Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19601/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta haen aina inspiraatiota, kun karsiminen tökkii. Huomenna lähtee kierrätyskeskukseen laatikollinen jatkojohtoja ja ylimääräinen kattovalaisin. 

Teen samoin. Nyt sain kassillisen ja kaksi banaanilaatikkoa täyteen lahjoitettavaa. Täältä saa hyvää inspiraatiota.

Vierailija
19602/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä mökillä kaikkea ylimääräistä sälää, pitäisiköhän laittaa ovenpieleen ikeakassi mihin ohimennessä laittaisi ylimääräistä kamaa. Sisustussälää pääosin. Mummon jäämistöä kun siivottiin tuli sieltä minulle paljon kaikkea mitä en siinä kohtaa niin ehtinyt käydä läpi, aika paljon kulkeutui tänne mökille jossa on iso vintti johon on hyvä jemmata tavaraa. Olisi hyvä sadepäivän homma sukeltaa sinne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19603/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähti taas varastosta muutama kassillinen tavaraa pois.

Tässä karsiessa tulee vain tyhmä olo. Miksi on aikanaan tullut haalittua tavaraa näin paljon? En millään ymmärrä. Ei tämä tavara ainakaan ihmistä onnelliseksi tee, mutta silti ollut vaan joku ostohuuma päällä. Ei mitään järkeä missään. Nykyään ei tee mieli ostaa mitään tavaraa.

Vierailija
19604/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ostettu oikeastaan yhtään mitään nyt muutamaan vuoteen, paitsi tietenkin ruokaa. Mukavaa huomata miten vaatekaappeihin ja muutenkin joka paikkaan on tullut tilaa ja ihan tyhjiäkin hyllyjä. Kaikki epämääräiset laatikot ja pussit ovat hävinneet ja tavarat mahtuvat nykyisin kaappeihin. 

Vierailija
19605/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyhjennettiin kaikki turha pois joka paikasta nyt viime keväänä. Se tarkoitti ylimääräisistä huonekaluista maustekaspin hutiostoksiin, siis ihan kaikkimitä ei käytetä. Mitään ei olla ostettu tilalle. Nyt katsellaan pienempää asuntoa. Ei paljoa tavaraa jäänyt. Mitään en ole takaisin kaivannut.

Vierailija
19606/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti usko näitä "ei ole ostettu mitään moneen vuoteen, vain ruokaa".

Joko tuo ei ole ollenkaan totta tai sitten "mitään" on lavea käsite. Mieli on myös unohtavainen !

Pyrin karsimaan ostelua mutta kuitenkin pelkästään elokuussa olen ostanut

-tyynyn

-paistinpannun

-kumisaappaat 

-led-kynttilöitä ulos

-kukkaruukun

Kaikki harkittuja tarpeita. Kirjaan ostot ylös en muuten muistaisi ja voisin myös sanoa että en mitään osta.

Harva huusholli pärjää ilman petivaatteiden, pannujen, työkalujen jne päivitystä.

Vierailija
19607/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva huusholli pärjää ilman petivaatteiden, pannujen, työkalujen jne päivitystä.

Kattilat olen ostanut neljä vuotta sitten erotessa, pannut vielä vanhempia. Työkaluja meillä on tasan yksi ruuvimeisseli ja vasara, olen näillä pärjännyt vähintään sen neljä vuotta ja petivaatteitakaan en ole ostellut vuosiin. Exän kanssa jaettiin kaikki lakanat ym, niin molemmille jäi järkevä määrä, niitäkään en edes ennen eroa ostanut vuosiin. En sitten tiedä mitä olisi täytynyt ostaa? Koiralla meni rikki fleksi, en ostanut uutta, sillä meillä on myös kestävä "naru" hihna, en tiedä mikä sen oikea nimi on. Viime talvena kyllä tehtiin ostos joo, koiralle heijastinliivi kun pantaan kiinnitettävä vilkkuvalo meni rikki ja kesällä alusvaatteita lapsille. Kirjaan itsekin ostot ylös.

En ole se, joka sanoi ettei ole vuosiin mitään ostanut, mutta mahdollista kyllä on olla ostamattakin juuri mitään. En toki tiedä tarkoittiko edellinen ettei ole ostanut yhtään mitään vai mitään tarpeetonta. Itselläni ainakin on hyvin ostokset laantunut karsimisen myötä.

Vierailija
19608/19906 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään uskaltauduin pitkästä aikaa Rustaan, ja sain hillittyä itseni. Mukaan ei lähtenyt kuin pyykinpesuainetta ja välttämättömiä hygieniatuotteita. Minulle ainakin nämä Rustat, Tokmannit ja kirpputorit ovat pahimpia. Vaikka olisi mielessä tiukka ostoslista, niin mukaan tarttuu aina jotain muutakin, joka sitten kotona harmittaa. 

Toisaalta oli ihana pitkästä aikaa käydä hypistelemässä ja siitä nauttikin enemmän, aiemmin kun kävin kaupoissa viikoittain.

Vierailija
19609/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin olkkarista kuvan ja kun olen saanut siivottua ja karsittua kaiken, otan uuden kuvan. On ollut vähän samaa fiilistä kun jollain aiemmalla kommentoijalla, että ei näy missään. Mutta eilen tajusin, että sohvan vieressä oli jo tyhjä kohta, se fiilis oli kyllä mahtava. Olkkari kyllä toimii muutenkin tällä hetkellä tavaran säilytyspisteenä. Täällä on kaikki kiertoon lähtevät lajiteltuna ja kassit odottamassa täyttymistä. Täytyisi kuvata muutkin huoneet.

Vierailija
19610/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tuo ei ole ollenkaan totta tai sitten "mitään" on lavea käsite. Mieli on myös unohtavainen !

-tyynyn

-paistinpannun

-kumisaappaat 

-led-kynttilöitä ulos

-kukkaruukun

Kaikki harkittuja tarpeita. Kirjaan ostot ylös en muuten muistaisi ja voisin myös sanoa että en mitään osta.

Minä olen tuon viestin kirjoittaja, jota et suostunut uskomaan. Eipä vaan olla ostettu oikeastaan mitään elintarvikkeiden lisäksi moneen vuoteen. Kirjoitin viestissänikin, että oikeastaan, koska kuitenkin ollaan tietenkin ostettu hammastahnaa, saippuaa, shampoota, pesupulveria, tiskiainetta, laastaria, särkylääkettä.. mutta siihen ne hankinnat sitten suuripiirtein jäävätkin. Muut ostokset ovat ruokapuolta.

Onhan meilläkin asioita hajonnut näinä muutamana vuotena, mutta aina on kotoa löytynyt jokin korvaava asia, ettei uutta ole tarvinnut ostaa. Tietenkin jossain vaiheessa tulee tarvetta ostaa jotain, jota kotoa ei löydy, mutta toistaiseksi ollaan pärjätty näin.

Että usko nyt vain, ei kaikki ole keksimässä keksimällä ostettavaa, varsinkin kun ollaan vielä luonteita, jotka eivät nauti shoppailusta, eikä halutakaan ostaa mitään.

Vierailija
19611/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että esim noista mainitsemistasi ostoksista tyynyjä meillä riittää vieraillekin saakka, paistinpannuja on liikaa(eivät mahdu edes niille tarkoitettuun kaappiin helposti), kumisaappaat ostettu monta vuotta sitten ja hyvin pelittävät edelleen, en polta kynttilöitä, enkä led valojakaan ja kukkaruukkuja on varasto täynnä.

Vierailija
19612/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosta elintarvikkeiden lisäksi ostettavista asioista puuttui vielä dödö, ettei nyt joku erehdy kohta ihmettelemään ettenkö edes muka sitä osta..

Vierailija
19613/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 5-kymppinen nykyisin sinkku ja minulla on 17 käsipyyhettä ja 12 kylpypyyhettä. Aivan liikaa siis mutta tulleet taloon vuosien varrella kun meitä asui täällä 3. Ne ovat laadukkaita ja kauniita. Mahtuvat hyvin 3 hyllylle kun nätisti viikkaa ja silittää. Olen päättänyt että niillä pärjään lopun elämäni. Lahjoitankin mielelläni vaan enpä keksi minne. Liian hyviä tekstiilikeräykseen tai jonnekin lemmikkien käyttöön. Käytän siis itse. Josko tässä olisi vielä elinvuosiakin jäljellä sen verran 😉 

Meilläkin on liikaa pyyhkeitä ja lakanoita, ja samat ajatukset. Hyväkuntoisia ja hyvin mahtuvat kaappiin, niin miksi heittäisin pois heittämisen ilosta? Toki ymmärrän jos tilaa ei yksinkertaisesti ole. Tämähän on aitoa minimalismia, että käyttää tavarat loppuun asti. Lapset kun muuttavat pois, niin halutessaan saavat mukaan.

Meillä on hyvin säilytystilaa, mutta sinne on vaikea päästä. Säilytän täällä mm lakanoita, pyyhkeitä, hanskoja, pipoja jne eli niitä, joita on käytössä, mutta odottavat vuoroaan.

Oon aina ihmetellyt miksi joku haluaa karsimalla karsia. Itse hukkaan joka talvi pari paria hanskoja. Ostin kerran Latviassa ollessani 30 paria. 

Käytän niitä luult lopun ikäni

Vierailija
19614/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä meidänkään perhe ostellut mitään ruuan lisäksi, paitsi juuri saippuaa, deodoranttia, pyykinpesuainetta, hammastahnaa, hammasharjoja. Loput rahat vie terveyskeskusmaksut ja bussiliput. Kulutus menee pelkästään lähi s- markettiin. Koti karsittu, mutta onneksi vain koriste-esineistä ja turhuuksista. Käyttötavarat ollaan viisaasti jätetty .

Vierailija
19615/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-tyynyn

-paistinpannun

-kumisaappaat 

-led-kynttilöitä ulos

-kukkaruukun

Harkittu tarve ostaa led kynttilöitä ulos. Meillä led kynttilät eivät ole harkittuja tarpeita, vaan pikemminkin se olisi taskulamppu.

Vierailija
19616/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti kierrätykseen iso lasikulho ja mehukannu. Olen säästänyt niitä ajatuksella, että sitten kun on juhlat tms niin niille on käyttöä. Tästä yritän oppia pois ettei aina säästä tavaroita "varmuuden vuoksi" vaan hankin/lainaan ne vasta sitten, kun niille on oikeasti tarve. 

Vierailija
19617/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kauppakeskuksessa on nyt tarjouspäivät. Tuolla kauppakeskuksessa on nyt aina paljon ihmisiä, jopa arkena lounasaikaan ja sunnuntai-iltana vähän ennen sulkemisaikaa. Huvittavaa ja ehkä hyväkin, että suurin ryysis tuolla ainakin eilen illalla oli Prisman tarjousirtokarkeille, jonne pääsyä piti oikein jonottaa. Ihmisillä ei ole paljoa ylimääräistä rahaa ja pientä ja halpaa luksusta viikonloppuun on iso irtokarkkipussi. Nuo varmasti syödäänkin, eivätkä jää pyörimään kaappeihin turhana tavarana. 

Vierailija
19618/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kauppakeskuksessa on nyt tarjouspäivät. Tuolla kauppakeskuksessa on nyt aina paljon ihmisiä, jopa arkena lounasaikaan ja sunnuntai-iltana vähän ennen sulkemisaikaa. Huvittavaa ja ehkä hyväkin, että suurin ryysis tuolla ainakin eilen illalla oli Prisman tarjousirtokarkeille, jonne pääsyä piti oikein jonottaa. Ihmisillä ei ole paljoa ylimääräistä rahaa ja pientä ja halpaa luksusta viikonloppuun on iso irtokarkkipussi. Nuo varmasti syödäänkin, eivätkä jää pyörimään kaappeihin turhana tavarana. 

Älytöntä laittaa vähät rahat karkkeihin. Mieluummin hedelmiä ja pähkinöitä.

Vierailija
19619/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä laittaa vähät rahat karkkeihin. Mieluummin hedelmiä ja pähkinöitä.

Onhan se toki noinkin, mutta nyt olikin kyse siitä, että tuo irtokarkkien ostaminenkin on paljon jätkevämpää kuin jonkun tavaran tai vaatteen vain kun se sattuu olemaan tarjouksessa. Irtokarkit nyt kuitenkin ovat näistä  tarjoustuotteiden ns. turhista ostoksista ja heräteostoksista pienimpiä pahoja. Omat irtokarkkini maksoivat muuten 2,14 euroa, enkä tuon takia mennyt konkurssiin. Ihan otin noita sen verran kun halusin. Tuossakin oli kuitenkin jo iso säkki 360 g. Kilohinta tuolla tarjouksella 5,95 euroa. Monilla tosin näkyi olevan pussi ihan täynnä ja tuossa menee jo tarjouksellakin liikaa rahaa irtokarkkeihin.

Vierailija
19620/19906 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt joutunut ostamaan useastakin syystä johtuen uusia vaatteita. Olen ostanut alusvaatteita, sukkia, pari kauluspaitaa, trikoot, housut ja pyjamahousut. Korkeintaan 2 muovikassiin nuo mahtuvat. Tarvitsen vielä toiset erilaiset housut ja rintaliivit. Mietin tässä, että ostanko kalliit vai halvemmat ja oletettavasti laadultaan huonommat. Mielummin ostaisin laadukkaammat, jotka myös kestäisivät. Kun saan tämän hoidettua en osta vaatteita pitkään aikaan. Ennen tätä urakkaa en edes muista, milloin olisin ostanut jotain muita vaatteita kuin sukkia ja alusvaatteita. Vaatteeni yritän käyttää niin loppuun kuin suinkin mahdollista. En mielelläni ostele vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä