Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20825)

Vierailija
12141/20825 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju! Miten päätätte mikä tavara kannattaa lahjoittaa ja mikä myydä? Mulla on jostain syystä halu laittaa jokainen lähtevä tavara myyntiin, mutta eipä niitä kukaan näytä ostavan ja tuossa pyörivät kasoissa kuukausitolkulla. Mistään arvokkaasta ei ole kyse ja järkevintä olisi antaa ilmaiseksi, mutta aina päädyn kokeilemaan myyntiä. Akuuttia rahapulaakaan ei ole eli sekään ei ole syynä. Help!

Mulla se riippuu paljonko tuotteesta voi myydessä saada rahaa. Onko se missään suhteessa myymiseen käytettyyn aikaan ja vaivaan. Jos olisi huono rahatilanne, niin yrittäisin varmaan ensin myydä kaiken. Varmaan kyllä määrittelisin jonkun tietyn ajan myynnille, jonka jälkeen lahjoittaisin, jos ei ole mennyt kaupaksi.

Vierailija
12142/20825 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aloin selättää jo vuosia vaivanneita mörköjä. Vanha seonnut läppäri, epämääräinen porukka muistikortteja ja -tikkuja siellä täällä ja neljä mäsää puhelinta. En ole teettänyt kuvia sitten vuoden 2013 enkä tiennyt missä kaikkialla niitä edes on.

Noh, nyt on läppäri ja kaikki muistivälineet käyty läpi ja kuvat siirretty ulkoiselle muistille vuosijärjestykseen. Vielä pitää pian käydä ostamassa toinen tallennuspaikka kuville, etteivät jää yhden laitteen varaan. Sitten kun jaksan, alan pikkuhiljaa käymään kuvia läpi ja teettämään niitä.

Ne neljä puhelinta jäivät vielä katsomatta. Laitoin pari jo laturiin, että saan koneen kautta katsottua mitä niissä on ja tarviiko vielä jotain säilyttää ennen hävitystä.

Samalla kävin läpi johtolaatikon. Olen nyt kaappien selvittämisen yhteydessä kantanut kaikki johdot yms yhteen laatikkoon, joka nyt puolison kanssa katsottiin. Monta hajonnutta piuhaa ja kuuloketta roskiin ja muut nätisti paikalleen.

Niin keventynyt fiilis! Tuo tavara ei niin näy, mutta tuntuu kyllä 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12143/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju! Miten päätätte mikä tavara kannattaa lahjoittaa ja mikä myydä? Mulla on jostain syystä halu laittaa jokainen lähtevä tavara myyntiin, mutta eipä niitä kukaan näytä ostavan ja tuossa pyörivät kasoissa kuukausitolkulla. Mistään arvokkaasta ei ole kyse ja järkevintä olisi antaa ilmaiseksi, mutta aina päädyn kokeilemaan myyntiä. Akuuttia rahapulaakaan ei ole eli sekään ei ole syynä. Help!

Mulla se riippuu paljonko tuotteesta voi myydessä saada rahaa. Onko se missään suhteessa myymiseen käytettyyn aikaan ja vaivaan. Jos olisi huono rahatilanne, niin yrittäisin varmaan ensin myydä kaiken. Varmaan kyllä määrittelisin jonkun tietyn ajan myynnille, jonka jälkeen lahjoittaisin, jos ei ole mennyt kaupaksi.

Itse punnitsen myymiseen menevää aikaa ja vaivaa. Arki on melko kiireistä, teen pitkää työpäivää, opiskelen, teen vapaaehtoistyötä, harrastan liikuntaa ja tapaan paljon ystäviä. Ylimääräistä aikaa ei juuri ole, joten tavaran pitäisi olla aika arvokas että luopuisin salikäynnistä tai ystävän tapaamisesta jotta saisin aikaa nettikauppojen kanssa säätämiseen.

Olen päätynyt lahjoittamaan tavarat koska se on paljon helpompaa ja vie vähemmän aikaa. Jos elämäntilanne olisi toisenlainen niin arvottaisin ehkä myynninkin toisella tavalla.

Vierailija
12144/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä ensin, mitä kautta aikoo tavaras myydä. Itse toisinaan kerään kaiken mahdollisen ja laitan kirppispöydän pystyyn, sinne kehtaa viedä ne 50 senttiä maksavat tuotteetkin. Sama pätee kirppiksen täyspalveluun, jonne vain viedään tavarat ja he hoitavat loput. Ellei lisäveloitusta tule tavaran lukumäärästä, silloin kannattaa laskea kannattavuus halvimmille tuotteille.

Jos taas itse myyn esimerkiksi torissa, asetan usein alarajan, minkä hintaisia tuotteita vaivaudun myymään. Nyt on ollut rahapulaa, joten olen laittanut myyntiin tuotteita 4e ylöspäin. Paremmassa tilanteessa pidän alarajana usein 8-10e. Jos oletan, että jostain tavarasta maksettaisiin tuota vähemmän, kerään lahjoituskassiin ja vien Konttiin tai kierrätyskeskukseen tai laitan paikalliseen roskalavaryhmään tarjolle.

Vierailija
12145/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota.., vaikuttaa siltä että tässä säikeessä tavaramääriltään täys amatöörit vouhkaavat kuvitellun ongelmansa kanssa.. nimim. Useamnan sukupolven pula-ajan kaikensäästöihmisten maallisen nykyinen vaalija ja itsekkin haalija ongelmansa tiedostava.

Vierailija
12146/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota.., vaikuttaa siltä että tässä säikeessä tavaramääriltään täys amatöörit vouhkaavat kuvitellun ongelmansa kanssa.. nimim. Useamnan sukupolven pula-ajan kaikensäästöihmisten maallisen nykyinen vaalija ja itsekkin haalija ongelmansa tiedostava.

Oli sitten jollakin jalka poikki tai toisella varvas kipeä, molemmilla on oikeutta kokea harmitusta asiasta.

Vierailija
12147/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmisiä on monenlaisia, ehkä se on kuitenkin kiva että täällä osa tiedostaa ongelman ennen kuin asunnon läpi kulkee vain 50cm kapea kuja taikka yhtään kaappia ei uskalla avata pelossa, mitä sieltä tupsahtaa niskaan. Vähän sama kuin herätä +10kg kohdalla että on vähän nihkeä olo, kun vasta +30kg..matka on huomattavasti rankempi.

Vierailija
12148/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sitten jollakin jalka poikki tai toisella varvas kipeä, molemmilla on oikeutta kokea harmitusta asiasta.

En ole tuo edellinen, mutta kun ketjun aiheena on tavarapaljous, niin joskus toivoisi, että minimalistit, joilla on kotonaan vain kymmenen tavaraa yhteensä, olisivat jossain toisessa ketjussa. Sanoilla on merkitys, ja jos joku haluaa määritellä piimäksi sen, mikä kaikille muille on maitoa, niin keskustelu menee raiteiltaan. Samalla tavalla tavarapaljous ei voi tarkoittaa tilannetta, jossa kodissa ei ole enää mitään, vaikka jonkun siivousneurootikon vääristyneessä mielessä niin on. 

Vierailija
12149/20825 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä niin paljoa tule viestejä, ettei kaikki erilaiset ihmiset mahtuisi mukaan. Minimalisti voi antaa hyviä vinkkejä, harvemmin hekään ovat minimalismista lähteneet, vaan tavarasta on päästy eroon.

Vierailija
12150/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna lähtee koristeita, joita en ole käyttänyt vuosiin, tai jotka olen laittanut esille, mutta itse asiassa vain tavan vuoksi.

Vierailija
12151/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanakirjalla on sentään ottajansa aina kirppiksillä ja sairaaloissakin niille on kysyntää koska monet potilaat haluavat lukea ulkomaankielistä kirjallisuutta.

Sanakirjat on nykyään netissä.

Vierailija
12152/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta myyminen on niin vaivalloista, että yleensä lahjoitan vain johonkin. Toki jos olisi jotain arvokkaampaa myytävää, näkisin myymisen vaivan, mutta että alkaisin kuvaamaan ja lähettelemään jotain riepuja ja vispilöitä muutaman euron takia - ei kiitos.

Vierailija
12153/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä CD-levyille? Niitä on banaanilaatikollinen ja viimeksi kuunneltu ehkä 10 vuotta sitten. Hävittääkkö kaikki (mihin?) vai säästää parhaat?

Vierailija
12154/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanakirjalla on sentään ottajansa aina kirppiksillä ja sairaaloissakin niille on kysyntää koska monet potilaat haluavat lukea ulkomaankielistä kirjallisuutta.

Kaikille ei netti ole se ensimmäinen vaihtoehto mihinkään, netti tarvitsee laitteen joka vie sähköä ja joka pitää laittaa päälle.

Vierailija
12155/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä CD-levyille? Niitä on banaanilaatikollinen ja viimeksi kuunneltu ehkä 10 vuotta sitten. Hävittääkkö kaikki (mihin?) vai säästää parhaat?

Olen vienyt levyjä levykauppaan, jossa myyvät käytettyjäkin levyjä. Sain muistaakseni 20 euroa muovikassillisesta.

Vierailija
12156/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain siivottua tv-tasosta n. puolet. En paljoa heittänyt roskiin, laitoin kysymysmerkki-tavarat laatikkoon odottamaan (laatikko tv-tasossa myös :-) )

kirjoja en vielä heittänyt pois, mietin esim sanakirjan kohtaloa... En haluaisi heittää pois, mutta enpä sillä paljoa tee...

hyvä esimerkki säästöistäni: olen säästänyt n. 10kpl tyhjiä "kuoria" missä tulee valokuvatilaukset...:D huh... Mutta siis teki hieman pahaa heittää nekin pois... Mietin, että jos tarvitsen niitä jonain päivänä kirjekuoriksi tms...

ap

^ Joku tolkku hamstraamiseenkin. Enemmän kuulostaa pihiydeltä, sairaaloiselta sellaiselta itseasiassa suurimman osan kirjoittelut?

"Jos tarvin kahden vuoden päästä pestyä viilitörppöä, säästän niitä viisikymmentä varmuuden vuoksi nyt?

Oikeasti Hei. Kierrätysastioihin nyt törky sieltä kotoa,

Vierailija
12157/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain siivottua tv-tasosta n. puolet. En paljoa heittänyt roskiin, laitoin kysymysmerkki-tavarat laatikkoon odottamaan (laatikko tv-tasossa myös :-) )

kirjoja en vielä heittänyt pois, mietin esim sanakirjan kohtaloa... En haluaisi heittää pois, mutta enpä sillä paljoa tee...

hyvä esimerkki säästöistäni: olen säästänyt n. 10kpl tyhjiä "kuoria" missä tulee valokuvatilaukset...:D huh... Mutta siis teki hieman pahaa heittää nekin pois... Mietin, että jos tarvitsen niitä jonain päivänä kirjekuoriksi tms...

ap

^ Joku tolkku hamstraamiseenkin. Enemmän kuulostaa pihiydeltä, sairaaloiselta sellaiselta itseasiassa suurimman osan kirjoittelut?

"Jos tarvin kahden vuoden päästä pestyä viilitörppöä, säästän niitä viisikymmentä varmuuden vuoksi nyt?

Pihiys tai laiskuus tai saamattomuus?

Vierailija
12158/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä ketjua ja nyt jo muutaman vuoden jälkeen osaan suhtautua huumorilla siihen, että säännöllisin väliajoin:

- joku tuskastuu, kun kirppistavarat eivät mene kaupaksi ja ei voi lahjoittaa niitä kenellekään tai kierrätyskeskukseen vaan aikoo heittää ne roskiin (tai lumppukeräykseen)

- joku tulee kertomaan, että minimalistinen koti on hirveä ja valkoinen tai että minimalistit eivät kuulu tähän ketjuun

- joku muistuttaa, että pahat ajat on tulossa ja hinnat nousee, eli hillomainen on oikeasti viisautta.

😃

Kahteen jälkimmäiseen naurahdan, mutta tuolle roskiin heittämiselle ei heru sympatiaa. Pitäisi ajatella omaa napaansa pidemmälle

Vierailija
12159/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt netistä tarvitsemiani suursanakirjoja, vaikka olen etsinyt niitä jo pitkään.

Vierailija
12160/20825 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aika inhottavaan tyyliin kommentoit. Tämä ketju on enimmäkseen asiallinen ja positiivinen, toivottavasti jatkossakin, oli toisen tavaran hilloamisen syy pihiys, kiire, laiskuus, tulevaisuudenpelko, ekologisuuteen pyrkiminen tai jotain muuta.

Asiaan, tunnistan tuon että säilöö varmuuden vuoksi jotain hassua. Itselläni syynä ei ole pihiys, vaan enemmänkin epämääräinen pelko, että tulevaisuudessa tulee tarve sille asialle, jos maailma muuttuu tai tapahtuu jotain mikä aiheuttaa esimerkiksi raaka-ainepulan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan