tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20825)
Vierailija kirjoitti:
Päätin loppukesästä lahjoittaa pois mikroaaltouunini turhakkeena. Nyt, kun on ollut kaksi katkennutta luuta ranteessa kahden ja puolen viikon ajan, olen katunut päätöstäni.
Ruoka-aineiden käsittely ja kaupan pakkausten avaaminen eivät ole oikein onnistuneet yhdellä kädellä, joten nyt olisin halunnut ostaa valmiita mikroruokia ja eineksiä. Olisi ollut helppoa saada lämmitettyä ruoka nopeasti mikrossa lautasella, kun kattiloiden ja paistinpannujen tiskaaminenkin on todella vaikeaa yhdellä kädellä. Mitään apuvälineitä ei saa lainaksi, ja joudun selviämään kaikesta yksin.
Meille yhtäkkiä kasaantui monta mikroa. Sain niitä ystäviltä, kun muuttivat.
Kaikki myin. Tuli ostoilmoitus ostetaan käytetty mikro ja myin.
Laita ilmoitus alueen fb.hen ja pyydä kotiinkantoa. Laita kuva kipsistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä sellaisia pieniä sekalaisia tavaroita joille ei tunnu olevan käyttöä, ei hyvää paikkaa mutta vielä ei raaski hankkiutua eroon kun ''jos sittenkin tulee tarve''.
Varmaan lähes kaikilla on näitä ainakin välillä. Hyvän paikan puute varmaan tulee siitä, että eivät ole kovin tarpeellisia tai ns. kuulu oikein minnekään. Moni tällainen säläesine toisaalta on turhauttava ja ehkä jopa hankala hankkia (esim. tullut jonkun muun hankinnan yhteydessä) jos sitä sitten kuitenkin tarvitsee. En osaa sanoa mitään hyvää ideaa näihin. Minulla on pari paikkaa johon näitä "kasaan" ja ehkä kerran tai kaksi vuodessa käyn nämä paikat läpi. Ei mikään täydellinen systeemi mutta menee.
Tuollaiset säläesineet voi laittaa varastotilaan tai yläkaapin perukoille vanhassa pahvilaatikossa, johon voi kirjoittaa "sekalaista sälää". Jos mitään laatikossa olevaa tavaraa ei tarvita tai kaivata pitkään aikaan, on varmaan ihan turvallista luopua laatikossa olevasta sälästä.
Kuka sen sälän ostaa? Ei kukaan ja nyt kun on tullut selväksi, ettei mitään saa heittää roskiin, niin mammat dumppaavat pikkurojut kierrätyskeskusten ja kirppareiden riesaksi.
Sitten toisessa ketjussa kierrätyskeskus tuomitaan helvetin esikartanoksi, koska se käyttää pitkäaikaistyöttömiä työvoimanaan.
Kukaan ei ole sanonut että mitään ei saa heittää roskiin. Täällä on vain todettu että ehjän käyttökelpoisen tavaran heittäminen roskiin ei ole hyvä asia. Minä olen esimerkiksi somessa nähnyt kommentteja joissa joku oli viemässä ilmeisen siistejä palapelejä roskiin koska ei saanut niitä myydyksi ja vastikään jossain ketjussa joku sanoi vieneensä ehjät astiat kaatikselle koska ne eivät enää olleet mieluisat.
Juuri näin. Toisen roska on toisen aarre.
Ihan kaikki kirpparit ja kierrätyspisteet jonne tavaraa lahjoitatte pistää suurimman osan poltettavaksi koska pystyvät kierrättämään/myymään vain murto-osan. On ihan sama meneekö jäte heti sinne poltettavaksi vai viekö kovalla vaivalla " kierrätettäväksi" ja silti menee polttoon. Ihan pieniä elämän tosiasioita nämä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki kirpparit ja kierrätyspisteet jonne tavaraa lahjoitatte pistää suurimman osan poltettavaksi koska pystyvät kierrättämään/myymään vain murto-osan. On ihan sama meneekö jäte heti sinne poltettavaksi vai viekö kovalla vaivalla " kierrätettäväksi" ja silti menee polttoon. Ihan pieniä elämän tosiasioita nämä.
Ja juuri tästä syystä annetaan-palsta / roskalavaryhmät toimivat erinomaisesti.
Siivosin pakasterasiat. Määrä kutistui noin kolmestakymmenestä kahdeksaan, kaikki samanmuotoisia. Karsituista vien hyvät ja kannelliset äidilleni (sieltä ne ovat meille kulkeutuneetkin ja hän tarvitsee paljon rasioita), huonot ja kannettomat ja irtokannet vien roskiin.
Samoin sai lähteä epäkäytännöllinen lasikulho. Liian painava ja hankalan mallinen käsiteltäväksi ja liian iso konepesuun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sanottava, että meidän pyörittämä hyväntekeväisyyskirpputori ei todellakaan laita surutta roskiin lahjoituksia!
Hyvin vähän päätyy kaatopaikalle ja nekin syystä ettei niistä ole muualle huonokuntoisuuden takia.
Onneksi nyt alkaa tekstiilijätekeräys ja saadaan sinne huonokuntoiset vaatteet, koska ne ovat olleet se suurin ongelma, koska kukaan ei enää tänä päivänä osta tai ota edes ilmaiseksi loppuun pidettyjä vaatteita, mutta silti niitä tuodaan lahjoituksena meille.
Jatkan vielä meidän kirpputorille lahjoituksista eli kokemuksesta voin kertoa, että se omituinen kodin pikkusälä ja ripellys menee hyvin kaupaksi, vaikka täällä joku kommentoi ettei kukaan sitä osta.
Meillä asiakkaana paljon askartelijoita ja tuunaajia joille käy juuri mitä omituisemmat tavarat jatkojalostukseen.
Olen kyllä huomannut ettei meidän paikkakunnan kierrätyskeskuksen kirpparilla niitä laiteta edes esille eli kai ne päätyy roskiin siellä.
Kannattaa vähän miettiä minne tavaransa lahjoittaa ja vaikka kysyä hyväntekeväisyyteen suuntautuvilta onko ok tuoda mitä ja mikä ei hyvä.
Me saadaan vuosittain jaettua hyvä summa avustuksia tarvitseville näillä lahjoitetuilla tavaroiden myynnillä eli hienoa ja kiitos, kun ihmiset lahjoittaa hyvää tavaraa eikä laita roskiin!
Olen muuttamassa, tämä tuli kaiken lisäksi vähän äkkiä. Nyt on ainakin neljä henkilöautollista tavaraa lähtenyt kierrätykseen/roskiin/kavereille. Pakettiautollinen huonekaluja odottaa vielä lähtöä. Työsarkaa riittää vielä, varmaan uusintakierroskin vielä uudella asunnolla. Ja ei, ei mulla edes ole mitään isoa asuntoa, muutan toki pienempään.
Kamalaa, yritän ottaa huumorilla. Kaksi viikkoa aikaa vielä, mieluusti vähemmän, että ehtii siivoamaankin.
Minulla on asiaa sinulle, joka ilkuit vakavaa tapaturmaani. Vaikka ilkeät kommenttisi on nyt poistatettu, en pysty varmaan koskaan unohtamaan niitä, vaikka yritänkin antaa sinulle anteeksi. Olen joutunut kärsimään viime viikkoina HUSin päivystystoiminnan hätätilasta. En ole selvinnyt pelkällä kipsauksella enkä edes reponoinnilla, vaan minut on ollut pakko leikata. Kivut ovat olleet niin kovat, etten ole pystynyt nukkumaan paria tuntia enempää vuorokaudessa kahteen viikkoon. Olen joutunut selviämään äkillisen toimintakyvyn menetyksen tuomista ongelmista yksin, koska en ole saanut yhteiskunnalta mitään apua niihin asioihin, joihin en ole tapaturman jälkeen pystynyt. Sinullekin voi joskus tapahtua jotain vastaavaa. Millaisia kommentteja haluaisit silloin itse lukea omasta tilanteestasi?
Kerroin tapaturmasta ja siihen liittyvästä jo pois lahjoittamani mikroaaltouunin tarpeesta, koska opin tapahtuneesta seuraavan asian: konmarittamis-innosta huolimatta kannattaisi ottaa huomioon sekin mahdollisuus, että voi tapahtua jotain yllättävää, vaikka normaalitilanteessa jotkin tavarat tuntuvatkin aivan turhilta. Olin esimerkiksi aikonut lahjoittaa pois siivouskaapissa pitkään olleen pitkävartisen lastan ja siihen kiinnitettävän mikrokuituosan, joiden tarkoitus on kerätä pölyä lattioilta, koska minulla on ollut jo vuosia hyvä Dyson-pölynimuri. Imuri on kuitenkin niin raskas ja isokokoinen, etten ole pystynyt nostelemaan ja käyttämään sitä tapaturman jälkeen yhdellä kädellä, joten nyt se kevyt lasta ja pölyä lattioilta keräävä mikrokuitulankamoppi ovat kullanarvoisia.
Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole kehottaa teitä muita elämään koko ajan pelossa ja pitämään kaikista kotoa löytyvistä turhista tavaroista kouristuksenomaisesti kiinni sen varalta, että tulee maailmanloppu ja jotain rikkinäistä viilipurkkia voi ehkä silloin tarvita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä sellaisia pieniä sekalaisia tavaroita joille ei tunnu olevan käyttöä, ei hyvää paikkaa mutta vielä ei raaski hankkiutua eroon kun ''jos sittenkin tulee tarve''.
Varmaan lähes kaikilla on näitä ainakin välillä. Hyvän paikan puute varmaan tulee siitä, että eivät ole kovin tarpeellisia tai ns. kuulu oikein minnekään. Moni tällainen säläesine toisaalta on turhauttava ja ehkä jopa hankala hankkia (esim. tullut jonkun muun hankinnan yhteydessä) jos sitä sitten kuitenkin tarvitsee. En osaa sanoa mitään hyvää ideaa näihin. Minulla on pari paikkaa johon näitä "kasaan" ja ehkä kerran tai kaksi vuodessa käyn nämä paikat läpi. Ei mikään täydellinen systeemi mutta menee.
Tuollaiset säläesineet voi laittaa varastotilaan tai yläkaapin perukoille vanhassa pahvilaatikossa, johon voi kirjoittaa "sekalaista sälää". Jos mitään laatikossa olevaa tavaraa ei tarvita tai kaivata pitkään aikaan, on varmaan ihan turvallista luopua laatikossa olevasta sälästä.
Kuka sen sälän ostaa? Ei kukaan ja nyt kun on tullut selväksi, ettei mitään saa heittää roskiin, niin mammat dumppaavat pikkurojut kierrätyskeskusten ja kirppareiden riesaksi.
Sitten toisessa ketjussa kierrätyskeskus tuomitaan helvetin esikartanoksi, koska se käyttää pitkäaikaistyöttömiä työvoimanaan.
Kukaan ei ole sanonut että mitään ei saa heittää roskiin. Täällä on vain todettu että ehjän käyttökelpoisen tavaran heittäminen roskiin ei ole hyvä asia. Minä olen esimerkiksi somessa nähnyt kommentteja joissa joku oli viemässä ilmeisen siistejä palapelejä roskiin koska ei saanut niitä myydyksi ja vastikään jossain ketjussa joku sanoi vieneensä ehjät astiat kaatikselle koska ne eivät enää olleet mieluisat.
Jos kukaan ei ostanut niitä palapeleja häneltä, niin miksi ostaisi Kontistakaan? Ihan ok heittää ne roskiin sen jälkeen, kun on yrittänyt löytää niille uuden kodin. Ne palapelit eivät ole kellekkään välttämättömyys. Aika iso prosentti kaikesta, mitä Konttiin ja kierrätyskeskuksiin viedään, kuuluisi roskiin. Paikallisessa Kontissa hyllyt notkuu pientä sisustustavaraa, joissa isossa osassa on jotain vikaa, on lohkeania, halkeamia, värit lähteneet tekokukista jne. Pehmolelussa reikiä ja silmät haljenneet... dvd levyjä valtava määrä, nuhjuiset kannet, pientä jälkeä levyissä. Vaatteet vanhanaikaisia. Jos jotain viimestä huutoa olevaa tulee myyntiin, on se sen hintaista, että kaupasta saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama vuosi sitten kierrätyskeskuksessa töissä ja iso osa lahjoituksista todellakin menee roskiin. Kaikki vaatteet, joissa on reikä - roskiin. Jos neuleesta puuttuu nappi - roskiin. T-paita liian nyppääntynyt, haalistunut, kutistunut, printti kulunut - roskiin. Jos tavara on huonokuntoinen eli pala pois, halkeama, haalistunut, nuhjaantunut - roskiin. Kirjan sivut hiirenkorvilla ja lapsen suttaamat - roskiin. Pienet viat ovat ok, kyse on käytetystä tavarasta.
Mutta aivan kuin moni luulee, että se kierrätyskeskuksen tai Kontin lahjoituslaatikko on joku roskapönttö. Välillä mietimme, eikö ihmiset todella erota roskaa kierrätyskelpoisesta tavarasta, vai ilkeyttäänkö tuovat huonokuntoista tavaraa. Ne joutuu joku työntekijä kuitenkin lajittelemaan ja kierrätyskeskus maksamaan kaatopaikalle viemisestä, eli paljon hallaa tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en erityisemmin pidä minimalisteista tässä ketjussa, mutta siitä en välitä, jos joku heittää tavaransa roskiin. Sinä et voi yhden asian perusteella väittää, että he ajattelevat vain omaa napaansa. Itse asiassa he saattavat hyvin ajatella muita, esim. perheenjäseniään, jotka ovat joutuneet elämään tavaravuoren sisällä. Raivaus ja lajittelu on hidasta, ja jollekin ihmiselle voi olla mielenterveyden kannalta helpompaa heittää tavarat pois kuin alkaa lahjoitella niitä eteenpäin. Kellään toisella ei ole oikeutta vaatia, että hänen pitäisi raivata hitaasti, jokaista esinettä käännellen ja sen merkityksiä miettien.
Kyllä se on pienempi paha, että sata suomalaista heittää tavaransa roskiin kuin että jatkavat elämäänsä niiden keskellä. Sillä ei ole mitään merkitystä suuressa mittakaavassa.
No onhan se oman navan tuijottelua, jos ajattelet, että juuri SINUN ei tarvitse kierrättää järkevästi vaan voit vaan survoa roskikseen. 🤔
Olen se, jolle vastasit. Et ehkä lukenut viestäni kunnolla. Siinä oli kohta, jossa puhuttiin mielenterveydestä. En aio syyllistää ihmisiä, jotka eivät lopulta jaksa kuin heittää tavarat pois. Suurin syyllinen on turhan ja huonolaatuisen tavaran tuottajat, eivät ostajat.
Muuta en viitsi sinulle vastata.
Olen 100% samaa mieltä sun kanssa. Meillä oli tilanne, että vanhemmat erosivat ja muuttivat isosta asunnosta yksiöihin. No tietenkin kaikki meidän vaatteet, lelut, muut tavarat oli säästetty. Tuli oikeasti yllätyksenä, että vanhemmat eivät olleet kierrättäneet mitään. Eipä se koskaan tullut puheeksikaan ja se heidän komero oli tilaihme... No minä ja siskoni sitten otettiin molemmat ainakin 20 laatikollisen verran tavaraa omiin koteihimme. Tietty mekin asumme yksiöissä. Sisko opiskelee, minä käyn töissä. Ei ollut aikaa jäädä pyörittelemään ja mietiskelemään tunniksi joka pikku tavaran kohdalla. Raakasti lensi roskiin kaikki lasten ja nuorten kirjat, jossa oli sivut jo keltaiset, revenneet, joihinkin sivuille oli jopa lapsena piirretty. Pehmot, jotka haisivat pahvilaatikolle ja varsinkin ne joissa oli reikää/turkki haalistunut tms, roskiin. Vaatteet, jotka oli mielestämme liian kuluneet, roskiin jne. Ne parhaat merkkilelut ja muut meni myyntiin toriin ja osa meni kaupaksi. Ne mitkä ei menneet kaupaksi 2vk sisään käytiin läpi uudestaan ja parhaat vietiin pyörällä vispaten lähimpään kierrätyskeskukseen. Helppo se tietenkin autollisten on öyhöttää, että miksi ei viety enemmän.
Oikeasti ne ihmiset, jotka kehtaavat syyllistää niitä, jotka eivät jokaista loppuun käytettyä tavaraa vie kierrätykseen, ovat päästään pipejä. Meillä oli tilanne, että vanhemmat erosivat (ei ylläri), mutta jollakin olisi sama tilanne ja vielä isompi tavaramäärä, jos joku läheinen kuolee. Siinä voi tulla hulluksi jos ei osaa laittaa roskaa roskiin. Ja kaikki eivät halua häiriköidä kierrätyskeskuksia viemällä sinne tavaraa, joka on heidän mielestään roskaa. Joku syy siihen kuitenkin on, että nämä ihmiset, jotka muita syyttävät oman navan tuijottelusta, vievät ne tavarat kierrätyskeskuksiin pois omasta kodistaan. Voi olla, että nämä huutelijat kokevat ylemmyydentunnetta siitä, että vievät asiaa ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen. Ovatkin itse sitä mistä muita syyttelevät, eli oman navan tuijottelijoita.
Vielä kerran: KIERRÄTTÄMINEN EI TARKOITA SAMAA KUIN HUONOKUNTOISTEN TAVAROIDEN LAHJOITTAMINEN ESIMERKIKSI KIERRÄTYSKESKUKSIIN!!!!!! Tämä asia on selitetty ketjussa yhä uudestaan, mutta jostain syystä viesti ei ole mennyt perille ainakaan kaikille ketjun keskusteluja lukeville henkilöille.
Tutustukaa paikkakuntanne jätehuollon kierrätysohjeisiin! Kierrätystä on siis jätteiden lajittelu seka-, muovi-, paperi-, kartonki-, lasi-, metalli-, sähkö-, ongelma- ja ensi vuodesta lähtien myös tekstiilijätteisiin. Jätteiden lajitteluohjeissa voi olla eroa eri paikkakunnilla ja eri puolella Suomea, joten kannattaa tutustua paikallisiin kierrätysohjeisiin, jotka löytyvät jätehuollosta huolehtivien tahojen nettisivustoilta.
Täällä on vain muistutettu, että ei ole suositeltavaa heittää kaikkia jätteitä sekajätteeseen ja aiheuttaa siten ympäristöhaittojen lisäksi jopa työtapaturmia jätteiden käsittelijöille.
Lisäksi olisi todella hienoa, jos tavarapaljoutta vähentäessänne jaksettaisiin lahjoittaa erittäin hyväkuntoiset tai jopa uudet tavarat niitä tarvitseville ja haluaville yksityishenkilöille, kierrätyskeskuksille tai käytettyjen tavaroiden myyntitoimintaa tekeville järjestöille sen sijaan, että ne heitetään sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kerran: KIERRÄTTÄMINEN EI TARKOITA SAMAA KUIN HUONOKUNTOISTEN TAVAROIDEN LAHJOITTAMINEN ESIMERKIKSI KIERRÄTYSKESKUKSIIN!!!!!! Tämä asia on selitetty ketjussa yhä uudestaan, mutta jostain syystä viesti ei ole mennyt perille ainakaan kaikille ketjun keskusteluja lukeville henkilöille.
Tutustukaa paikkakuntanne jätehuollon kierrätysohjeisiin! Kierrätystä on siis jätteiden lajittelu seka-, muovi-, paperi-, kartonki-, lasi-, metalli-, sähkö-, ongelma- ja ensi vuodesta lähtien myös tekstiilijätteisiin. Jätteiden lajitteluohjeissa voi olla eroa eri paikkakunnilla ja eri puolella Suomea, joten kannattaa tutustua paikallisiin kierrätysohjeisiin, jotka löytyvät jätehuollosta huolehtivien tahojen nettisivustoilta.
Täällä on vain muistutettu, että ei ole suositeltavaa heittää kaikkia jätteitä sekajätteeseen ja aiheuttaa siten ympäristöhaittojen lisäksi jopa työtapaturmia jätteiden käsittelijöille.
Lisäksi olisi todella hienoa, jos tavarapaljoutta vähentäessänne jaksettaisiin lahjoittaa erittäin hyväkuntoiset tai jopa uudet tavarat niitä tarvitseville ja haluaville yksityishenkilöille, kierrätyskeskuksille tai käytettyjen tavaroiden myyntitoimintaa tekeville järjestöille sen sijaan, että ne heitetään sekajätteeseen.
AI VITSIT, EIKÖ KAIKKI KETJUUN KOMMENTOIVAT OLE ENSIN LUKENEET YLI 600 SIVUA PAASAUSTA???!!!!!!
On täällä muutakin kuin vain muistutettu, ettei kaikki jäte kuulu sekajätteeseen. Hohhoijaa. Esim palapelit ovat polttokelpoista jätettä, hyvin palavat. Tai sitten pahvinkeräykseen, jos pakkauksessa lukee niin. Samoin huonokuntoiset lastenkirjat, vaikka olisi miten kontaktimuovia päällä. Täällä nämä nirppanokat antavat ymmärtää, että heidän roskat ovat kaikki toisten aarteita. Hyväkuntoisia ja uusia tavaroita harva heittää roskiin. Meneppä katsomaan kierrätyskeskuksiin, niin näet, mitä mammat luulevat hyväkuntoisiksi... ja jos heittää, niin ne on yksittäisiä tavaroita. Joillakin on kierrätyskeskukseen 10km, kannattaako pyöräillä 10km, että saa käytetyn palapelipaketin vietyä kierrätykseen. Miettikää vähän muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa napaa.
Kaikista paras ohje tulee minulta nyt. Lukekaa tarkasti: Jättäkää turhat ostokset tekemättä. Jättäkää ne sisustustavarat, vaatteet, asusteet, astiat, joulukrääsät jne. kauppaan. Älkää ostako. Säästätte rahaa ja aikaa, kun sitten kuitenkin pitää heittää jotain pois. Ja kyllä, se on just niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei ostanut niitä palapeleja häneltä, niin miksi ostaisi Kontistakaan? Ihan ok heittää ne roskiin sen jälkeen, kun on yrittänyt löytää niille uuden kodin. Ne palapelit eivät ole kellekkään välttämättömyys. Aika iso prosentti kaikesta, mitä Konttiin ja kierrätyskeskuksiin viedään, kuuluisi roskiin. Paikallisessa Kontissa hyllyt notkuu pientä sisustustavaraa, joissa isossa osassa on jotain vikaa, on lohkeania, halkeamia, värit lähteneet tekokukista jne. Pehmolelussa reikiä ja silmät haljenneet... dvd levyjä valtava määrä, nuhjuiset kannet, pientä jälkeä levyissä. Vaatteet vanhanaikaisia. Jos jotain viimestä huutoa olevaa tulee myyntiin, on se sen hintaista, että kaupasta saa halvemmalla.
Alapeukuista päätellen taisi osua arkaan paikkaan. Oikeasti ihmettelen ihmisiä, jotka jaksavat paheksua sitä, että joku heittää omaa (käytettyä) omaisuutta roskiin. Vaikka olisi yrittänyt myydä ensin, mutta ei, olisi pitänyt vielä ilmaiseksi antaa ja nähdä vaivaa senkin eteen. Aikakin on rahaa. Ette te ole sen parempia ihmisiä, vaikka veisittekin kaiken puolikuntoisen romun Konttiin, UFFiin tms. Siellä ne sitten heitetään teidän puolesta roskiin, kun ette itse osaa ja kykene.
Monilla se on niin, että tavaraa ostetaan koko ajan lisää. Kierrätte kauppojen alennusmyynnit ja kirpputorit ja sitten haalaatte sitä aiemmin ostettua kierrätykseen. Miettikää vähän ennen ostamista, että kannattaako ostaa. Ja huolehtikaa niistä omista romuista, ei tarvitse toisten romujen kohtaloa kytätä.
Maailma hukkuu pa sk aan ja se johtuu siitä, että ihmiset ostavat yli oman tarpeen. Itse teen niin, että käytän omat vaatteet ja tavarat ihan itse loppuun. Kierrätykseen vien vain lahjaksi saadun (uuden) krääsän. Olen tehnyt näin jo 5v ja rahaa on säästynyt ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei ostanut niitä palapeleja häneltä, niin miksi ostaisi Kontistakaan? Ihan ok heittää ne roskiin sen jälkeen, kun on yrittänyt löytää niille uuden kodin.
Niitä palapelejä olisi voinut tarjota ilmaiseksi esimerkiksi Facebookissa tai Torissa, se on se pointti. En käsitä ihmisiä, jotka mieluummin laittavat roskiin kuin antavat ilmaiseksi. Toinen juttu on risan ja käyttökelvottoman vieminen Konttiin tai muualle muiden vaivoiksi ja hävitettäväksi, siinä ei ole mitään järkeä.
Koti alkaa olla balanssissa siitä päätellen, että tavaraa poistuu enää hiljakseltaan ja yksittäisiä tavaroita isojen kasojen sijaan. Viime viikolla annoin Facen roskalavaryhmässä tarpeettomaksi jääneen täkin (ja kyllä, käytin omaa mittaamattoman arvokasta aikaani ja pesin sen, jotta hakijan olisi se mukava ottaa vastaan) ja seuraavaksi vien muutaman kirjan kierrätyshyllyyn. Keväällä pitää mennä kesävaatteet vielä läpi, koska olen viime kuukausina laihtunut niin, että osa vaatteista saattaa olla liian isoja.
Jouluna tiedän saavani pari kirjaa lahjaksi, vaikka olen sanonut, että tarvitse mitään. Vien nekin sitten lukemisen jälkeen kierrätykseen, jos ne eivät ole niin hyviä tai kiinnostavia, että ajattelen lukevani ne uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei fb.ssä kannata myydä parin euron juttuja. Ei kukaan tule niitä hakemaan.
Kirppijsellä taas jos tulee joku vastaan parilla eurolla, on motivaatio aivan toinen
Vierailija kirjoitti:
Mihin voisi kierrättää muoviset henkarit? En tarvitse kotona eikä lähipiirissäkään tarvetta.
Lahjoita kierrätyskeskukselle.