Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19909)

Vierailija
19361/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein kirjaston poistokirjahyllyyn kankaisia hlimääräisiä kestokasseja. Siististi viikkasin ja laitoin teipillä lapun, että ota jos tarvitset. Kirjastotäti kertoi kaikkien menneen samana päivänä.

Ihana idea tämäkin! Juuri viime viikolla olisi ollut tarpeen, kun unohdin ottaa oman kestokassin ja juuri silloin löytyikin kivoja kirjoja kirjanvaihtohyllystä. Kestokassit kestävät ja on hienoa, että niitäkin kierrätetään eikä heitetä pois.

Vierailija
19362/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin nyt luopua muutamasta esineestä jotka ovat kulkeneet elämässäni kohta 20 vuotta ja jotka olen aikoinaan saanut lahjaksi. Vähän on huono omatunto koska tavarat ovat vielä täysin ehjiä, siistikuntoisia ja käyttökelpoisia ja tosiaan ajatuksella lahjaksi annettu minulle aikoinaan, mutta en vain välitä niistä enää ja ovat kaapin täytteenä. Ehkä joku uusi käyttäjä ilahtuu niistä ja käytinhän minäkin niitä todella monta vuotta. Tämä on silti sitä ketjussa aiemmin parjattua käyttökelpoisen tavaran poistamista vain koska se on ''väärän värinen'' tai ''väärän tyylinen'', tiedostan sen kyllä.

No eihän siinä mitään, jos järkkäät niille vielä uuden käyttäjän.

Ja esineet olleet sinulla melkein 20 vuotta ! On ainakin harkittu poisto. Itse kipuilen 25 vuotta sitten lahjaksi saatua suurta

Lahjoita se suuri kristallimalja johonkin lähistön palvelutaloon. Niissä käytetään suuria tarjoiluastioita koko talon juhlissa. Itse työskentelen palvelutalossa ja lahjoitin sinne monta suurta tarjotinta täysin turhina itselleni. Lisäksi vein sinne kaikki turhat maljakkoni ja kukkien suojaruukkuja. Siellä ne kaikki ovat olleet kovassa käytössä.

Palvelutaloon voi lahjoittaa myös vanhuksille sopivia vaatteita, jos ne ovat vain helposti pestävää laatua, ei siis mitään erikoispesua vaativia ja silitystä vaativia. Tietenkin siistejä ja ehjiä. Kaikilla köyhimmillä vanhuksilla ei ole vaatteita paljoakaan ja ne vähätkin saattavat olla täysin väärää kokoa, hankittu vaikka vanhuksen ollessa täysin eri painoinen ja kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19363/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten ollut kiva, että helteistä johtuen on päässyt käyttämään monipuolisesti kesävaatteita. Muistan sellaisiakin kesiä, jolloin sai pitää farkkuja ja pitkähihaisia kylmistä keleistä johtuen ja kesävaatteet jäivät kaapin perälle. 

Olen laittanut kylmästi poistoon sellaisia kesävaatteita, jotka eivät syystä tai toisesta tunnu mukavilta päältä. Käytän mieluummin pelkästään niitä lemppareita. Tästä syystä olenkin nyt saanut kivasti poistoja vaatekaapista.  

Vierailija
19364/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten ollut kiva, että helteistä johtuen on päässyt käyttämään monipuolisesti kesävaatteita. Muistan sellaisiakin kesiä, jolloin sai pitää farkkuja ja pitkähihaisia kylmistä keleistä johtuen ja kesävaatteet jäivät kaapin perälle. 

Olen laittanut kylmästi poistoon sellaisia kesävaatteita, jotka eivät syystä tai toisesta tunnu mukavilta päältä. Käytän mieluummin pelkästään niitä lemppareita. Tästä syystä olenkin nyt saanut kivasti poistoja vaatekaapista.  

En omista itse yhtään varsinaista kesävaatetta, enkä muista milloin olisin sellaisen ostanutkaan. Pari vuotta sitten ostin toki ohuen takin, jonka heitin vähän aikaa sitten pois kun tuo takki oli niin hirveä. Toki pari vuotta yritin tuota myöhäisestä keväästä alkusyksyyn käyttää. Ihan hyvin pärjään pitkälle samoilla vaatteilla  ja kengillä ympäri vuoden. Talvella ja kylmällä säällä oikeastaan loppusyksystä pitkälle kevääseen käytän tietysti talvitakkia.

Vierailija
19365/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kesävaatteiden kanssa käynyt myös niin että huomaan että oikeastaan aika vähällä pärjää. Olosuhteiden pakosta viime kesänä käytin loppuraskauden ja synnytyksestä palautumisen aikaan vain joitain tiettyjä vaatteita, koska ne mahtuivat päälle. Nyt olen jälleen raskaana ja tälläkin kertaa näin loppuraskaudessa päälleni mahtuu muutama mekko ja äitiyshousut ja isot t-paidat. Ja ihan hyvä näinkin. Nyt on uhan käytännön kautta huomannut että ei minun tarvitse käyttää kesän aikana 10 eri mekkoa, 5 eri hametta, 7 eri housuja, 20 eri paitaa jne. vaan vähempikin riittää. Toki varmasti mielelläni ensi kesänä käytän hieman monipuolisemmin eri vaatteita, mutta mielellään hyväksi havaittuja suosikkeja käyttää usein eikä vain kerran pari kesässä. 

Vierailija
19366/19909 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin tänään keittiössä kun sai pois ne miehen lääkeroju purnukat tasoilta niin kuinka ihanan minimalistisen näköinen keittiö meillä on! Isossa keittiössä ei ole tasoilla kuin kahvinkeitin, laturi ja pieni sisustuslaatikko missä on tarpeellinen random sälä. Ihanaa.

Vierailija
19367/19909 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kesävaatteiden kanssa käynyt myös niin että huomaan että oikeastaan aika vähällä pärjää. Olosuhteiden pakosta viime kesänä käytin loppuraskauden ja synnytyksestä palautumisen aikaan vain joitain tiettyjä vaatteita, koska ne mahtuivat päälle. Nyt olen jälleen raskaana ja tälläkin kertaa näin loppuraskaudessa päälleni mahtuu muutama mekko ja äitiyshousut ja iso

Ihan sama havainto. Näköjään käytän 3 eri mekkoa koko kesän. Kaapissa roikkuu 5 tyhjän panttina. En hävitä niitä kuitenkaan koska painoni hieman vaihtelee. Jospa ensi kesänä niiden vuoro ? Ostin 4 kesävaatetta. 2 puseroa ja 2 mekkoa. Se on minulle tosi maltillinen suoritus. Olen nyt kokoa 44 ja annan itselleni luvan ostaa jos löytyy jotain sopivaa ja kaunista. Mutta tämän kesän hankinnat oli nyt siinä. 

Vierailija
19368/19909 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään pitää viedä jäteasemalle rikkinäinen pyykkiteline ja 2 rikkinäistä puutarhatuolia. 

Tällä viikolla alkoi työt, viikko oli kiireinen ja koti on sen näköinen. Ajattelin aloittaa heti aamusta siivous- ja järjestelyurakan. Tässä aamukahvia juodessani katsoin jo motivaatiovideon YouTubesta :D

Viititkö vinkata hyviä motivaatiovideoita? Olisi kiva myös katsella jotain, josta voisi saada motivaatiota aina kun se lomailee. Tämä ketju ja facebookin muutama ryhmä on ollut itselleni hyvää motivaation palauttamista.

Mä tykkään tästä kanavasta https://www.youtube.com/@SpaceMakerMethod/videos

eri

Vierailija
19369/19909 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole rahaa, ei voi muuta kuin paino pudota. Normaalipainoisessa perheessämme paino pudonnut nyt kesän aikana jokaiselta noin 10kg eli yhteensä n50kg viiden hengen perheestämme! Mitään muuta emme ole muuttaneet, paitsi jättäneet kaiken turhan pois. Se kun yleensä on se osa ostoksista, joka maksaa. Nyt yritetään pitää itsemme normaalipainossa. Ollaan kohta jo alipainon puolella. Jouduimme jo pienentämään vaatteitamme. Ilman vyötä ei pysyisi alaosat ylhäällä. Onneksi löytyi laatikollinen pieneksi jääneitä vaatteita varastosta uudestaan käyttöön.

Vierailija
19370/19909 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Ei oo perhettä, mut rahat tiukassa ja vaatekoko pienentyny mulla sekä miehellä. Ei ois tarvinnu ees laihtua, mut ihan kiva asia. Annoin äidilleni liian isoiksi käyneet vaatteeni melkein kaikki ja sain käyttööni siskon jemmaamia tavoitevaatteita. Meillä laihuttu vissiin etupääs siksi, kun kaikki limut, mehut ja alkoholi vaihtunu ihan vaan veteen. Näin pystyy ostamaan ruokaa, johon muute ei jäis rahaa. Makeisia ei olla syöty ennenkää.

Vierailija
19371/19909 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn minäkin mukaan! Tässä kahden raskauden myötä vartalo muuttunut niin, että täysin sopimattomia vaatteita lähtenyt vintedin ja siskojen kautta reippaasti kiertoon. Syksyllä käyn talvivaatteet lävitse.

Vein myös kirpparille lasten vaatteita ja leluja ison satsin ja varasin loppusyksylle toiselle kirpparille ajan. Nyt täyspalvelukirppiksellä paikkamaksun jälkeen +25€, josta osa menee provikkana, katsotaan miten syksyllä itsepalvelu lähtee menemään. Uuttakin vaatetta jäänyt varmasti taas pieneksi ja talvi/välikauden vaatetta myös myyntiin.

Siivosin myös kuivakaapista vanhentunutta ja järjestelin kaapit. Hiljaa hyvä tulee ja ajatuksella eteenpäin. Virta sisälle keskityyy pääasiassa lasten tarvikkeisiin varsinkin, kun kummassakaan suvussa ei muita lapsenlapsia ja isovanhempien vaikea oppia, ettei tavaraa tarvita pieniin neliöihin, mutta lapsille tarjotut elämykset (esim kahden keskinen leivontahetki, rannalle vienti) ovat meistä ihania.

-Kalmari

Vierailija
19372/19909 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lähti kaksi epäsopivaa vaatetta poistoon. Tänään lastenkirja, joka oli jo aivan kappaleina. Ei enää kestänyt kolmatta pientä lukijaa. No, ehtihän se olla lasten ilona yli 10 vuotta. Alkuperäinen omistajakin on nykyään 16v. 

Pian tulee lisää poistoja kunhan käyn lasten vaatekaapit läpi ennen koulun alkua. Tyttären kaappi siivottiin jo ja sieltä lähti kaikki tarpeettomat pois.  

Vierailija
19373/19909 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain lisättyä 27 vaatetta vintediin ja 3 meni samantien kaupaksi.

Kollegani alkoi yo juhlien jälkeen käymään kotia läpi. Koko kesäkuun alkupuoli, juhannukseen asti, siivosi vain makuuhuonettaan, työpäivän jälkeen. Arkipäivisin toi kestokassillisen töihin tarpeetonta. Juhannuksena aloitti isommalla kaavalla ja me haettiin heiltä 3 eri päivänä autollisen tavaraa, n 50 laatikollista.

Olen näitä käynyt läpi ja vienyt kirppikselle. Heillä on täyspalvelu ja myynnistä saan 50% saldoa heille. Olen nyt ottanut edullisia kalevala koruja, arabiaa ja nämä vien liikkeisiin, heidän vintage palveluun, mutta olen myös ottanut ehjää, siistiä marimekkoa. 

Käytännössä sieltä tulee viesti käykö tämä ja vastaan käy. Alkuviikosta vein ison autokuormallisen kirppikselle ja sain paluussa 27 marimekon vaatetta, jotka ovat nyt myynnissä. Tai 3 meni eilen, 5 viime yönä. 

Kyllähän näistä tulee uskomattoman pieni

Minkä tähden myydyt tuotteen vaihdetaan tavaraksi eikä oteta rahana? Kauhea puljaaminen roinan kanssa.

Vierailija
19374/19909 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain lisättyä 27 vaatetta vintediin ja 3 meni samantien kaupaksi.

Kollegani alkoi yo juhlien jälkeen käymään kotia läpi. Koko kesäkuun alkupuoli, juhannukseen asti, siivosi vain makuuhuonettaan, työpäivän jälkeen. Arkipäivisin toi kestokassillisen töihin tarpeetonta. Juhannuksena aloitti isommalla kaavalla ja me haettiin heiltä 3 eri päivänä autollisen tavaraa, n 50 laatikollista.

Olen näitä käynyt läpi ja vienyt kirppikselle. Heillä on täyspalvelu ja myynnistä saan 50% saldoa heille. Olen nyt ottanut edullisia kalevala koruja, arabiaa ja nämä vien liikkeisiin, heidän vintage palveluun, mutta olen myös ottanut ehjää, siistiä marimekkoa. 

Käytännössä sieltä tulee viesti käykö tämä ja vastaan käy. Alkuviikosta vein ison autokuormallisen kirppikselle ja sain paluussa 27 marimekon vaatetta, jotka ovat nyt myynnissä. Tai 3 meni eilen, 5 viime yönä. 

Kyllähän näistä tulee uskomattoman pieni

Antaako sun kollega sun pitää noi voitot eli saatko tavarat ilmaiseksi? Ajattelin vaan että jos kirppis ottaa 50% ja vielä joudut maksamaan tavarasta niin eihän tuosta paljon jää vaivan palkkaa.

Vierailija
19375/19909 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ahdisti kodin sotkuisuus siinä määrin ettei tehnyt mieli palata uimareissulta kotiin. No, yhdessä saatiin imuroitua, pestyä lattiat, vietyä matot ulos, pedattua sängyt ja palauteltua tavaroita paikoilleen. Poistoja tuli 2 muovikassillista samaan syssyyn. 

Vierailija
19376/19909 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä karsiutui sitten lakana ihan huomaamatta. Puoliso oli jättänyt kynsisakset esille illalla ja aamulla 3v oli ne löytänyt ja silpunnut yhden lakanan sekä sen sisällä ollutta peittoa. Peitto vielä mahdollista pelastaa, mutta lakanan toinen puoli niin rikki, ettei paikkaaminen enää onnistu. Kestorättejä.

Ei ne lakanat, joista olisin itse halunnut luopua, mutta onneksi vain tavaraa, eikä leikannut itseään, siskoa tai muuta aidosti arvokasta. 

Kalmari 

Vierailija
19377/19909 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä tas vastuuton isä kun jättää sakset pienten lapsien saataville hyi että

Vierailija
19378/19909 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja voi sattua kelle tahansa. Kukaan ei ole täydellinen, vaan inhimilliset erehdykset ovat sallittuja. Eihän me edes tiedetä miksi ne jäi. Ehkä mies lähti auttamaan lasta pulasta tms.

Vierailija
19379/19909 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehillä kuule se laiskuus on pääsyynä, oletteko nähneet miestä joka laittaisi tavarat paikoilleen? Niinpä.

Vierailija
19380/19909 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehillä kuule se laiskuus on pääsyynä, oletteko nähneet miestä joka laittaisi tavarat paikoilleen? Niinpä.

Ensin ajattelin, että miten niin..? No sitten katselin ympärilleni meillä täällä, niin tottahan tuo on.. niin on meilläkin miesväki jättänyt kaikki asiat sinne missä niitä käyttäneet..:D