Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21804)

Vierailija
21781/21804 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tarvitse kenenkään triggeröityä.
Näen itse joka viikko talon roskiksessa kaupan kasseja, jotka eivät ole edes kuluneita eli ne on ostettu kerran ruokakassiksi ja heitetty sitten roskakassina suoraan pois.

Siihen verrattuna minusta on ihan järkevää käyttää ilmaiseksi saatua kassia hyötykäyttöön edes hetken.

Vierailija
21782/21804 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tarvitse kenenkään triggeröityä. Näen itse joka viikko talon roskiksessa kaupan kasseja, jotka eivät ole edes kuluneita eli ne on ostettu kerran ruokakassiksi ja heitetty sitten roskakassina suoraan pois.

Siihen verrattuna minusta on ihan järkevää käyttää ilmaiseksi saatua kassia hyötykäyttöön edes hetken.

En tiedä provoiletko, mutta kestokassiin on käytetty aika paljon enemmän maapallon resursseja kuin kaupan muovikassiin. Ajatus kuitenkin on, että kestokassi olisi tästä huolimatta ekologisempi, jos sitä käyttää yhä uudelleen ja uudelleen.

On täysin kestämätöntä, jos kestokasseja käytetään roskapusseina kuin kertakäyttökamaa. Sekin on jo ihan tarpeeksi paha, että ihmisille kerääntyy kaappiin kymmeniä kestokasseja, kun jokainen firma niitä tuputtaa. Koko kestokassin idea on se, että vähempi riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21783/21804 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tarvitse kenenkään triggeröityä. Näen itse joka viikko talon roskiksessa kaupan kasseja, jotka eivät ole edes kuluneita eli ne on ostettu kerran ruokakassiksi ja heitetty sitten roskakassina suoraan pois.

Oli kysymys kangaskasseista, ei mistään muovikasseista.

Vierailija
21784/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko, että jos joku uusi tavara otetaan vastaan vain siksi, että sen saa heittää jätteisiin, on se minusta typerää. Eli ei roskapusseiksi ilmaiskasseja uusina, vaan vasta sitten kun se ei enää palvele muuna kassina. Minun ei tulisi mieleenkään käyttää edes tavallisia roskapusseja, ellen ensin ole käyttänyt loppuun kaikkia hedelmä- ja sämpyläpusseja ja muita vastaavia.

Vierailija
21785/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kysymys kangaskasseista, ei mistään muovikasseista.

Jos kyse oli kangaskassista, eikä muovikassista laittaisin se täysin palvelleena tekstiilijätekeräykseen.

Vierailija
21786/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ilmaista kuin tarpeeseen, muu on jo ahneutta. Messuilla näkee monesti ihmisiä, jotka keräävät vain ilmaisjuttuja. Itse messutkaan eivät näytä kiinnostavan. Ottavat jopa esitteitä asioista, joista eivät ymmärrä tai edes kiinnosta ymmärtää yhtään mitään. Kaikki ilmainen on vain haalittava itselleen.

Vierailija
21787/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskassi tai muovikassi mitä väliä joka tapauksessa on parempi vaikka kerran niitä käyttää kuin se että ne menee suoraan roskiin. esim t paidat jotka otin niin olisi mennyt roskiin täysin käyttämättömänä ja paljon menikin vaikka niitä koko loppuelämäksi otin. Jos niitä ilmaistuotteita ei kukaan ota niin roskiinhan ne päätyvät joka tapauksessa

Vierailija
21788/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangaskassi tai muovikassi mitä väliä joka tapauksessa on parempi vaikka kerran niitä käyttää kuin se että ne menee suoraan roskiin. esim t paidat jotka otin niin olisi mennyt roskiin täysin käyttämättömänä ja paljon menikin vaikka niitä koko loppuelämäksi otin. Jos niitä ilmaistuotteita ei kukaan ota niin roskiinhan ne päätyvät joka tapauksessa

Ei mitään järkeä. Kertakäyttökulttuuria ei vaan voi puolustella mitenkään. Olisit mieluummin antanut ne eteenpäin tarvitseville. Jos niin kiihkeästi halusit pelastaa ne joltain muulta ottajalta, niin miksi oli vaan pakko pitää ne itse, vaikket tarvinnutkaan niitä. Mikset antanut tarvitseville, vaan laitoit mieluummin roskapussiksi. Ajattele seuraavaksi vähän enemmän. Tuo on vain ahneutta, vaikka miten sen yrität verhota muuksi. Tiedät sen itsekin.

Vierailija
21789/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kukaan tarvinnut. totuus on vain että ilmaista tavaraa on tarjolla eikä kukaan halua sitä. mikä järki ne on laittaa suoraan polttoon kun ne voi polttoon täytenäkin laittaa.  Täällä tavarapaljous foorumissa se roskiin laittamiskulttuuri vasta rehottaakin kun täällä on laitettu tavaraa roskiin ennen kuin niitä on edes käytetty niin miksi nyt tuollaiset ahdistukset tulee jos laitetaan roskiin täysiä kasseja eikä tyhjiä. Ei niitä kasseja ole pakko valmistaa katseet voi kääntää valmistajaan jos ahdistaa.

Vierailija
21790/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kukaan tarvinnut. totuus on vain että ilmaista tavaraa on tarjolla eikä kukaan halua sitä. mikä järki ne on laittaa suoraan polttoon kun ne voi polttoon täytenäkin laittaa.  Täällä tavarapaljous foorumissa se roskiin laittamiskulttuuri vasta rehottaakin kun täällä on laitettu tavaraa roskiin ennen kuin niitä on edes käytetty niin miksi nyt tuollaiset ahdistukset tulee jos laitetaan roskiin täysiä kasseja eikä tyhjiä. Ei niitä kasseja ole pakko valmistaa katseet voi kääntää valmistajaan jos ahdistaa.

No samaahan itsekin teet.. laitat tavaraa roskiin ennen kuin niitä on edes käytetty.. ei tollanen ole käyttöä, että täytetään roskalla ja laitetaan jätteisiin. Se on kuules ihan eri asia kuin siihen valmistettu roskapussi, vaikka nekin fiksu korvaa taloudessa syntyvillä elintarvikkeiden pusseilla ja vasta niiden loppuessa käyttää teollisesti valmistettuja oikeita roskapusseja. Sulla on moraali hukassa, mutta koska olet moraaliton et osaa sitä hävetä.

Vierailija
21791/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanotaanko, että jos joku uusi tavara otetaan vastaan vain siksi, että sen saa heittää jätteisiin, on se minusta typerää. Eli ei roskapusseiksi ilmaiskasseja uusina, vaan vasta sitten kun se ei enää palvele muuna kassina. Minun ei tulisi mieleenkään käyttää edes tavallisia roskapusseja, ellen ensin ole käyttänyt loppuun kaikkia hedelmä- ja sämpyläpusseja ja muita vastaavia.

Minä en kyllä leipä pusseihin alkaisi roskia tunkemaan. Jokainen tietysti tyylillään mutta minulle olisi tuskastuttavaa jos jokainen  pussi pitäisi erikseen sitten viedä roskikseen, siellähän saisi rampata jatkuvasti monta kertaa päivässä jopa  joinain päivinä. Toisaalta jos pusseja veisi kerralla niin sekin olisi rasittavaa johan ne tipahtelisivat käsistä. Vai pitäisikö niille olla sitten jokin oma ämpäri  vietäisiin kaikki pikku pussit harvemmin? En oikein ehkä tajua tätä.

Vierailija
21792/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo hommannut lisää lapsia?

Vierailija
21793/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti kaikki ylimääräiset pientarvikkeet kierrätyskeskukseen. Sakset, teipit, ompelu- ja nuppineulat, hakaneulat, nastat, nepparit, napit, kynät, kumit, viivottimet, penaalit, vihkot, muistikirjat, paperit, ompelulangat, harpit, vetoketjut, herätyskellot, rannekellot, ranne- ja kaulakorut, pinssit, avaimenperät, vyöt, vyölaukut, huivit, sateenvarjot, heijastimet, taskulamput, pienet lelut, pilkit ja kalavehkeet. Arvatkaa mikä määrä..! Neljä isoa pahvilaatikollista. Ja mitään noista en ole tarvinnut vuosiin. Tyhjää tuli monta lipaston laatikkoa ja kaapin hyllyä ja seinäkoukkua. Itselle en tätä pientä tarviketta jättänyt kuin tyyliin yhdet sakset, taskulampun, sateenvarjon ja pari kynää.

Vierailija
21794/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä leipä pusseihin alkaisi roskia tunkemaan. Jokainen tietysti tyylillään mutta minulle olisi tuskastuttavaa jos jokainen  pussi pitäisi erikseen sitten viedä roskikseen, siellähän saisi rampata jatkuvasti monta kertaa päivässä jopa  joinain päivinä. Toisaalta jos pusseja veisi kerralla niin sekin olisi rasittavaa johan ne tipahtelisivat käsistä. Vai pitäisikö niille olla sitten jokin oma ämpäri  vietäisiin kaikki pikku pussit harvemmin? En oikein ehkä tajua t

Meillä viedään roskat sämpyläpusseissa. Aina iltalenkille lähtiessä tipautan pussin kulkiessa jätekatoksen ohitse. Helppoa. Minusta on nimenomaan mukava saada päivän roskat joka ilta vietyä pois.

Vierailija
21795/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nimenomaan ilmaiseksi jaetuista tuotteista, jotka olisivat muuten päätyneet suoraan roskiin. Jos joku ei halua niitä, se on täysin ok. Minä käytän ne hyödyksi ennen kuin ne päätyvät jätteeksi. Se ei korvaa mitään ostettua tuotetta, eikä lisää kulutusta päinvastoin vähentää sitä.

Vierailija
21796/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin työpaikalta joskus pienen määrän suojamuovia kotiin, kun muuten useiden metrien levyisiä rullia leikattiin viikkokaupalla roskiin vain siksi, etteivät ne mahtuneet koneeseen.
Puhutaan oikeasti kilometreistä täysin uutta muovia, joka päätyi jätteeksi ilman ainuttakaan käyttökertaa.

Siihen verrattuna yhden ilmaiseksi jaetun kangaskassin tai t-paidan hyötykäyttö vaikka lyhyestikin on aika pientä.
Minun tarkoitukseni ei ole lisätä kulutusta, vaan käyttää hyödyksi se, minkä joku muu olisi heittänyt suoraan pois.

Vierailija
21797/21804 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin työpaikalta joskus pienen määrän suojamuovia kotiin, kun muuten useiden metrien levyisiä rullia leikattiin viikkokaupalla roskiin vain siksi, etteivät ne mahtuneet koneeseen. Puhutaan oikeasti kilometreistä täysin uutta muovia, joka päätyi jätteeksi ilman ainuttakaan käyttökertaa.

Siihen verrattuna yhden ilmaiseksi jaetun kangaskassin tai t-paidan hyötykäyttö vaikka lyhyestikin on aika pientä. Minun tarkoitukseni ei ole lisätä kulutusta, vaan käyttää hyödyksi se, minkä joku muu olisi heittänyt suoraan pois.

Olipas työpaikallasi huonosti organisoitu asiat. Pomon olisi pitänyt tietää miten tilanteessa toimitaan, ettei olisi tarvinnut toimia noin ääliömäisesti. Rullat olisi pitänyt toimittaa materiaalien uusiokäyttöön pomon toimesta. Mutta ei voi sanoa siltikään noin, että mitä nyt joku kassi meinaa noiden rullien rinnalla. Sinä ilmeisesti keksit niille muutakin käyttöä, kuin että olisit vienyt ne suoraan jätekatokseen.

Vierailija
21798/21804 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään nyt intetään ilmaisista kangaskasseista. Onkohan tuosta keskustelusta enää mitään hyötyä, kun tuntuu että varsinaiset perustelut on jo esitetty ja nyt vain halutaan toistella omaa oikeassa oloa? Olen hakenut ketjusta vertaistukea ja vinkkejä omiin pieniin karsimisprojekteihin, joiden ohella raivaan edesmenneen tavarahamsterin ok-taloa remonttia ja myyntiä varten. Kiitos kaikille, jotka teette tavaratyötä jo omana elinaikananne ettekä jätä läheisillenne perintöä loputtoman roinan muodossa.

Vierailija
21799/21804 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin eilen unohdetun laatikon lasten vanhoja leluja. Näyttivät olevan sellaisia, joilla lapset eivät ainakaan ole leikkineet paljoa, eikä pitkään, kun uuden veroisia. Ilmeisesti laitettu pois lempilelujen tieltä. Etäisesti muistin muutamia. Vein ne äsken Konttiin. Oli kiva viedä kerrankin sinne tavaraa, joilla ei edes lainkaan tunnearvoa. Jos huomaatte ettei lapsenne leiki jollain leluilla, niin laittakaa ne heti eteenpäin, ettei niihin ikäänkuin totu ja silloin voi syntyä tunnearvoa. Eli päivän poistot: Ainakin yli 30kpl uudenveroisia leluja!

Vierailija
21800/21804 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jatkanut vaatekaapin raivausta myymällä ja lahjoittamalla hyväkuntoisia vaatteita, joita en ole hetkeen käyttänyt enkä usko enää käyttävänikään. Keski-ikäistyminen ja etenkin vaihdevuodet ovat muuttaneet omaa kroppaa ja ulkonäköä sekä verran, etteivät vielä jokin aika sitten hyviltä tuntuneet vaatteet tunnu enää hyviltä. Olen aiemmilta vuosikymmeniltä huomannut, että tällaiset "edelleen ihan käyttökelpoinen mutta en vaan itse (enää) ikinä käytä"-vaatteet jäävät helposti kaappiin pyörimään. Kun ne raivaa ajoissa pois, siinä on sekin hyöty, että ne saa vielä lahjoitettua hyvillä mielin tai osan jopa myytyä, kun ovat vielä ajanmukaisia ja kelpaavat monille käyttöön.

Olen tehnyt poistot harkiten, joten yhtäkään poistoani en ole joutunut toistaiseksi katumaan. Kaappiin on tullut ihanasti tilaa, ja pukeutuminenkin on aamuisin helpompaa, kun kaapissa on vain itselle sopivia ja käyttökelpoisia vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi