Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19909)

Vierailija
19341/19909 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiönkaapit alkaa olla ihanan ilmavat tai silleen väljät heh. Ärsyttää kaikki isot lasikulhot joille ei koskaan oo käyttöä, taijan ainaki yhen laittaa roskiin, kyllä, roskiin, koska ei kukaan halus ja kierrätyskeskus on täynnä noita niin ihan turhaa haalata sinne! Jos pidän ensin sipsi kulhona synttäreillä niin ei tarvi tiskatakkaan heh. Miehen takit ärsyttää.. miksi pitää olla monta? Tukkii koko eteisen ja muiden takit ei mahu vaan pitää olla oven päällä semmonen eri teline missä pitää omaa takkia ja laukkua. Juuri tyhjensin miehen valtaaman keittiönkaapin, sinne se koittaa jemmata 5 vuotta vanhoja tilinauhoja, ilmarisen papereita ja veropäätöksiä.. kaikki on sähköisenä mutta jostain syystä jemmaa aina noita ÄRSYTTÄÄ. Saapahan ite setviä nyt pöydällisen roskaa kunhan tulee kotiin. Lääkkeitäki on säilönyt leipälaatikossa pöydällä, on 3 lääkettä käytössä ja ne pitää mahtua kaappiin, ei erilliseen typerään 90 luvun leip

Oot se sama, joka kiroili miehen exän jättämiä romuja ja heidän yhdessä hankkimaansa sohvaa. Nyt ärsyynnyt jo miesruksn lääkkeistäkin. 

Vierailija
19342/19909 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa se mies rassukka jos joutuu omista romuista pitämään huolen ja siivoamaan niiku muuki perhe voivoi rassua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19343/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitää viedä jäteasemalle rikkinäinen pyykkiteline ja 2 rikkinäistä puutarhatuolia. 

Tällä viikolla alkoi työt, viikko oli kiireinen ja koti on sen näköinen. Ajattelin aloittaa heti aamusta siivous- ja järjestelyurakan. Tässä aamukahvia juodessani katsoin jo motivaatiovideon YouTubesta :D

Vierailija
19344/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pitää viedä jäteasemalle rikkinäinen pyykkiteline ja 2 rikkinäistä puutarhatuolia. 

Tällä viikolla alkoi työt, viikko oli kiireinen ja koti on sen näköinen. Ajattelin aloittaa heti aamusta siivous- ja järjestelyurakan. Tässä aamukahvia juodessani katsoin jo motivaatiovideon YouTubesta :D

Viititkö vinkata hyviä motivaatiovideoita? Olisi kiva myös katsella jotain, josta voisi saada motivaatiota aina kun se lomailee. Tämä ketju ja facebookin muutama ryhmä on ollut itselleni hyvää motivaation palauttamista.

Vierailija
19345/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain lisättyä 27 vaatetta vintediin ja 3 meni samantien kaupaksi.

Kollegani alkoi yo juhlien jälkeen käymään kotia läpi. Koko kesäkuun alkupuoli, juhannukseen asti, siivosi vain makuuhuonettaan, työpäivän jälkeen. Arkipäivisin toi kestokassillisen töihin tarpeetonta. Juhannuksena aloitti isommalla kaavalla ja me haettiin heiltä 3 eri päivänä autollisen tavaraa, n 50 laatikollista.

Olen näitä käynyt läpi ja vienyt kirppikselle. Heillä on täyspalvelu ja myynnistä saan 50% saldoa heille. Olen nyt ottanut edullisia kalevala koruja, arabiaa ja nämä vien liikkeisiin, heidän vintage palveluun, mutta olen myös ottanut ehjää, siistiä marimekkoa. 

Käytännössä sieltä tulee viesti käykö tämä ja vastaan käy. Alkuviikosta vein ison autokuormallisen kirppikselle ja sain paluussa 27 marimekon vaatetta, jotka ovat nyt myynnissä. Tai 3 meni eilen, 5 viime yönä. 

Kyllähän näistä tulee uskomattoman pieni tuntipalkka, mutta näin tavara oikeasti kiertää. Su taas haetaan autollinen täyteen.

Kollegan kuopus pääsee keväällä ylioppilaaksi ja tää kollega sanoi siihen mennessä koti on siisti. Laittoi joku pv viestiä koti on, tätä menoa siisti syyskuussa.

Vierailija
19346/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kertyy pientä sälää, joka on periaatteessa tarpeellista mutta liika on liikaa. Esim. tilanteet, joissa joku tuo vaikkapa jotain tuliaisia kangaskassissa, antaa vaikka jonkun lahjakortin muovitaskussa tai kirjekuoressa jne. Muiden ihmisten tuomien tavaroiden, oli ne lahjoja tai vaikka harrastukseen liittyviä tavaroita, mukana kertyy usein ihan tarpeellista härpäkettä kuminauhasta pakastusrasiaan jne. ja usein säästänkin tällaiset hyödylliset pussukat tai vaikka kirjekuoret joissa ei lue mitään tekstiä. Kuitenkin tänään havahduin siihen että pöydällä lojui taas joku muovitasku, jossa olin saanut harrastukseen liittyviä papereita mutta ne oli jo käytetty ja muovitasku turhana pyörimässä, joten se lähti roskiin, kun totesin että niitä on jo tarpeeksi. Samoin nykyään heitän silloin tällöin myös näitä periaatteessa hyödyllisiä kuminauhoja, kasseja, rasioita jne. jotka ovat tulleet jonkun tuoman tavaran mukana kylmän viileästi roskiin jos niitä on jo tarpeeksi. Aiemmin säästin tyyliin kaiken tuollaisen, koska nehän ovat tarpeellisia ja hyödyllisiä, miksi nyt heittää ehjä ja hyvä muovirasia tai kangaskassi pois? Mutta kohtuus kaikessa nykyään näissäkin. 

Vierailija
19347/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kertyy pientä sälää, joka on periaatteessa tarpeellista mutta liika on liikaa. Esim. tilanteet, joissa joku tuo vaikkapa jotain tuliaisia kangaskassissa, antaa vaikka jonkun lahjakortin muovitaskussa tai kirjekuoressa jne. Muiden ihmisten tuomien tavaroiden, oli ne lahjoja tai vaikka harrastukseen liittyviä tavaroita, mukana kertyy usein ihan tarpeellista härpäkettä kuminauhasta pakastusrasiaan jne. ja usein säästänkin tällaiset hyödylliset pussukat tai vaikka kirjekuoret joissa ei lue mitään tekstiä. Kuitenkin tänään havahduin siihen että pöydällä lojui taas joku muovitasku, jossa olin saanut harrastukseen liittyviä papereita mutta ne oli jo käytetty ja muovitasku turhana pyörimässä, joten se lähti roskiin, kun totesin että niitä on jo tarpeeksi. Samoin nykyään heitän silloin tällöin myös näitä periaatteessa hyödyllisiä kuminauhoja, kasseja, rasioita jne. jotka ovat tulleet jonkun tuoman tavaran mukana kylmän viileästi roskiin jos

Mä vein tänä kesänä lähikirppikselle ison nipun kestokasseja annettaviksi asiakkaille, joilla ei ostoksilleen omaa kassia mukana. Muutama vuosi sitten vein vastaavan nivaskan puutarhamyymälään taimien kuljettamiseen. Kummatkin niput menivät kuulemma parissa päivässä ja puutarhamyymälään ovat muutkin sitten niitä vuorostaan myös vieneet. Älkää heittäkö roskiin. Kirppikselle voi viedä kankaisiakin. Taimimyymälään tietty vain muovisia tai paperisia.

Vierailija
19348/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein kirjaston poistokirjahyllyyn kankaisia hlimääräisiä kestokasseja. Siististi viikkasin ja laitoin teipillä lapun, että ota jos tarvitset. Kirjastotäti kertoi kaikkien menneen samana päivänä.

Vierailija
19349/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiovideoista kysyneelle: katson youtubesta mitä milloinkin. Lemppari kanavani on The Carla Project.  Esim. hakusanoilla cluttering, cleaning, minimalism, hoarder ym. löytyy videoita joita katselen jos kaipaan motivaatiota omaan projektiin.

Aamulla katsoin videota, jossa eräällä naisella oli vaatteita yli 50 000 kpl ja lähti niitä sitten onneksi vähentämään. Lisäsi mukavasti omaa motivaatiota siivota kotia, kun näin ne hirvittävät vaatevuoret makuuhuoneessaan.  ;D

Olipa muuten kiva tunne, kun sain viedä tänään kolme isompaa poistoa jäteasemalle. Ostamisesta ei ikinä tule yhtä hyvä fiilis, kuin kunnon poistoista.  

Vierailija
19350/19909 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein hyväntekeväisyyskirppikselle kasan kirjoja (kovakantisia dekkareita). En tiedä menevätkö kaupaksi vai ovatko heillekin "ongelmajätettä" kun olivat jo lähes 20 vuotta vanhoja.  Lisäksi vein yhden hyväkuntoisen itselle väärän kokoisen fleecetakin ja keittiösälää. Olen ollut huono poistamaan tavaraa joten olen tästäkin vähästä tyytyväinen. 

Vierailija
19351/19909 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivaatiovideoista kysyneelle: katson youtubesta mitä milloinkin. Lemppari kanavani on The Carla Project.  Esim. hakusanoilla cluttering, cleaning, minimalism, hoarder ym. löytyy videoita joita katselen jos kaipaan motivaatiota omaan projektiin.

Aamulla katsoin videota, jossa eräällä naisella oli vaatteita yli 50 000 kpl ja lähti niitä sitten onneksi vähentämään. Lisäsi mukavasti omaa motivaatiota siivota kotia, kun näin ne hirvittävät vaatevuoret makuuhuoneessaan.  ;D

Olipa muuten kiva tunne, kun sain viedä tänään kolme isompaa poistoa jäteasemalle. Ostamisesta ei ikinä tule yhtä hyvä fiilis, kuin kunnon poistoista.  

Kiitos. Olinkin jo unohtanut hoarder -ohjelman. Täytyy kokeilla noita hakusanoja.

Tänään lähti 62 tavaraa pois. Toissapäivänäkin 30. Olen ihan samaa mieltä, kunnon poistot tuntuu paremmalta kuin sama määrä uutta tavaraa.

Vierailija
19352/19909 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän saldo -2 tavaraa +4€. Pitäiskö todeta, että pienistä puroista.. 

Vierailija
19353/19909 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa lähti varastosta. Vein tilalle asunnosta joulukoristeet ja koko perheen talvitakit & talvikengät. Sain kaksi täysin tyhjää vaatekaappia. Täytin ne kaikella mahdollisella turhalla ja meille tarpeettomilla. Täyteen tulivat! Ne viedään sitten joku päivä Konttiin ja Kierrätyskeskukseen. Sitten mulla on jälleen nämä kaksi tyhjääkaappia.. ehkäpä hävitän pari lipastoa, toisessa pussilakanat ja tyynynpäälliset, toisessa valokuvat. Nämä sitten näihin kaappeihin.

Vierailija
19354/19909 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tarvitsi kirpparilleen tavaraa. Mahdollisimman paljon. Tartuin tilaisuuteen ja poistoja sinne yli 500 tavaraa ja vaatetta.

Vierailija
19355/19909 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuspoistona tälle päivälle kolmet sukat roskiin. Miten näitä poistoja tulee aina vaan? Tuntuuko muista, että nälkä kasvaa syödessä? Kaipaat aina vaan enemmän väljyyttä ja selkeyttä mitä pitemmälle pääset. Alan epäilemään ettei tämä projekti ole koskaan valmis. 

Vierailija
19356/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt luopua muutamasta esineestä jotka ovat kulkeneet elämässäni kohta 20 vuotta ja jotka olen aikoinaan saanut lahjaksi. Vähän on huono omatunto koska tavarat ovat vielä täysin ehjiä, siistikuntoisia ja käyttökelpoisia ja tosiaan ajatuksella lahjaksi annettu minulle aikoinaan, mutta en vain välitä niistä enää ja ovat kaapin täytteenä. Ehkä joku uusi käyttäjä ilahtuu niistä ja käytinhän minäkin niitä todella monta vuotta. Tämä on silti sitä ketjussa aiemmin parjattua käyttökelpoisen tavaran poistamista vain koska se on ''väärän värinen'' tai ''väärän tyylinen'', tiedostan sen kyllä.

Vierailija
19357/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin nyt luopua muutamasta esineestä jotka ovat kulkeneet elämässäni kohta 20 vuotta ja jotka olen aikoinaan saanut lahjaksi. Vähän on huono omatunto koska tavarat ovat vielä täysin ehjiä, siistikuntoisia ja käyttökelpoisia ja tosiaan ajatuksella lahjaksi annettu minulle aikoinaan, mutta en vain välitä niistä enää ja ovat kaapin täytteenä. Ehkä joku uusi käyttäjä ilahtuu niistä ja käytinhän minäkin niitä todella monta vuotta. Tämä on silti sitä ketjussa aiemmin parjattua käyttökelpoisen tavaran poistamista vain koska se on ''väärän värinen'' tai ''väärän tyylinen'', tiedostan sen kyllä.

No eihän siinä mitään, jos järkkäät niille vielä uuden käyttäjän.

Vierailija
19358/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonuspoistona tälle päivälle kolmet sukat roskiin. Miten näitä poistoja tulee aina vaan? Tuntuuko muista, että nälkä kasvaa syödessä? Kaipaat aina vaan enemmän väljyyttä ja selkeyttä mitä pitemmälle pääset. Alan epäilemään ettei tämä projekti ole koskaan valmis. 

Itse en ainakaan ajattele tavaroiden vähentämistä ja karsimista projektina, vaan se on toivottavasti koko elämän mittainen ajattelutapa ja toimintamalli. En siis itse pyri minimalismiin ja voin ostaa jonkun kivan koristeenkin joskus vaikka matkamuistoksi, mutta yleinen ajattelutapa tavaroiden suhteen on muuttunut ja muuttuu varmasti vielä vuosien varrella. En enää halua omistaa 15 paria farkkuja vaan muutamat riittää. Jos yhdet hajoaa, sitten ostan vasta uudet ja niin edelleen. Huomaan myös että monesti on kiva heittää vaikka rikkinäiset sukat roskiin. Tai vaikka alushousut ja siitä tulee oikeasti jotenkin hyvä fiilis että jes, käytinpä tätä juttua niin aktiivisesti että se kului puhki ja nyt kaapissa on ihan asteen verran taas väljempää. Eli helpompi hallita perus arkea, pakata reissuun, huoltaa vaatteita, pestä pyykkiä jne. 

Vierailija
19359/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän siinä mitään, jos järkkäät niille vielä uuden käyttäjän.

Ja esineet olleet sinulla melkein 20 vuotta ! On ainakin harkittu poisto. Itse kipuilen 25 vuotta sitten lahjaksi saatua suurta kristallimaljaa. Eihän se ruma ole mutta ei käy kotiin ollenkaan ja vie paljon tilaa. Välillä olen nakkaamassa pois mutta en sittenkään raaski...

Vierailija
19360/19909 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lomapuuhana käyn läpi vaatteita. Paljon on sellaista, joka olisi käyttökuntoista pienen korjauksen jälkeen, mutta jäänyt odottamaan aikaansa, kuten muuten hyvät ja laadukkaat rintaliivit, joista on kaarituki katkennut ja pitäisi etsiä jostakin uusi. Saisipa noista edes joitakin tehtyä nyt kuntoon. Samoin revenneiden farkkujen korjailua, niin saisi taas muutamat farkut käyttöön. Pyrin käyttämään vaatteet loppuun asti, mutta välillä tuskastuttaa se, kuinka pitäisi löytää myös aikaa korjaustöihin.

Minun on myös vaikeaa luopua vaatteista, joissa on jokin pieni pulma, joka estää käyttöä, mutta olen kiintynyt vaikkapa kankaan tuntuun tai kuvioon. (Käytän vain laadukkaita vaatteita, en puhu nyt pikamuodista ym.) Ajattelen aina, että muokkaan tuosta jotakin muuta pitokelpoista, mutta nekin helposti vain kasaantuvat. Uutta ostan harvoin, mutta jonkinlaista karsintaa pitäisi oppia silti tekemään ja luopumaankin.

Näin instagramissa inspiroivan tilin, jonka pitäjä oli päättänyt merkitä kalenteriin ajan viikottaiseen vaatteiden ja tavaroiden huoltoon ja korjaukseen. Se kuulosti tosi fiksulta. Silloin ei aina tuollaiset pienet jutut pääsisi paisumaan kasoiksi asti.