Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20629)

Vierailija
17961/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen tokmannilla ja alessa oli aivan ihanat lasten dinoyökkärit. Olin jo laittamassa niitä koriin kun sain estettyä itseäni. Mun pojalla on jo parit yökkärit eikä edes käytä niitä. Nukkuu aina boksereissaan. Silti meinasi tulla ostettua kun oli niin pehmeät, kivat ja halvalla. Huh huh, ostaminen on aivan liian helppoa ja tavarasta eroon hankkiutuminen aivan liian hankalaa.

Vierailija
17962/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joiden on kummallisen vaikeaa luopua kuplamuoveista ja kaikenmaailman paperi- ja pahvipehmusteista, eli siis tilausten mukana tulleista pakkausmatskuista. Pahvilaatikoitakin mulla on jemmassa vaikka kuinka monta. Ne ei ikinä kulu, vaikka laitankin jouluisin suvun lapsille paketteja postin kautta. Miksi en saa niitä heitetyksi helpommin kierrätykseen? Kerran repäisin ja heitin puolet pois ja sekin kirpaisi. Tilaan siis hävikkiruokaa ja niistä tulleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17963/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pattereissahan on parasta ennen/viimeisen käyttöpäivän merkintä esim. ruokien tapaan. Tarkistin jo tuossa aikaisemmin omat patterin ja vein vanhentuneet teipattuna SER-keräykseen. Mutta, kuinka kauan lamput säilyvät? Niissä en ainakaan nähdyt tuollaista merkintää. Hyvin vanhoja taitavat kuitenkin olla. Mietin, että pitäisikö vaan viedä ne suosiolla SER-keräykseen laatikosta pyörimästä. En edes osaa monimutkaiseen kattovalaisimeen tuollaista vaihtaa. 

Jos lamput on "hyvin vanhoja", ne lienevät hehkulamppuja, jotka voi laittaa sekajätteeseen.  Ledit sitten SERiin. 

Vierailija
17964/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pattereissahan on parasta ennen/viimeisen käyttöpäivän merkintä esim. ruokien tapaan. Tarkistin jo tuossa aikaisemmin omat patterin ja vein vanhentuneet teipattuna SER-keräykseen. Mutta, kuinka kauan lamput säilyvät? Niissä en ainakaan nähdyt tuollaista merkintää. Hyvin vanhoja taitavat kuitenkin olla. Mietin, että pitäisikö vaan viedä ne suosiolla SER-keräykseen laatikosta pyörimästä. En edes osaa monimutkaiseen kattovalaisimeen tuollaista vaihtaa. 

Jos lamput on "hyvin vanhoja", ne lienevät hehkulamppuja, jotka voi laittaa sekajätteeseen.  Ledit sitten SERiin. 

Siivosin juuri vanhat lamput kierrätykseen. Oli vielä jotain ikivanhaa hehkulamppua ja ekoja säästölamppuja, muka varalla. Huh. Ihan turhia, kaikki pois.

Vierailija
17965/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kuplamuovia säästettynä ihan liikaa. Ennen kun käyttivät sanomalehteä pakkausmateriaalina sen raaski heti heivata paperinkeräykseen.

Vierailija
17966/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän kans kuplamuovit, kestävät laatikot ja muut hyvät pakkausmateriaalit. Myyn Torissa tavaroitani, niin on kiva pakata hyvin kierrätysmateriaaleilla. Välillä niitä on kyl liikaa ja annan esim muuttamassa olevalle tutulle tai sit laitan kierrätykseen huonoimmat. Yhdessä vaiheessa oli ihan pulaa materiaalista ja yritin bongailla facen roskalavalta, mutta aina joku ehti ennen mua. Tarjoa siis roskalavalla, jos et raaski kierrätykseen laittaa mutta ei käyttöäkään ole?

Vierailija
17967/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään yhden torikaupan tehtyä (aterimia) ja käytin pois kosmetiikan ilmaisnäytteitä. Oon tyytyväinen etten säästellyt jotain lomareissua varten, kun eivätpä olleet mieluisia. 

Vierailija
17968/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopilla on tapana tuoda kaiken maailman tuomisia mukanaan, kun tulee käymään. Kertoo löytäneensä niin hyvää tavaraa taloyhtiön kierrätyshuoneesta, saaneensa töistä hävikkiin meneviä tai saaneensa kaverilta, mutta sopisi ennemmin meidän kotiimme. Sitten kaivaa kassista mitä ihmeellisempiä asioita. Esimerkkinä keramiikkaa olevat jouluseimihahmot, lähes jokaiselta puuttuu kädet, yhdeltä pää eikä Jeesus-vauvaa ole. Emme ole edes uskonnollisia, mutta koki näiden sopivan meille niin hyvin. Toisena esimerkkinä puinen koriste-esine, joka oli keskeltä katki, mutta senhän voi liimata. Itselleen kertoi ottaneensa samanlaisen, mutta ehjän. Olin niin hämmentynyt, mutta kiitollinen muistiaisesta, että liimasin kokoon ja säilytin 11 vuotta, kunnes viime viikolla kysyin mieheltä saanko heittää pois. Hän hämmästyneenä vastas, että anna mennä, hän ei ois sitä alunperin säästänytkään. Mä olen kohteliaisuudesta ottanut kaikki vastaan kiittäen ja sisäisesti huutaen ja itkien pahaa mieltä. En tiedä haluaako hän tahallaan loukata ja satuttaa vai onko tosiaan niin sokaistunut omista "hyvistä" löydöistään?

Vierailija
17969/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Viime viikolla samainen anoppi soitteli miehelleni, että olisi mökiltä tuomassa pari kassillista lakanoita ja muutaman maton mökiltä meille. Hän haluaa kaappeihin tilaa. Hänellä mökkikäyttöön päätyy siis lakanat, jotka alkaa olla käyttöikänsä loppupuolella tai matot joissa joku pinttynyt tahra. Mökiltä pitäisi poistot tapahtua roskiin, mutta hänestä meidän olisi pitänyt vielä ottaa nämä ilolla vastaan. Mieheni kielsi tuomasta ja käski viedä ihan omaan roskikseen. 

Vierailija
17970/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille, jotka hämillänne otatte vastaan äidiltä/anopilta/kaverilta sitä roinaa, niin kasvattakaa ensin selkäranka ja opetelkaa ei kiitos-sananparin käyttö..Tämä ot.

Vierailija
17971/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille teille, jotka hämillänne otatte vastaan äidiltä/anopilta/kaverilta sitä roinaa, niin kasvattakaa ensin selkäranka ja opetelkaa ei kiitos-sananparin käyttö..Tämä ot.

Tätä kovasti on yritetty. Harjoitukset jatkuu. Kun katselen kotiani, tajuan miten suurin osa tavaroistani on jonkun toisen ovesta sisään kantamia. Ja mä olen sen sallinut ja purru hammasta. 

Vierailija
17972/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin tänään miehen kanssa täällä vinkattua "munakellotaktiikkaa". Meillä on iso remontti meneillään ja inspiraatio ollut pitkään kadoksissa. Vapaapäivä ja olis pitänyt tehdä paljon, mut ei vaan lähde. Ehdotin, et kuunneellaan yksi jakso yhtä podcastia, 18 minuutin mittainen, ja sen ajan tehdään yhtä huonetta sen verran kuin jaksetaan ja sit ei enempää. Huomaamatta sitä kuunteli useamman jakson ja purkasi paneeleita pois ja imuroi roskia 1,5h ajan. Sit alko kyllästyttää, mutta ylitettiin oma tavoite moninkertaisesti kun vain aloitettiin.

Vierailija
17973/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukin autotallista löytyi auton osia, mitkä kävisi 80-luvun alun autoon. Kyseinen malli on nykyään aika harvinainen ja harrasteautona. Laittelin osia tosi halvalla (5-10e) myyntiin, kun googlailin ettei näitä enää valmisteta. Itsellä toisen merkkinen harrasteauto ja osat todella kiven alla. Yhtään ostajaa ei ole tullut, klikkauksia kyllä. Mitä tekisitte? Antaisitteko vielä aikaa asialle vai pahvit pahvinkeräykseen ja osat metallinkeräykseen? 

Vierailija
17974/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis vastaavista omaan harrasteautoon ostanut kympeillä ja satasilla, pyytämäni hinnat koin todella halvoiksi. Lähinnä korvaamaan aikaa ja vaivaa, mikä kaupitteluun menee

Vierailija
17975/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies peri isovanhemmiltaan muutaman laatikollisen astioita ja sisustusesineitä, mitkä oitis halusi kipata kierrätyskeskukseen. Hänellä on ennestään heistä muistotavaroita eikä halua mitään nyt saamistaan säästää. Pyysin lupaa yrittää myydä niitä kirppiksellä, koska tunnistin osan arvokkaiksi. Sain luvan ja olenkin hänelle tienannut jo noin 600 euroa. Rahoilla on maksettu laskuja, joihin muuten ei olisi kunnnolla rahaa. Aloitin niistä, mitä en itsekään haluaisi pitää ja nyt jäljellä on enemmän niitä, mistä itse tykkään. Nyt tuntuu, etten millään raaskisi myydä loppuja. Mies on antanut jo vähän periksi ja oon saanut joitain tavaroita pitää, mutta en osaa päättää kysynkö muistakin voisiko ne pitää. Kun pelkään etten kuitenkaan käyttäisi mutta ovat niin kauniita.

Vierailija
17976/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö muut samaa, että kun roskiksen tyhjennyspäivä lähestyy ja roskiksessa on tilaa, keräätte kotoa roskia mitkä kiireellä viette roskiin, jotta roskis ei lähtisi vajaana? Tuntuu ihan kuin säästäisi rahaa, kun edellisenä iltana vie huonot tyynyt, ikuisuustahraiset keittiön istuintyynyt tai rikkinäiset koriste-esineet roskiksen täytteeksi 😂 juuri tyhjennettyyn roskikseen niitä ei raaskisi heittää, mutta kun huono kenkäpari mahtuu nippanappa roskikseen vielä, on ihan voittajafiilis 😂

Vierailija
17977/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä säästän kans kuplamuovit, kestävät laatikot ja muut hyvät pakkausmateriaalit. Myyn Torissa tavaroitani, niin on kiva pakata hyvin kierrätysmateriaaleilla. Välillä niitä on kyl liikaa ja annan esim muuttamassa olevalle tutulle tai sit laitan kierrätykseen huonoimmat. Yhdessä vaiheessa oli ihan pulaa materiaalista ja yritin bongailla facen roskalavalta, mutta aina joku ehti ennen mua. Tarjoa siis roskalavalla, jos et raaski kierrätykseen laittaa mutta ei käyttöäkään ole?

Tuollaista tavaraa, siis esim. pahvilaatikoita ja muita pakkauksia, joissa esim. netistä tilattu tavara toimitetaan postitse ei edes saisi viedä kotiin, vaan jos hakee tavaran postin toimipaikasta tai automaatista pitäisi pakkaus avata heti ja jättää pakkausmateriaali julkisiin roskalaatikoihin. Jos taas tavara toimitetaan kotiin pitäisi pakkaus avata heti ja hankkiutua pakkauksesta heti eroon tai mennä ulos avaamaan tuo. Tuossa nimittäin on suuri riski ties minkä leviämisestä ja pakkauksesta voi paljastua mitä vaan. Riski kasvaa ulkomailta tilatessa. Jonkun Temun tilaukseen oli eksynyt skorppioni. Tämä taisi tosin olla Ruotsissa, vai oliko sittenkin Suomessa, mutta ihan tavallisemmatkin ötökät ja pöpötkin noiden mukana leviävät. 

Vierailija
17978/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista tavaraa, siis esim. pahvilaatikoita ja muita pakkauksia, joissa esim. netistä tilattu tavara toimitetaan postitse ei edes saisi viedä kotiin, vaan jos hakee tavaran postin toimipaikasta tai automaatista pitäisi pakkaus avata heti ja jättää pakkausmateriaali julkisiin roskalaatikoihin. Jos taas tavara toimitetaan kotiin pitäisi pakkaus avata heti ja hankkiutua pakkauksesta heti eroon tai mennä u

Mä ainakin vien paketissa asti kotiin. Jos haluan palauttaa tuotteen, tarviin sen paketin palautukseen. 

Vierailija
17979/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukin autotallista löytyi auton osia, mitkä kävisi 80-luvun alun autoon. Kyseinen malli on nykyään aika harvinainen ja harrasteautona. Laittelin osia tosi halvalla (5-10e) myyntiin, kun googlailin ettei näitä enää valmisteta. Itsellä toisen merkkinen harrasteauto ja osat todella kiven alla. Yhtään ostajaa ei ole tullut, klikkauksia kyllä. Mitä tekisitte? Antaisitteko vielä aikaa asialle vai pahvit pahvinkeräykseen ja osat metallinkeräykseen? 

Mä antaisin aikaa,  jos vaan on joku paikka missä niitä säilyttää. Keväämmällä miehet alkaa rassaamaan harrasteautojaan, silloin vois ehkä tärpätä. Torissahan voi uusia ilmoituksen 60 pvän välein pienellä vaivalla. Sitten kun toinen 60 pvää on täynnä niin ehkä luovuttaisin...

Vierailija
17980/20629 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sen tuotteen voi tarkistaa heti siellä hakupaikassa ja sovittaa vaikka julkisessa vessassa? Siinähän sitten sen mahdollisen palautuksenkin pystyisi hoitamaan samalla reissulla. Mietin tässä vaan, sillä itse en tilaile netistä mitään. En kuitenkaan pidä itseäni tämän vuoksi mitenkään parempana ihmisenä. Kotini on muutenkin kaaos ja itselläni on paljon ongelmia, siis myös tavaroiden kanssa ja sen toivomani osittaisen minimalismin saavuttaminen on vain kaukainen haave.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi