tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19906)
Vierailija kirjoitti:
Teattereiden, konserttien yms. käsiohjelmia, joita ei halua heti heittää pois.
Ai siis niihin tyhjän panttina seisoviin lehtitelineisiin, sitäkö tarkoitit? Hyvä ajatus.
Mulla käy usein niin, että mietin raaskinko luopua jostain tavarasta, jota ei ole juurikaan käytetty. Kokeilen, jos se menisi kaupaksi. Ja jos ei heti mene, niin ärsyttää vain se turha tavara kaapissa ja lahjoitan pois.
Voisin lahjoittaa hetikin, mutta en tiedä miksi pitää ensin myydä. Toki joskus meneekin kaupaksi.
Pienen tauon jälkeen alkanut taas löytymään poistoja.
Käytin kaapista löytämäni hiusvärin pois, samoin kasvomaskin. En edes muistanut, että mulla oli sellaiset jemmassa.
Poistoon lähti myös lasten pieniä vaatteita, pari vanhaa tyynyä ja vanhentuneita lääkkeitä.
Ylläpito karsiminen on helpompaa kuin isot poistourakat. Tänään siivoilen ja yritän löytää lisää poistettavaa samalla.
Pitäisi poistaa untuvapeitto ja tyynyt uusien tilalta. Voiko ne heittä sekajätteeseen vai onko mitään myyntiarvoa?
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin toimitettua kaatopaikalle rikkinäisen huonekalun ja pari patjaa, kun ei ole mahdollisuutta käyttää henkilöautoa eikä taloyhtiö halua tilata jätelavaa?
Me hävitimme joustinpatjat näppärästi oman pihan jäteastioihin. Kankaat saksilla auki, kangas- ja vanuosat ym. irtosivat siististi ja myttääntyivät pieneen tilaan. Jousia katkoimme jonkinsortin pihdeillä, niistäkin tuli aika kompaktit paketit ja hyvin mahtuivat metalliastiaan. Helppo ne olisi ollut viedä kauemmaksikin, eivät painaneet niin paljoa. Huomattavasti helpompaa oli hävittää patjat näin kuin viedä kaatopaikalle.
Huonekalua voinee myös pieniä?
Vierailija kirjoitti:
Lehtitelineet ovat mielestäni jo historiaa, kuka paperisia lehtiä enää lukisi. Uutta käyttöä voisi olla vaikka lasten piirustustelineenä. Joka lapselle omat lokerot tai jos lapsia yksi niin yhteen vesivärityöt, toiseen puuväreillä tehdyt jne. Tai sitten niissä voisi säilyttää värityskirjoja tai ihan vaan suuria satukirjoja. Myös isoja keittokirjoja tai isoja tiede- tai taidekirjoja. Kyllä niille käyttöä löytyy, en heittäisi pois jos kivoja muutenkin.
Ei ole totta, ettei kukaan lukisi enää sanomalehtiä ja aikakauslehtiä. Vaikka ei olisi lehtitilauksia, moni ostaa aikakauslehtien irtonuneroita ja iltapäivälehtiä tai ottaa eri paikoista mukaansa ilmaisjakelussa olevia aikakauslehtiä.
Vaikka olen lopettanut kaikki lehtitilaukset ja myös kieltänyt mainosten ja ilmaislehtien jakelun, postiluukkuun jaetaan nimelläni eri organisaatioiden julkaisemia lehtiä. Minulla ei ole lehtitelinettä, joten säilytän lehtiä isossa kangaskassissa, kunnes ehdin selata ne läpi, milä ei ole kovin toimiva systeemi.
Kannattaa siis harkita lehtitelineiden lahjoittamista, jos itsellä ei ole käyttöä niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin toimitettua kaatopaikalle rikkinäisen huonekalun ja pari patjaa, kun ei ole mahdollisuutta käyttää henkilöautoa eikä taloyhtiö halua tilata jätelavaa?
Me hävitimme joustinpatjat näppärästi oman pihan jäteastioihin. Kankaat saksilla auki, kangas- ja vanuosat ym. irtosivat siististi ja myttääntyivät pieneen tilaan. Jousia katkoimme jonkinsortin pihdeillä, niistäkin tuli aika kompaktit paketit ja hyvin mahtuivat metalliastiaan. Helppo ne olisi ollut viedä kauemmaksikin, eivät painaneet niin paljoa. Huomattavasti helpompaa oli hävittää patjat näin kuin viedä kaatopaikalle.
Huonekalua voinee myös pieniä?
Meillä kierrätettiin samalla tavalla joustinpatja ja sohva. Ei kannata viedä kaikkia metalleja samalla kertaa taloyhtiön metallinkeräyslaatikkoon. Sitä nimittäin tulee yhdestä patjastakin uskomattoman paljon. Me veimme vähän kerrassaan, jotta muidenkin metallit mahtuvat. Kankaat veimme lumppukeräykseen. Hävitetyn sohvan pehmustetyynyjä hyödynsimme lastenhuoneen satunurkkauksessa monta vuotta ennenkuin heitimme ne pois.
Ostoskrapula
Ostin kynttilöitä ja keittiöpyyhkeen koska tarjous oli hyvä, olivat kauniit väriltään ja sopivat sisustukseen.
Entisiäkin on joten en välttämättä olisi tarvinnut. Rahaa meni 24 euroa. Vähän kaduttaa. Toisaalta niistä iloa mutta niin on entisistäkin. Parantumaton olen tai sitten itselleni liian julma. Tilaa nuo eivät onneksi vie. Yksi iso kynttilä tosin niin kaunis että en ehkä henno polttaa !
Mutta aina kysyn itseltäni tykkäänkö enemmän tavarasta vai rahasta (todellakin rahasta, olen pihi) mutta silti kävi näin...
Vierailija kirjoitti:
Ostoskrapula
Ostin kynttilöitä ja keittiöpyyhkeen koska tarjous oli hyvä, olivat kauniit väriltään ja sopivat sisustukseen.
Entisiäkin on joten en välttämättä olisi tarvinnut. Rahaa meni 24 euroa. Vähän kaduttaa. Toisaalta niistä iloa mutta niin on entisistäkin. Parantumaton olen tai sitten itselleni liian julma. Tilaa nuo eivät onneksi vie. Yksi iso kynttilä tosin niin kaunis että en ehkä henno polttaa !
Mutta aina kysyn itseltäni tykkäänkö enemmän tavarasta vai rahasta (todellakin rahasta, olen pihi) mutta silti kävi näin...
Voiko tehtyä kauppaa perua? Jos ei voi ja kadut ostosta, ehkä voisit harkita kauniin pyyhkeen tai kynttilän antamista syntymäpäivä- tai joululahjoiksi.
Jos haluat kuitenkin pitää ostamasi tavarat ja käyttää niitä, yritä iloita niistä sen sijaan että harmittelisit ostoksiasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko oikealla vastauksella edes väliä, jos olet jo vakaasti päättänyt, ettet voi ottaa laatikollista mukaan? Jos sinulle tulee tuomari ja lakimies kertomaan, että pakko on kaikki pitää, niin sittenkö voitkin ottaa laatikon? Sittenkö se mahtuu, mutta muuten ei? Sori, tuollaiset ehdottomat mielipiteet ovat vähän hassuja, jos kuitenkin kyselee apua eikä itse tiedä."
Sillä on aika hemmetisti väliä kun muuttokuorma on yksi matkalaukullinen tavaraa per ihminen. Ja tähän on jo tullut järkevä vastaus, kiitos siitä. Joten etköhän sinäkin jo pääse eteenpäin asiassa.
No mutta kun kysymys oli täysin idiootti. Jos on pakko säilyttää, niin on pakko säilyttää. Kenenkään koti ei ole niin täysi, ettei yhtä laatikkoa mahdu, tai jos on, niin jätetään yksi tuoli muuttokuormasta sivuun.
Lopeta jo.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi poistaa untuvapeitto ja tyynyt uusien tilalta. Voiko ne heittä sekajätteeseen vai onko mitään myyntiarvoa?
Jäteasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäteasemalle.
Kelpaisivatkohan peitot ja tyynyt koirien tai kissojen vuoteiksi? Eläinsuojeluyhdistyksiltä voisi kysyä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäteasemalle.
Kelpaisivatkohan peitot ja tyynyt koirien tai kissojen vuoteiksi? Eläinsuojeluyhdistyksiltä voisi kysyä asiasta.
No eivät todellakaan kelpaa!!! Mikä sotku siitäkin syntyisi, kun eläimet pöllyttelisivät höyheniä siellä. Eläimet kun kynsivät ja tarpovat makuualustojaan ja välillä vähän riepottelevatkinniitä.
Löytyykö DVD-levyille enää nykyään ostajia? DVD-soitin meni rikki, ja päätin olla ostamatta uutta tilalle. Harkitsen nyt jopa televisiosta luopumista.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö DVD-levyille enää nykyään ostajia? DVD-soitin meni rikki, ja päätin olla ostamatta uutta tilalle. Harkitsen nyt jopa televisiosta luopumista.
Löytyy kyllä. Ainakin kivijalkakirppiksillä näyttävät menevän hyvinkin.
Vieläkö DVD-soittimia on myynnissä? Ihan uteliaisuuttani kysyn tuota. En ota nyt kantaa mihinkään tähän liittyvään, enkä hauku tai arvostele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö DVD-soittimia on myynnissä? Ihan uteliaisuuttani kysyn tuota. En ota nyt kantaa mihinkään tähän liittyvään, enkä hauku tai arvostele ketään.
On niitä myynnissä vaikka missä liikkeissä. Tavallisin hinta näyttää olevan 50 euron luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostoskrapula
Ei multa ainakaan ostaminen lopu vaikka karsin turhia tavaroita. Itsekin ostin just pari sisustukseen sopivaa, kaunista kynttilää. Olivat -40% alessa ja just sellaisia joista olin haaveillut, joten ei tullut ostokrapulaa. Täällä maalla kynttilät ovat tarpeellisiakin, koska sähkökatkoja tulee aina aika-ajoin.
Ostin myös tyttärelle sisäliikkakengät (pakollinen), lapselle collarihousut (pakollinen), collaripaita(ei pakollinen, mutta tarpeellinen), tussit kivien koristeluun (perheen yhteinen luova tekeminen), kahdet merinovillasukat (tarpeellinen). Lisäksi tytär on halunnut sisustaa omaa huonettaan ja se on ollut tosi kiva projekti.
En siis ala kituuttamaan enkä myöskään törsää. En muutenkaan ole mikään äärimmäisyyksien ihminen vaan me eletään tässä ja nyt. Saa harrastaa, saa luoda oman kodikkaan ympäristön, saa pukeutua kivasti, saa tuntua mukavalta, saa huolehtia itsestään, saa tehdä ja kokea. Saa luopua siitä mikä ei enää itseä palvele. Saa elää hetkessä. Ei tarvitse elää menneessä eikä tulevassa.
Täälläkin yks jonka heikkous on kauniit kynttilät ja servetit, pyyhkeet, tyynyt ja pöytäliinat. En vaan opi käyttämään ledkynttilöitä, ei niistä tule samaa tunnelmaa kuin oikeista. Kynttilöiden hinnat on nousseet kovasti parissa vuodessa eli ostan kyllä jos hyviä tarjouksia tulee eteen. Joskus saatan antaa noita sitten lahjaksi ihmisille, kylään, mökille tuliaisiksi jne. Siis niille joiden tiedän kynttilöitä polttavat ja jotka eivät ole allergisia tai joilla ei ole lemmikkejä tai pikkulapsia. Ovat kuitenkin kulutustavaraa, eivät jää nurkkiin pitkäksi aikaa pyörimään.
Teattereiden, konserttien yms. käsiohjelmia, joita ei halua heti heittää pois.