Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20825)

Vierailija
12261/20825 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään aloin selättää jo vuosia vaivanneita mörköjä. Vanha seonnut läppäri, epämääräinen porukka muistikortteja ja -tikkuja siellä täällä ja neljä mäsää puhelinta. En ole teettänyt kuvia sitten vuoden 2013 enkä tiennyt missä kaikkialla niitä edes on.

Noh, nyt on läppäri ja kaikki muistivälineet käyty läpi ja kuvat siirretty ulkoiselle muistille vuosijärjestykseen. Vielä pitää pian käydä ostamassa toinen tallennuspaikka kuville, etteivät jää yhden laitteen varaan. Sitten kun jaksan, alan pikkuhiljaa käymään kuvia läpi ja teettämään niitä.

Ne neljä puhelinta jäivät vielä katsomatta. Laitoin pari jo laturiin, että saan koneen kautta katsottua mitä niissä on ja tarviiko vielä jotain säilyttää ennen hävitystä.

Samalla kävin läpi johtolaatikon. Olen nyt kaappien selvittämisen yhteydessä kantanut kaikki johdot yms yhteen laatikkoon, joka nyt puolison kanssa katsottiin. Monta hajonnutta piuhaa ja kuuloketta roskiin ja muut nätisti paikalleen.

Niin keventynyt fiilis! Tuo tavara ei niin näy, mutta tuntuu kyllä 😁

Ne käyttökelvottomat piuhat yms kuuluu ser keräykseen. Ruokakaupat ottaa max 25cm ser keräykseen kuuluvat sähkölaitteet ilmaiseksi.

Vierailija
12262/20825 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Niitä palapelejä olisi voinut tarjota ilmaiseksi esimerkiksi Facebookissa tai Torissa, se on se pointti. En käsitä ihmisiä, jotka mieluummin laittavat roskiin kuin antavat ilmaiseksi. Toinen juttu on risan ja käyttökelvottoman vieminen Konttiin tai muualle muiden vaivoiksi ja hävitettäväksi, siinä ei ole mitään järkeä.[/quote]

AMEN. Mikä tässä on niin vaikeaa? Suomessa ainakin isoimmissa kaupungeissa ihmiset todella tulevat hakemaan juuri näitä palapelejä, hieman risoja kirjoja, Aku Ankkoja, you name it vähän kauempaakin. Itse ainakin voin hyvin ottaa hieman kulahtaneet toppahousut lapselle pihaleikkeihin ja kun ne eivät enää kelpaa kenellekään, toimitan tekstiilinkeräykseen. Aikaa minulla ei ole enempää kuin muillakaan, eikä autoakaan ole. Silti kierrätän asianmukaisesti OMAT vanhat tavarani. Jos tässä hieman syyllistän, hyvä. Jokaisen pitäisi ottaa vastuu omasta roinastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12263/20825 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita unia

Viisaita päätöksiä

Enkeleitä

Seppeleitä kukkineen

Tarinoiden loppuja

Kaiken alkuja

Kävelee edelläsi toivo,

Takanasi onni

Laskee harteillesi viitan,

Ja päähäsi kruunun

Kimaltavan ja suuren,

Joka kilpailee kanssasi kuneudesta

Me näemme lämmön

Joka hahmostasi huokuu

Ja se jättää meidät sanoitta

Vierailija
12264/20825 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu lähestyy. Mitä olette hankkineet muille lahjaksi ja mitä toivotte itse saavanne? Meillä on tapana ostaa lahjat myös aikuisten kesken, mikä on tavallaan kivaa, tavallaan turhaa. Asiat mitä oikeasti tarvitsisin/haluaisin ovat lahjoiksi sopimattomia tai kalliita, kuten uusi allaskaappi vessaan, uusi saunan ovi jne pientä remppajuttua.

Ostin vanhemmilleni siivouslahjakortin. Käyttäkööt sen vaikka ikkunanpesuun tai saunanpesuun. Heidän talonsa pursuaa tavaraa, lisää ei tarvita. Sisaruksille ostin heidän toiveidensa mukaiset lahjat. Lapselle leluja, ei auta muu ja tämä lienee viimeisiä jouluja kun hän enää toivoo leluja, sitten iskee auttamatta teini-ikä. Miehelle toivottavasti laadukkaat villabokserit urheiluun.

Vierailija
12265/20825 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu lähestyy. Mitä olette hankkineet muille lahjaksi ja mitä toivotte itse saavanne? Meillä on tapana ostaa lahjat myös aikuisten kesken, mikä on tavallaan kivaa, tavallaan turhaa. Asiat mitä oikeasti tarvitsisin/haluaisin ovat lahjoiksi sopimattomia tai kalliita, kuten uusi allaskaappi vessaan, uusi saunan ovi jne pientä remppajuttua.

Ostin vanhemmilleni siivouslahjakortin. Käyttäkööt sen vaikka ikkunanpesuun tai saunanpesuun. Heidän talonsa pursuaa tavaraa, lisää ei tarvita. Sisaruksille ostin heidän toiveidensa mukaiset lahjat. Lapselle leluja, ei auta muu ja tämä lienee viimeisiä jouluja kun hän enää toivoo leluja, sitten iskee auttamatta teini-ikä. Miehelle toivottavasti laadukkaat villabokserit urheiluun.

Merinokerrastovaatetta, uudet laadukkaat vihannesveitset (meinasi epätoivo iskeä kun lahjansaajan vanhoilla veitsillä yritin salaattitarpeita nyrhiä viimeksi käydessä) ja jotain toiveiden mukaisia juttuja. Lahjamäärää on lapsuudenperheen aikuisten kesken vähennetty arpomalla yksi lahjottava kullekin. Itse toivoin satokausikalenteria lahjaksi. Puolison kanssa yritän järjestää treffit, eli selvittää lastenhoitajaa. Muuten ei varmaan lahjota toisiamme, kun on yhteiset vähät rahat. Villasukat tai aamutakin kyllä haluaisin.

Vierailija
12266/20825 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olen toivonut jotain kuluvaa tai sitten erääseen liikkeeseen lahjakorttia (harrastukseen hintavampi ostos tulossa ja jokainen pikku sponssi on aina eteenpäin). Broidi saa yhteistä tekemistä ja ruokailun ravintolassa oman toiveensa mukaisesti, mutsi saa hotellilahjakortin ja muksu saa meiltä yhden lelun (isovanhemmat ja kummit muistavat myös niin ei yhtä pakettia itse anneta kun päiväkoti-ikäinen vielä kyseessä.

Vierailija
12267/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ovat selvästi minulle kipupiste. Tässä taloudessa asuu minä ja kouluikäinen lapsi. Kenkiä on eteisen liukuovikaapissa kaksi hyllyllistä (ehkä 6 paria per hylly), toisessa kaapissa kolmella hyllyllä ja lisäksi minun vaatekaapissani korkokenkiä yksi hyllyllinen (nämä ovat laatikoissa, joten vievät enemmän tilaa). Myös häkkivarastossa on laatikollinen kenkiä, jotka haluan säästää tunnearvon takia.

Jokin aika sitten raivasin raa'asti kassillisen kenkiä roskiin. Ja edelleen määrä on tuo. Eteisen lattialla lojuu kaksi paria, jotka eivät mahdu kaappiin.

Asiaa ei auta, että lapsi saa välillä isänsä uudelta puolisolta vaatteita ja kenkiä. Viimeksi tuli 3 paria pari kokoa liian isoja kenkiä. En tajua. Ja lapsi haluaa tietysti nämä säästää.

Minun kenkäni seuraavassa. Merkkasin X:llä ne, joita käytän paljon ja säännöllisesti.

Kumisaappaat X

Sandaalit X

Mustat ballerinat

Lenkkarit x2 X

Toppasaappaat

"Välikausi"kengät ulkoiluun

Matalavartiset talvikengät X

Talvisaappaat

Mustat nilkkurit x3 (käytän yhtiä säännöllisesti)

Mustat pitkävartisemmat nilkkurit

Sisäpelikengät X

Mustat kävelykengät

Loaferit

Converset

Valkoiset tennarit X

Ruskeat tennarit

Mustat korkkarit x3

Ylioppilasjuhlien korkkarit

Punaiset korkkarit

Ruskeat matalat korkkarit

Harmaat korkkarit

Crocsit X

Mustat korkonilkkurit

Yht. 28

Lapsen kengät:

Talvisaappaat

Talvinilkkurit

Syysnilkkurit

Kumpparit

Crocsit x2

Loaferit

Cosplay-kengät x2

Tennarit

Liian isot talvitennarit

Converset

Yht. 12

Lisäksi ne varastossa olevat. Semmosta... Ja varmaan jotain unohtui.

Vierailija
12268/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisithan toivoa lahjakorttia siihen kauppaan, mistä noita haluamiasia isompia remonttijuttuja saa.

Vierailija
12269/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjoittanut välillä tavaraa Facebookin roskalavalla ja ei se minulla ole ollut niin helppoa kuin moni täällä kuvaa. Täytyy tehdä ilmoituksia, vastailla viesteihin, sopia noutoaikoja, aikatauluttaa muut menonsa ne huomioiden ja usein noutajat ovat myöhässä tai etuajassa tai jättävät kokonaan tulematta ja sitten pitää uusia ilmoitus tai viestailla jonossa oleville ynnä muuta säätöä.

Jos elämä ei olisi valmiiksi jo riittävän kiireistä niin kyllähän tuota jaksaisi puuhailla, mutta ruuhkaisen arjen keskellä ei välttämättä riitä energiaa eikä aikaa tuohon sirkukseen. En halua laittaa ehjää tavaraa roskiinkaan, joten tavaraa hilloutuu nurkkiin vuosikausiksi. Täydellistä ratkaisua en ole löytänyt.

Vierailija
12270/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ääriminimalistista" juttu ylen sivuilla: https://yle.fi/a/74-20009057

Huokailin ääneen noita sisäkuvia, missä on niin ihanasti tyhjää tilaa, ja keittiönkaappeja JA sitä vaate- ja kenkävaraston kompaktia määrää. Itse en pärjäisi pohjoisessa ilman talvitakkia, mutta muuten tuossa oli paljon insiroivaa matskua.

Vierailija
12271/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokailin ääneen noita sisäkuvia, missä on niin ihanasti tyhjää tilaa, ja keittiönkaappeja JA sitä vaate- ja kenkävaraston kompaktia määrää. Itse en pärjäisi pohjoisessa ilman talvitakkia, mutta muuten tuossa oli paljon insiroivaa matskua.

*inspiroivaa

Säästän näköjään kirjaimiakin

Vierailija
12272/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin linkin, ja osassa tuon naisen jutuista ei ollut yhtään mitään järkeä. Rajansa minimalismillakin!

Vierailija
12273/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman raivausprojektin tueksi lukenut tätä ketjua järjestyksessä sivulle 262 asti. Olen tähän mennessä luopunut kaapin perukoilla lojuneesta turhasta roinasta ja oppinut katsomaan tavaraa nimenomaan sitä kautta mitä oikeasti tarvitsen ja mikä tuo oikeasti iloa (esteettiset asiat). tuntuu hyvältä, että moni tavara on myyty tai annettu sitä tarvitsevalle ja ensi viikolla on kirppispöytä varattuna viimeisille roinille. Nyt joulun alla kävin läpi lahjapapereita yms. ja annoin kassillisen Torissa, noutaja niille tuli todella nopeasti lähialueelta ja jonoakin ehti kertyä.

Omassa kodissa on ollut vielä tarpeettomana kirjahylly (purin sen äsken viimeistä kertaa ja menee kierrätykseen) ja iso sohva (laitan myyntiin jos löytyisi vielä käyttäjä). Asun yksin ja tulen asumaankin vielä pitkään ja tajusin etten ole enää vuosiin pitänyt kotibileitä joissa olisi tarvetta usean henkilön istumapaikoille. Myöskään perheen perustaminen ei kuulu omiin suunnitelmiin. Voin siis hyvin pelkistää sisustusta ja vähentää turhien astioiden määrää.

Kaapeissa on pitkästä aikaa tyhjiä hyllyjä, vaikka kaikki tarpeelllinen ja vähän tarpeetonta kivaa löytyy edelleen (esim. harvemmin käytettäviä työkaluja, melko paljon vaatteita ja pyyhkeitä, erilaisia suihkugeelejä, jonkin verran meikkejä hupikäyttöön - nämä kuluvat tavarat katson tarpeelliseksi pitää mutta en ole ostellut niitä lisää kuten aiemmin olisin tehnyt).

Huomaan että köyhässä perheessä kasvaminen aiheutti pienimuotoista tavaraan takertumista ja turhaa halvan roinan/koriste-esineiden shoppailua itsenäistymisen ja työelämän aloittamisen jälkeen. Nyt tuntuu, että suhtautuminen materiaan on jo paljon tasapainoisempaa. Lahjaksi tuli myös joskus annettua paljon turhaa krääsää, nykyään vain sellaista kuluvaa/syötävää tavaraa josta tiedän saajan pitävän. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, muuttokin on pian edessä ja voin ilokseni todeta että jokainen niistä on ollut edellistä helpompi ja paremmin organisoitu.

Vierailija
12274/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt pitää tahtia teen 10 kpl myynti-ilmoitussa kuussa fb/tori/huutis.

Tänään uusin huutisilmoitukset ja niitä on 150.

Olen aloittanut tämän 10 kpl / kk tammikuussa.

Jonain kuukausina olin tehnyt 20 ilmoitusta, ennätys oli joka viikonloppu 10, yhden kk ajan.

Rahaa on tullut toista tonnia, mutta eipä tätä voi käyttää esim tienaamisena.

Itse olen laittanut jokaisen euron suoraan asuntolainaan.

Hitaastihan tämä etenee. Ehkä jouluna on ihmisillä aikaa ja kiinnostusta ?

Vierailija
12275/20825 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lahjoittanut välillä tavaraa Facebookin roskalavalla ja ei se minulla ole ollut niin helppoa kuin moni täällä kuvaa. Täytyy tehdä ilmoituksia, vastailla viesteihin, sopia noutoaikoja, aikatauluttaa muut menonsa ne huomioiden ja usein noutajat ovat myöhässä tai etuajassa tai jättävät kokonaan tulematta ja sitten pitää uusia ilmoitus tai viestailla jonossa oleville ynnä muuta säätöä.

Jos elämä ei olisi valmiiksi jo riittävän kiireistä niin kyllähän tuota jaksaisi puuhailla, mutta ruuhkaisen arjen keskellä ei välttämättä riitä energiaa eikä aikaa tuohon sirkukseen. En halua laittaa ehjää tavaraa roskiinkaan, joten tavaraa hilloutuu nurkkiin vuosikausiksi. Täydellistä ratkaisua en ole löytänyt.

Olen huomannut, että annetaan-tavara menee kahden tunnin sisällä tai ei ollenkaan. Ison kaupungin facebook-ryhmässä ilmoitus hukkuu uudempien jalkoihin tuon jälkeen.

Kerran kauppasin yhtä lasten sänkyä pari viikkoa. Ei mennyt, laitoin ilmaiseksi annetaan-palstalle. Vieläkin meni monta päivää ennen kuin kukaan haki sen pois. Ei ollut kovin vaivatonta katsella sänkyä keskellä olkkaria...

Vierailija
12276/20825 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ''tienasin'' torissa marraskuussa 190 € ja nyt joulukuussa tähän mennessä yli 370 €. Lainausmerkeissä tietenkin siksi että olen maksanut aikoinaan niistä tavaroista enemmän. Tavoitteeksi laitoin että kunhan saisin satasen, mutta yllättävän hyvin on mennyt kaupaksi. Kaappien raivaus jatkuu...

Ylen jutun nainen oli kyllä todellakin ääriminimalisti, mutta jos hän pitää elämäntavastaan niin mikäpä siinä. Minulle jäi epäselväksi onko hänellä kuitenkin sänky yksiössään vai nukkuuko hän aina makuupussissa, sisälläkin. Siivottavaa ei ainakaan ole paljon!

Vierailija
12277/20825 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin linkin, ja osassa tuon naisen jutuista ei ollut yhtään mitään järkeä. Rajansa minimalismillakin!

Hän sanoi yhdessä someryhmässä, että aikoo mennä pidemmällekin. Ei ole raja tullut vielä vastaan.

Vierailija
12278/20825 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapseton pariskunta jonka luona ei käy melkein koskaan ketään kylässä -  ja silti astiakaapissa on 20 mukia. Kaikki kivoja ja ehjiä. En tiedä miten niitä karsisi.

Vierailija
12279/20825 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoi yhdessä someryhmässä, että aikoo mennä pidemmällekin. Ei ole raja tullut vielä vastaan.

Miten tuosta voi mennä enää pidemmälle? Mitä tavarapaljouteen tulee, jos irrottaa jääkaapin johdon seinästä ja haluaa säilyttää kylmäsäilytystä vaativat ruoka-aineet styrox-laatikossa parvekkeella, sitä vartenhan pitää ostaa sekä se styrox-laukku että kylmävaraajia (joita tosin ei voi kylmentää muuten kuin parvekkeella sään ollessa kylmä, jos kerrostaloasunnossa ei haluta käyttää sähköä). Ja jos sähkövaloa ei suostu käyttämään, omaan kotiin joutuu ostamaan esimerkiksi otsalampun ja taskulamppuja kynttilöiden lisäksi. Siis oikeasti, mitä järkeä?

Vierailija
12280/20825 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme lapseton pariskunta jonka luona ei käy melkein koskaan ketään kylässä -  ja silti astiakaapissa on 20 mukia. Kaikki kivoja ja ehjiä. En tiedä miten niitä karsisi.

Ota kaikki mukit ja vastaavat pois kaapeista, muista yläkaapit, astiakaapit sun muut.

Katso mikä on teillä paras paikka mukaillen, esim kahvikeittimen lähellä.

Laske monta mukia siihen hyllylle/laatikkoon saa, ilman, että mukit on päällekkäin tai muuten hankalasti käytettävissä. Meillä mahtuu 12kpl.

Sitten vaan valitset yhden kerrallaan, kunnes tila on käytetty. Loput pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme