Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19911)

Vierailija
19181/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aikoinaan tyhmästi ja tilasin ison kasan käsityövälineitä. Tykkäsin kyllä tehdä niitä, mutta lisäksi kuvittelin saavani vielä myytyä niitä tekeleitä. No, en paria lukuun ottamatta saanut myytyä kun ilmeisesti ihmisillä on jo ihan tarpeeksi sellaista krääsää. 

Mulle jäi vaan lojumaan iso läjä näitä tarvikkeita. Mitä ihmettä teen niille? Tai tiedän mitä ehkä pitäisi tehdä, mutta lähinnä kaipaan tsemppausta ja olalle taputtelua tästä typerästä ajatuksesta, että voisin mukamas saada opiskelijana lisätuloja tekemällä jotain pieniä juttuja. Sen sijaan meni vaan rahaa tähän. Olen miettinyt, että valmistaisinko vaan lisää jotain vähän erilaisia juttuja, että saisin ne kaikki tarvikkeet käytettyä ja sitten yritän uutta myyntiä? Ja mikäli myynti ei onnistu niin lahjoitan ne tekeleet johonkin? Saan vielä vähän iloa siitä käsillä tekemisestä, mutta jotenkin hävettää tai tulee kurja olo siitä kun naiivina kuvi

Jos saat iloa käsitöistä, niin tee ihmeessä!  Käsitöistä tulee hyvä mieli, se on lepoa ja rentoutumista. Äläkä nyt sure tuota etteivät ole käyneet kaupaksi. Ajat on nyt huonot, käsillä tekijöitä aika paljon, ja harva on kuitenkaan valmis maksamaan käsitöistä niin paljoa, että tekijälle jäisi korvausta tekemästään työstä. Mutta tämä ei poista sitä, että käsityöt ovat hieno juttu.

Lähde siitä liikkeelle, että teet omaksi iloksesi, itsellesi, ja jotain voit antaa lahjaksikin. 

Vierailija
19182/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä kun on perintönä mm varastossa/työpajassa ämpäreittäin vanhoja nauloja, heloja, muttereita, pultteja ja sytystulppia jne joitain osia jostain mistä lie osia sekaisin. Jotkut sanovat: älä heitä pois. Voit joskus tarvita sieltä jotain.

Tekeekö niillä joku jotain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19183/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä kun on perintönä mm varastossa/työpajassa ämpäreittäin vanhoja nauloja, heloja, muttereita, pultteja ja sytystulppia jne joitain osia jostain mistä lie osia sekaisin. Jotkut sanovat: älä heitä pois. Voit joskus tarvita sieltä jotain.

Ei tee. Sitäpaitsi jos joskus tarvitset jotain, mutteria tms., et löydä tuolta sopivaa ja saat sopivan mutterin ostettua eurolla tai parilla.

Vierailija
19184/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tehdä kotona, jos on kaiken karsinnan tehnyt? En enää halua ostaa mitään turhaa, joten oma käsityöharrastus tulee jäämään tauolle. Emme tarvitse lisää vaatetta. Toki lankoja käytettäväksi löytyy vielä pitkän aikaa.

Surullista (ja vähän sairasta), että ihmisen karsimistarve ulottuu niin pitkälle, ettei omia harrastuksiakaan voi enää jatkaa. Tavoite ei siis ollutkaan koti, jossa tehdään mieluisia asioita, vaan tyhjä tila, josta siirrytään seuraavaksi hautaan. 

Vierailija
19185/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tehdä kotona, jos on kaiken karsinnan tehnyt? En enää halua ostaa mitään turhaa, joten oma käsityöharrastus tulee jäämään tauolle. Emme tarvitse lisää vaatetta. Toki lankoja käytettäväksi löytyy vielä pitkän aikaa.

Meillä on nyt siistiä (on karsittavaa vielä, mutta juhlia varten tungettu kaikki piiloon) ja en oikein keksi mitään tekemistä kun ei ole sitä tavaran kanssa puljaamista. Mitä te teette kotona ollessanne?

Mä oon karsinnat tehnyt ja pystyn näin olemaan enemmän ulkona harrastamassa kaikkea, kun kodin siivous sujuu nopeasti. Ja huom! Perhekin siivoaa nykyään mielellään, kun ei ole mitään laatikoita tai pusseja missään ja tasot tyhjinä.

Onneksi kotielämäni ei ole pelkkää siivouksen ajattelua. 

Vierailija
19186/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja karsintoja tehty! Saatiin tarpeeton auto myytyä hyvällä hinnalla, sit myin vanhan takkasydämen ja lasten kanssa karsittiin iso kasa vanhoja leluja joilla eivät enää leiki. Ne lahjoitan joko kavereille jos haluavat tai vien Konttiin. Ihanaa!

Ja joku mietiskeli mitä tehdä kotona. Minä tykkään lueskella ja pihalla tehdä pihahommia tai vaan istuskella. Sit kuuntelen paljon musiikkia ja radiota ja katselen ohjelmia lasten kanssa tai yksin. Lasten kanssa pelataan ja leikitään ja luetaan. Ja yksi karsimisen isoimpia hyötyjä on ollut se, että nykyään meillä käy joka viikko vieraita kotona kun en enää stressaa siivoamisesta yms kun koti pysyy helposti suht ok kunnossa eikä ole enää sellaista kotihäpeää. Tarjoilutkin ostan valmiina kaupasta tai leipomosta niin kyläilystä on tullut mukava arjen piristys entisen tuskailun sijaan. 

Vierailija
19187/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö kun välillä tulee joku ihan älytön ostoshalu? Mulla nyt jo monta päivää himottanut ostaa uusi reppu kun ei mukamas ole oikean kokoista. Minulla on käsilaukku, Kånkenin se tavanomaisin reppu ja sit rinkan tyyppinen reppu. Nyt koen et se Kånken on liian pieni, mut sitten se rinkka tuntuu tyhmältä arjessa kun ei niin isoa tarttis. Niin oon nyt tuskaillut et ostaisinko jonkun mikä on Kånkenia isompi mut ei mikään rinkka. Ja ehkä voisin myydä nuo vääränkokoiset pois tai ainakin toisen. Järkevintä olis koittaa pärjätä näillä mitä nyt on kun oon tähänkin asti jotenkin pärjännyt. Toisaalta tuntuu tyhmältä kärsiä tällaisen asian vuoksi kun kaupasta löytyis varmaan ratkaisu. Mut tuleeko sit vaan taas joku uus asia mikä pitää ostamalla ratkaista. 

Vierailija
19188/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ne sellaiselle joka voisi tarvita

Vierailija
19189/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlaisia ongelmia. Nyt minä saan hyvän olon joka kerta kun vien tavaraa roskiin.

Yksi vinkki on se, että keräät roskiin menevää tavaraa muovipusseihin ja laitat eteiseen. Joka kerta kun lähdet ulos viet yhden kassin roskiin. Eli vähän kerrallaan.

Vierailija
19190/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No en tarkoittanut tietenkään mitenkään loukata. Kerroin muuten vain, kun tässä varastoista jutellaan. Varasto kun on sen verran suuri, että ainakin kaikki tämän talon asukkaat ovat  varastojensa kokoa kunnolla ihmetelleet, niin ajattelin sen ihmetyttävän täälläkin. Sori jos nyt pahastuit, en olisi uskonut kenenkään pahastuvan."

Lainaukset ei toimi kunnolla, mutta taisit vastata kritiikkiini tätä kommenttia kohtaan:

"Meillä on v2000 rakennetussa kerrostalossa kunnon varastot. 1,5m x 5m. Toisella sivustalla ja päädyssä hyllyt."

Sori, mutta ärsyttää nollakommentit, joissa ei tuoda mitään uutta keskusteluun. Sinä olet täällä kasvoton ja nimetön, kommenttiasi ei voinut yhdistää mihinkään muuhun, eikä ajatella, että joo, sillä undulaatinomistaja-Liisalla on iso varasto. Jos olisit laittanut tuon mitä nyt kerroit (= tässä taloyhtiössä muutkin ovat olleet ilahtuneita isoista varastoista), niin siinä olisi ollut edes jotain uutta sisältöä, johon tarttua.

Haluatko, että jokainen tulee kertomaan, että heillä on varasto, kun kerran sinunkin varastosi oli niin tärkeä, että ansaitsi rivin palstalla? Nyt vaan kaikki kommentoimaan:  

- Meillä on varasto

- Meilläkin on varasto

- Meillä on iso varasto, jossa on hyllyt

- Meillä ei ole varastoa

- Meillä on varasto

Jne. 

Vierailija
19191/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt siistiä (on karsittavaa vielä, mutta juhlia varten tungettu kaikki piiloon) ja en oikein keksi mitään tekemistä kun ei ole sitä tavaran kanssa puljaamista. Mitä te teette kotona ollessanne?

Mä oon karsinnat tehnyt ja pystyn näin olemaan enemmän ulkona harrastamassa kaikkea, kun kodin siivous sujuu nopeasti. Ja huom! Perhekin siivoaa nykyään mielellään, kun ei ole mitään laatikoita tai pusseja missään ja tasot tyhjinä.

Onneksi kotielämäni ei ole pelkkää siivouksen ajattelua. 

Joo samaa mieltä. Siksi karsimmekin kodin, jotta se on nopeammin siivottavissa ja jää sitä aikaa enemmän ulkoilulle ja muille harrastuksille.

Vierailija
19192/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No en tarkoittanut tietenkään mitenkään loukata. Kerroin muuten vain, kun tässä varastoista jutellaan. Varasto kun on sen verran suuri, että ainakin kaikki tämän talon asukkaat ovat  varastojensa kokoa kunnolla ihmetelleet, niin ajattelin sen ihmetyttävän täälläkin. Sori jos nyt pahastuit, en olisi uskonut kenenkään pahastuvan."

Lainaukset ei toimi kunnolla, mutta taisit vastata kritiikkiini tätä kommenttia kohtaan:

"Meillä on v2000 rakennetussa kerrostalossa kunnon varastot. 1,5m x 5m. Toisella sivustalla ja päädyssä hyllyt."

Sori, mutta ärsyttää nollakommentit, joissa ei tuoda mitään uutta keskusteluun. Sinä olet täällä kasvoton ja nimetön, kommenttiasi ei voinut yhdistää mihinkään muuhun, eikä ajatella, että joo, sillä undulaatinomistaja-Liisalla on iso varasto. Jos olisit laittanut tuon mitä nyt kerroit (= tässä taloyhtiössä muutkin ovat olleet ilahtuneita isoista varastoista), niin siinä o

No ei tarvitse tulla kenenkään kertomaan tänne onko heillä varastoa vai ei, ja sepä ei ollut minunkaan viestini ydin, vaan varastomme suuri koko. Lukisit itse tarkemmin, etkä vaan kitisisi muille.

Vierailija
19193/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kun välillä tulee joku ihan älytön ostoshalu? Mulla nyt jo monta päivää himottanut ostaa uusi reppu kun ei mukamas ole oikean kokoista. Minulla on käsilaukku, Kånkenin se tavanomaisin reppu ja sit rinkan tyyppinen reppu. Nyt koen et se Kånken on liian pieni, mut sitten se rinkka tuntuu tyhmältä arjessa kun ei niin isoa tarttis. Niin oon nyt tuskaillut et ostaisinko jonkun mikä on Kånkenia isompi mut ei mikään rinkka. Ja ehkä voisin myydä nuo vääränkokoiset pois tai ainakin toisen. Järkevintä olis koittaa pärjätä näillä mitä nyt on kun oon tähänkin asti jotenkin pärjännyt. Toisaalta tuntuu tyhmältä kärsiä tällaisen asian vuoksi kun kaupasta löytyis varmaan ratkaisu. Mut tuleeko sit vaan taas joku uus asia mikä pitää ostamalla ratkaista. 

Mulla on normaalin kokoista Kånkenia isompi Kånken Big.

Vierailija
19194/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ärsyttää nollakommentit, joissa ei tuoda mitään uutta keskusteluun. Sinä olet täällä kasvoton ja nimetön, kommenttiasi ei voinut yhdistää mihinkään muuhun, eikä ajatella, että joo, sillä undulaatinomistaja-Liisalla on iso varasto. Jos olisit laittanut tuon mitä nyt kerroit (= tässä taloyhtiössä muutkin ovat olleet ilahtuneita isoista varastoista), niin siinä o

No hei haloo.. eiköhän ne muutkin hänen talonsa asukkaat ovat nimenomaan olleet ihan ilahtuneita varastojensa suuresta koosta. Kukas nyt pettynyt sellaisesta olisi? Eiköhän tämän viestin kirjoittaja tarkoittanut varastojen ihmettelyllä juuri sitä.

Yrititkö nyt ihan keksimällä keksiä itse jotain sisältö nollakommenttiisi. Sellaisen kirjoitit nimenomaan sinä, eikä hän.

Vierailija
19195/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aikoinaan tyhmästi ja tilasin ison kasan käsityövälineitä. Tykkäsin kyllä tehdä niitä, mutta lisäksi kuvittelin saavani vielä myytyä niitä tekeleitä. No, en paria lukuun ottamatta saanut myytyä kun ilmeisesti ihmisillä on jo ihan tarpeeksi sellaista krääsää. 

Mulle jäi vaan lojumaan iso läjä näitä tarvikkeita. Mitä ihmettä teen niille? Tai tiedän mitä ehkä pitäisi tehdä, mutta lähinnä kaipaan tsemppausta ja olalle taputtelua tästä typerästä ajatuksesta, että voisin mukamas saada opiskelijana lisätuloja tekemällä jotain pieniä juttuja. Sen sijaan meni vaan rahaa tähän. Olen miettinyt, että valmistaisinko vaan lisää jotain vähän erilaisia juttuja, että saisin ne kaikki tarvikkeet käytettyä ja sitten yritän uutta myyntiä? Ja mikäli myynti ei onnistu niin lahjoitan ne tekeleet johonkin? Saan vielä vähän iloa siitä käsillä tekemisestä, mutta jotenkin hävettää tai tulee kurja olo siitä kun naiivina kuvi

Helpottaisi jos kertoisit oikeasti että mitä nämä "pienet jutut" on.

Vierailija
19196/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi vaan lojumaan iso läjä näitä tarvikkeita. Mitä ihmettä teen niille? Tai tiedän mitä ehkä pitäisi tehdä, mutta lähinnä kaipaan tsemppausta ja olalle taputtelua tästä typerästä ajatuksesta, että voisin mukamas saada opiskelijana lisätuloja tekemällä jotain pieniä juttuja. Sen sijaan meni vaan rahaa tähän. Olen miettinyt, että valmistaisinko vaan lisää jotain vähän erilaisia juttuja, että saisin ne kaikki tarvikkeet käytettyä ja sitten yritän uutta myyntiä? Ja mikäli myynti ei onnistu niin lahjoitan ne tekeleet johonkin? Saan vielä vähän iloa siitä käsillä tekemisestä, mutta jotenkin häv

Ajattelin ihan samaa.

Vierailija
19197/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pois. Reppu on järkevä käyttöesine jonka hankintaa olet miettinyt ja kuulostaa että sillä on oikea tarve. Mulla oli sama pähkäily. Päädyin Marimekon Kortteli-reppuun sen passelin koon takia. 6 vuotta ollut nyt työkäytössä ja melkein päivittäin koen siitä iloa kun se on ihan täydellisen kokoinen, kestävä ja kaunis. Arkea helpottaviin asioihin kannattaa investoida.

Vierailija
19198/19911 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut koskaa pyyheliinaa kulutettua kokonaan loppuun? En usko että sellainen on mahdollista. Ehkä vain tosiaan pitaisi raakasti roskiin lyyä, mutta koen siitä syyllisyyttä kun en käytä loppuun ja tavara on ns turhaan tehty kun oli vain muutaman vuoden käytössä. Huonekaluista asuinkumppani ei halua eroon niin pakko koittaa tehokäyttää että menisivät rikki, tähän tuskin kellään on vinkkejä miten kumppania taivutellaan luopumaan

Tottakai kuluu puhki jos vaan käyttää ja käyttää eikä heitä muutaman vuoden käytön jälkeen pois.

Pesin juuri ikkunoita ja siinä käytän pyyhkeitä reunojen kuivaamiseen jotka ovat yli 40 vuotta vanhoja vohvelipyyhkeitä.

Aika hidasta on jos 40+ vuotta pitää odotella puhki kulumista. 

En ole tuo 40 vuotta pyyhettä käyttänyt, mutta tuohan on hienoa, että pyyhe on edelleen hyötykäytössä. Tavoitteena tuskin on puhkikulumisen odottelu. 

Vierailija
19199/19911 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista (ja vähän sairasta), että ihmisen karsimistarve ulottuu niin pitkälle, ettei omia harrastuksiakaan voi enää jatkaa. Tavoite ei siis ollutkaan koti, jossa tehdään mieluisia asioita, vaan tyhjä tila, josta siirrytään seuraavaksi hautaan. 

Ymmärsit väärin. En enää edes nauti käsitöiden tekemisestä. En silti karsi ompelukoneitani, enkä samuria, jos vielä joskus tekee mieli näin tehdä. Tulipa kurja fiilis kun täytyy toisen taustoja edes tuntematta haukkua sairaaksi. Olen vasta päässyt omille jaloilleni ja alan etsiä sitä omaa itseäni. Olen elänyt elämäni toisia miellyttäen ja nyt tämä suhteellisen karsittu koti antaa mahdollisuuden tehdä muutakin kuin puljata tavaroiden kanssa. Mutta kiitos tästä positiivisesta ja kauniista viestistä. Mukavaa juhannusta vaan sinullekin. Toivottavasti läheisillesi mietit ensin mitä sanot.

Vierailija
19200/19911 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut koskaa pyyheliinaa kulutettua kokonaan loppuun? En usko että sellainen on mahdollista. Ehkä vain tosiaan pitaisi raakasti roskiin lyyä, mutta koen siitä syyllisyyttä kun en käytä loppuun ja tavara on ns turhaan tehty kun oli vain muutaman vuoden käytössä. Huonekaluista asuinkumppani ei halua eroon niin pakko koittaa tehokäyttää että menisivät rikki, tähän tuskin kellään on vinkkejä miten kumppania taivutellaan luopumaan

Tottakai kuluu puhki jos vaan käyttää ja käyttää eikä heitä muutaman vuoden käytön jälkeen pois.

Pesin juuri ikkunoita ja siinä käytän pyyhkeitä reunojen kuivaamiseen jotka ovat yli 40 vuotta vanhoja vohvelipyyhkeitä.

Aika hidasta on jos 40+ vuotta pitää odotella pu

Meillä kans tosi vanhoja keittiöpyyhkeitä kuuskytluvulta käytössä ja hyvin pelittävät. En kyllä mitenkään odottele niiden kulumista, sen sijaan musta on ihanaa, että mummini pyyheliinat kestävät. Ovat nyt omassa  kodissani käytössä oltuaan ensin mummolassa ja sen jälkeen vielä lapsuuden kodissani. Muutamat ovat kuluneet aikojen saatossa, mutta osa kuin uuden karheita pellavavaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi