tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19923)
Vierailija kirjoitti:
Etsin ihan tavallisia mustia väljää mallia olevia joustavia farkkumaisia housuja, joissa on lantion kohdalla taskut. ...mielellään housuissa olisi kuitenkin mukana myös joustavaa materiaalia... ...jokapäiväiseen arkikäyttöön tarkoitettuja... ...jos alle 50 eurolla löytyy niin hyvä.
Kurkkaa koko-opas ja oman vyötärön ja lantion mitat.
Lindex Vera 49,90 €
https://www.lindex.com/fi/p/8144541-80-musta-vera-kapeat-farkut-jossa-k…
Xlnt Jeggins 49,99 €
https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/farkut/867317
Zizzi Tyköistuvat housut vetoketjuyksityiskohdilla 49,99 €
https://www.zizzi.fi/tykoistuvat-housut-vetoketjuyksityiskohdilla--must…
Zizzi Madison 49,99 €
https://www.zizzi.fi/kropatut-maddison-housut--musta-J21006A0199.html
*
Käytetyt alle 50,00 € esim.
Zizzi housut
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/11964749
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/22763188
Zhenzi housut
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/20191335?ci=2
M & S: joustavat housut
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/23147617?ci=3
...ja kun ostat uudet sopivat ja mieleiset housut, niin tarkista entisten housujen kunto. Menevätkö kotihousuna ja jos menevät, niin pitäisitkö kotona vai jäisivätkö kaappiin... ovatko sen verran hyväkuntoiset, että keräykseen tai myyntiin.
Vai ovatko jo palvelleet loppuun ja joutavat poistotekstiiliksi https://www.kierratys.info/poistotekstiili/
Vaatemäärä ei kasva, kun samantien, kun on ostanut tilalle uudet, niin laittaa pois loppuunkulahtaneet.
<3
Monilla just siks on tavaraa liikaa kun ostetaan rikkinäisen tilalle uus, mutta ei vanhaa laiteta pois.....
Vierailija kirjoitti:
Monilla just siks on tavaraa liikaa kun ostetaan rikkinäisen tilalle uus, mutta ei vanhaa laiteta pois.....
Tämähän se usein on. Sitten on paljon niitä vaatteita, joita ei joko ilkeä pitää ihmisten ilmoilla tai ei ylipäätään haluta pitää, kun ovat resuja.
Itse olen siirtänyt ehjät, mutta kulahtaneet t-paidat ensin yöpaidoiksi, mutta kun ovat rikki, niin siinä kohti lähtevät yksi kerrallaan poistoon.
Eilen vihdoin laitoin resun trenssin poistoon ja olen sitä poistamista siirtänyt pitkään... muuten hyvä takki, mutta kuluneisuuden lisäksi on reikiäkin jo, niin kyllä se on palvellut jo niin loppuun, että oli aika kiittää yhteistyöstä ja antaa mennä.
:)
Onko kuinka paha viedä tekstiilinpoistoon H&M myymälään? Meillä on vain kaatopaikalla keräys ja sinne ei ilman autoa pääse.
Vanhat housut ovat rikki monesta kohtaa ja tosiaankin käyttöikänsä lopussa. Housuja ei oikeasti kehtaa missään käyttää ja roskakunnossa ovat. Noista linkatuista housuista monet vaikuttavat olevan tiukkaa ja kireää mallia. Etsin nimenomaan löysää ja peittävää mallia olevia housuja. En halua esitellä läskejäni tai kireitä, kiristäviä housuja, vaan nimenomaan peittäviä. En halua huomiota, vaan olla rauhassa. Olen toki harkinnut miestenkin housuja ja verkkareiden käyttämistä arjessa varsinaisten housujen/farkkujen tilalla, mutta tuohon en haluaisi kuitenkaan ryhtyä. Käytän muuten toki paljon miesten vaatteita, eikä se häiritse. Harmittaa tosiaan paljon kun samanlaisia housuja kuin mitä vanhat ovat ei ole enää myynnissä. Muuten olisin jo ostanut uudet samanlaiset ja heittänyt vanhat pois.
Olen käynyt läpi lähes koko huushollin. Karsinut paljon. Tähän jää koukkuun. Tänään siivosin parvekkeen ja ai että tuli hieno. Varasto on seuraavana vuorossa, kunhan inspis iskee taas :).
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt läpi lähes koko huushollin. Karsinut paljon. Tähän jää koukkuun. Tänään siivosin parvekkeen ja ai että tuli hieno. Varasto on seuraavana vuorossa, kunhan inspis iskee taas :).
Tätä vähän pelkään, että jääkö liikaa koukkuun? Vai helpottaako sitten kun on kaikki "valmista"?
Oon huomannut, että mitä enemmän karsii niin sitä helpommaksi se menee. Sitä alkaa katsoa tavaroita ja vaatteita ihan eri tavalla. Mulla on nykyään väljää, suorastaan tyhjää. Ja miksi en vain luopunut turhista tavaroista aiemmin.. no en vain ollut vielä kypsä siihen. Sitä kypsyy vähitellen karsinnan edetessä. Nyt on ihaninta se, kun ei ole kiinni missään tavarassa, vaan voi luopua helposti. Nyt kun tavaraa on vähemmän, siitä ei enää pidä kynsin hampain kiinni hallitakseen isoa määrää jotenkin. Helppo olla ja vapaa fiilis! Jatka vain, päivä päivältä kotisi on avarampi ja myös ajatuksesi, nimittäin huomaan olevani seesteisempi ja rauhallisempi, onnellinen. Omistaminen ei tee onnelliseksi.
Sain ylimääräistä rahaa ja laitan hyvän kiertämään. Vien pari esinettä -joita olen yrittänyt myydä jo jonkin aikaa- Pelastusarmeijalle. Mulle on tullut tällainen tapa. Toivottavasti tavarat vähenevät niin jatkossa voin lahjoittaa suoraan rahaa (toki nytkin joskus niin teen) joka tietysti helpoin tapa auttaa.
Tästä tulee kaksinkerroin tyytyväisyyttä: saan nurkista turhaa pois ja Pelastusarmeija toivottavasti muutaman kympin
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut, että mitä enemmän karsii niin sitä helpommaksi se menee. Sitä alkaa katsoa tavaroita ja vaatteita ihan eri tavalla. Mulla on nykyään väljää, suorastaan tyhjää. Ja miksi en vain luopunut turhista tavaroista aiemmin.. no en vain ollut vielä kypsä siihen. Sitä kypsyy vähitellen karsinnan edetessä. Nyt on ihaninta se, kun ei ole kiinni missään tavarassa, vaan voi luopua helposti. Nyt kun tavaraa on vähemmän, siitä ei enää pidä kynsin hampain kiinni hallitakseen isoa määrää jotenkin. Helppo olla ja vapaa fiilis! Jatka vain, päivä päivältä kotisi on avarampi ja myös ajatuksesi, nimittäin huomaan olevani seesteisempi ja rauhallisempi, onnellinen. Omistaminen ei tee onnelliseksi.
Just tuota tavoittelen. Nykysin tuntuu vain että tavarat hallitsevat minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuota tavoittelen. Nykysin tuntuu vain että tavarat hallitsevat minua.
Pienillä askeleilla syntyy jo tuloksia. Tsemppiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vanhat housut ovat rikki monesta kohtaa ja tosiaankin käyttöikänsä lopussa. Housuja ei oikeasti kehtaa missään käyttää ja roskakunnossa ovat. Noista linkatuista housuista monet vaikuttavat olevan tiukkaa ja kireää mallia. Etsin nimenomaan löysää ja peittävää mallia olevia housuja. En halua esitellä läskejäni tai kireitä, kiristäviä housuja, vaan nimenomaan peittäviä. En halua huomiota, vaan olla rauhassa. Olen toki harkinnut miestenkin housuja ja verkkareiden käyttämistä arjessa varsinaisten housujen/farkkujen tilalla, mutta tuohon en haluaisi kuitenkaan ryhtyä. Käytän muuten toki paljon miesten vaatteita, eikä se häiritse. Harmittaa tosiaan paljon kun samanlaisia housuja kuin mitä vanhat ovat ei ole enää myynnissä. Muuten olisin jo ostanut uudet samanlaiset ja heittänyt vanhat pois.
Osaatko ommella? Tai olisiko joku kaveri joka voisi tehdä sinulle uudet housut vanhojen housujen mukaan? Siinä saisi sopivan kokoiset ja haluamallaan kankaalla, vaikka useammatkin samalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän pelkään, että jääkö liikaa koukkuun? Vai helpottaako sitten kun on kaikki "valmista"?
Mä olen ottanut tavoitteeksi 365 tavaraa, kun se tulee täyteen pidän tosi pitkän tauon karsimisessa. En ole shoppailija tyyppi joten tuskin kovin pian on edes tarvetta ko. projektille uudestaan. Nytkin mitä olen karsinut on iki vanhaa tavaraa. Esim. vaatteita jotka ei vuosiin enää mahtunu päälle. Kaikenmaailman ylimääräiset osat ties mistä jo käytöstä poistuneista laitteista jne. Vanhat lääkkeet/kosmetiikka. Tekonahkaisia laukkuja, joista ihan varisi pinta pois. Kulahtaneet reikäiset alusvaatteet. Korut mitä ei ikinä käytä. Aidot säilytän. Onhan tätä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ottanut tavoitteeksi 365 tavaraa, kun se tulee täyteen pidän tosi pitkän tauon karsimisessa. En ole shoppailija tyyppi joten tuskin kovin pian on edes tarvetta ko. projektille uudestaan. Nytkin mitä olen karsinut on iki vanhaa tavaraa. Esim. vaatteita jotka ei vuosiin enää mahtunu päälle. Kaikenmaailman ylimääräiset osat ties mistä jo käytöstä poistuneista laitteista jne. Vanhat lääkkeet/kosmetiikka. Tekonahkaisia laukkuja, joista ihan varisi pinta pois. Kulahtaneet reikäiset alusvaatteet. Korut mitä ei
No tollaset selvät roskathan on nopea poistaa, senkus lajittelee materiaalin mukaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää keksiä jokin muu harrastus :).
Ai että tuli hyvä fiilis kun sain heittää reikäset sukat pois. Taas jotain. Ja on ainakin käytetty loppuun 😁
Ai että tuli hyvä fiilis kun sain heittää reikäset sukat pois. Taas jotain. Ja on ainakin käytetty loppuun 😁
Hyviä edullisia perus housuja löytyy mun mielestä yllättävän hyvin Prismasta.