tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin miettimään, että kuinkakohan moni teini on jo kinunut uutta iPhone 16e-puhelinta ja kuinkakohan monelle tuo on ostettu. Mitään järkeähän tuossa ei ole. Halvin malli tuosta maksaa noin 750 euroa. Olen itse työtön ja tuo on yli 1 kuukauden nettotuloni.
Meillä lapset saivat puhelimet aikoinaan joululahjaksi. Esikoinen myi pois legojaan. Hitaasti, hyvällä hinnalla. Yhtenä vuonna esikoinen kokosi kaikki loput, tilattiin puuttuvat osat ja myytiin hyvällä hinnalla. Sai varmaan 1/3 rahat puhelimeen näistä. Kyllä mä aikuisena tiedän milloin on jouluaatto ja siihen varaudutaan
Tämä oli nyt selvästi vähän eri asiaa. Nyt ei ole jouluaatto ja tuollaisesta puhelimesta tuskin oli kyse. Tämä puhelin iPhone 16e on ihan uusi. Kukaan, ei varsinkaan lapsi, eikä edes aikuinen ei tarvitse 750 euroa maksavaa puhelinta. Hyvät ihmiset, miettikää nyt mitä kaikkea tuolla rahalla saa. Moni tärkeämpi kodinkone maksaa vähemmän ja saa hyvin mallin. Joillakin tuo on 1 kuukauden vuokra ja monilla se on vähemmänkin.
Ainakin itselläni ahdistus tavaraa kohtaan kasvaa välillä niin suureksi, että inhoamani ja vihaamani tavarat, joista pitäisi hankkiutua eroon päätyvät uniini. Joskus ja varsinkin lapsena ja nuorena oli valitettavasti toisinkin päin eli olen halunnut jotain tavaraa niin paljon, että olen uneksinutkin siitä.
Tänään hankkiudun vihdoin eroon kamalaa väriä olevista juomalaseista ja hankin jatkossa vain kirkkaita juomalaseja. Olen yrittänyt psyykata itseäni pitämään tuosta epämääräisestä väristä, jonka nimi on kai kanerva, mutta en vaan pidä, enkä omista mitään muuta tuota väriä olevaa. Noita juomalaseja on onneksi vain 4. Itselläni jää toki vielä 8 tummanharmaata Aino Aalto-juomalasia, jotka sopivat täysin mustaan Teemaan. Voisin toki ostaa jotain halpojakin juomalaseja, mutta taidan silti hankkia ihan kirkkaita Aino Aalto-juomalaseja.
Täälläkin ärsyttää täysin eripari astiasto missä joka väriä... joskus kun pääsen ikeaan niin ostan yhtenäisen astiaston ja nakkaan nykyset mäkeen. Pitäisi taas käydä keittiön kaapit läpi, luulen että löydän vielä poistoja!
Eilen hajosi ompelukone, tänään farkut.
Hajonneet farkut eivät olleet lempparit. Inhosin niitä, koska sivusauma kääntyi aina ärsyttävävästi säären eteen. Käytin niitä kuitenkin töissä. Tänään, kun vedin farkkuja jalkaan vyölenksusta, kangas repesi rikki. Rikkinäisissä vaatteissa en ala kulkemaan edes kotona, joten roskiin menevät. Ehjiä housuja löytyy vaatekaapista lisää. Mukavaa, kun tavarat joskus konmarittavat itse itseään. Siis ne muut kuin lempparit.
Vierailija kirjoitti:
Tänään hankkiudun vihdoin eroon kamalaa väriä olevista juomalaseista ja hankin jatkossa vain kirkkaita juomalaseja. Olen yrittänyt psyykata itseäni pitämään tuosta epämääräisestä väristä, jonka nimi on kai kanerva, mutta en vaan pidä, enkä omista mitään muuta tuota väriä olevaa. Noita juomalaseja on onneksi vain 4. Itselläni jää toki vielä 8 tummanharmaata Aino Aalto-juomalasia, jotka sopivat täysin mustaan Teemaan. Voisin toki ostaa jotain halpojakin juomalaseja, mutta taidan silti hankkia ihan kirkkaita Aino Aalto-juomalaseja.
Mä taas tykkään niistä kanervanvärisistä. Ollaan maultamme ihan päinvastaisis, kun tummanharmaat lasit ovat mielestäni masentavia ja mustia astioita en ottaisi myöskään ikinä. Kirkkaat ovat parhaita. Onneksi maut ovatkin erilaisia, niin kirppiksillä saa asioita myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen hajosi ompelukone, tänään farkut.
Hajonneet farkut eivät olleet lempparit. Inhosin niitä, koska sivusauma kääntyi aina ärsyttävävästi säären eteen. Käytin niitä kuitenkin töissä. Tänään, kun vedin farkkuja jalkaan vyölenksusta, kangas repesi rikki. Rikkinäisissä vaatteissa en ala kulkemaan edes kotona, joten roskiin menevät. Ehjiä housuja löytyy vaatekaapista lisää. Mukavaa, kun tavarat joskus konmarittavat itse itseään. Siis ne muut kuin lempparit.
Olen kokenut vastaavaa ja tilanteesta on ollut vain samanlaisia positiivisia ajatuksia. Pari todella paljon käyttämääni ja kymmeniä kertoja pesemääni ei edes mitenkään kallista paitaa on esim. lahonnut ja hajonnut päälleni kun puhki kulunutta hihaa ja kaulusta on revennyt käytön aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tykkään niistä kanervanvärisistä. Ollaan maultamme ihan päinvastaisis, kun tummanharmaat lasit ovat mielestäni masentavia ja mustia astioita en ottaisi myöskään ikinä. Kirkkaat ovat parhaita. Onneksi maut ovatkin erilaisia, niin kirppiksillä saa asioita myytyä.
Olen autisminkirjolla ja yksi vanhemmiten pahenevista tuohon liittyvistä oireista on mm. aistiyliherkkyydet, joiden myötä en mm. kestä värejä, kirjavuutta, enkä räikeitä, toisaalta en myöskään ankeaa ja apaattista valkoista. Tätä on itsekin vaikea aina ymmärtää ja siksi teen hukkahankintoja vieläkin. Joku musta nyt vaan on itselleni hyvä väri suunnilleen kaikessa. Mustia lakanoita en kuitenkaan halua kun musta on lakanoissa huono väri.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia poistoja täällä, mukava lukea edistymisiä! Itse tyhjensin tänään kirppispöytäni, saldona tasan 200 myytyä tavaraa/vaatetta
Millaisessa ajassa sait myytyä 200 tavaraa? Kuulostaa hurjalta. Kun minä katselen lähikirppikseni toimintaa, niin epäilen ettei saisi myytyä edes kymmentä.
Ihmeellisesti jotkut viestit ovat saaneet alapeukkuja. Mikäköhän täällä on sisäpiirin määrittelemä totuus? En itse tuohon sisäpiiriin kuulu.
Kahvi on nykyään todella kallista, eikä kahvitarjouksia oikein ole. Viimeksi hyviä kahvitrjouksia taisi olla joulun aikoihin. Toivottavasti pääsiäisen aikoihin on jotain kahvitarjouksia. Olisi nyt edes 2 pakettia JuhlaMokkaa 10 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia poistoja täällä, mukava lukea edistymisiä! Itse tyhjensin tänään kirppispöytäni, saldona tasan 200 myytyä tavaraa/vaatetta
Millaisessa ajassa sait myytyä 200 tavaraa? Kuulostaa hurjalta. Kun minä katselen lähikirppikseni toimintaa, niin epäilen ettei saisi myytyä edes kymmentä.
Mulla loppuu huomenna myyntipaikka. Laskin just 197 kpl on mennyt, yht 2 viikkoa on paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin miettimään, että kuinkakohan moni teini on jo kinunut uutta iPhone 16e-puhelinta ja kuinkakohan monelle tuo on ostettu. Mitään järkeähän tuossa ei ole. Halvin malli tuosta maksaa noin 750 euroa. Olen itse työtön ja tuo on yli 1 kuukauden nettotuloni.
Meillä lapset saivat puhelimet aikoinaan joululahjaksi. Esikoinen myi pois legojaan. Hitaasti, hyvällä hinnalla. Yhtenä vuonna esikoinen kokosi kaikki loput, tilattiin puuttuvat osat ja myytiin hyvällä hinnalla. Sai varmaan 1/3 rahat puhelimeen näistä. Kyllä mä aikuisena tiedän milloin on jouluaatto ja siihen varaudutaan
Tämä oli nyt selvästi vähän eri asiaa. Nyt ei ole jouluaatto ja tuollaisesta puhelimesta tuskin oli kyse. Tämä puhelin iPhone 16e on ihan uusi. Kukaan, ei varsinkaan lapsi, eikä edes aikuinen ei tarvitse 750 euroa maksav
Itse olen lähes minimalisti ja omat lapset ovat samaan tyyliin kasvatettu.
Esikoinen oli tutkinut puhelimia ja kun uusi malli tuli, ilmoitti tämän hän haluaa ja hän käytti puhelinta ainakin 5 vuotta.
Ei sitä tarvi mitään, mutta jos on mahdollisuus ostaa, kyllä mielummin ostaa juuri sen, mitä toinen haluaa.
Vaikka vuosia on eletty kynsiä purren, lähes aina on puskuri ollut kunnossa ja joululahjana annetaan sitä mitä toivotaan, eikä mikään lähes yhtä hyvä. Fiksuja toiveita ovat lapset esittäneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli nyt selvästi vähän eri asiaa. Nyt ei ole jouluaatto ja tuollaisesta puhelimesta tuskin oli kyse. Tämä puhelin iPhone 16e on ihan uusi. Kukaan, ei varsinkaan lapAjattelen samalla tavoin. Jos jotain hankkii, niin sitten kerralla sen minkä toinen haluaa. Näin ostos ei jää lyhytaikaisesti käyttöön. Ihminen kun näkee sen sitten yleensä väliaikaisena, kunnes saa sen jonka alunperin on halunnut.
Tiedän henkilön, joka osti itselleen hintavaa unelmatakkia jäljittelevän takin. Pian hän oli ostanut useamman sinnepäin olevan takin, kun aina siinä oli jokin puute. Loppujen lopuksi hän maksoi takeista yhteensä paljon enemmän, kuin olisi maksanut kerralla täydellisestä takin ostosta. Eikä ollut silti tyytyväinen.
Noh, itse kadun 60 euroa maksaneen itselleni turhan monimutkaisen Nokia-merkin näppäinpuhelimen ostamista. Sellainen vielä yksinkertaisempi sellaiset 30 euroa maksava aivan peruspuhelin, jossa ei ole edes kameraa olisi riittänyt hyvin. Odotan nyt tuollaisen puhelimen vuoden 2025 mallin saapumista Prismaan ja harkitsen sen ostamista. Se kallis hinta ja tuotteen merkki ja ns. hienous ei kaikille aina kaikessa ratkaise. Toki monissa tavaroissa se merkkituote toki on varmasti paras, mutta ei aina, eivätkä kaikki edes sellaista kaipaa.
Kirjoitin jokin aika sitten patjasta, josta en meinaa päästä eroon. No nyt, 3kk yrittämisen jälkeen, joku osti sen! Huom., tämäkin oli ensin facebookissa annetaan-palstalla, ei mennyt. Laitoin toriin kympillä ja nyt parin viikon kauppaamisen jälkeen meni. Ihanaa, tuli alakertaan patjan mentävä kolo.
Itsensä taas konmaritti muovinen kestopilli, joka taittui astianpesukoneessa käyttökelvottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuulostaa paljolta mutta loppujen lopuksi ei siihen paljon vaadita vilkkaalla kirpparilla. Me saimme viikossa noin 300 tavaraa myytyä. Kirjoja, käsityölehtiä, astioita, vaatteita, kenkiä, leluja, käsityötarvikkeita, koruja.
Tänään lähti vaatekaapista
- neuletakki, jonka olen ostanut vuosia sitten ja jota en vaan osaa käyttää. Se on jotenkin mummomainen, hassun mallinen, jokin siinä tökkii. Yritin antaa sille viimeisen mahdollisuuden pitämällä sitä kotona päällä (josko siitä olisi kotipaidaksi), mutta ei, kaiken lisäksi siinä on puristavat hihansuut. Poistoon.
- keltainen juhlamekko, johon mahduin 10kg sitten. Olen säästellyt tätä esiteinille, joka alkaa olla minun kokoiseni, mutta ei tuo varmaan hänelle kelpaa ikinä.
- jostain lahjaksi saatu napamallinen jumppapaita, sellaista ei kukaan täällä käytä
- sifonkipaita, johon en tule mahtumaan. Tätä olen säilönyt vuosia tunnesyistä, nyt saa mennä.
- sifonkitoppi, jota ex-miesystävä kehui ja johon en mahdu enää. Saa lähteä etenkin noiden kehujen takia, en pysty enää katsomaan tuota paitaa muistamatta häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisesti jotkut viestit ovat saaneet alapeukkuja. Mikäköhän täällä on sisäpiirin määrittelemä totuus? En itse tuohon sisäpiiriin kuulu.
Kaikki viestit saa joskus alapeukkuja ilman mitään sen kummempaa syytä. Todennäköisesti tämäkin.
Tänään aion käydä läpi mun kirppis/sekatavarakaapin, missä mulla on laatikkoa ja nyssäkkää kaikkea mahdollista, mitä on pitänyt piilottaa vieraiden tullen pois näkyvistä. Oon tyhjentänyt keittiön pöydän täysin, jotta voin siihen leväyttää kassi kerrallaan ja funtsia mitä teen.