tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19906)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tänään aika alakuloinen olo. Ollaan tällä hetkellä kahden asunnon "loukussa" ja toisessa rempataan ja toisessa eletään ja karsitaan tulevaa muuttoa silmällä pitäen. Oon yrittänyt lahjoittaa erinäisiä tavaroita, joista on tullut paljon kyselyitä, mutta nouto ei ole toteutunut. Oon todella väsynyt tähän, että moni kysyy onko vapaana ja milloin voisi hakea, mutta katoaa sitten. Viimeisimpänä yhden kanssa jo puhuttiin puhelimessa, ajelin 60km ja kuljetin tavarat häntä lähemmäksi toiseen kotiimme, osoitteenkin sai. Muutti noutoaikaa aikaa sen jälkeen kahdesti ja tämä oli vielä ok. Ja nyt taas yöllä tullut viestiä ettei pääsekään sovittuna aikana kun tulikin taas jotain.
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heille, jotka laittavat vaan "vapaa?" eivätkä esim. "Onko vielä vapaa? Pääsisin hakemaan esim huomenna
Hmm. Kyllä mä kysyn aina ensin onko tuote vielä myynnissä ja vasta myöntävän vastauksen jälkeen sovitaan hakuaika. Jos myyjä ei vastaa niin oletan ettei hän ole myymässä ja jätän asian siihen. En todellakaan kirjoita pitkää viestiä ja määrittele siihen jo hakuaikaa vain jotta myyjä ei taaskaan vastaa mitään, tai kirjoittaa että meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tänään aika alakuloinen olo. Ollaan tällä hetkellä kahden asunnon "loukussa" ja toisessa rempataan ja toisessa eletään ja karsitaan tulevaa muuttoa silmällä pitäen. Oon yrittänyt lahjoittaa erinäisiä tavaroita, joista on tullut paljon kyselyitä, mutta nouto ei ole toteutunut. Oon todella väsynyt tähän, että moni kysyy onko vapaana ja milloin voisi hakea, mutta katoaa sitten. Viimeisimpänä yhden kanssa jo puhuttiin puhelimessa, ajelin 60km ja kuljetin tavarat häntä lähemmäksi toiseen kotiimme, osoitteenkin sai. Muutti noutoaikaa aikaa sen jälkeen kahdesti ja tämä oli vielä ok. Ja nyt taas yöllä tullut viestiä ettei pääsekään sovittuna aikana kun tulikin taas jotain.
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heille, jotka laittavat vaan "vapaa?" eivätkä esim. "Onko vielä vapaa? Pääsisin hakemaan esim huomenna
Hmm. Kyllä mä kysyn aina ensin onko tuote vielä myynnissä ja vasta myöntävän vastauksen jälkeen sovitaan hakuaika. Jos myyjä ei vastaa niin oletan ettei hän ole myymässä ja jätän asian siihen. En todellakaan kirjoita pitkää viestiä ja määrittele siihen jo hakuaikaa vain jotta myyjä ei taaskaan vastaa mitään, tai kirjoittaa että meni jo.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten tollanen perus siivous kuului tähän ketjuun.. pesuhuonehan pestään parin viikon välein
Muista pestä korvien välistä myös
Itsellä taas kokemus, että se ostaja katoaa siinä vaiheessa, kun kerron tuotteen olevan vapaa ja kysyn milloin pääsisi hakemaan. Tai sitten yllättävän usein tulee näitä, jotka pyytää varaamaan ensi kuulle, kun saa rahaa tms. Kyllä se on musta kiva, jos ostaja on aktiivinen ja kertoo tilanteestaan avoimesti. Saatan sitten itse vaikka muuttaa suunnitelmia, etten ajakaan töistä kaupan kautta kotiin tms kun on tiedossa osviittaa milloin kaupat voisi toteutua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heille, jotka laittavat vaan "vapaa?" eivätkä esim. "O
Mä luovuin jäynäajatuksesta ja annoin hakijan tulla hakemaan kun kysyi sopisiko sittenkin tänään kun hänellä taas suunnitelmat muuttui. Pääasia että tavara meni hyötykäyttöön, vaikka vähän hammasta purinkin. Kaiken kruunasi se, että ei tuonutkaan vaihtaria, minkä pyysin, mutta ihan sama.
Ihmiset on kyllä niin kiittämättömiä. Kun antaa ilmaistavaraa niin vielä pyydetään kuljetusta sekä kantoapua. Joskus olen vienyt myymääni tavaraa ostajalle jos on sattunut omien ajojen varrelle mutta johonkin se raja täytyy vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heil
Se ois ollukkii niin hyvä, kun oisit sanonut, että haeppas se vaihtari ensin.
Autan iäkkäitä naapureita myymään netissä tavaroitaan, kun ovat laittaneet omakotitalon myyntiin ja muuttavat puolet pienempään kerrostaloasuntoon. Eilen illalla meni torissa kaupaksi astioita, jotka pääsen tänään heidän kanssaan pakkailemaan. Kyllä tuli itselle hyvä mieli asiasta, kun viikon aikana ei tullut kuin sydämiä ja klikkauksia sekä pari rajua tinkausta, mikä sai heilläkin mielen matalaksi. Nyt meni pyydetyllä hinnalla, ihanaa! Kerroin heille, että joskus myyntiajat on pitkiä ja kaikki ei välttämättä mene ilmaiseksikaan, kun tavara ja tarvitsija ei kohtaa. Mutta nyt saatiin hyvin kauppaa avattua ja varmasti ilahtuvat kun tänään asiasta kuulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen talojen pihoissa onkin usein ihan liikaa omenapuita ja marjapensaita. Sitten tuputetaan lastenlapsillekin joka välissä sokerista marjamehua hampaat pilaamaan. Poistaisin muös liiat hedelmäpuut ja marjapensaat.
Tuli vaan mieleeni, että jos on paljon tarjolla satoa, niin voisiko soittaa paikalliseen mielenterveys/työttömien yhdistykseen ja tarjota että tulkaa porukalla keräämään. Menisi enemmän kerralla jos moni tulee hakemaan.
Oon tehnyt ostoksia verkkokaupoista, kun alkaa olla kaikki vaatteet ja kengät aika rähjäisiä. Tänään vihdoin ehdin käydä paketit läpi, sovittaa ja harkita huolella. Jos yhtään tuli sellainen fiilis, että ei oo niin hyvä kuin vois, laitoin palautukseen. Vein sitten palautukset takas postiin ja sain asian vihdoin pois todo-listalta. Oon kaikkein tyytyväisin todella hyviin, lyhytvartisiin muotiltuihin kumppareihin, mitkä oli kyllä kalliit, mutta ainakin vielä on fiilis, että mun ongelmajaloille erinomainen löytö. Teen paljon pihatöitä ja hai-saappaissa lompsuttelu on saanut selän kipeytymään ja oon joutunut käyttämään lenkkareita välillä. Nyt toivottavasti tämä ongelma poistuu ja saappaat on helpompi putsata kuin lenkkarit.
Mitkä on muotiltut kumpparit?
Vierailija kirjoitti:
Autan iäkkäitä naapureita myymään netissä tavaroitaan, kun ovat laittaneet omakotitalon myyntiin ja muuttavat puolet pienempään kerrostaloasuntoon. Eilen illalla meni torissa kaupaksi astioita, jotka pääsen tänään heidän kanssaan pakkailemaan. Kyllä tuli itselle hyvä mieli asiasta, kun viikon aikana ei tullut kuin sydämiä ja klikkauksia sekä pari rajua tinkausta, mikä sai heilläkin mielen matalaksi. Nyt meni pyydetyllä hinnalla, ihanaa! Kerroin heille, että joskus myyntiajat on pitkiä ja kaikki ei välttämättä mene ilmaiseksikaan, kun tavara ja tarvitsija ei kohtaa. Mutta nyt saatiin hyvin kauppaa avattua ja varmasti ilahtuvat kun tänään asiasta kuulevat.
Olet ihana kun autat.<3
Kunpa olisi enemmän sinun kaltaisiasi ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen talojen pihoissa onkin usein ihan liikaa omenapuita ja marjapensaita. Sitten tuputetaan lastenlapsillekin joka välissä sokerista marjamehua hampaat pilaamaan. Poistaisin muös liiat hedelmäpuut ja marjapensaat.
Tuli vaan mieleeni, että jos on paljon tarjolla satoa, niin voisiko soittaa paikalliseen mielenterveys/työttömien yhdistykseen ja tarjota että tulkaa porukalla keräämään. Menisi enemmän kerralla jos moni tulee hakemaan.
Kannatettavaa, että jaetaan syksyn sato, omenat ym. tarvitseville. Voi laittaa vaikkapa kyltin tien viereen, että meiltä saa hakea. Noin tehdään meilläpäin ja lapsiperheet hakevat.
Se taas, että nykypäivän mummot keittäisivät sokerimehuja, on taakse jäänyttä elämää. En tunne yhtäkään. Marjat syödään tuoreina pensaista ja loput laitetaan pakkaseen. Maistuvat hyvin talvella, eikä sokeria tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatettavaa, että jaetaan syksyn sato, omenat ym. tarvitseville. Voi laittaa vaikkapa kyltin tien viereen, että meiltä saa hakea. Noin tehdään meilläpäin ja lapsiperheet hakevat.
Se taas, että nykypäivän mummot keittäisivät sokerimehuja, on taakse jäänyttä elämää. En tunne yhtäkään. Marjat syödään tuoreina pensaista ja loput laitetaan
Joo, mehumaijat on laitettu kierrätykseen aikapäiviä sitten. Ovat turhaa kaapin täytettä, jota kukaan ei enää halua.
Opastakaa lapsianne, etteivät rohmua kaupan karkkiosastolla, vaan syövät terveellistä ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin muotoiltuja kumppareita :D siis kunnon pohja holvikaarineen.
Oon kotona flunssassa ja keuhkokuumeen estämiseksi lääkäri kehoitti pysymään mahdollisimman paljon pystyssä. Mitään ihmeellistä ei oikein jaksa tehdä ja kaikki hömppäsarjatkin alkaa olla katsottuna. Oon koittanut tehdä vähän inventaariota kylppärin kaappeihin ja käyttelin suihkun jälkeen pois läjän erilaisia kosteusvoidenäytteitä. Yksi ostettu kasvorasvaputeli siirtyi säärien rasvaukseen, kun ei tule käytettyä kun hajuste saa silmät vuotamaan. En kuitenkaan halua kallista voidetta suoraan roskiinkaan laittaa, niin tuossa hommassa kuluu nopeasti pois. Inventaarion ohella listasin kauppalistaa, mitä tulee ostaa varastoon, mm. siteitä ja dödöä. Ostan aina samoja tuotteita tarjouksesta muutaman kappaleen, että ei yllättäen lopu kesken ja kun oma kotivarasto hupenee, ostan lisää. Esim hammastahnaa on yleensä 2-3 kaapissa odottamassa, samoin varahammasharja jos vaikka hammasharja putoisi pönttöön. Pienellä kotivarastolla pärjään myös poikkeustilanteissa, jos vaikka sairastun.
Vierailija kirjoitti:
Oon kotona flunssassa ja keuhkokuumeen estämiseksi lääkäri kehoitti pysymään mahdollisimman paljon pystyssä. Mitään ihmeellistä ei oikein jaksa tehdä ja kaikki hömppäsarjatkin alkaa olla katsottuna. Oon koittanut tehdä vähän inventaariota kylppärin kaappeihin ja käyttelin suihkun jälkeen pois läjän erilaisia kosteusvoidenäytteitä. Yksi ostettu kasvorasvaputeli siirtyi säärien rasvaukseen, kun ei tule käytettyä kun hajuste saa silmät vuotamaan. En kuitenkaan halua kallista voidetta suoraan roskiinkaan laittaa, niin tuossa hommassa kuluu nopeasti pois. Inventaarion ohella listasin kauppalistaa, mitä tulee ostaa varastoon, mm. siteitä ja dödöä. Ostan aina samoja tuotteita tarjouksesta muutaman kappaleen, että ei yllättäen lopu kesken ja kun oma kotivarasto hupenee, ostan lisää. Esim hammastahnaa on yleensä 2-3 kaapissa odottamassa, samoin varahammasharja jos vaikka hammasharja putoisi pönttöön. Pienellä kotivarastolla pärjään myös poikkeus
Vanha kunnon Gossip girl on julkaistu eilen kokonaisuudessaan Yle Areenaan. Katso vaikka tuota. Sarja on sen verran vanha, että ainakaan sarjan alkupuolella noilla eliittinuorilla ei ollut edes iPhoneja kun sellaisia ei vielä edes ollut, vaan ihan Black berryjä käyttivät. Sarjan loppupuolella taisi jo hienoja puhelimia olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin muotoiltuja kumppareita :D siis kunnon pohja holvikaarineen.
Voi ei.. tunnempa itseni hölmöksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taas, että nykypäivän mummot keittäisivät sokerimehuja, on taakse jäänyttä elämää. En tunne yhtäkään. Marj
Kyllä mulla mehumaija vielä on ja teen mehua. Sekoitan vain sellaisen sekoituksen, että ei tarvitse laittaa juurikaan sokeria. Mansikalla saa hyvin makeutta.
Nää oharien tekijät on ärsyttäviä. Aina tulee selitystä, että haen kyllä oikeasti nyt. Sovinkin aina vain sellaisiin aikoihin, että olen varmasti kotona/joku muu on kotona. Kahden oharin jälkeen menee suoraan estoille.
Tätä olisi paljon kivempaa tehdä kaverin kanssa. Ei vain oikein ole lähipiirissä kaveria, jota kiinnostaisi karsiminen ja tavaroiden kanssa puljaaminen. Eilen alkoi ahdistaa kaikki ja tuntui, että seinät kaatuu päälle ja mistään ei tule mitään. Purin tätä oloa karsimiseen ja kassillinen lähti poistoon. Sain vielä illalla sen kotoakin pois.