rahaa kiinni noissa turhakkeissa. Miksi olen tämmöinen hutilus ? Ollut onneksi. Nyt olen tarkka ja pyrin ostamaan tarpeellista ja aikaa kestävää. Ennen saatoin hurahtaa vaikka ihanaan väriin tms. Pahimmat hutiostokset vaatteissa ja niistä saa takaisin vain murto-osan -jos nyt edes koskaan myytyä saa

Vierailija
19897/19906 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Ongelma vaan se että halvinkin nyt tarpeeton (pieni tai liian lämmin) takki on maksanut noin 100 euroa. Paljon siis rahaa kiinni noissa turhakkeissa. Miksi olen tämmöinen hutilus ? Ollut onneksi. Nyt olen tarkka ja pyrin ostamaan tarpeellista ja aikaa kestävää. Ennen saatoin hurahtaa vaikka ihanaan väriin tms. Pahimmat hutiostokset vaatteissa ja niistä saa takaisin vain murto-osan -jos nyt edes koskaan myytyä saa

Älä myy, vaan yritä vaihtaa jonkun tutun kanssa, jolla myös hänelle epäsopiva hutiostos. Ehkäpä kumpikin saisivat oikeanlaiset.

Vierailija
19898/19906 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi sunnuntai hyvin, kun heti aamusta myin torissa ison kasan kirjoja könttähintaan ja sain yhden laatikon lähes tyhjäksi. Muutoin onkin ollut pari viikkoa hiljaiseloa kirppismyynneissä.

Vierailija
19899/19906 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne takit maksaneet, mutta se raha on jo mennyt. Minä en edes viitsi alkaa myymään missään noita, mutta sellainenkin on mahdollista jos koet että virheostostakeista pitää saada joku hyvitys. Kannattaa kuitenkin laittaa takaraja myynnille tai ne samat vaatteet pyörii edessä taas seuraavat vuodet.

Vierailija
19900/19906 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne takit maksaneet, mutta se raha on jo mennyt. Minä en edes viitsi alkaa myymään missään noita, mutta sellainenkin on mahdollista jos koet että virheostos

Mä antaisin jollekin tutulle, joka haluaisi. Hän voisi antaa jotain vaihdossa, vaatetta, tavaraa tai palveluksen. Tai sitten olisin vain erittäin hyvillä mielin, että tulisivain käyttöön jollain, eikä seisoisi kaapissani. Lahjoita jollekin kenestä pidät. Mä voin lahjoittaa mitä vain omistani ihmiselle josta tykkään.