Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19912)

Vierailija
19121/19912 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena vielä, että poistotekstiileihin. 

Vierailija
19122/19912 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla samaa, nyt kun olen saanut karsittua tavaraa, niin enää ei tee mieli ostaa yhtään mitään. Rahaa en haluaisi käyttää mihinkään. Lomareissuille ollaan käytetty säästyneitä rahoja, mutta mihinkään muuhun ylimääräiseen ei tee mieli rahaa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19123/19912 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla samaa, nyt kun olen saanut karsittua tavaraa, niin enää ei tee mieli ostaa yhtään mitään. Rahaa en haluaisi käyttää mihinkään. Lomareissuille ollaan käytetty säästyneitä rahoja, mutta mihinkään muuhun ylimääräiseen ei tee mieli rahaa käyttää.

No kyllä! Mä en käytä rahaa enää kuin ruokaostoksiin ja huomaan karsineeni niistäkin kaikki turhuudet pois.

Meillä ei enää esimerkiksi juoda kuin vettä, teetä ja kahvia. Karkkia ja sipsejä ei ollenkaan. Kerran viikossa enää pitsaa. Suklaata jotain kerran kuussa. Jäätelöä ei ole ainakaan vielä tänä kesänä menny, mut ehkä sitten helteillä joskus.

Tavarat ovat tosiaan menettäneet merkityksensä, enkä esimerkiksi enää edes lue mainoksia tai yleensäkään katsele tavaroita mistään mediasta. Ei kiinnosta.

Vierailija
19124/19912 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä! Mä en käytä rahaa enää kuin ruokaostoksiin ja huomaan karsineeni niistäkin kaikki turhuudet pois.

Meillä ei enää esimerkiksi juoda kuin vettä, teetä ja kahvia. Karkkia ja sipsejä ei ollenkaan. Kerran viikossa enää pitsaa. Suklaata jotain kerran kuussa. Jäätelöä ei ole ainakaan vielä tänä kesänä menny, mut ehkä sitten helteillä joskus.

Tavarat ovat tosiaan menettäneet merkityksensä, enkä esimerkiksi enää edes lue mainoksia tai yleensäkään katsele tavaroita mistään mediasta. Ei kiinnosta.

Wau, pääsisipä samaan niin tavaran kuin herkkujen osalta. 

Vierailija
19125/19912 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaran karsimisen jälkeen olen ollut aktiivisempi. Haluan tehdä ja kokea asioita. Pidän edelleen tavaroista, mutta ostaminen ei ole enää niin pakonomaista kuin ennen. 

Vierailija
19126/19912 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään poistin kaksi omaa vaatetta. Ei iske päätöslamaannus, kun tekee poistoja vähän kerrallaan.

Isot poistot tehty jo, joten vähempikin riittää, mutta poistoja löytyy silti edelleen. En tiedä olenko ikinä valmis. Seuraavaksi taidan laittaa lastenrattaat myyntiin. 

Vierailija
19127/19912 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin piruuttani millä vaatemäärällä tulisin toimeen (joku mainitsi planetaarisen vaatekaapin 85 kpl). Sain alusvaatteiden kanssa määräksi 54 kappaletta, kolmisenkymmentä saisi olla niin sanotusti ylimääräisiä. Täytyykin ottaa tuo tekemäni listaus ohjenuoraksi ja toimia sen mukaan, mutta aika paljon saan vielä kuluttaa vaatteita käyttökelvottomaksi ennenkuin ollaan edes 85 kappaleessa.

vaatteen riekaleiksi kuluttaminen aiheuttaa muuten enemmän mielihyvää kuin uuden ostaminen.

Vierailija
19128/19912 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin piruuttani millä vaatemäärällä tulisin toimeen (joku mainitsi planetaarisen vaatekaapin 85 kpl). Sain alusvaatteiden kanssa määräksi 54 kappaletta, kolmisenkymmentä saisi olla niin sanotusti ylimääräisiä. Täytyykin ottaa tuo tekemäni listaus ohjenuoraksi ja toimia sen mukaan, mutta aika paljon saan vielä kuluttaa vaatteita käyttökelvottomaksi ennenkuin ollaan edes 85 kappaleessa.

vaatteen riekaleiksi kuluttaminen aiheuttaa muuten enemmän mielihyvää kuin uuden ostaminen.

Joo ihanaa kun saa jonkun ison, vaikka takin tai pussilakanan pois kulutettua, varsinkin jos se on ollut joku ei niin mieleinen.

Vierailija
19129/19912 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sanoi tänään, että nyt rättiä ja tosi paljon. Meikä niin iloisena repi kaapeista kaikki inhokki vaatteet pojalle johonkin remppaan.

Vierailija
19130/19912 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla pidin poistotekstiilipussia ovensuussa, mutta sitä pidemmälle eivät edenneet paitsi yksi kulunut huivi roskiin ja yksi t-paita pesuräteiksi. Nukkaantunut huppari ja yksi toppi siitä pussista ovat jo olleet taas käytössä. Loput puolikuluneet t-paidat taas kaapissa "kotivaatepinossa". Voi mennä vielä useita vuosia että saan ne loppuun kulutetuiksi ja olen jo aivan kyllästynyt rumiin kotivaatteisiini. Jotain uuttakin voisi jo ostaa ihan hyvällä omalla tunnolla kunhan pidän mielessä että mitään rumaa tai vähän sinne päin kivaa edes kirppikseltä ei kannata ostaa koska voivat olla riesanasi todella pitkään jos loppuun meinaa kuluttaa. Liian monta tuntia elämästä on kulunut epäsopivien vaatteiden kieputteluun ja ihmettelyyn, mutta ehkä siinäkin hetkeksi pääsee irti arjen todellisista ongelmista. 

Vierailija
19131/19912 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut karsimisen yli 5 v sitten. Tämän jälkeen en ole juurikaan ostanut mitään, vanhoja kulunut. Mulla oli töissä sellainen vaatekalenteri. Kuva yhdistelmästä, sis korut, huivit, vyöt jne. Siirryin kotiin töihin, tuttu kysyi onko kansio vaatteineen myynnissä.

3 jätesäkillistä lähti ja sain 500 e.

Käytån rahaa matkustamiseen, palveluihin. Tosin käytin oman ja kollegani saldon, ostin mm museokortin, leffalippuja, Pori jazzin liput jne.

Lounassetelin saldo meni kuopuksen yo juhliin, iso osa jouluun, kun tulee paljon porukkaa.

Kosmetiikkaa ostan, istutuksiin siemeniä jne

Vierailija
19132/19912 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään keräsin kaikki asiat, joita olen tässä kulutellut loppuun, mutta kun eivät vaan kulu ja vien ne kierrätykseen. Eli nyt lähtee sitten viimeisetkin väärän väriset, väärän kokoiset ja väärän malliset. Tuntuu ihan oudolta kun kotona ei ole näiden jälkeen enää mitään turhaa.

Ja tuntuu myös todella kaukaiselta se aika, kun kotona oli vaikka jotain koriste-esineitä. En ole ostellut enää mitään tavaroita vuosiin ja vaatteita ja kosmetiikkaakin vain todella tarpeeseen. Kaikki olemassa olevat tavarat mahtuvat kiinteisiin kaappeihin ja säilytyskalusteita ei ole lainkaan.

Vierailija
19133/19912 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huippua kun lapset kasvaa ja alkavat itse karsia tavaraa. Eivät enää tarvitse sitä kaikkea mitä on. Meiltä lähtee todella paljon lelua myyntiin. Ja onneksi olen tehnyt paljon työtä tässä ajan saatossa, joten en enää jää kiinni niihin vanhoihin tavaroihin ja leluihin. Ennen jäin.

Korjaan vähän tuota alkua, että haikeaa siis kun kasvavat, mutta huippua kun jo osaavat luopua turhasta.

Vierailija
19134/19912 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätäänkö parhaimmat vinkit kuluttaa kodin asioita? Elikkä miten tekstiilit ja huonekalut kuluvat mahdollisimman nopeasti että ovat loppuun käytettyjä?

Vierailija
19135/19912 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerätäänkö parhaimmat vinkit kuluttaa kodin asioita? Elikkä miten tekstiilit ja huonekalut kuluvat mahdollisimman nopeasti että ovat loppuun käytettyjä?

Pesen huonoimmat lakanat ja pyyhkeet 90 asteessa, kaikki kuivuriin. Huonoimmat vaatteet myös kuivuriin.

Huonekalut, joita en halua pitää, myyn. En niitä kyllä saa kulumaan sohaa lukuunottamatta ja mielummin laitan ne eteenpäin.

Vierailija
19136/19912 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa ole mitään järkeä? Siis että tahallaan hoitaa huonosti ja rikkoo mahdollisimman nopeasti, sehän on sama sitten vaikka heittäisi suoraan roskiin. Mieluummin laittaa ehjän ja hyväkuntoisen kierrätykseen, jotta tavara voisi hyvällä tuurilla päästä jollakin muulla kunnolliseen käyttöön pitkäksi aikaa.

Vierailija
19137/19912 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun pakko kuluttaa loppuun kun on kerran ostettu mutta eihän ne kulu!! Harmittaa niin tämä tuhlaus enkä hakuaisi laittaa pahaa kiertoon vaan käyttää loppuun

Vierailija
19138/19912 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokun pakko kuluttaa loppuun kun on kerran ostettu mutta eihän ne kulu!! Harmittaa niin tämä tuhlaus enkä hakuaisi laittaa pahaa kiertoon vaan käyttää loppuun

Ei fiksua ajattelua. Tietenkin viisaampaa pistää kiertoon, kun kuluttaa epämieluisaa asiaa pakolla.

On paljon ihmisiä, joille tavara on todellakin vain tavara, että ei värillä tai kuosilla väliä, kunhan toimii.

Ei niin itsekäs pitäisi koskaan olla, että mieluummin yrittää keksiä kulumisen nopeuttamis konsteja, kuin lahjoittaa muille normaalikäyttöön.

Tosin tiedän eräänkin, joka mieluummin pistää ostamansa virhehankinnat säpäleiksi, kuin antaa muille.

Ja kuka estää virhehankintojen vaihtamista tuttujen kesken.

Vierailija
19139/19912 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs järkeä tällaisessa on? Pääpaino sille, että miettii mitä ostaa. Mulla on tavara vähentynyt, kun ostan vain tarpeeseen ja epämieluisat myyny tai laittanu suoraan kiertoon.

Vierailija
19140/19912 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt ottaa huonoimmat tekstiilit "tehokäyttöön", eli Pyöritän esim. lakanoissa 2 huonoimpaa käytössä niin kuluisivat nopeammin. Paremmat odottavat hetken käyttämättä. Sama vaatteissa esim kotona sukat/ t-paidat / alusvaatteet kamalimmat kappaleet käytössä vuoroittain. Jonkin verran nopeutuu kuluminen ja esim reikäisiä sukkia saanut nyt hyvin heitettyä jo poiskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi