tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21804)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jatkanut vaatekaapin raivausta myymällä ja lahjoittamalla hyväkuntoisia vaatteita, joita en ole hetkeen käyttänyt enkä usko enää käyttävänikään. Keski-ikäistyminen ja etenkin vaihdevuodet ovat muuttaneet omaa kroppaa ja ulkonäköä sekä verran, etteivät vielä jokin aika sitten hyviltä tuntuneet vaatteet tunnu enää hyviltä. Olen aiemmilta vuosikymmeniltä huomannut, että tällaiset "edelleen ihan käyttökelpoinen mutta en vaan itse (enää) ikinä käytä"-vaatteet jäävät helposti kaappiin pyörimään. Kun ne raivaa ajoissa pois, siinä on sekin hyöty, että ne saa vielä lahjoitettua hyvillä mielin tai osan jopa myytyä, kun ovat vielä ajanmukaisia ja kelpaavat monille käyttöön.
Olen tehnyt poistot harkiten, joten yhtäkään poistoani en ole joutunut toistaiseksi katumaan. Kaappiin on tullut ihanasti tilaa, ja pukeutuminenkin on aamuisin helpompaa, kun kaapissa on vain itselle sopivia ja käyttökelpoisia vaatteita.
Mun pitäis taas tehdä tää. Pari vuotta sitten tein ja taas tuntuu että kaapissa pyörii sellaisia vaatteita joita mallaan peilin edessä mutta en kuitenkaan sitten loppujen lopuksi koskaan valitse päälleni. Kaikki joutaa pois. Pelottavan vähän sinne jäisi mutta totuus on se, että käytän aina samoja vaatteita (olen ostanut samaa vaatetta useamman eri väreissä kun on löytynyt hyvä). Mm farkkuja en ole varmaan vuoteen pukenut päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kaikkien tavarapaljous johdu mistään holtittomasta shoppailusta. Vaan elämäntilanteet muuttuvat. Eri-ikäisillä lapsilla on erilaiset tarpeet, ja vaatteet, harrastusvälineet ja lelut käyvät pieniksi ja niitä täytyy uusia. Myös astioita ja liinavaatteita tarvitaan perhekoon vuoksi enemmän.
Meillä on nyt 150 neliötä, lapset lentäneet pesästä.
Jos tavara on tarpeellista, niin eihän se ole mitään tavarapaljoutta, ei ainakaan siinä mielessä, että se olisi roskaa, josta pitäisi päästä eroon. Jos teillä edelleen on lastesi vanhat tavarat, niin joo, nyt ne varmaan ovat tavarapaljoutta, mutta ei silloin kun lapset niitä vielä tarvitsivat. Silloin ne olivat vain osa elämää.
Tosin onhan tässäkin ketjussa ollut kommentteja, joiden mukaan ihmisillä ei saisi harrastuksia edes olla (paitsi lukeminen tabletilta), jotta asunto olisi mahdollisimman tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
"Pienemmästä asunnosta saadulla rahan säästöllä teemme reissuja"
Minusta on aina koomista, jos joidenkin mielestä asunnon koko on suoraan yhteydessä sen hintaan. No, onhan se tavallaan, mutta sijainnilla on myös merkitystä. Ihan saman kaupunginkin sisällä isompi asunto voi olla halvempi, jos se sijaitsee hieman syrjemmässä.
No totta, mutta meillä nyt näin oli. Säästö on vieläpä suuri. Ei olla sen syrjemmässä keskustasta, mutta eri alueella.
"Pienemmästä asunnosta saadulla rahan säästöllä teemme reissuja"
Minusta on aina koomista, jos joidenkin mielestä asunnon koko on suoraan yhteydessä sen hintaan. No, onhan se tavallaan, mutta sijainnilla on myös merkitystä. Ihan saman kaupunginkin sisällä isompi asunto voi olla halvempi, jos se sijaitsee hieman syrjemmässä.