tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19906)
Vierailija kirjoitti:
Tänään lähti kassillinen lapsen pientä vaatetta pois. Ihana tunne kun sai pois taas tavaraa ja kiertoon seuraavalle käyttäjälle.
Tähän liittyen, tuli yllättävän hyvä mieli kun näin myymäni melko uniikin kirppisvaatteen sattumalta uuden omistajan yllä. Itselle tuo oli ns. hutiostos, eli ei tullut ikinä käytettyä. Mukava nähdä että kaapissani lojumisen sijaan se pääsi oikeasti käyttöön ja sopi vielä tosi hyvin tälle uudelle käyttäjälle
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi poistaa untuvapeitto ja tyynyt uusien tilalta. Voiko ne heittä sekajätteeseen vai onko mitään myyntiarvoa?
Joutsen ottaa vastaan myymiään käytettyjä untuvatuotteita ja antaa vastineeksi 25 % alennussetelin. Ainakin näin asian ymmärsin kun nettisivuija selasin.
Kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni Paul McCartneyn Junk-nimisen kappaleen vuodelta 1970. Olen lauleskellut koko illan kertosäettä:
"Buy, buy", says the sign in the shop window.
"Why? Why?" says the junk in the yard.
Pohdiskelen parhaillaan luopuisinko muutamasta tavarasta jotka ovat lojuneet kaapin perällä jo muutaman vuoden. Ne vain eivät ole helposti korvattavissa jos tulenkin katumapäälle. Toisaalta jollain toisella ne voisivat päästä käyttöön tai esille.
Onko liian aikaista viedä Konttiin ylimääräisiä joulukoristeita?
Laskin tässä sohvalla maatessani kännykän muistioon kaikki vaatteeni. Sain 131 kpl ilman alusvaatteita ja sukkia. Vielä kun jaksaisi mennä käymään vaatekaapin läpi ja veisi kierrätykseen kaikki joita ei muistanut listata :) Raakkaamisen varaa on muutenkin, osaa en käytä ja toisten kohdalla kulutan puhki ja uusia en osta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi poistaa untuvapeitto ja tyynyt uusien tilalta. Voiko ne heittä sekajätteeseen vai onko mitään myyntiarvoa?
Jäteasemalle.
Kelpaisivatkohan peitot ja tyynyt koirien tai kissojen vuoteiksi? Eläinsuojeluyhdistyksiltä voisi kysyä asiasta.
No eivät todellakaan kelpaa!!! Mikä sotku siitäkin syntyisi, kun eläimet pöllyttelisivät höyheniä siellä. Eläimet kun kynsivät ja tarpovat makuualustojaan ja välillä vähän riepottelevatkinniitä.
Tarkoitit varmaan, että eivät valitettavasti kelpaa. Ja sitten ystävällinen ja neutraali perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Ostoskrapula
Ostin kynttilöitä ja keittiöpyyhkeen koska tarjous oli hyvä, olivat kauniit väriltään ja sopivat sisustukseen.
Entisiäkin on joten en välttämättä olisi tarvinnut. Rahaa meni 24 euroa. Vähän kaduttaa. Toisaalta niistä iloa mutta niin on entisistäkin. Parantumaton olen tai sitten itselleni liian julma. Tilaa nuo eivät onneksi vie. Yksi iso kynttilä tosin niin kaunis että en ehkä henno polttaa !
Mutta aina kysyn itseltäni tykkäänkö enemmän tavarasta vai rahasta (todellakin rahasta, olen pihi) mutta silti kävi näin...
Kuulostaa kyllä aika tiukalta meiningiltä jos et paria kynttilää ja pyyhettä saisi ostaa. Siis tottakai voi ostaa itseä miellyttäviä tarpeellisia ja kauniitakin asioita. Tietenkin. Tavaraa voi olla kohtuullinen määrä ja karsiminen on järkevää, samoin kuin turhan ostamisen vähentäminen, mutta ei kaikkea hyvää mieltä tuovaa ostamista tarvitse rajoittaa. Nauti kauniista kynttilöistäsi ja uudesta keittiöpyyhkeestäsi. Ihanaa miten elämässä noin pienistäkin asioista voi nauttia ja ne voivat piristää alkavaa syksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäteasemalle.
Kelpaisivatkohan peitot ja tyynyt koirien tai kissojen vuoteiksi? Eläinsuojeluyhdistyksiltä voisi kysyä asiasta.
No eivät todellakaan kelpaa!!! Mikä sotku siitäkin syntyisi, kun eläimet pöllyttelisivät höyheniä siellä. Eläimet kun kynsivät ja tarpovat makuualustojaan ja välillä vähän riepottelevatkinniitä.
Tarkoitit varmaan, että eivät valitettavasti kelpaa. Ja sitten ystävällinen ja neutraali perustelu.
No ei nyt noin herkkä pidä olla..;)
Vierailija kirjoitti:
Onko liian aikaista viedä Konttiin ylimääräisiä joulukoristeita?
En usko, että olisi liian aikaista. Heillä menee kuitenkin lajittelussa aikansa. Mieluummin nyt, kuin viime tipassa ennen joulukuuta. Luulen että ne jäisi lajitteluun vain odottamaan ensi joulua.
Tänään lähti yksi muovikassillinen poistoja kodista pois. Kaikki oli sellaista turhaa roinaa jonka ainoa funktio on pyöriä riesana pitkin kotia.
On tullut taas kasattua banaanilaatikollinen tavaraa hyväntekeväisyyteen. Tuntuu, että ei missään näy, mutta kai se jossain.
Lapselle piti ostaa uudet välikausihousut, pistin vanhat kiertoon heti ja sain perään vielä erikseen kiitokset saajalta kun ilahtuivat niin kovin.
Minäkin otin nyt pahvilaatikon eteiseen ja kerään siihen kierrätyskeskukseen menevää tavaraa sitä mukaa kun käyn laatikoita ja hyllyjä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni Paul McCartneyn Junk-nimisen kappaleen vuodelta 1970. Olen lauleskellut koko illan kertosäettä:
Meil on liikaa kaikkee, mutta sä tahdot vaan lisää vielä
Vanha täytyy vaihtaa uudempaan
Enkä oikein pysy kärryillä uusissa kuvioissa
Ootan milloin itse mennä saan
Joskus kauan sitten sulle kelpasi
Se, mitä meillä jo on tässä näin
Jos etsit mua, niin täällä oon
Ja jäänyt kaiken roinan alle ahdinkoon
Hei missä oot, kun auttamaan
Et ehdi, eikö kukaan voi meitä pelastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meil on liikaa kaikkee, mutta sä tahdot vaan lisää vielä
Vanha täytyy vaihtaa uudempaan
Enkä oikein pysy kärryillä uusissa kuvioissa
Ootan milloin itse mennä saanJoskus kauan sitten sulle kelpasi
Se, mitä meillä jo on tässä näinJos etsit mua, niin täällä oon
Ja jäänyt kaiken roinan alle ahdinkoon
Hei missä oot, kun auttamaan
Et ehdi, eikö kukaan voi meitä pelastaa?
Ihan mahtava biisi!
Heips,
Aloitin tavaroiden läpikäymisen siten että tyhjensin häkkivaraston kokonaan. Kierrätykseen tai roskikseen kaikki.
Sitten kävin läpi liinavaatekaapin. Tein aika raakaa valintaa, mulla on nyt esimerkiksi vain 3 settiä pussilakanoita ja 3 kylpypyyhettä.
Astiat perkasin niin että jätin 2 nuudelikulhoa, 2 syvää lautasta, 4 isoa lautasta, 4 jälkiruokalautasta. 3 kattilaa, 2 paistinpannua.
Vaatteet läpikäymättä vielä, siinä on kyllä hommaa.
Projekti on saanut mut jo niin hyvälle mielelle. Teen konkreettisesti palkkatyötä itselleni koska olen aikeissa muuttaa toiselle puolelle Suomea ja mitä vähemmän mulla on muuttohetkellä tavaraa, sitä vähemmän joudun ajamaan ja myös ostamaan bensaa.
Tsemppiä kaikille siivoajille ja paikkojen perkaajille :)
Mä olen sinkkuna pärjännyt yhdellä kylpypyyhkeellä ja yhdellä isohkolla ohuella pyyhkeellä, joka on varapyyhe siltä varalta että en joku viikko ehdi pestä käytössä olevaa pyyhettäni. Pistän sen siis kerran viikossa pesuun ja otan suoraan käyttöön. Käsipyyhkeitä on sitten enemmän, muistelisin että niitä on 8 kpl. Muutaman vanhan ja pinttyneen käsipyyhkeen olen säästänyt siivouskomeroon siltä varalta että tulee jotain isoa sotkua mikä pitäisi siivota.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sinkkuna pärjännyt yhdellä kylpypyyhkeellä ja yhdellä isohkolla ohuella pyyhkeellä, joka on varapyyhe siltä varalta että en joku viikko ehdi pestä käytössä olevaa pyyhettäni. Pistän sen siis kerran viikossa pesuun ja otan suoraan käyttöön. Käsipyyhkeitä on sitten enemmän, muistelisin että niitä on 8 kpl. Muutaman vanhan ja pinttyneen käsipyyhkeen olen säästänyt siivouskomeroon siltä varalta että tulee jotain isoa sotkua mikä pitäisi siivota.
No tämä ei ole mikään kilpailu kuka pärjää vähimmällä tai myöskään minimalismiin liittyvä keskustelu. Toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei ole mikään kilpailu kuka pärjää vähimmällä tai myöskään minimalismiin liittyvä keskustelu. Toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän.
No mikäs vastaus tuo nyt oli olevinaan..? Typeryyttä pitää pyyhekasoja kaapissa, kun viisas pärjää vähemmälläkin. Ei tarvitse olla minimalisti, mutta tässä ketjussakin näkee että pyyheliinoja pursuaa monilla niin, ettei kaapit mene kiinni ja lisää vaan rättejä himoitaan.
Meillä on kaikilla perheessä kaksi kylpypyyhettä ja samoin kaksi pientä pyyhettä.
Hienoa että kaikki eivät ole ahneita, niin paljon turhaa tehtaat syytää sisuksistaan muutenkin.
Tänään lähti kassillinen lapsen pientä vaatetta pois. Ihana tunne kun sai pois taas tavaraa ja kiertoon seuraavalle käyttäjälle.