Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19909)

Vierailija
19401/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän varmaan kostona vanhempani vanhoja valokuvia ja kirjoja roskiin ja sanon sitten vaan, että oho, oli vahinko. Olen muutenkin pyytänyt jo vuosia, että noista voisi hankkiutua eroon. 

No mitenkäs vanhempasi tavarat liittyvät roskiin joutuneisiin yöpöksyihisi? Naurettava asennoituminen nyt sulla. Sen sijaan ehkä aika olisi muuttaa omaan kämppään, kun ei näytä sulla sijaa siellä olevan, kun ei ole edes hyllyä vaatekaapissa.

Vierailija
19402/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän varmaan kostona vanhempani vanhoja valokuvia ja kirjoja roskiin ja sanon sitten vaan, että oho, oli vahinko. Olen muutenkin pyytänyt jo vuosia, että noista voisi hankkiutua eroon. 

Sä et kuule voi heitellä vanhempasi tavaroita roskiin. Jos vanhempasi on hamsteri, niin hanki hänelle apua. Muuta omaan asuntoon. Oma tupa oma lupa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19403/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle jonka tavaroita muovipussissa oli heitetty roskiin ja joudut välillä yöpymään vanhempasi luona, suosittelen että saisit oikeasti jonkun hyllyn missä säilytät kamojasi. Tai sitten pahvilaatikko/ kenkälaatikko tms. jos jonnekin huoneeseen mahtuu niin ettei ole tiellä tai muiden silmissä koko ajan. Nimi päälle mustalla tussilla, lisäksi teksti EI SAA HEITTÄÄ POIS!  Kyllä muakin olisi ärsyttänyt ostaa uusia tilalle.

Vierailija
19404/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyet päiväykset tuotteissa tai liian isot pakkaukset aiheuttavat harmia. Tuote ehtii vanheta ennen kuin sen on käyttänyt loppuun tai säilyy avaamisesta vain joitakin kuukausia tai päiviä. Näiden kanssa pitäisi oppia olemaan tarkempi ostovaiheessa, ettei kerry hukkaan meneviä jämiä.

Vierailija
19405/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian lyhyet päiväykset tuotteissa tai liian isot pakkaukset aiheuttavat harmia. Tuote ehtii vanheta ennen kuin sen on käyttänyt loppuun tai säilyy avaamisesta vain joitakin kuukausia tai päiviä. Näiden kanssa pitäisi oppia olemaan tarkempi ostovaiheessa, ettei kerry hukkaan meneviä jämiä.

Pienempiä pakkauksia pitäisi olla saatavilla ihan kaikissa tuotteissa, mutta siinä pakkausjätteen määrä lisääntyisi ja pienemmissä tuotteissa se tuotteen hintakin kpl/kg/litra jne. on korkeampi kuin isossa pakkauksessa. Toisaalta tuossa se lisääntyvä pakkausjätteen määrä lienee kuitenkin pienempi paha kuin se pilaantuva tuote.

Vierailija
19406/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole enää ollut työttömyyden takia varaa kuin kaurapuuroon, teehen, porkkanoihin ja halvimpiin omenoihin. Niillä kasvaa nyt lapsetkin. Eipä ruoka vanhene, eikä kerry jämiä ruuasta meillä.

Vierailija
19407/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jäätiin työtä vaille ja jääkaapista ei ole kyllä sen jälkeen mennyt mitään hävikkiin. Eipä juuri kyllä ennenkään. Mutta olisipa myt ihanaa saada vaihtaa kaikki turhat pussilakanapakkaukset ja astiat ihan elintarvikkeiksi. Meillä ei ole lapsia, että niukemmat eväät verottavat onneksi vain meitä kahta aikuista. Kevennytty on kyllä täälläkin.

Vierailija
19408/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jäätiin työtä vaille ja jääkaapista ei ole kyllä sen jälkeen mennyt mitään hävikkiin. Eipä juuri kyllä ennenkään. Mutta olisipa myt ihanaa saada vaihtaa kaikki turhat pussilakanapakkaukset ja astiat ihan elintarvikkeiksi. Meillä ei ole lapsia, että niukemmat eväät verottavat onneksi vain meitä kahta aikuista. Kevennytty on kyllä täälläkin.

Olen myynyt ylimääräistä paljon torissa. Tilaa tulee ja vähän rahaakin.

Vierailija
19409/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan tollasen lastulevy normi vaatekaapin rikkomatta kasaan että voisi myydä pois? Liukuovet. Vihaan sitä että ostin ton vaikken OIKEESTI tarvi koska oon konmarittanu vaatteet, ne mahtuisi vaatehuoneeseen nyt

Kyllä sen joku tulee pois hakemaan kasattunakin kun laitat edullisen hinnan. 

Vierailija
19410/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa miten olen laittanut ainakin pari tonnia vuosien varrella erilaisiin säilytysjärjestelmiin ja -laatikoihin, eikä mikään tunnu hyvältä ja toimivalta varsinkin siksi kun tavaraa on tuhottomasti liikaa. Pahviset säilytyslaatikot eivät suojaa paperitoukilta ja muilta öttiäisiltä ja muoviset säilytyslaatikot kellastuvat rumiksi ja menevät rikki jos ne vahingossa tiputtaa lattialle väärässä kulmassa. Lisäksi on kaikenlaisia koreja ja kasseja siellä täällä. Hermot menee kun mitään ei löydy.

Konmari sanoo että "storage experts are hoarders". Marituksessa pyritään siihen, että asunnossa ei ole enää irtonaisia säilytysratkaisuja, vaan kaikki tavara mahtuu kiinteisiin säilytyskalusteisiin. 

Etsin itsekin aiemmin optimaalisia säilytyshärpäkkeitä, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että Marie oli oikeassa. Kun sinulla on kaapeissa vain ne tavarat joita käytetään, niin et tarvitse maksullisia säilytysjärjestelmiä.

Vierailija
19411/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ennennsäilöin tavaraa kauniisiin säilytyslaatikoihin, mutta karsin sitten paljon tavaraa ja laatikot jäivät turhiksi. Ikävä ei ole tavaroita, mutta laatikoista oli tosi vaikea luopua. Ihania kukkakuvioisia laatikoita. Niihin ei vaan ollut enää mitään täytettä.

Vierailija
19412/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ennennsäilöin tavaraa kauniisiin säilytyslaatikoihin, mutta karsin sitten paljon tavaraa ja laatikot jäivät turhiksi. Ikävä ei ole tavaroita, mutta laatikoista oli tosi vaikea luopua. Ihania kukkakuvioisia laatikoita. Niihin ei vaan ollut enää mitään täytettä.

Voithan laittaa niihin kun annat jollekin lahjoja. 

Vierailija
19413/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo hävikki koskenut oikeastaan ruokaa, vaan esim. kosmetiikkaa, aurinkovoiteita ja muuta avattuna pilaantuvaa. Käsivoiteen tuoksu meni kummalliseksi ennen kuin se ehti loppua ja oli päivittäisessä käytössä. Huulirasva oli puolityhjä ja suli helteellä laukussa pilalle ja roskiin meni. 

Vierailija
19414/19909 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan laittaa niihin kun annat jollekin lahjoja. 

Siis ne oli tosi suuria laatikoita.

Vierailija
19415/19909 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytyslaatikot voi myydä kirpparilla tai muualla.

Vierailija
19416/19909 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilytyslaatikot voi myydä kirpparilla tai muualla.

Mä en voinut, kun ne tosiaan olivat melkoisen isoja laatikoita, enkä autottomana olisi niitä sinne saanut. Annoin ne naapurille.

Vierailija
19417/19909 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli taas ongelma. Tavaraa on joka puolella ja vaikea pitää koti siistinä. En silti jotenkin tiedä, että mikä on sitä ylimääräistä. Haluaisin todella minimalistisen kodin, jossa on vain se tarpeellinen. Ehkä mietin liikaa mm. keittiö jutuissa, että entä jos tämä uunivuoka menee rikki, joudun ostamaan uuden. Eikä niitä edes ole mennyt rikki tässä 15 vuoden sisään kuin yksi ikivanha 70-luvulta peräisin ollut!

Sitten päälle vielä kaikki muut tavarat. Melkein tekisi mieli pyytää jo apuja, mutta ei ole ketään, keneltä pyytää.

Vierailija
19418/19909 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käyää tänään maljakoiden kimppuun! Pois liiat. Ajattelin maalailla puunvärisiä juttuja valkoseksi että tulee raikasta

Vierailija
19419/19909 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä käyää tänään maljakoiden kimppuun! Pois liiat. Ajattelin maalailla puunvärisiä juttuja valkoseksi että tulee raikasta

Mulla 25 maljakkoa. Aaltoa monta kokoa, vanhaa lasia, perintöjä...Käytän Aaltoja kyllä ja yhtä IKEAn halpaa vaasia. Kaikki muut tarpeettomia mutta kun en vaan raaski luopua kun niissä muistoja, tunnearvoa ja osa ehkä arvokaskin ? Liikaa tilaa vievät kaapissa. Huokaus

Vierailija
19420/19909 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 25 maljakkoa. Aaltoa monta kokoa, vanhaa lasia, perintöjä...Käytän Aaltoja kyllä ja yhtä IKEAn halpaa vaasia. Kaikki muut tarpeettomia mutta kun en vaan raaski luopua kun niissä muistoja, tunnearvoa ja osa ehkä arvokaskin ? Liikaa tilaa vievät kaapissa. Huokaus

Pahimmat hamsterit aina huokailevat tässä ketjussa.. huoh.. huokaus.. lopettakaa tuo ärsyttävä huokuminen.