tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20825)
Vierailija kirjoitti:
Tavarapaljous-ketjun villitsemät hiuslakkojen suihkuttelijat ovat alkaneet pelottaa minua niin paljon, etten ole pariin päivään uskaltanut mennä ulos tai edes asunnon parvekkeelle...
Repesin. :D
Ja olen hyvin pahoillani aiheuttamastani ketjureaktiosta. Ehkä se pullo olisi sittenkin parempi tyhjentää roskisreissulla vaikka suoraan siihen pussiin, kuten joku ehdotti? Ja luonnollisesti roskiksen ympärille tulee luoda turvavyöhyke tai edes joku turvallinen tila... :)))
Vierailija kirjoitti:
No niin, Black Friday taas tulossa. Muistuta itseäsi, että et tarvitse lisää tavaraa kotiisi.
Ajattelin kuitenkin ehkä ostaa tarjoushintaisia lippuja Muumimaailmaan, mutta katsotaanko, saanko aikaiseksi.
Minä ostan untuvatäkin ja yhdet tietyt farkut, jos tulee hyvä tarjous vastaan. Ei harmita, jos ei tarjouksia löydy, mutta koska ostaisin nuo joka tapauksessa, tarjous olisi tietty kiva.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt tätä ketjua lukiessani sitä, miksi jotkut eivät halua lahjoittaa turhia tavaroitaan SPR:n Kontteihin. Itse vien lahjoitukseni mieluiten nimenomaan niihin. Jos Kontti-myymälät myyvät lahjoitettuja tavaroita kalliilla hinnalla saadakseen varoja avustustoimintaan, miksi sen pitäisi häiritä tavaroiden lahjoittajia, kun kuitenkin tavara kiertää eli ostajia löytyy? Voitte katsoa SPR:n ja Konttien nettisivuilta, mihin myyntivarat käytetään.
Olen myös ostanut Kontista tarvitsemiani tavaroita ja voin sanoa, että mielestäni ainakaan niiden minun tarvitsemieni tavaroiden hinnat eivät ole suinkaan olleet kohtuuttomia. Esimerkiksi Fida-myymälöiden hinnat ovat paljon korkeammat.
No se on ihan suhteellista mikä on kohtuuton hinta ja mikä ei. Jonkun mielestä on ihan OK, että tavara maksaa enemmän kuin kaupassa, jonkun mielestä saisi maksaa jopa enemmän, koska rahat menee hyvään kohteeseen ja säästyy luontoa. Ok.
EN ole sitä mieltä, että Kontissa tehdään huonoa työtä kierrätyksen eteen.. Mutta aika moni huonossa rahatilanteessa oleva voi käydä siellä toteamassa, että täältä ei kannata ostaa. Ja siksi laitankin mieluummin toriin annetaan palstalle, että se kuka haluaa, tulkoon hakemaan hintaan 0e.
Se on tietty hyvä, että joku tukityöllistetty siellä työllistyy. Ja ehkä jossain toisessa Kontissa hinnat eivät ole tätä tasoa. Mutta täällä siellä on turha käydä ostoksilla jos ei halua ihan vain tukemisen vuoksi maksaa ylimääräistä.
Terv. Se joka kritisoi hintoja edellisellä sivulla. Ja nyt täällä hehkutetaan, miten hieno ja mahtava systeemi Kontilla on.
Mikähän olis paras paikka saada myytyä Muumimukeja? Niitä on vuosien varrella kertynyt ihan liikaa, lahjaksi saatuja jne. Tykkään muutenkin enemmän Marimekon mukeista jotka ovat hiukan isompia. Tahtoisin säilyttää Muumimukeista vain ehkä kymmenkunta kivointa lempparia ja laittaa loput pois, mutta missä? Tori.fi?
Vanhan, roskikuntoisen lakanan viimeinen käyttökohde: leikkasin sen kasaksi pieniä "servettejä", joilla voi siivota vauvan naaman ja muut sotkut ruokailun jälkeen ja sitä mukaa heittää sitten roskiin :) Säästyy talouspaperiakin... yhdestä lakanasta tuli valtava kasa näitä pikku liinoja, että hetken riittävät kyllä :D
Vierailija kirjoitti:
Vanhan, roskikuntoisen lakanan viimeinen käyttökohde: leikkasin sen kasaksi pieniä "servettejä", joilla voi siivota vauvan naaman ja muut sotkut ruokailun jälkeen ja sitä mukaa heittää sitten roskiin :) Säästyy talouspaperiakin... yhdestä lakanasta tuli valtava kasa näitä pikku liinoja, että hetken riittävät kyllä :D
Ja jos osoittautuvat hyväksi tehtävässään, niin älä heitä roskiin vaan laita pyykkiin ja käytä uusiksi 😊 meillä on läjä harsoista ja pyyhkeistä leikattuja rättejä, joilla putsaan lapsia ja pyyhin loiskuneita nesteitä jne ruokailun aikana. Käytön jälkeen pyykkiin ja uudestaan käyttöön. Säästyy talouspaperia ja toisaalta kangas putsaa paremmin kuin paperi, harsot varsinkin 👍
Monesti mietitään lastenvaatteiden säilyttämistä. Mä olen ratkaissut asian näin. Hyväkuntoisina säilyneet vaatteet myyn pian käytön lopetuksen jälkeen pois. Jos vaate on säilynyt hyvässä kunnossa, kertoo se meillä usein siitä, ettei se ole edes ollut mikään lasten lemppari. Monet tahraisimmista ja reikäisimmistä, joita ei edes kehtaisi edes myydä, taas ovat olleet niitä lempivaatteita ja ne on tosiaan loppuun asti käytettykin. Monista niistä koetan etsiä hyvän kohdan ja leikkaan reilunkokoisen palasen kangasta talteen. Paidoista hyväkuntoista kangasta löytyy usein selkäpuolelta. Näitä tilkkuja keräilen talteen ja aikomukseni on sitten joskus tehdä tai teettää niistä tilkkutäkki tai jokin muu vastaava luomus 😊
Kankaat jäävät siten ihasteltaviksi ja kuvista voi sitten katsella vaatteita lasten päällä
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olis paras paikka saada myytyä Muumimukeja? Niitä on vuosien varrella kertynyt ihan liikaa, lahjaksi saatuja jne. Tykkään muutenkin enemmän Marimekon mukeista jotka ovat hiukan isompia. Tahtoisin säilyttää Muumimukeista vain ehkä kymmenkunta kivointa lempparia ja laittaa loput pois, mutta missä? Tori.fi?
Ehkä Huuto.net. Jos siellä on useampi kuin yksi kiinnostunut ostaja, he huutavat keskenään kilpaa, joten mukeista voi saada ihan hyvän hinnan.
Vierailija kirjoitti:
jos haluat yksitellen kaupata ja saada parhaan hinnan, niin varmaan tori, toki siellä on monenlaista seikkailijaa. Jos haluat ne pois nurkista kerrallaan niin joku muumimukit rahaksi tai vastaava palvelu voisi toimia. Itsellänikin ollut aikomus kokeilla, mitä sieltä tarjottaisi.
Vierailija kirjoitti:
eikös sitä hiuslakkapulloa voi suihkutella pihalla/parvekkeella tyhjäksi(kunhan varmistaa ettei naapuri ole just röökillä :D) ja sekin kannattaa varmistaa ettei vastatuuleen suihki. Tai jossakin lenkillä käy johonkin pusikkoon sen tyhjäämässä.
Olen antanut omani tutulle kampaajalle. En tiedä onko tätä vielä mainittu ketjussa.
Muumimukeista kyselijä tässä jälleen, hei vaan. Puoliso meinasi tulla sotkemaan koko homman mutta onneksi sain puhuttua hänelle sitten järkeä. Sanoin hänelle, että ajattelin karsia osan muumimukeista kun niitä on niin paljon, niin hän totesi että ei sitä hänen lempparia ainakaan saa laittaa pois, no sanoin, että saa tulla katsomaan mun kanssa yhdessä läpi ne mukit, että mitä haluaa säästettävän. Sit alkoi sellainen "no mutta onhan toikin kiva, ja tääkin on hieno, eikös tonkin vois säästää... entä jos vaan laitettais loput yläkaappiin ja niitä vois sitten vaihdella välillä?" hohhoijaa, sanoin hänelle, että hän ei IKINÄ tule kaivamaan niitä sieltä yläkaapista ja jos mäkään en sitä tee niin ovat siellä ikuisesti! Myönsi onneksi että olen oikeassa :D Laitoin nyt jokusen sellaisen jo myynnistä poistuneen, mahdollisesti arvokkaamman mukin tuonne Muumimukit rahaksi -sivustolle, kiitos vinkistä! Katsotaan millainen tarjous sieltä tulee, vai kokeilenko sitten huutonettiä. Muutaman, jotka ovat ns. arvottomia, lahjoitan yhdelle ystävälle joka karsimisestani kuultuaan lupasi mielellään ottaa ne käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
No niin, Black Friday taas tulossa. Muistuta itseäsi, että et tarvitse lisää tavaraa kotiisi.
Ajattelin kuitenkin ehkä ostaa tarjoushintaisia lippuja Muumimaailmaan, mutta katsotaanko, saanko aikaiseksi.
Suomessa alet ovat niin surkeita.
Ostan, jos oikeasti haluan ja tarvitsen.
Harvassa on ne, mitä tarvitsen.
Olin kesällä muutaman kerran kirppiksellä myymässä
Oon myynyt lähes 500 tavaraa ja ostanut 40.
Kaikki ovat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kuitenkin ehkä ostaa tarjoushintaisia lippuja Muumimaailmaan, mutta katsotaanko, saanko aikaiseksi.Suomessa alet ovat niin surkeita.
Ostan, jos oikeasti haluan ja tarvitsen.Harvassa on ne, mitä tarvitsen.
Kaikki ovat käytössä.
Hienosti olet saanut myytyä tavaraa! Voiko kysyä, millaiselle kirppikselle kannattaa mennä myymään, jos haluaa saada myytyä hyvin tavaroita. En pyytäisi tavaroistani paljon, mutta joillakin kirppiksillä kenenkään myyntitavarat eivät oikein liiku, vaikka hinnat olisivatkin alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kuitenkin ehkä ostaa tarjoushintaisia lippuja Muumimaailmaan, mutta katsotaanko, saanko aikaiseksi.Suomessa alet ovat niin surkeita.
Ostan, jos oikeasti haluan ja tarvitsen.Harvassa on ne, mitä tarvitsen.
Kaikki ovat käytössä.
Hienosti olet saanut myytyä tavaraa! Voiko kysyä, millaiselle kirppikselle kannattaa mennä myymään, jos haluaa saada myytyä hyvin tavaroita. En pyytäisi tavaroistani paljon, mutta joillakin kirppiksillä kenenkään myyntitavarat eivät oikein liiku, vaikka hinnat olisivatkin alhaiset.
Jos olet facebookissa niin kysäise paikkakunnan puskaradioryhmästä mikä on hyvä paikka myydä 😊 tai etsi ryhmän hakuhistoriasta keskusteluja aiheesta. Itse olen ainakin nähnyt vastaavia oman paikkakuntani ryhmässä.
Nyt olen ylpeä itsestäni. Eilen kävin Prismassa ja olisi tehnyt mieli ostaa lapselle vaatteita kun oli -15%, mutta en ostanut. Hän ei siis tarvitse yhtään lisää vaatetta. On jo nyt ihan liikaa.
Ainut on, että mietin kannattaako ostaa legopaketti nyt kun on -15% vai odottaa BF tarjouksia 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikös sitä hiuslakkapulloa voi suihkutella pihalla/parvekkeella tyhjäksi(kunhan varmistaa ettei naapuri ole just röökillä :D) ja sekin kannattaa varmistaa ettei vastatuuleen suihki. Tai jossakin lenkillä käy johonkin pusikkoon sen tyhjäämässä.
Olen antanut omani tutulle kampaajalle. En tiedä onko tätä vielä mainittu ketjussa.
Kannattaa kuitenkin kysyä ennakkoon, monella kampaajalla on omat luottotuotteensa joita käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavarapaljous-ketjun villitsemät hiuslakkojen suihkuttelijat ovat alkaneet pelottaa minua niin paljon, etten ole pariin päivään uskaltanut mennä ulos tai edes asunnon parvekkeelle...
Ja olen hyvin pahoillani aiheuttamastani ketjureaktiosta. Ehkä se pullo olisi sittenkin parempi tyhjentää roskisreissulla vaikka suoraan siihen pussiin, kuten joku ehdotti? Ja luonnollisesti roskiksen ympärille tulee luoda turvavyöhyke tai edes joku turvallinen tila... :)))
Yritin joskus tätä tyhjentämistä mutta hyvän tovin suhuuteltuani totesin että tässä menee ikä ja terveys ja sulloin lakkapullot kaappiin odottamaan kaatopaikkareissua (kaatopaikalla on ainoa ongelmajätteenkeräys eikä sinne pääse julkisella liikenteellä). Suhuuttaminen on yllättävän työlästä, mutta ehkä joku vuosi pääsen vielä eroon piinaavista lakkapulloistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin joskus tätä tyhjentämistä mutta hyvän tovin suhuuteltuani totesin että tässä menee ikä ja terveys ja sulloin lakkapullot kaappiin odottamaan kaatopaikkareissua (kaatopaikalla on ainoa ongelmajätteenkeräys eikä sinne pääse julkisella liikenteellä). Suhuuttaminen on yllättävän työlästä, mutta ehkä joku vuosi pääsen vielä eroon piinaavista lakkapulloistani.
Minä päätin vuosi sitten ottaa lusikan kauniiseen käteen ja suhuutella hiuslakkaa hiuksiin joka päivä, niinäkin päivinä kun olin vain kotona. Onni oli valtava, kun sain hiuslakkapullot tyhjiksi ja vietyä jätehuoneen metallinkeräyslaatikkoon yksi kerrallaan.
En enää koskaan osta hiuslakkaa, vaikka sitä myytäisiin kuinka hyvällä tarjoushinnalla tahansa joillakin osta-osta-osta-hullu-emotion-päivillä, jos minulla on jo kotona hiuslakkapullo! Olen tehnyt saman päätöksen myös meikkien, kynsilakkojen ja muiden vastaavien tuotteiden kohdalla huomattuani meikkieni vanhentuneen ja kynsilakkojeni kuivuneen kiinni pulloon... Ehkä olen alkanut oppia jotain virheistäni!
Joidenkin valmistajien hiuslakkoja muuten myydään myös tosi pienissä pulloissa. Minulla on tällä hetkellä enää yksi hiuslakkapullo, joka on minikokoinen. Sen käyttäminen loppuun ei tunnu millään tapaa ylivoimaiselta!
Taas lähti yksi huonekalu ulos talossa, torissa meni, jee!
Varoittaa ainakin naapureita jos aikoo suhuuttaa parvekkeelta ulos, tuuli nimittäin heittää kevyen lakan muiden ikkunoihin tai parvekelaseihin.