Hei sijoittajat
Kannattaako kotiuttaa nyt sijoitukset ennen kuin kaikki menee?
Kommentit (25)
Hyviä osingonmaksajia kannattaa tankata dippien aikana. Jos salkku on täynnä vain spekulatiivisia osakkeita tai täysin umpimähkään ostettuja, niitä voi olla hyvä myydä pois.
Yksityisiä terveysjättejä, vakuutusyhtiöitä ja aseteollisuutta koko lahalla.
T: Kokoomus
Minä en tee mitään. Kyllä ne sieltä vielä ylöspäinkin tulee.
Ilkkumisesi menee metsään. Eri syistä pörsseihin tulee silloin tällöin dippejä. Korona, Trumpin tullit ja tämänhetkinen Iranin sota, viimeisimpiä mainitakseni. Tällaisina aikoina ei tietenkään myydä. Silloin ostetaan, kun osakkeet ovat halpoja. Ajan myötä kurssit taas korjaantuvat ylöspäin, nämä kurssipudotukset ovat pitkän tähtäimen tienaamismahdollisuuksia.
Sijoittaminen on katsos pitkän kaaren toimintaa, eikä pikavoittojen hakemista.
Korona dippasi osakkeet -50 % ja ne nousivat takaisin ylös sieltä entisiin lukemiin. Heikkohermot tietysti möivät osakkeensa juuri silloin kun ne oli montussa. Näin ne kylmäpäiset rikastuu paniikkiin menneiden kustannuksella.
Ap meinaa että parasta on laittaa rahat tilille ja katsoa kun inflaatio syö niiden arvon.
Ei todellakaan. Tää lasku on vasta alkamassa
Tänään laskua peräti 1,62 prosenttia Helsingin pörssissä. Toivummekohan tästä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Korona dippasi osakkeet -50 % ja ne nousivat takaisin ylös sieltä entisiin lukemiin. Heikkohermot tietysti möivät osakkeensa juuri silloin kun ne oli montussa. Näin ne kylmäpäiset rikastuu paniikkiin menneiden kustannuksella.
Joskus myyminen kannattaa ennen kuin yritys kaatuu lopulta ja menetät kaiken. t. Sotka ja Asko
Vierailija kirjoitti:
Tänään laskua peräti 1,62 prosenttia Helsingin pörssissä. Toivummekohan tästä koskaan.
Koreassa -6%
Mä pidän ja katson illalla salkkuni. Konepajat saanut pahasti osumaa ja Nordea. Kyllä ne joskus nousee. En osta koska ei ole varaa ostaa. Osinkoja tulee ja ne kyllä sijoitan. Mulla on vaihtoehtoja.
Usan osakkeet lähtee varmaan tänään laskuun.
Mitään et menetä jos et myy. Itselläni vain hyviä osakkeita niin kyllä ne ylös tulee ajan kanssa. Konecranes tippunut varmaan 11 euroa osake kun taas Nordea vaan eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus myyminen kannattaa ennen kuin yritys kaatuu lopulta ja menetät kaiken. t. Sotka ja Asko
Riippuu tuloksesta. Ei konepajat mihinkään häviä. Hyvää tulosta mutta pahasti vaarassa nyt sodan takia.
Dippien aikana ostetaan, ellei sitten tietty koko ala romahda mallia sanomapaperin valmistus vientiä varten.. tai suomen tekstiiliteollisuus. Näitä kahta jos osaa erottaa toisistaan on jo aika osaava sijoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Kotiutin kaikki rahastot ja jalometallit ja laitoin kaikki Tulikiveen, suosittelen samaa
Vaikuttaako mielestäsi siltä, että nyt alkaa vahva omakotitalojen rakentamisen buumi?
😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Laskua oli myös to ja pe. Laske hönö kokonaisprosentti sille laskulle. Äläkä viisastele.
Kullan hinta pe: 141€/g
Kullan hinta nyt: 141€/g
Ja suurin osa sijoituksista kullassa (jos asuntoja ei lasketa).
Eli ei itsellä ainakaan tarvetta myydä.
Minä ostan osingoilla maksullisia naisia
-Persu Mään 35v
Saattaa kannattaa ja saattaa olla että kotiuttaminen on virhe. Eipä tuota tiedä.
Itse en ole mitään myymässä, ja jos tulee rymylasku kautta linjan niin silloin varsinkaan en myy.
Jos jotain nyt myisin niin jenkkiteknoa, mutta en sitäkään laarin pohjaa myöten.
Joku sijoittaja "kotiutti" itsensä ja edullisesti
Kotiutin kaikki rahastot ja jalometallit ja laitoin kaikki Tulikiveen, suosittelen samaa