Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19581/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sinkkuna pärjännyt yhdellä kylpypyyhkeellä ja yhdellä isohkolla ohuella pyyhkeellä, joka on varapyyhe siltä varalta että en joku viikko ehdi pestä käytössä olevaa pyyhettäni. Pistän sen siis kerran viikossa pesuun ja otan suoraan käyttöön. Käsipyyhkeitä on sitten enemmän, muistelisin että niitä on 8 kpl. Muutaman vanhan ja pinttyneen käsipyyhkeen olen säästänyt siivouskomeroon siltä varalta että tulee jotain isoa sotkua mikä pitäisi siivota.

No tämä ei ole mikään kilpailu kuka pärjää vähimmällä tai myöskään minimalismiin liittyvä keskustelu. Toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän.

No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun viisas pärjää vähemmälläkin. Ei tarvitse olla minimalisti, mutta tässä ketjussakin näkee että

Se ei ole ahneutta, että saa koneellisen pestyä kerrallaan. On varsin typerää pestä vajaita koneellisia. Ja sinä et tiedä mitään kenenkään tarpeesta. On varsin typerää kommentoida noin. Aika ahnetta on pitää kaksi pyyhettä per henkilö, perheessä pärjää muuten vähemmilläkin varakappaleilla.

Missä näkyy nuo ylitäydet kaapit? Olen lukenut ketjun alusta saakka, mutta en ole yhtään nähnyt kenenkään kaappia. Linkkaatko oikean kohdan näistä?

Ja nimenomaan se on vain viisasta käyttää vanhat pois, vaikka olisikin liikaa, kun heittää mäkeen ja ostaa taas uusia niiden tehtaiden syytämänä. Herran jestas kun menee tunteisiin sinulla. 

Vierailija
19582/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5-kymppinen nykyisin sinkku ja minulla on 17 käsipyyhettä ja 12 kylpypyyhettä. Aivan liikaa siis mutta tulleet taloon vuosien varrella kun meitä asui täällä 3. Ne ovat laadukkaita ja kauniita. Mahtuvat hyvin 3 hyllylle kun nätisti viikkaa ja silittää. Olen päättänyt että niillä pärjään lopun elämäni. Lahjoitankin mielelläni vaan enpä keksi minne. Liian hyviä tekstiilikeräykseen tai jonnekin lemmikkien käyttöön. Käytän siis itse. Josko tässä olisi vielä elinvuosiakin jäljellä sen verran 😉 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19583/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sinkkuna pärjännyt yhdellä kylpypyyhkeellä ja yhdellä isohkolla ohuella pyyhkeellä, joka on varapyyhe siltä varalta että en joku viikko ehdi pestä käytössä olevaa pyyhettäni. Pistän sen siis kerran viikossa pesuun ja otan suoraan käyttöön. Käsipyyhkeitä on sitten enemmän, muistelisin että niitä on 8 kpl. Muutaman vanhan ja pinttyneen käsipyyhkeen olen säästänyt siivouskomeroon siltä varalta että tulee jotain isoa sotkua mikä pitäisi siivota.

No tämä ei ole mikään kilpailu kuka pärjää vähimmällä tai myöskään minimalismiin liittyvä keskustelu. Toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän.

No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun viisas pärjää vähemmälläkin. Ei tarvitse olla

No herranjestas, sullahan se tunteisiin meni..

Vierailija
19584/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai tuo yksi iloita siitä, jos on onnistunut vähentämään pyyhkeitään? Saattehan te toisetkin pitää omat pyyhkeenne ja iloita niistä.

Vierailija
19585/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos joku pärjää noin vähillä pyyhkeillä. Itse en pärjää. En halua viedä esim. uimahalliin, salille tai rannalle samaa pyyhettä johon kotona kuivaan itseni. Lisäksi käsi-, kasvo- ja keittiöpyyhkeitä vaihdan useammin, joskus jopa päivän-parin välein. Hiuksia varten on oma pyyhe. Ja pesen koneen mieluummin täytenä kuin että pesisin vain 2-4 pyyhettä kerrallaan. 

Jokainen tyylillään. 

Vierailija
19586/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun viisas pärjää vähemmälläkin. Ei tarvitse olla

Hmm no en minäkään pese pelkkää yhtä kylpypyyhettä, saan ihan täyden koneen kun laitan lakanat, käsipyyhkeen, sukat, keittiöpyyhkeen ja muut 60 asteessa pestävät tekstiilit samaan.

t. se sinkku yhden ison pyyhkeen kanssa pärjäilevä

Vierailija
19587/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun

Hyi helv. Sukat ja keittiöliinat samassa.

Vierailija
19588/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun viisas pärjää vähemmälläkin. 

Toivottavasti olet noin viisaana jossain tosi tärkeässä työssä, esim. kehittelemässä syöpälääkkeitä tai neuvottelemassa rauhaa Lähi-Itään. 

Vierailija
19589/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun viisas pärjää vähemmälläkin. 

Hae ihmeessä apua hamstraamiseesi, äläkä ole noin puolustuskannalla kaikkine pyyhkeinesi.

Vierailija
19590/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme riepuja jotkut mammat keräilee. Mulle riittää pari pyyhettä.

Vierailija
19591/19906 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat niin hikisiä ja haisevia, että pyyhkeitä kuluu..

Vierailija
19592/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapelkaa, saatte tupakkaa🙄

Vierailija
19593/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips,

Aloitin tavaroiden läpikäymisen siten että tyhjensin häkkivaraston kokonaan. Kierrätykseen tai roskikseen kaikki.

Sitten kävin läpi liinavaatekaapin. Tein aika raakaa valintaa, mulla on nyt esimerkiksi vain 3 settiä pussilakanoita ja 3 kylpypyyhettä. 

Astiat perkasin niin että jätin 2 nuudelikulhoa, 2 syvää lautasta, 4 isoa lautasta, 4 jälkiruokalautasta. 3 kattilaa, 2 paistinpannua. 

Vaatteet läpikäymättä vielä, siinä on kyllä hommaa. 

Projekti on saanut mut jo niin hyvälle mielelle. Teen konkreettisesti palkkatyötä itselleni koska olen aikeissa muuttaa toiselle puolelle Suomea ja mitä vähemmän mulla on muuttohetkellä tavaraa, sitä vähemmän joudun ajamaan ja myös ostamaan bensaa. 

Tsemppiä kaikille siivoajille ja paikkojen perkaajille :)

Mahtavaa. Mekin muutamme kauas ja paljoa ei pystytä ottamaan mukaan. Samaa raivausta ollaan tekemässä. Saisipa vaan jostain energiaa hoitaa asiaa yhtä tehokkaasti.

Vierailija
19594/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku troublemaker taas triggeröityi pyyhekeskustelusta 🙄 mutta ei välitetä me muut siitä vaan jatketaan keskustelua hyvässä hengessä. 

Vierailija
19595/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava fiilis. Olen nyt saanut ihan muutamaa yksittäistä tilkkua lukuunottamatta tehtyä tavoitteeni, tyhjentää tilkkulaatikko. Tuohon jättilaatikkoon mahtuu n. 3 banaanilaatikkoa.

Enää olisi jäljellä pienempi laatikko, josta tulee lahjoitukseen ommeltua vaatetta ym. Ovat niin pieniä paloja, että saa vain vastasyntyneen kokoa. Se onkin sitten syyskuun tavoite. Paljon pienempi urakka onneksi.

Vierailija
19596/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 5-kymppinen nykyisin sinkku ja minulla on 17 käsipyyhettä ja 12 kylpypyyhettä. Aivan liikaa siis mutta tulleet taloon vuosien varrella kun meitä asui täällä 3. Ne ovat laadukkaita ja kauniita. Mahtuvat hyvin 3 hyllylle kun nätisti viikkaa ja silittää. Olen päättänyt että niillä pärjään lopun elämäni. Lahjoitankin mielelläni vaan enpä keksi minne. Liian hyviä tekstiilikeräykseen tai jonnekin lemmikkien käyttöön. Käytän siis itse. Josko tässä olisi vielä elinvuosiakin jäljellä sen verran 😉 

Meilläkin on liikaa pyyhkeitä ja lakanoita, ja samat ajatukset. Hyväkuntoisia ja hyvin mahtuvat kaappiin, niin miksi heittäisin pois heittämisen ilosta? Toki ymmärrän jos tilaa ei yksinkertaisesti ole. Tämähän on aitoa minimalismia, että käyttää tavarat loppuun asti. Lapset kun muuttavat pois, niin halutessaan saavat mukaan.

Vierailija
19597/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok jos joku pärjää noin vähillä pyyhkeillä. Itse en pärjää. En halua viedä esim. uimahalliin, salille tai rannalle samaa pyyhettä johon kotona kuivaan itseni. Lisäksi käsi-, kasvo- ja keittiöpyyhkeitä vaihdan useammin, joskus jopa päivän-parin välein. Hiuksia varten on oma pyyhe. Ja pesen koneen mieluummin täytenä kuin että pesisin vain 2-4 pyyhettä kerrallaan. 

Jokainen tyylillään. 

Käyn joka viikko uimassa. Siellä varastetaan niin paljon, käytän huonointa siellä.

Vierailija
19598/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mun isotädin oman pellon pellavista tekemät keittiöpyyhkeet käytössä ja toisen isotädin tekemät keittiöpyyhkeet varastossa odottamassa. Ollaan nyt käytetty näitä 20 keittiöpyyhettä 10 vuotta, vielä ei ole yhdessäkään reikää. Kerran päivässä vaihdetaan ja joskus isompina kokkaus- ja leipomispäivinä pyykkiin menee 3-4 neljäkin liinaa. 

Pyyhkeitä meillä on 20 kappaletta, perheenjäseniä on 3. Isoja pellavapyyhkeitä on 10 kpl, loput ovat froteepyyhkeitä. Pyyhkeet pestään kerran viikossa ja uimahalli- ja rantareissun jälkeen aina. Uusia ei ole ostettu 10 vuoteen, silloin saatiin perintönä nuo 10 pellavapyyhettä. Koiran käytössä on lisäksi neljä froteepyyhettä, joissa alkaa viiden vuoden käytön jälkeen olla sen verran reikiä, että pian voidaan ottaa ihmisten froteepyyhkeistä rumimmat koiran käyttöön. 

Käsi- ja naamapyyhkeitä on noin 20 kpl myös, niistä riittää kahteen vessaan jokaiselle yksi käsipyyhkeeksi ja pari vieraille. Nämäkin pestään kerran viikossa. 

Jonkun mielestä tämä määrä on liian suuri, mutta meille se on ihan sopiva. Perheessä on yksi atoopikko, joten on tärkeää, että pyyhkeet ovat puhtaat, ne pestään tarpeeksi korkeilla lämpötiloilla rasvan ja bakteerien hävittämiseksi  ja käytössä on aina puhdas pyyhe. 

Pellavapyyhkeet olen todennut käytössä ihan parhaiksi, kestäviksi ja kevyiksi ja nopeasti kuivuviksi. En olisi ehkä raaskinut niitä itse ostaa, mutta nämä nyt käytössä olevat kestävät varmasti meidän perheen käytössä minun loppuikäni eli noin 40-50 vuotta. 

Vierailija
19599/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on liikaa pyyhkeitä ja lakanoita, ja samat ajatukset. Hyväkuntoisia ja hyvin mahtuvat kaappiin, niin miksi heittäisin pois heittämisen ilosta? Toki ymmärrän jos tilaa ei yksinkertaisesti ole. Tämähän on aitoa minimalismia, että käyttää tavarat loppuun asti. Lapset kun muuttavat pois, niin halutessaan saavat mukaan.

Meillä on hyvin säilytystilaa, mutta sinne on vaikea päästä. Säilytän täällä mm lakanoita, pyyhkeitä, hanskoja, pipoja jne eli niitä, joita on käytössä, mutta odottavat vuoroaan.

Oon aina ihmetellyt miksi joku haluaa karsimalla karsia. Itse hukkaan joka talvi pari paria hanskoja. Ostin kerran Latviassa ollessani 30 paria. 

Käytän niitä luult lopun ikäni

Vierailija
19600/19906 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta haen aina inspiraatiota, kun karsiminen tökkii. Huomenna lähtee kierrätyskeskukseen laatikollinen jatkojohtoja ja ylimääräinen kattovalaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan