tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19906)
Otin kaikki parhaat kaapeissa jemmatut vaatteet ja astiat käyttöön. Jotta en palaisi taas takaisin käyttämään aikaisempia vein ne kiireesti Konttiin. Miksi säästää parhaimpia? Ja mitä varten??Tein tutkimusta lähipiirissä, niin melkeinpä kaikilla on tää sama kuvio, parhaat astiat ja vaatteet ovat kaapeissa ja nukkavierut ja eripariset käytössä. On muuten nyt kaapeissa tilaa, koska eimulla näitä parempia astioitaja vaatteita ole paljon. Nyt ostan jatkossavain tarpeeseen, en kaappiin enää mitään seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän ainakin että Halloween ja Valentines day ovat kauppiaiden juhlaa ja joulu oikea juhla, siis meille suomalaisille.
Minä ymmärrän ainakin, että joulu on samanlaista tuontitavaraa kuin halloween. Jos se tulisi meille vasta nyt, vastustaisitte sitä periaatteesta. Juhlat on myös tarkoitettu ihmisten iloksi ja tauoksi töistä, mutta ei niihin pakoteta ottamaan osaa. Te muut voitte tietysti elää elämänne ilman lomia ja juhlia, pelkkää töitä tehden 24/7/356.
Suomalaisuuden perään huutaminen on hassua, kun suurin osa teistä ei juhli kekriäkään.
Mistähän johtuu tämä halloweenin kiivas puolustaminen.. pitää ihan kekrit kaivaa esiin ;D tietenkin pidetään lomat ja vietän joulua, niinkuin aina, mutta en halua mitään kissanristiäisiä ja krääsäjuhlia lisää. Tietty sinä saat juhlia vaikka joka päivä ja ostaa tilpehööritkin, jos haluat. Minä en tuomitse muita.
Mulla ei ole käynyt torikauppa kahteen viikkoon. Yhden lastenkirjan myin viikko sitten, mutta muutoin on vain katseltu tuotteita ja kyselty onko vielä tai milloin sopisi hakea. Vastaan pääsääntöisesti nopeasti/lähes heti, paitsi öisin kun nukun, että ainakaan pitkistä vastausajoista ei ole kyse. Ehkä ihmiset nyt vaan harkitsee hankintojaan tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu tämä halloweenin kiivas puolustaminen.. pitää ihan kekrit kaivaa esiin ;D tietenkin pidetään lomat ja vietän joulua, niinkuin aina, mutta en halua mitään kissanristiäisiä ja krääsäjuhlia lisää. Tietty sinä saat juhlia vaikka joka päivä ja ostaa tilpehööritkin, jos haluat. Minä en tuomitse muita.
Jokuhan sua nyt hiertää tässä. Miksi teet itse krääsäjuhlan kaikesta? Se, että joku juhlii asiaa x, ei tarkoita, että sitä juhlittaisi krääsän kera. Mitä ihmettä?
Kaupoissa myydään jäätävä kasa roinaa ja joka kauteen eri asioita, ihan syksyyn, kevääseen jne. Myös juhlapyhiin. Se ei silti tarkoita, että ihmiset, jotka juhlivat, ostavat lisää krääsää kotiinsa. En itsekään pidä krääsän ostamisesta, mutta kyllä, meillä lapset juhlivat Halloweeniä ja se tulee ihan jo toisesta kotimaastamme. Silti, meillä ei ole Halloween krääsää, pääsiäiskrääsää, joulukrääsää, yhtään ainutta tuikkukippoa jne. Aika mielikuvituksetonta juhlia vain tavaroiden avulla, ei ihme että maailma hukkuu paskaan, jos joku ajattelee noin.
Juhlitte joulua niinkuin aina? Eli juhlitte sitä alkuperäistä joulua vai kristinuskon joulua, joka ei ole kyllä mitenkään alkuperäinen.
Meilläpä juhlitaan joulun, pääsiäisen, vapun, juhannuksen, itsenäisyyspäivän ja synttäreiden lisäksi NIMIPÄIVÄT!! Mitäs siihen sanotte, moniko muu juhlii nimipäiviä?? Tosin eihän tämä oikeasti kuulu kenellekään muulle kuin meidän perheelle mutta kerron kuitenkin että yleensä juhlintaan riittää se että pöydässä on normaalia herkumpaa syötävää, vähän kalliimpaa juotavaa ja kukkia. Jouluna ja pääsiäisenä muutamia koristeita ja teemaan sopivat tekstiilit, vappuna puoli rullaa serpentiiniä ja ylioppilaslakit, itsenäisyyspäivänä puinen Suomen lippu-koriste. Kynttilät ja servetit. Uusia koristeita ei olla ostettu yli kymmeneen vuoteen. Sisustuskaappikin löytyy, en tosin tiennyt sitä ennen tätä päivää!😄
Paras "koristus" juhlaan on siivous ja puhtaat ikkunat🤗.
Tänä viikonloppuna on saatu paljon aikaan. Koti on siisti, tavaroita on karsittu hyvä määrä ja tavaroiden säilytys on jalostunut taas paremmaksi. Viihdyn kotona nyt tosi hyvin ja koen meidän kodin kauniiksi rauhan tyyssijaksi.
Ajattelin nyt syksyllä kuluttaa rahaa vain ruokaan ja loppuviin välttämättömyyksiin. Mulla on paha tapa palkita itseäni pienillä, kivoilla ostoksilla ja yritän nyt vierottaa itseni siitä. En tarvitse mitään.
Keskityn harrastuksiin, leipomiseen, ruuan laittoon, ulkoiluun, kirjoihin/äänikirjoihin, leffoihin, valokuvaukseen, siivoamiseen, järjestelyyn, kotoiluun ja perheen kanssa olemiseen tietty. Löydän kyllä paljon sijaistekemistä ostelun tilalle. Syksyhän on rauhoittumisen ja kotoilun kulta-aikaa tunnelmallisine iltoineen!
Aion suorastaan nuukailla vähän aikaa ihan omaksi iloksi ja haasteeksi.
Lapsi kasvaa hurjaa vauhtia nyt. Vaatetta jää pieneksi hirveän paljon kerralla. Onneksi olen vihdoin oppinut vain laittamaan pois ilman kirppistelyä, joten taas lähtee kassillinen kiertoon. Huonoimmat tekstiilinkierrätykseen, paremmat konttiin.
Onko kellään ideaa mikä olisi paras paikka lahjoittaa siistejä ja hyväkuntoisia lasten kirjoja? Haluaisin, että mahdollisesti olisi aitoa hyötyä jollekin näistä, että menisi hyvään tarkoitukseen.
Pesin kylpyhuoneen kaakelit, kylppärin kuivauslastan ja vessat tänään. Inhoan suursiivouksia, joten joka päivä jotain-tyyli sopii minulle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään ideaa mikä olisi paras paikka lahjoittaa siistejä ja hyväkuntoisia lasten kirjoja? Haluaisin, että mahdollisesti olisi aitoa hyötyä jollekin näistä, että menisi hyvään tarkoitukseen.
Sairaalaan lasten osastolle, lastenkotiin tai päiväkotiin.
Mun pitäis myös pestä kylppäri kun alkaa taas sisäsaunontakausi. Mutta pesen vasta kun laitan lattialämmön taas päälle sinne. Onneksi keväällä tyhjensin kaikki kaapit ja laatikot sieltä. Lähti melkein kaikki kosmetiikka kun olivat ties kuinka vanhoja. Ostin uudet tuotteet tilalle, ja vain ne mitä käytän.
En tajua miten tollanen perus siivous kuului tähän ketjuun.. pesuhuonehan pestään parin viikon välein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen laittamassa pois useita kassillisia vaatteita, jotka ovat joko jääneet pieneksi, kulahtaneet, väri ei miellytä tai joita en jostain syystä vain koskaan käytä. Turha säilöä niitä kaapissa vuodesta toiseen tilaa viemässä ja pölyä keräämässä. Samoin laitan pois kenkiä, jotka eivät tunnu hyvältä jalassa. Parit uudetkin kengät, jotka eivät osoittautuneet sopiviksi.
Täytyy vain myöntää itselleen, että on tullut useampia hutiostoksia, eikä niitä rahoja enää takaisin saa vaikka säilöisi noita vaatteita ja kenkiä kaapissaan ikuisesti. Mihinkään myymishommiin en todellakaan jaksa lähteä.
Vinkkinä, JOS lahjoitat, niin mieluummin vaikka hope ry:lle kuin uffille. Vaikka toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Kannattaa perustella, miksi sinun mielestäsi pitäisi lahjoittaa mieluummin jollekin toiselle taholle kuin toiselle, eikä olettaa että jokainen tietää organisaatioiden taustat.
Mulla on tänään aika alakuloinen olo. Ollaan tällä hetkellä kahden asunnon "loukussa" ja toisessa rempataan ja toisessa eletään ja karsitaan tulevaa muuttoa silmällä pitäen. Oon yrittänyt lahjoittaa erinäisiä tavaroita, joista on tullut paljon kyselyitä, mutta nouto ei ole toteutunut. Oon todella väsynyt tähän, että moni kysyy onko vapaana ja milloin voisi hakea, mutta katoaa sitten. Viimeisimpänä yhden kanssa jo puhuttiin puhelimessa, ajelin 60km ja kuljetin tavarat häntä lähemmäksi toiseen kotiimme, osoitteenkin sai. Muutti noutoaikaa aikaa sen jälkeen kahdesti ja tämä oli vielä ok. Ja nyt taas yöllä tullut viestiä ettei pääsekään sovittuna aikana kun tulikin taas jotain.
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heille, jotka laittavat vaan "vapaa?" eivätkä esim. "Onko vielä vapaa? Pääsisin hakemaan esim huomenna 16-20 välillä tai ylihuomenna 13-15".
En tiedä miten saisin hyvän tavaran kohtaamaan tarvitsijat. En haluaisi viedä kaikkea esim kierrätyskeskukseen tai vastaavaan, sillä en haluaisi tavaran liikkuvan rahaa vastaan sitten seuraavalle. Haluaisin auttaa ihminen ihmiselle, vastikkeetta.
Tällä hetkellä fiilis on kuitenkin se, että taidan poistaa ilmoitukseni kokonaan ja jättää karsimisen toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tänään aika alakuloinen olo. Ollaan tällä hetkellä kahden asunnon "loukussa" ja toisessa rempataan ja toisessa eletään ja karsitaan tulevaa muuttoa silmällä pitäen. Oon yrittänyt lahjoittaa erinäisiä tavaroita, joista on tullut paljon kyselyitä, mutta nouto ei ole toteutunut. Oon todella väsynyt tähän, että moni kysyy onko vapaana ja milloin voisi hakea, mutta katoaa sitten. Viimeisimpänä yhden kanssa jo puhuttiin puhelimessa, ajelin 60km ja kuljetin tavarat häntä lähemmäksi toiseen kotiimme, osoitteenkin sai. Muutti noutoaikaa aikaa sen jälkeen kahdesti ja tämä oli vielä ok. Ja nyt taas yöllä tullut viestiä ettei pääsekään sovittuna aikana kun tulikin taas jotain.
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heille, jotka laittavat vaan "vapaa?" eivätkä esim. "Onko vielä vapaa? Pääsisin hakemaan esim huomenna
Mä en vois olla tekemättä vähän jäynää moiselle, varsinkaan jos haettavana vaikka joku huonekalu. Sieltä jos saapuisi sitten kuitenkin oharien jälkeen peräkärryineen tai lainapakuineen sanoisin kylmän viileästi vaan, että se huonekalu menikin nopeammalle. Vaikkei edes olisi mennyt. Mieluummin vaikka pilkkoisin naapurille polttopuiksi, kun lahjoittaisin moiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksissa lukee mm. että menee ensimmäiselle hakijalle ja kerrothan yhteydenotossasi selkeästi, milloin pääsisit hakemaan. En enää edes vastaa heille, jotka laittavat vaan "vapaa?" eivätkä esim. "O
No yhdelle sanoin jo, että tavarat meni jo, kun hänelle olisi sopinut vain, että ajan 60km tiettynä hänelle sopivana aikana, jotta ei joudu ajelemaan vain yhden asian takia kun voi yhdistää samaan reissuun muutakin. Kun toinen vaihtoehto, jota ehdotin, kun selvisi että asumme alle 5km päässä toisistamme, että hakisi täältä lähempää toisena päivänä. Mutta hän ei halua ajaa vain yhden asian takia. Minun pitäisi taas ajaa vain yhden asian takia 60km minulle hankalana ajankohtana😀 toki olisin saanut myös toimittaa hänelle kotiin, mutta siihen sanoin ei.
No yhdelle sanoin jo, että tavarat meni jo, kun hänelle olisi sopinut vain, että ajan 60km tiettynä hänelle sopivana aikana, jotta ei joudu ajelemaan vain yhden asian takia kun voi yhdistää samaan reissuun muutakin. Kun toinen vaihtoehto, jota ehdotin, kun selvisi että asumme alle 5km päässä toisistamme, että hakisi täältä lähempää toisena päivänä. Mutta hän ei halua ajaa vain yhden asian takia. Minun pitäisi taas ajaa vain yhden asian takia 60km minulle hankalana ajankohtana😀 toki olisin saanut myös toimittaa hänelle kotiin, mutta siihen sanoin ei.
Vinkkinä, JOS lahjoitat, niin mieluummin vaikka hope ry:lle kuin uffille. Vaikka toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.