Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19914)

Vierailija
19021/19914 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi ostaa uusia vaatteita, mutta nyt tilanne on se, että tarvitsen todella ainakin uusia alushousuja päivittäiseen käyttöön. Hyvä puoli tässä on kuitenkin se, että eihän nuo nyt paljoa tilaa vie ja todellakin koko ajan ovat käytössä ihan käyttöikänsä loppuun asti. Tiedän myös tasan tarkkaan, millaisia ostan eli samanlaisia kun hyväksi toteamani vanhat.

Vierailija
19022/19914 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei meillä on 5 isoa laatikollista joulukoristeita ja valoja!! Siihen päälle joulukuusi,matto ja jalas.. kävin läpi enkä saanut kun muutaman koristeen pois! Kaikki koristeet on joku antanut tai muuten vaan hienoja ettei raaski heittää pois. Nyt on tilanne että yksi huone pitää saada kokonaan tyhjäksi remontin tieltä ja nuille ei ole muuta säilytys paikkaa kun kellari tai ulkosauna, menevätköhän pilalle

Meillä taas kuusi on aika aneeminen. Ei juurikaan koristeita ole. Jouluvalot lahjoitan tänä vuonna pois kaikki. Ne aina ripustetaan kauhealla vaivalla, mutta ei juuri laiteta päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19023/19914 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako laatikollista muilla on joulukrääsää? Inhottava ku joulu vie niin paljon tilaa

Vierailija
19024/19914 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako laatikollista muilla on joulukrääsää? Inhottava ku joulu vie niin paljon tilaa

Meillä on kaksi hyllyllistä tollasesta normi kaapista, mutta kuusia meillä onkin sitten useampi. Löytyy vihreä, luminen, valkoinen ja vielä pieni kuusikin. Yksikin riittäisi.. 

Vierailija
19025/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsittu yhteen laatikolliseen. Pöytäliinoja oli useampi, nekin karsittu kolmeen settiin, ensi jouluna lähtee niistä kahdet. En enää jaksa koristella joulua.

Vierailija
19026/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koristellut jo monta vuotta aina lahjapaketteja ylimääräisillä joulukoristeilla ja osasta tehnyt joulukortteja. Nyt koristeita yksi laatikollinen ja yksi kuusi. Valot ovat aina paikallaan, ovat nimittäin vain tavallisia ledilankoja maljakoissa ja vitriineissä. Viime jouluna oli muutenkin vähän niukempi joulu ja varmaan jatkossakin työttömyyden vuoksi. Ostettiin perheen kesken yksi yhteinen joululahja, akustinen kitara jota kaikki soittavat. Jouluruokaakaan emme ostelleet, vaan menimme makaroonitonnikalalla. Lapsia ei pahemmin haitannut, kun eivät edes kaivanneet jouluruokia. Kinkkua emme muutenkaan ole koskaan ostaneet. Ja koulussa oli jouluruoka. Piparkakkuja ja joulutorttuja kyllä tehtiin.

Vierailija
19027/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole enää muuta joulutavaraa kuin kuusi, siihen ledkynttilät ja latvatähti. Ruokapöydässä on kynttilänjalka kynttilöineen ja olohuoneen pöydällä lumiukkovesivisio-soittorasia.

Vierailija
19028/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lahjoittanut Konttiin kaikki muut joulukrääsät paitsi omien lasten tekemät.

Vierailija
19029/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi hyllyllistä tollasesta normi kaapista, mutta kuusia meillä onkin sitten useampi. Löytyy vihreä, luminen, valkoinen ja vielä pieni kuusikin. Yksikin riittäisi.. 

Minulla oli kolme tekokuusta mutta viime syksynä päätin luopua niistä kaikista. Vähän kirpaisi mutta en ole kolmeen viimeiseen vuoteen oikeastaan edes koristellut kotia jouluksi ja kuuset olivat pysyneet varastossa, joten päätin luopua niistä. Joulukoristeita on varastossa vielä pari laatikollista, pitäisi nekin käydä läpi ja lahjoittaa pois kuten kuusetkin.

Vierailija
19030/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen iso Ikean kassillisen verran joulukoristeita. Lapsena muistan, kun lasten ystävät sanoivat vau.

Miesystäväni joskus sanoi jaksat tehdä joulua. Pari v sitten laskin kauanko meni laittamiseen. Alle 20 min. Me oltiin vielä pois Suomesta viime jouluna ja silti laitoin.

Ennen joulua muutama tuttu kävi ja ihmetteli miksi viitsin tehdä.

Vierailija
19031/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaraa on helppo karsia jos se on halpaa ja tietää ettei arvo nouse. Vaikkapa jotkut IKEA:n mukit joita liikaa niin pois vaan. Ongelma tulee arvokkaamman tavaran kanssa. Itse olen aikoinaan ostanut Arabiaa, Iittalaa ym kestävää kiviposliinia. Niitä en henno antaa pois vaan tietysti myisin jos siltä tuntuisi. Sitten vielä positiivinen ongelma eli jotkut astiat ovat nostaneet arvoaan ihan tuntuvasti esimerkkinä Iittalan Tanssi-mukit (Klaus Haapaniemi). Ostin ne aikanaan kivan kuvion takia en sijoitusmielessä 🙂

Olen aina ollut harkitseva ostaja joka mieluummin säästi kunnolliseen kuin osti jotain korvaavaa halpaa. Uskon että ainakin huonekaluissa kallis hankintahinta on kääntynyt säästöksi kun ei hyvää laatua tarvitse uusia ja  miellyttävät silmää vielä vuosikymmenien jälkeenkin. 

Niin mielelläni kuin siis karsisin mutta en voi toimia kuten joku täällä joka "poistaa puole

Mistä halpahallista olet ostanut lakanat, jotka kestää vain 2 vuotta. Mä en ole vuosiin ostanut lakanoita/pussilakanoita. Ovat kymmeniä vuosia vanhoja ja edelleen käyttökelpoisia. Muutamat ovat haurastuneet ja revenneet, heitetty pois.

Vierailija
19032/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vasta nyt terassia kesäkuntoon. Voi varjele miten paljon on ruukkuja, lyhtyjä ja muuta pihahärpäkettä. Siinä yksi tavarapaljous. Uusia en osta ja jos nyt poistan jotain en varmasti kaipaile. Tuntui hyvältä myös tajuta että takapihamme terassilla löhöillään eikä koskaan syödä. Meillä ei ole kuin pieni hiiligrilli ja harvoin sekin käytössä. Takapiha on niin aurinkoinen ja kuuma ettei siellä viitsi syödä, paljon kätevämpää syödä sisällä. Siispä pöytäryhmä myyntiin tai jollekin tutulle jos huolii. Jos alkaa kaduttaa niin uusia saa edullisesti vaikka syksyllä. Ainakin viime kesän pöytä nökötti ulkovarastossa. Muuten rivitalomme terassi on kovassa käytössä mutta siellä tosiaan lähinnä istutaan iltaa ja nukutaan päiväunia.

Vierailija
19033/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta puheen ollen... pitäisiköhän viedä kuusi jo pois? 😁🎄

Vierailija
19034/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen hakemassa täältä inspiraatiota. Vapaapäivän kunniaksi olen järjestellyt tavaroita, ja kyllä se vain on vaikeaa laittaa mitään pois. Joka ikisestä asiasta tulee mieleen, kuinka sen voisi vielä kierrättää jotenkin, mikä tietysti on hyvä siinä mielessä, että tulee hyvin vähän jätettä roskiin, eikä tarvitse paljon ostaa mitään, mutta joka kaappi on täynnä kaikkea mahdollista, eikä oikeasti ole aikaa kovin usein korjata ja tuunata asioita käyttökuntoon.

Paras keino hillitä tavaranpaljoutta onkin olla hankkimatta mitään uutta, paitsi todelliseen tarpeeseen. Oletteko lähteneet mukaan viiden vaatteen vuoteen tai vastaviin projekteihin? Tästä kiinnostuneena olen kirjannut ostoksiani ylös ja todennut, että olen tosiaan ostanut tähän mennessä vuotta vain yhdet farkut ja mekon, kummatkin tarpeeseen. Sukkia ja alusvaatteita ei lasketa tuohon mukaan, mutta ei niitäkään ole tullut paljon hankittua.

Vierailija
19035/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vaatteita ostanut vuoteen. Koitan kuluttaa sukkia pois, niitä on hirveenä! Nytteki 11 paria normi sukkia ja 8 ns kesäsukkia.. on sääntönä nyt ettei saa ostaa yhtiäkään sukkia ennenku on edelliset kulutettu ja aijon talvella kuluttaa villasukkia, niitäkin hirveänä. Muutenkaan mitään vaatteita en tarvii. Kaappi täynnä kulutettavaa eikä vaatteet kulu ikinä, paitsi sukat

Vierailija
19036/19914 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni hermo pursuilevaan vaatekaappiin ja tyhjensin sitä raakalla kädellä, kaksi pussia lähti kierrätykseen ja ikea-kassillinen menossa kirppikselle. Ja ostolakkoa aion pitää ensi kuun. Ei hupikierroksia kirppiksillä. Kaikkea tarvittavaa jo on

Vierailija
19037/19914 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaksi vuotta olen ollut tuossa 5 vaatteen vuosi jutussa. Viime vuonna ostin sen 5 vaatetta, ehkä jopa 6 ja nekin vain täysin tyhmiä heräteostoksia, jotka olisi voineet jäädä kauppaan. Tänä vuonna en ole itselleni ostanut mitään muuta kuin rintaliivit. On ihanaa kulkea kunnollisissa liiveissä, edelliset olivat jo ihan huonot ja lörppänät, ostettu ehkä 10 vuotta sitten. Yöppäreitä olen laittanut tekstiilinkierrätykseen ja huonompia paitoja siirtänyt yöppäreiksi, mutta ei vieläkään tarvetta ostaa uusia.

Vierailija
19038/19914 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi ostaa uusia vaatteita, mutta nyt tilanne on se, että tarvitsen todella ainakin uusia alushousuja päivittäiseen käyttöön. 

Tavara-angsti menee liian pitkälle, jos pitää voivotella alusvaatteiden ostamista. 

Vierailija
19039/19914 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mielestäsi yksi ihminen tarvitsee neliöitä? Mahtuisitko itse tavaroittesi kanssa näihin neliöihin?

Meillä on nelihenkinen perhe. Kaikki meidän tavarat ovat lähestulkoon nuorten huoneissa. Ja varastossa on oikeastaan melkeinpä vain heidän tavaroitaan. Urheiluvälineitä jne.

Olen karsinut aina kaiken turhan heti uutena muille ja vaatteet pieneksi jääneina muille.

Joskus tulevaisuudessa meille vanhemmille riittää kyllä ihan miniasunto. Aika hauska ajatus.

Vierailija
19040/19914 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joulukoriste ahdistuja. Sain karsittua 5 laatikosta 3 laatikkoon koristeet ja kannoin kellariin. Ensi jouluna katson mitä käytetään ja sit mitä ei käytä niin pois raakasti vaan. Kohta alkaa olla huone tyhjä. Onkohan c kasetit minkään arvoisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi