Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20826)

Vierailija
11881/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi banaanilaatikollinen joulutavaraa.

Vierailija
11882/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari laatikollista ja kestokuusi. Perheessä astmaatikkoja jotka ei kestä aitoa kuusta sisällä. Näistä laatikoissa olevistakin pitäisi osasta luopua, samoin meillä on kaamosvaloja ihan liikaa.

Sain taas vietyä neljä kassillista tavaraa paikalliselle kyläyhdistyksen kirppikselle. Yhdistyksellä on työllistettyjä töissä ja kirppiksen tuotot käytetään työttömien opintostipendeihin. Olen siis iloinen kun saan tavaraa vähemmäksi, ja että se menee hyvään tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11883/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika paljon joulukoristeita. On vintagea, on 2 tekokuusta (koska halusin vaihtaa väriä) on useampi ovikoriste ym, mutta ihan tarkkaa määrää en osaa sanoa ennen varastoon menemistä. Ja nyt aloin miettiä, että olisiko tämä vuosi se vuosi, kun luovutan lapsesta saakka säilyttämäni minikuusen pois? Olen saanut kuusen 70-luvulla ja koristellut sen vuosittain. Kuusi alkaa olla aika kauheassa kunnossa, mutta olen rakastanut sitä lujasti ja joka vuosi olen ihastuneena koristellut sen. Se ei oikein pysy kunnolla pystyssä enkä uskalla lisätä siihen mitään valoja, ettei syty tuleen. Ehkä tänä vuonna annan sen mennä! Onko muita joilla on jotain näin järjettömän vanhaa mikä ei enää ole edes edustuskelpoinen eikä järkevä joulutavara? Ymmärrän kyllä kauniit yksittäiset vintagekoristeet, niitäkin minulla on, mutta tuo kuusi ei edusta mitään järkevää. Eikä kaunista. Se on vain MINUN kuuseni lapsuudesta :)

Jos tuo kuusi tuo sinulle joulun, niin älä hävitä:)

Meillä on 30-luvulta tonttu, tehty kreppipaperista ja jotain piipunrasseja tms. sisällä, jonka parta on aikoinaan palanut joulukuusen kynttilästä. Ja kun kasvoissa on parran tilalla palojälki, se näyttää irvistävän, ja kreppipaperikin on ihan resuista.  Mutta tämä on kunniapaikalla kuusessamme vuodesta toiseen.  

Muuten olen joulukoristeita muutama vuosi sitten rankalla kädellä karsinut, mm. lasten askartelemista säilytin vain kivoimmat, ne mitkä on oikeasti käytössä. 

Vierailija
11884/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina-keräyksistä sellainen huomio, että esim. Auta Ukrainaa -sivuston mukaan tällä hetkellä ei voida vastaanottaa vaatteita, mut esim. Lämpimiä lampaantaljoja tarvitaan.

Muutenkin on hyvä ensin varmistaa, mistä tavaroista on puute, ennen kuin tyhjentää omat turhakkeensa sinne vaivoiksi.

Vierailija
11885/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut karsijat huomanneet, että tavaran myymisestä ja antamisesta tulee parempi olo kuin hankkimisesta? Viimeisen viikon aikana olen taas saanut myytyä yhden tavaran ja lahjoitettua neljä ja tuntuu tosi hyvältä ajatella, että ne eivät ole enää täällä minun kodissani ja joku (toivottavasti) käyttää niitä eikä hänen tarvinnut ostaa uutta kaupasta. Eilen ostin uudet leggingsit puhkikuluneiden tilalle ja se taas jopa pikkuisen harmitti, vaikka tarpeeseen ne hankin.

Vierailija
11886/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen on se joka ei turhaa kamaa omista. Itse ostan vaan sitä mitä tarvitsen.

Viisas on se, joka ei toisten puolesta määrittele, mikä on turhaa kamaa tai paljonko sitä saa olla. 

Vierailija
11887/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, aivan kuin mun tekemä aloitus. Sama tilanne, ja putkiremontin myötä säilytystila senkun väheni...

Jäätävää. Mies varsinkin on hermoraunio rojumäärän vuoksi.

Taidetaan asua samassa talossa, putkiremontissa kaksi tilavaa komeroa muuttuivat kaninkopeiksi.

Tarkoitatko varastotiloja vai kodin sisällä olevia komeroja, ja mitä niille tapahtui? Olen elänyt kaksi putkiremppaa ja seurannut kolmatta, eivätkä mitkään tilat muuttuneet. Olisi kiinnostava kuulla, miksi putkirempan vuoksi komerot ovat pienentyneet. 

Vierailija
11888/20826 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen on se joka ei turhaa kamaa omista. Itse ostan vaan sitä mitä tarvitsen.

Sinulla ei vissiin elämäntilanne, vartalo tai vaikka kiinnostukset myöskään koskaan muutu, niin että joku tarpeellisena ostettu tavara jää tarpeettomaksi? :)

Oleellista onkin, mitä sille tarpeettomaksi käyneelle tavaralle tehdään eli pidetäänkö se vai annetaanko tai myydään eteenpäin toiselle käyttäjälle.

Vierailija
11889/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämättömäksi jääneitä kuntoiluvälineitä: puntit, joogamatto, kuntopallo, kuminauhat, tasapainoista, abdoer twist, kävelymatto, vatsalihas tulla, eikä tässä vielä kaikki.

Jatkakaa listaa.

Vierailija
11890/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teillä on joulukoristeita? Me käytiin tänään omat läpi ja laitettiin pussillisen verran kierrätykseen. Nykyiset mahtuu 2 pahvilaatikkoon, olisko ne jotain 30l kokoisia. Siis jos muovijoulukuusta ei lasketa. Joulupallot vie ehkä eniten tilaa, muutama tonttu, muutama valosarja, kynttelikkö ja pari joululiinaa... 2 aikuisen talous, asutaan kerrostalokaksiossa.

Olisi kiva jos vastaajat kertovat, kuinka iso talo tai asunto on ja monenko hengen talous.

Viiden hengen perhe, 80m2 asunto. Joulukamaa on kauppatilauslaatikollinen + metallinen kuusenjalka. Laatikossa pari valokranssia, joulupalloja (osan lapset viime jouluina tuhonneet, joten pitäisi ostaa jokunen lisää), lasten vuosijoulupallot, adventtikynttelikkö, piparimuotteja ja pari joululaulucd:tä. Ja puinen joulukalenteri ja olkipukki.

Totta puhuen haluaisin laittaa jotenkin joulufiilistä lisääkin, mutten oikein tiedä miten 😅 En halua säilöä lyhyttä vuodenaikaa varten isoa määrää tavaraa, kun lämmintä varastotilaa ei ole. Kuusi tuo toki tunnelmaa, pieni (aito) kuusi haetaan yleensä, joko lattialle tai pöydälle sopiva. Ehkä pitäisi valoilla yrittää vielä luoda sitä fiilistelytunnelmaa.

Mä suosin kukkia tuomaan tunnelmaa ja ne kuolee itsestään pois, joten ei jää ongelmaksi. Amaryllis, joulutähti jne. Varsinaisia koristeita on vain muutama tonttu plus pallot ja muovikuusi.

Vierailija
11891/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika paljon joulukoristeita. On vintagea, on 2 tekokuusta (koska halusin vaihtaa väriä) on useampi ovikoriste ym, mutta ihan tarkkaa määrää en osaa sanoa ennen varastoon menemistä. Ja nyt aloin miettiä, että olisiko tämä vuosi se vuosi, kun luovutan lapsesta saakka säilyttämäni minikuusen pois? Olen saanut kuusen 70-luvulla ja koristellut sen vuosittain. Kuusi alkaa olla aika kauheassa kunnossa, mutta olen rakastanut sitä lujasti ja joka vuosi olen ihastuneena koristellut sen. Se ei oikein pysy kunnolla pystyssä enkä uskalla lisätä siihen mitään valoja, ettei syty tuleen. Ehkä tänä vuonna annan sen mennä! Onko muita joilla on jotain näin järjettömän vanhaa mikä ei enää ole edes edustuskelpoinen eikä järkevä joulutavara? Ymmärrän kyllä kauniit yksittäiset vintagekoristeet, niitäkin minulla on, mutta tuo kuusi ei edusta mitään järkevää. Eikä kaunista. Se on vain MINUN kuuseni lapsuudesta :)

Minun lapsuuden kodissa oli ihan tolkuton määrä joulukoristeita ja varmaan about puolet oli tosi vanhoja, joilla oli "tunnearvoa". No niitä on alettu karsiman pari joulua sitten ja osa niistä siirtyi minulle. Niistä laitoin aika paljon pois tuossa kun siivosin kaappeja ja karsin tavaraa, mutta osan säästin, vaikka ulkonäkö on mitä on. En osannut kaikkien kohdalla päättää, että ovatko ne jo palvelleet loppuun saakka. Minulla on sellainen minun tonttu lapsuudesta ja se on vielä tallessa, vaikka mm liima on kemmastunut ja se on muutenkin nuhjuinen jo. En ole raaskinut heittää pois, vielä...

Mutta tuossa vanhassa on se hyvä puoli, ainakin siinä mikä on tosiaan vuosia säilynyt, että se on sitten kestävää tekoa vs mitä nyt kaupoissa myydään. Viime vuonna ostettiin joulupallosarja ja osa posahti rikki jo kun otettiin pois paketista. Eikä sitä voinut hinnasta päätellä (tosin oli alennuksessa, lähellä aattoa, mutta lähtöhinta korkea). Mutta ihan kiva on silti, kun koristeet ovat nykyaikaisia.

-Se sama joka kysyi joulutavaroiden määrästä

Vierailija
11892/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa kivasti vastauksia tuohon mun pieneen joulukyselyyn. Ihan vaan sillä lähdin liikkeelle, kun me kaksi aikuista koitetaan saada tavarat mahtumaan tähän kaksioon ja mietin, että karsisinko vielä joulutavaroita(kin) vähemmälle. Puolisoa ei niin kiinnosta, kunhan on kinkkua, ja itseänikin kiinnostaa joulukoristelussa enemmän sellainen tyyli, että sopii yleisemmin talveen, kuten eräs toinenkin kommentoija sanoi. Pari tonttua ja kuusi saa silti olla. Lapsuudenkodissa joulukoristeita oli todella paljon ja sellainenkin olisi ihan kiva, jos vain olisi säilytystilaa, mutta tässä asunnossa ei ole.

Tietenkin määrä riippuu ihan siitä, kuinka iso asunto on, onko säilytystilaa, onko lapsia, tykkääkö ylipäätään joulusta ja korsteista ym. Meillä on muutenkin ahdasta täällä, liikaa kirjoja, elokuvia, vaatteita, astioita, pyyhkeitä. Iso työ edessä. 🙄

-Se joulutavaroiden määrästä kysellyt

Vierailija
11893/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhia tavaroita ja vaatteita voi myös Ukrainan avustuskeräyksiin laittaa. Itsekin pääsin eroon kertakäyttöastioista sitä kautta.

Voisiko joku laittaa tähän vaikka linkin mistä katsoa paikkakunnan keräyksistä?

www.autaukrainaa.fi

Sieltä voi kätevästi lahjoittaa tarpeellista, toivottua tavaraa, eikä tietenkään mitään roskaa.

On pitkä listaus vauvantarvikkeista lääketarpeisiin, lämpökerrastoja ym. Valikosta merkitään tavarat, paketoidaan ne ja viedään oman paikkakunnan merkittyyn Postiin/Matkahuoltoon tms. Siellä on paljon paikkakuntia.

Siinä Valitse tavarat -kohdassa on ylimpänä merkitty ne, joista nyt eniten pulaa: pikakahvi, miesten talvikengät, ensiapujuttuja jne.

Vierailija
11894/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömäksi jääneitä kuntoiluvälineitä: puntit, joogamatto, kuntopallo, kuminauhat, tasapainoista, abdoer twist, kävelymatto, vatsalihas tulla, eikä tässä vielä kaikki.

Jatkakaa listaa.

Minä voisin vastata tähän kertomalla mitkä kuntoiluvälineet ovat jääneet käyttöön :)

- juoksumatto jolla voi myös kävellä. Tämä tuli koronan aikana ja mm. etäpalavereissa oli aika kiva kävellä samalla. Kovilla pakkasilla tämä tuli myös apuun. Itse tykkään samalla katsoa sarjoja netflixistä ja otan tosi pieniä tavoitteita esim. "kävelen nyt 15 minuuttia vaan tässä"

- jumppapallo. Sen päällä voi istua telkkaria katsoessa ja kun on keho jumissa mennä siltakaareen keikkumaan. Eihän se oli yhtä nätti kuin jokin sievä rahi tai muu matala istuin, mutta ihan käyttökelpoinen ja vaikuttaa kestävän vuosikausia, kunhan välillä täyttää

- järkevä määrä pieniä valmispainoja itselle sopivilla painoilla. Esim. puolen kilon, kilon, 3 kilon ja 5 kilon valmispainot. Näitä voi heilutella ja kyykkäillä, ei tarvitse irroittaa ja säätää, eikä painot ole liian isot. Vertailukohteena mulla oli aiemmin sellaiset perinteiset tanko ja irtopainoja, en jaksanut vaihtaa niitä ja veivät tilaa, jäivät käyttämättä

- tärinälauta. Kun on jumissa, eikä jaksa edes kävellä, mutta haluaa vähän "liikettä", menee vaan tämän päälle seisomaan. Tai istumaan. Yllättävän rentouttava

Lisäksi olen käyttänyt varmaan ainakin 10 vuotta sellaista piikkimattoa, jotka olivat iso hitti joskus kauan sitten. Totesin sen toimivaksi ja olen vaan päivittänyt mattoni terävämpään malliin ja hankkinut myös piikkityynnyn.

Mutta myös mulla on ollut turhia, mm. jumppakuminauhat (kumiset haisevat järkyttävälle), sormien vahvistusvempaimet, leuanvetotanko, liian kiikkerä tasapainolauta (ei sillä pysynyt sekuntiakaan), stepperlauta, nilkka- ja rannepainot, siis sellaiset kiinnitettävät, kävelysauvat, rullaluistimet.

Taitaa olla aika vaihtelevaa mikä jää käyttöön ja mikä ei.

Vierailija
11895/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa listaa.

En jatka listaa, koska mulla on paljon kuntoiluvälineitä, joita käytän usein. Vähän kuin joku muukin tuossa luetteli. En omista mitään sellaista, jota en käytä. Jos mulla olisi joku jota en käytä, niin myyntiin vaan.

Vierailija
11896/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarapaljoutta pohtiville vinkiksi, että iso jumppapallo käy myös istuimesta sen lisäksi, että se on loistava kuntoiluväline.

Vierailija
11897/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynenmeren jätepyörre jopa 16 kertaa isompi kuin on luultu

Tyynenmeren jätepyörrettä voi sanoa maapallon suurimmaksi kaatopaikaksi. Roskapyörre on 4-16 kertaa isompi kuin aiemmin on arvioitu. Se on uusimman Nature-lehdessä(siirryt toiseen palveluun) julkaistun tutkimuksen mukaan kolmen Ranskan kokoinen.

Hawaijin ja Kalifornian välisellä merialueella velloo tutkimuksen mukaan ainakin 79 000 tonnia muoviroskaa. Paino vastaa viittä sataa jumbojettiä. Ja roskaa tulee lisää kiihtyvällä tahdilla.

Koiviston sanoin: "Tarttis varmaan tehrä jotain"

Vierailija
11898/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pitäis kuvata joitakin vaatteita ja tehdä kirppareille ilmoituksia. Miten ei meinaa saada ittestään irti. Taskurahat tulis tarpeeseen, niin en viittis lahjoittaa tai kierrättääkään kaikkea. Muutaman euron jutut kyllä, mutta kymppien arvoiset myisin kun saisin irti vaan ittestäni käydä hommiin.

Vierailija
11899/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarapaljoutta pohtiville vinkiksi, että iso jumppapallo käy myös istuimesta sen lisäksi, että se on loistava kuntoiluväline.

Ja lasten ruutuajasta murehtijoille vinkkinä, että voi laittaa säännöksi, että konsolipelejä pelattaessa istutaan jumppapallon päällä. Ei niitä koko päivää silti kannata pelata, mutta tulee samalla tasapainoa ja keskikropan hallintaa eri tavalla kuin sohvalla.

Vierailija
11900/20826 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lomalla ja siivoillut paikkoja. Vein 15 muovikassillista vanhoja vaatteita uffille. Suurin osa jäi vielä varastoon ja joskus kirpparille sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme