Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19938)

Vierailija
18521/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa tyhjentää naulakkoa paksuista talvivaatteista ja siirtää ohuempia kevättakkeja tilalle. Vielä kun olisi tyhjä kaappi niitä odottamassa. Tulee taas ängettyä sinne tänne.

Tuohon on vielä liian aikaista. Ilmeisesti ensi viikolla sääkin kylmenee. Käytän itse talvitakkia vielä varmaankin vappuun asti. Onneksi itselläni ei edes ole tarvetta tuollaiseen kun omistan yhteensä vain kolme takkia, jotka ovat aina samassa naulakossa. Se tuo itselleni myös edes vähän toivoa kylmästä kesästä. En siis kestä yhtään kesää, vihaan kaikkea siinä ja se on itselleni täyttä tuskaa. Jo nyt on liian valoisaa ja aurinko paistanut liian kirkkaasti.

Ei oo liian aikaista, koska tarkoitinkin paksuimpia takkeja. Siirsin naulakkoon kevättakit, jotka kestävät kyllä hyvin kylmää ja pakkastakin. Meidän kevättakit ovat joillakin talvikäytössä, mutta meillä on erikseen talvelle untuvatakit ja myös paksummat maiharit.

Mä taas rakastan kevättä ja valoa, oikeastaan enemmän kuin jopa kesää. Pidän kaikista vuodenajoista, mutta talven pimeys kestää kuitenkin ehkä liian kauan.

Vierailija
18522/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ymmärrä kestokasseja. Ne jotenkin ällöttävät, enkä omista niitä yhtään. Tämä on varmaan peräisin siitä kun joskus kauan sitten kotonani oli tuollainen, se oli hankala ja sitä käytettiin vähän, mutta se haisi aina todella pahalle ja aina jostain valui jotain nestettä tai jotain likaa tarttui siihen.

No kai sä tajuut, että nämä uudet kassit eivät ole se teidän lapsuuden haisukassi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18523/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sakset kaduttaa?

Väri on väärä ja kotona on toki ennestäänkin saksia. En vaan oikein tiedä, että kuinka monet sakset tarvitsen. Ostin myös tarjouksesta mustia Teeman mukeja kun tällä viikolla heitin vanhoja epämääräisen värisiä ja kaikilla tavoin kärsineitä mukeja roskiin. Noita samoja on ennestään ja jatkuvasti ovat käytössä.

Väri on väärä 😂 Who cares!

No vaikka minä!

Vierailija
18524/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Minäkin olen homssuinen vaikka kuinka yritän. Vaatteet ja hiukset sähköistyy vaikka välttelen keinokuituja, meikkivoide katoaa kasvoilta tai kuivuu naamioksi jonka alta kasvojen kuivat kohdat hilseilevät, kengissä on aina likaa ja selässä heiluu jättimäinen reppu jossa pitää roudata työläppäriä ja muita työvälineitä. Tänäänkin kävelin aamulla vajaan kilometrin työpaikalle ja kun pääsin sinne otsa valui jo tuskanhiestä, naama punoitti ja kotona siististi laittamani letti hapsotti joka suuntaan. Olen vielä tätäkin paljon nolompi joskus mutta jätän nyt tunnistamisen pelossa kertomatta...

Sulla on liikaa vaatetta päällä tai armottoman huono kunto jos naama punottaa ja valuu vajaan kilometrin kävelystä. Eihän tuolla ole edes kesä ja helle.

Ei välttämättä huono kunto. Voi olla joku sairauskin. Tai vaikka joku lääkitys.

Vierailija
18525/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on raivausoperaatio vähän tyssännyt. Pidän poistoista kirjaa ja muuton jälkeen eli 4kk aikana olen poistanut 60 tavaraa (osa toki isompia kasoja kuten lehtiä, jotka olen laskenut yhdeksi tavaraksi). Ja huom. tein ennen muuttoa myös suurraivauksen

Jospa ottaisin päivän tavoitteeksi viisi poistoa.

Vierailija
18526/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että trolli on nähtävästi taas löytänyt ketjuun :( Olikin hetken niin mukavat keskustelut täällä.

Me siivottiin tänään talviliikuntavälineet varastoon ja samalla tuli kaksi jätesäkillistä roskikseen menevää pihalta. Poistoina ainakin rikkinäinen pulkka ja palasiksi hajoava iso, plaston kuorma-auto. 

Sisällä sain pestyä vessat ja siivottua muutenkin vaikka ulkona ollaan oltu paljon. Imuroimassa saisi olla koko ajan, koska hiekkaa tulee kenkien mukana eteiseen. 

Vierailija
18527/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan vähitellen lasten piirustuksia ja askarteluja. Vähitellen tarkoittaa sitä että kesällä jo karsin kun muuttivat kotoa, mutta nyt kävin taas kasojen kimppuun. Piirustuksia on hurjat määrät. Pitäisi olla vieläkin ankarampi. Samoin jotain koulujuttuja laitoin pois. Fakta on ettei niihin kukaan vuosien jälkeen palaa..Jotain kyllä jemmasin edelleen esim ainekirjoitukset ym kiinnostavaa.

Lasten leluja myös ihan järkyt määrät. Käyn niiden kimppuun kunnolla kesällä samalla kun järjestän ulkovaraston. Pakko saada tilaa kotiin. En halua olla varasto vaikka asun nyt yksin ja mulla tietysti enemmän tilaa kuin lapsilla. Parhaat ja rakkaimmat lelut toki jätetään. 

Kävin eilen äidilläni ja ärsytti hänen tavaramäärä. Äiti ei onneksi ole mikään hamsteri mutta 77 vuodessa on kertynyt kippoa ja kappoa sekä valtava määrä kirjoja. Osa ihan rihkamaa kuten tekokukat ja jotkut matkamuistomaljakot. Sormet syyhysivät siivoamaan mutta kunnioitan hänen huushollia. Vaan olipa kiva tulla sieltä omaan selkeään kotiin- jossa toki edelleen kaapeissa karsittavaa.

Rahaakin jää kivasti nykyään kun asun yksin. Oli mielessä ostaa lapsille jotain piristystä mutta veinkin heidät sittenkin ulos syömään. Olipa mukavaa tavata hyvän ruoan merkeissä eikä tullut kenellekään tavaraa nurkkiin (tykkään ostella lapsillekin. Toki kysyn tarpeita). 

Kevät antanut mukavasti puhtia puuhailuun. Nyt on onneksi sellainen tunne että en tarvitse mitään ja sainpa tyhjän hyllynkin ailaiseksi- tuntuupa mukavalta !

Vierailija
18528/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sakset kaduttaa?

Väri on väärä ja kotona on toki ennestäänkin saksia. En vaan oikein tiedä, että kuinka monet sakset tarvitsen. Ostin myös tarjouksesta mustia Teeman mukeja kun tällä viikolla heitin vanhoja epämääräisen värisiä ja kaikilla tavoin kärsineitä mukeja roskiin. Noita samoja on ennestään ja jatkuvasti ovat käytössä.

No vaikka minä!

Kylläpäs se otti itteensä! 😂

Vierailija
18529/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt kohdannut tällaisen sosiaalisia tilanteita kammoavan ihmisen ongelman. Eli olen tavannut viedä tavaraa spr:n konttiin ja ollut tyytyväinen. No, nyt siellä on aina joku vastaanottamassa tavaraa ja kyselemässä mitä mikäkin kassi sisältää. En tiedä miksi tuntuu niin kiusalliselta sanoa, että tässä on kodin tavaraa ja tässä naisten vaatteita? Haluaisin vain hankkiutua kamasta eroon ilman selittelyjä ja se on syy, miksi en myy esim. torissa mitään. Ja tiedän, ongelmani on mitätön mutta sen verran se minua kiusaa, etten tiedä vienkö enää mitään konttiin.

Sinua pidettäisiin kummajaisena monessa maassa.

Vierailija
18530/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ymmärrä kestokasseja. Ne jotenkin ällöttävät, enkä omista niitä yhtään. Tämä on varmaan peräisin siitä kun joskus kauan sitten kotonani oli tuollainen, se oli hankala ja sitä käytettiin vähän, mutta se haisi aina todella pahalle ja aina jostain valui jotain nestettä tai jotain likaa tarttui siihen.

Itselläni on puuvillasta tehtyjä kasseja, jotka kestävät konepesua. Pesen aina tarvittaessa samassa koneellisessa muiden samanväristen puuvillapyykkien kanssa. 

Vierailija
18531/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään lahjoituskirpparille telkkarin ja sen kaukosäätimen, jättikassillisen muuta tavaraa, mm. pokkareita, käsitiskiainetta (liian vahav haju maan nenään noissa) ja jotain muuta, en edes muista mitä kassissa oli, toista viikkoo odotti eteisessä viemistä. Ollaan vain kahden aikuisen talous ja silti tavaraa paljon, vähitellen olen karsinut enkä enää edes yritä myydä mitään kun ei täällä tuppukylässä oikein mikään mene kaupaksi tai jos menee niin on niin kovin vähän liian suurella vaivalla joten luovun mielihyvin siitä hommasta.

Vierailija
18532/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran totesin, että vähäisen vaatemäärän merkitystä ei voi aliarvioida kodin siisteyden ylläpidossa. Mulla on siis ikuisena ongelmana ollut seuraavanlainen kierre: Liikaa vaatteita - liian vähän kaappitilaa - puhtaat pyykit eivät mahdu kaappiin - ei huvita pestä uutta likaista pyykkiä. Ja bonuksena puolipitoisia on kylppäri täynnä, kun niille ei ole muutakaan paikkaa.

Sittemmin olen raivannut vaatteita reippaalla kädellä. Nyt on yksi vaatetanko neuleille, mekoille ja siisteille puseroille, yksi hylly topeille, t-paidoille ja yöpuvuille, toinen hylly collegepaidoille, kolmas hylly urheiluvaatteille ja kotivaatteille. Lisäksi yksi vetolaatikko alushousuille, yksi sukille ja yksi rintaliiveille/uikkareille.

Pyykkihomman pyörittäminen on huomattavasti helpompaa, kun tietää kaapissa olevan tilaa. Myös puolipitoisille on paikkansa hyllyllä. Edelleen kerrytän niitä kylppäriin, mutta nyt on sentään mahdollisuus siirtää ne sieltä kaappiin. Vaatteet kiertävät eikä pyykkikori pursua.

Vierailija
18533/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sakset kaduttaa?

No vaikka minä!

En ole se joksi luulet..;D olet muuten lapsellinen tai sitten oletkin lapsi..:D

Vierailija
18534/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tyssännyt karsiminen. Oon tehnyt jo kaikki helpot asiat, kuten poistanut selkeät roskat ja laittanut kiertoon helppoja poistettavia. Torissa on yli 100 myynti-ilmoitusta ja tavara ei enää liiku sielläkään. 

Mulla on nyt neljä päivää vapaata ja tarviin teidän tsemppejä. Mitä te tekisitte neljän päivän aikana, kun haluaisitte muuttaa oman elämänne suuntaa tavarapaljouden suhteen?

Tiedän, että mahdotonta saada kaikki kuntoon neljän päivän aikana, kun tavaraa on vuosikymmeniä kerrytetty. Mutta haluaisin nyt käyttää tän 4 päivää isosti hyödyksi.

Vierailija
18535/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi viedä kierrätyskeskukseen rojut mitä myydä

Vierailija
18536/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lähteä käymään useammassa kaupassa, jos jostakin löytyisi Riitan herkun muffineja punalaputettuna. Alkoi nimittäin tehdä kovasti mieli noita. Pari kertaa olen onnistunut löytämään Citymarketista noita -50% kun päiväys on ollut samana päivänä.

Vierailija
18537/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sakset kaduttaa?

No vaikka minä!

En ole se joksi luulet..;D olet muuten lapsellinen tai sitten oletkin lapsi..:D

No kyllä se vänkääjä on itse se lapsellinen tai lapsi..;D

Vierailija
18538/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako säilyttää kaapeissa joulu aiheisia ja vain jouluna käytettävää astiaa? Ajattelin jos heittäis pois... käyttökertoja tulee vähän ja vie tilaa paljon. Kyse sellaisesta isosta tarjoilu lautasesta, aika turhake kyllä.. Muutenki joulu vie kauheen tilan varastosta

Vierailija
18539/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Minäkin olen homssuinen vaikka kuinka yritän. Vaatteet ja hiukset sähköistyy vaikka välttelen keinokuituja, meikkivoide katoaa kasvoilta tai kuivuu naamioksi jonka alta kasvojen kuivat kohdat hilseilevät, kengissä on aina likaa ja selässä heiluu jättimäinen reppu jossa pitää roudata työläppäriä ja muita työvälineitä. Tänäänkin kävelin aamulla vajaan kilometrin työpaikalle ja kun pääsin sinne otsa valui jo tuskanhiestä, naama punoitti ja kotona siististi laittamani letti hapsotti joka suuntaan. Olen vielä tätäkin paljon nolompi joskus mutta jätän nyt tunnistamisen pelossa kertomatta...

Sulla on liikaa vaatetta päällä tai armottoman huono kunto jos naama punottaa ja valuu vajaan kilometrin kävelystä. Eihän tuolla ole edes kesä ja helle.

Ei välttämättä huono kunto. Voi oll

Tai ei mitään noista. Minulla alkaa naama punoittaa tosi herkästi, vaikka ei ole lääkitystä, ei sairautta, ei huonoa kuntoa, ei ylipainoa eikä edes liikaa vaatetta päällä. Itse asiassa minulle on koko ikäni ollut ahdistuksen aihe, että saatan yhtäkkiä ilman kunnollista syytäkin muuttua helakanpunaiseksi. Sille nyt ei vaan voi mitään, joten turha tehdä sen pohjalta ihmisistä mitään olettamuksia.

Vierailija
18540/19938 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden tammikuussa alettiin tyhjentämään naapureiden kotia. Kummatkin ovat olleet yli 10 v eläkkeellä ja koti oli täpötäynnä. Alakerrassa on 2 makkaria ja olivat niin täynnä, ettei lattiaa näkynyt. 

Alettiin asuntoa tyhjentämään ja jossain vaiheessa kevättä heidän lapsia tuli käymään, eivät uskoneet silmiään.

Asunto oli jo perattu ja sen jälkeen he ovat käyneet läpi uudestaan ja uudestaan, nyt homma on valmis. 

Alakerta on tyhjä. Koko autotalli ja ne 2 huonetta, aivan tyhjät. Ovat nyt jonkin aikaa yrittäneet myydä asuntoa. Tuttu välittäjä ei ole päässyt näyttöihin, kollegat ovat hoitaneet. Nyt su oli käynyt ja luuli he ovat muuttaneet.

Keittiö, olohuone ja makkari ovat normaalissa käytössä, muuten tyhjää. 

Itse tyhjensin kodin tarpeettomista ja siihen meni vuosia. Kun tekee tavoitteita, kannattaa muistaa urakka on suuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän