tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19906)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen talojen pihoissa onkin usein ihan liikaa omenapuita ja marjapensaita. Sitten tuputetaan lastenlapsillekin joka välissä sokerista marjamehua hampaat pilaamaan. Poistaisin muös liiat hedelmäpuut ja marjapensaat.
Tuli vaan mieleeni, että jos on paljon tarjolla satoa, niin voisiko soittaa paikalliseen mielenterveys/työttömien yhdistykseen ja tarjota että tulkaa porukalla keräämään. Menisi enemmän kerralla jos moni tulee hakemaan.
Kannatettavaa, että jaetaan syksyn sato, omenat ym. tarvitseville. Voi laittaa vaikkapa kyltin tien viereen, että meiltä saa hakea. Noin tehdään meilläpäin ja lapsiperheet hakevat.
Se taas, että nykypäivän mummot keittäisivät sokerimehuja, on taakse jäänyttä elämää. En tunne yhtäkään. Marjat syödään tuoreina pensaista ja loput laitetaan
Kyllä meilläpäin mummot keittävät sokerimehuja. Otetaan vastaan kohteliaisuudesta, mutta lahjoitan rapussamme asuvalle mummolle, jolla ei enää ole mökkiä ja omenapuita. Hän on muistihäiriöinen ja hänen luonaan käydessä näyttää hän pulloa ja sanoo topakasti, että omista omenapuidta keitetty. Ja sanoo, vielä, että ei raaski tarjota, kun näyttää olevan viimeinen pullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on muotiltut kumpparit?
Tarkoitin muotoiltuja kumppareita :D siis kunnon pohja holvikaarineen.
Voi ei.. tunnempa itseni hölmöksi :D
Mitä turhaan :D sain itsellekin mojovat naurut, kun tajusin mitä höpöä olen kirjoittanut :D
Mulla eksyy aina jalkaan tietyt samat mukavat sukkaparit, jotka luonnollisesti sitten kuluu ja alkaa näyttää siltä, ettei enää kehtaa laittaa jalkaan töihin tai kyläilemään. Kotona ollessa passaa vielä hyvin, pienet haalistumat ja hiutumat ei haittaa. Tänään taas jalassa yksi pari, jota tarkoituksella oon kuluttanut loppuun. Äsken huomasin, että vihdoin on tullut ihan iso reikä ja raaskin nämä illalla heittää pois. Kantapäät on aikoja sitten hapertuneet, mutta nyt vasta kunnon reikä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla eksyy aina jalkaan tietyt samat mukavat sukkaparit, jotka luonnollisesti sitten kuluu ja alkaa näyttää siltä, ettei enää kehtaa laittaa jalkaan töihin tai kyläilemään. Kotona ollessa passaa vielä hyvin, pienet haalistumat ja hiutumat ei haittaa. Tänään taas jalassa yksi pari, jota tarkoituksella oon kuluttanut loppuun. Äsken huomasin, että vihdoin on tullut ihan iso reikä ja raaskin nämä illalla heittää pois. Kantapäät on aikoja sitten hapertuneet, mutta nyt vasta kunnon reikä.
Mulla sama tilanne, illalla pääsee eroon taas yksistä reikäsukista. Käyttelen tyttären hylkäämiä kuluneita sukkia loppuun. Koulun lattiat kuluttavat sukat tosi nopeasti ja sitten nejäävät aina mulle, kun hän ei kehtaa enää pitää.
Nyt on vasta syyskuu. Tämä ei ehkä ihan suoraan liity tähän keskusteluun, mutta kuitenkin järkytys oli suuri kun Prismassa on jo joulusuklaita myynnissä. Kaipa ne kaikki jouluroinatkin ilmestyvät pian myyntiin. Kesäaikaakin on jäljellä vielä vähän yli 1 kuukausi ja ulkona lentelee vieläkin joitakin ötököitä.
Yritän tänään saada miehen käymään vaatehyllynsä läpi. Meillä siis iso vaatehuone, (mieheni nimi ei ole simo kuitenkaan),
jossa miehen vaatteilla kaksi 1,5 m hyllyä. Vaatteet ovat nyt taas niin sikinsokin että alle jää kaikenlaista poisheitettävääkin. Toivon myös että saisin pari uutta yöpaitaa hänen kauhtuneista t paidoistaan 😏
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vasta syyskuu. Tämä ei ehkä ihan suoraan liity tähän keskusteluun, mutta kuitenkin järkytys oli suuri kun Prismassa on jo joulusuklaita myynnissä. Kaipa ne kaikki jouluroinatkin ilmestyvät pian myyntiin. Kesäaikaakin on jäljellä vielä vähän yli 1 kuukausi ja ulkona lentelee vieläkin joitakin ötököitä.
Toivottavasti ihmiset boikotoivat ahneita kauppiaita ja ostaisivat joulutavaransa vasta joulukuussa tai korkeintaan marraskuun lopulla (tai vielä parempi ettei ostaisi ollenkaan) Antaisi kauppojen maksaa kalliisti täysistä hyllyistään.
Meillä ei ole varaa ostaa uutta sohvaa. Entinen monesti korjattu lähti roskalavalle pari kuukautta sitten. Ei uskalla hankkia käytettyäkään öttiäisten pelossa. Kaikki edulliset joita ollaan käyty katsomassa ovat liian heppoisia lapsiperheeseen. Ollaan oikeastaan jo totuttu olemaan ilman. Istuskellaan vain pehmeällä matolla. Tilantunne on kyllä mieletön. Nuoriso sanoo sohvan olevankin ihan vanhanaikaista, että ei haittaa olla ilman. Ehkä ollaankin.
Mulla taas ei ole varaa kunnon patjaan. Ne mihin rahat riittäisivät on ihan liian ohuita. Ois vaan rahan törsäystä. Nukun nyt sohvalla ja makuuhuone on turhan panttina.
Mulla on nyt ostolakko päällä ja ensimmäisestä koitoksesta selvisin voittajana. Olin siis töiden takia tänään kaupungissa ja jätin autoni ostoskeskuksen parkkiin. Teki mieli kierrellä kaupoissa työpäivän jälkeen. Kävin Ritualsissa, mutta lähdin tyhjin käsin pois ja kotiin. Olen tavallisesti sellainen, että tilaisuuden tullen haluan tehdä edes jonkun pienen, piristävän ostoksen itselle, olkoon sitten vaikka huulirasva tms.
Ainut minkä olen ostolakon aikana hankkinut, on synttärilahja lapselleni. Lahjasta osa on tekeminen, osa kuluvaa ja sitten yksi luovuutta lisäävä ns. pysyvä lahja.
Mä oon ollut kipeänä koko päivän kotona ja on ollut tosi ahdistavaa, kun näen vaan ympärilläni tekemättömiä töitä, mutta vointi ei salli tehdä mitään. Tuntuu, että olo vaan huononee kun ihan sama mihin katson, näen tavaraa ja sotkua. Iski myös raju järkytys, kun kävin pitkästä aikaa vaa'alla. Lähes 5kg lisää tullut sitten kesäloman/töihinpaluun. Ei toivoakaan, että pääsisin karsimaan vaatteita, kun taas pitää kaivaa esiin isommat eikä pienemmät. Kaikki tuntuu nyt turhalta ja toivottomalta. Kertokaa joku onnistumisia, että saisin ajatuksia käännettyä parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut kipeänä koko päivän kotona ja on ollut tosi ahdistavaa, kun näen vaan ympärilläni tekemättömiä töitä, mutta vointi ei salli tehdä mitään. Tuntuu, että olo vaan huononee kun ihan sama mihin katson, näen tavaraa ja sotkua. Iski myös raju järkytys, kun kävin pitkästä aikaa vaa'alla. Lähes 5kg lisää tullut sitten kesäloman/töihinpaluun. Ei toivoakaan, että pääsisin karsimaan vaatteita, kun taas pitää kaivaa esiin isommat eikä pienemmät. Kaikki tuntuu nyt turhalta ja toivottomalta. Kertokaa joku onnistumisia, että saisin ajatuksia käännettyä parempaan.
Kuhan tulet ensin terveeksi, nyt vain lepää. Mutta sitten, hihat heilumaan ja tarpeeton ulos kierrätykseen samalla kun menet lenkille. Viisi kiloa on oitis poissa kuukauden sisään kun teet päivittäin kunnon lenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole paljon tapahtunut täälläkään. Työpäivän jälkeen laitoin astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen pyörimään. Palauttelin tavaroita paikoilleen. Robotti-imuri hoiti imuroinnin ja lattian pesun. Lapsi vei roskat. Nyt on sen verran siistiä ettei sotkut ahdista. Ei poistoja, mutta ei hankintojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Et muista edellisiä vuosia ? Ainahan ne tulee tähän aikaan.
Eikä niitä ole pakko ostaa. Aika pienestä järkytyt
Mä hermostuin sen verran, että kuumeilusta huolimatta imuroin koko kämpän. Päivällä pesin lakanat ja nyt illalla puhtaita lakanoita laittaessa, näin miten pölyistä makkarissa oli. Ajattelin, että no imuroin sen makkarin, mutta lopulta meni koko kämppä. Suihkussa kulutin loppuun yhden hoitoaineen, joka ollut hutiostos, mutta sitkeästi oon yrittänyt käyttää silloin tällöin.
Ai että, nyt on miehen kanssa järjestelty hänen vaatteitaan ja kaiken maailman pussukoita ja nyssyköitä löytyi, ja nyt on jo 2 jätesäkillistä tavaraa raakattu pois! Perintövillapaitoja joita einole pidetty kertaakaan, luian pieniä toppahousuja, villasukkia ilman paria, ja sain myös 4 uutta yöpaitaa! Nyt voin heittää vanhat reikäiset pois🙏
Eräässä kauppakeskuksessa on vuorostaan kauppakeskuspäivät. Todellisuudessa tuo on aika floppi kun kaikki kaupat eivät selvästikään ole mukana tuossa, eikä noissa juuri tarjouksia muutenkaan ole. Yhdessä kaupassa tarjouksena lisäale jo alennetuista tuotteista. Tuosta kauppakeskuksesta sana kauppakeskus on oikeastaan vitsi. Käyn tuolla oikeastaan vaan ison ja hyvän ruokakaupan takia ja onhan tuolla toki pari kauppaa, joita muissa kauppakeskuksissa ei ole.
Ensi viikolla on sitten Sokoksen kampanjapäivät. Selasin läpi tarjouslehtisen ja vain tarjoushinnalla olevia Tommy Hilfigerin sukkia ajattelin ostaa, jos noita edes on siinä Sokoksessa, jossa ajattelin käydä . Nuo ovat tuolla useamman euron normaalihintaa halvempia.
Pitäisi varmaan itsekin katsoa Gossip girliä, vaikka olin liian vanha katsomaan sarjaa jo silloin kun se Subilla ensimmäisen kerran esitettiin. Osan jaksoista olen nähnyt ja ainakin yksi kausi jäi huonon ja oudon esitysajan takia itseltäni kokonaan katsomatta. Tiedän toki loppuratkaisun, enkä sitä itse arvannut, enkä siitä pitänyt. Olisin silti toivonut, että noiden elämästä aikuisina olisi tehty jatkosarja. Tuo Gossip girl oli kai sitten tuon ajan some, aikana ennen nykyistä somea. Toisaalta itselläni on nyt katsomatta ihan tämän syksyn uutuuksiakin, joten ehkä kuitenkin aloitan noiden katsomisesta.
Pitäisi vielä ostaa siniset tai mustat farkut ja mustia rintaliivejä. Olen varannut noihin rahatkin, mutta ärsyttää kun hyvien löytäminen on vaan niin vaikeaa. Sitten on vielä tarve uudelle tabletille. Vanhaa olen käyttänyt keväästä 2021 ja se toimii vielä ihan kelvollisesti, mutta uutta käyttöjärjestelmää siihen ei pysty enää lataamaan. Siis uusi käyttöjärjestelmä on vielä siihen saatavilla, mutta muisti ei enää riitä siihen kun vanha käyttöjärjestelmä ja järjestelmätiedot vievät jo niin paljon muistia. Onneksi vanhaan käyttöjärjestelmään ilmestyi vielä ainakin yksi päivitys, jonka sain ladattua.