Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20642)

Vierailija
17061/20642 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh kyllä taas millaisia vaatteita kirpparilla. Kävin etsimässä vauvalleni vaatteita ja myynnissä oli yllättävän paljon todella kuluneita ja likaisia vaatteita. Joku body josta oli kulunut melkein kokonaan printti pois, euron. Yöpuku, josta myös tällainen printtikuvio oli totaalisen halkeillut ja kulunut 2,50. Yhteen yöpukuun törmäsin joka maksoi 50 senttiä ja ajattelin että no nyt on sopiva kirppis hinta, mutta yökkärissä olikin melko iso tahra. Jäi tietenkin ostamatta. Ihan uskomatonta settiä taas :D ostan sitten mieluummin uutena vaatteet jos kunto on tuollaista ja parempikuntoisia sitten 4-5 e joku perus vaate ja samalla hinnalla saa uuden. Ostin kaksi siistikuntoista yökkäriä 2e/kpl mutta nyt jäi ne super edulliset löydöt tekemättä ja moni ihan muuten kiva vaate jäi surkean kuntonsa takia ostamatta. 

Vierailija
17062/20642 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on paljon kirppareita. Perinteisillä kirppareilla tulee vastaan hyvin paljon silkkaa rojua ja kulahtaneita vaatteita, joskus harvoin löytöjä. SPRn Kontti on hintava, mutta vaatteet kaikki hyväkuntoisia, Sitten on yksi hyvin hoidettu vaatekirppis, jossa on kivoja ja hintataso yleensä kohtuullinen. Vein sinne myyntipalveluun vaatteita, kun en osaa itse hinnoitella tms. Provikka meni, mutta myyntikin oli hyvä. Taitaa aika monet myydä nykyään Vintedin kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17063/20642 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi isompi tavara myyty torin kautta, jee!

Huomioikaa että nyt on hyvä aika myydä sisustustavaraa ja huonekaluja. Syksyllä rakennetaan taas pesää talveksi, niin menee kaupaksi sellaisia tavaroita mitkä ei kesällä liikkunut. 

Vierailija
17064/20642 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on simppeli kikka ostamiseen.

Laitan kännykän kalenteriin ostoslistan tai talletan isoja haaveita myös Pinterestiin.

Siellä ovat toiveet ja tarpeet. Tänään tsekkasin lyhyen listani jossa luki mm "termosmuki". Viikko sitten olin sitä mieltä että tarvitsen ehdottomasti. Nyt viikon asiaa takaraivossa tuumineena tajusin että tarve on niin vähäinen että jätänpä sittenkin mukin hankkimatta.

Aika usein käy noin. Ennen olisin tilannut esineen suitsait. Nyt jätän listalle ja seuraan tarjouksiakin. Kun oikea tarve ja hyvä tarjous kohtaavat niin ilman muuta silloin käyn kiinni.

Vierailija
17065/20642 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on simppeli kikka ostamiseen.

Laitan kännykän kalenteriin ostoslistan tai talletan isoja haaveita myös Pinterestiin.

Siellä ovat toiveet ja tarpeet. Tänään tsekkasin lyhyen listani jossa luki mm "termosmuki". Viikko sitten olin sitä mieltä että tarvitsen ehdottomasti. Nyt viikon asiaa takaraivossa tuumineena tajusin että tarve on niin vähäinen että jätänpä sittenkin mukin hankkimatta.

Aika usein käy noin. Ennen olisin tilannut esineen suitsait. Nyt jätän listalle ja seuraan tarjouksiakin. Kun oikea tarve ja hyvä tarjous kohtaavat niin ilman muuta silloin käyn kiinni.

Minulla on samantyyppinen tyyli: kun ihastun johonkin ja haluan sen hankkia, avaan tuotteen uuteen välilehteen ja teen mielessäni muka ostopäätöksen, jonka jälkeen siirrän välilehden puhelimessa välilehtikansioon (vai miksi noita iPhonen ryhmiä kutsutaankaan) nimeltä ostokset. Uskottelen itselleni, että tämän siis todellakin ostan, mutta myöhemmin. Käyn ostosvälilehdet auki noin kerran kuukaudessa. Käytännössä kaikki tulee suljettua päätä pudistellen, en edes muista milloin olisin jotain ostanut.

Vierailija
17066/20642 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, käyn fiilistelemässä tavaroita ja saatan klikkailla niitä ostoskoriinkin mutta suljen sitten koko kaupan ostamatta mitään.

On iso oivallus että kaikkea kaunista voi ihailla ilman että se tarvitsisi omistaa.

Vierailija
17067/20642 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viikonloppuna heitettyä ison kasan kirjoja roskiin. Sellaisia joita en koskaan lue ja olivat aika turhia. Vieraankielisiä joten ei voi edes yrittää lahjoittaa. Revin kannet ja sivut erikseen, erottelin roskiin. Tekee pahaa repiä kirjoja mutta nyt on vähän kevyempi olo.

Eikö Finlandia kirja piste fi osta kaikkea kirjallisuutta? Ei tarvi roskiin.

Vierailija
17068/20642 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sama,nyt kokeilen keräily juttuja myyntiin.Niin paljon kaikkea ,en tavallaan hamstrannut ne vain miellytti itseä.Pitämätöntäkin löytyy.Olen jo huomannut miten vähällä tulee toimeen.Myy.Luulisi näinä kalliina aikoina että ihmiset ostaa käytettyyn hyvää tavaraa..lähi netti kirppis.Näkee samalla ostajan.Rehellistä kauppaa.

Vierailija
17069/20642 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin Finlandia kirjalle ison kasan kirjoja mm. fantasiakirjallisuutta, dekkareita jotka oli julkaistu parin vuoden sisällä, eikä ne ostaneet mitään. Laitoin niitä sitten kirjaston vaihtohyllyyn pienissä erissä. Mainostavat kyllä ostavansa kirjoja, mutta en ole saanut myytyä sinne yhtäkään.

T. Eri

Vierailija
17070/20642 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären huoneesta yksi muovikassillinen poistoja siivouksen yhteydessä. 

Vierailija
17071/20642 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen, mutta ei silti olisi taloudellista estettä ostaa aina silloin tällöin jotain pientä sälää.

Ostamisen viehätys käsittääkseni perustuu osittain kokemukseen valinnanvapaudesta, tunteesta että on mahdollisuus toteuttaa itseään ja hallita elämäänsä.

No, minä ajattelen että koska hallitsen elämääni ja ajatteluani, jätän tämän ja tämän asian ostamatta, koska voin valita niin. :D Eikä tarvitse yrittää löytää säilytystilaa kyseiselle tuotteelle, lisää vapautta.

Eli jonkinlainen Foodoran mainoslauseen antiteesi. Koska minä en halua. 😄

Vierailija
17072/20642 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen, mutta ei silti olisi taloudellista estettä ostaa aina silloin tällöin jotain pientä sälää.

Ostamisen viehätys käsittääkseni perustuu osittain kokemukseen valinnanvapaudesta, tunteesta että on mahdollisuus toteuttaa itseään ja hallita elämäänsä.

No, minä ajattelen että koska hallitsen elämääni ja ajatteluani, jätän tämän ja tämän asian ostamatta, koska voin valita niin. :D Eikä tarvitse yrittää löytää säilytystilaa kyseiselle tuotteelle, lisää vapautta.

Eli jonkinlainen Foodoran mainoslauseen antiteesi. Koska minä en halua. 😄

Nyt on mainio kirjoitus! Mäkin oon onnellinen siitä, että enpäs ostakkaan, siinäs mainostatte ja mitä enemmän tyrkytetään sitä varmemmin oon aina sitä mieltä, että en halua.

Vierailija
17073/20642 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin Finlandia kirjalle ison kasan kirjoja mm. fantasiakirjallisuutta, dekkareita jotka oli julkaistu parin vuoden sisällä, eikä ne ostaneet mitään. Laitoin niitä sitten kirjaston vaihtohyllyyn pienissä erissä. Mainostavat kyllä ostavansa kirjoja, mutta en ole saanut myytyä sinne yhtäkään.

T. Eri

Niin, haluavat vain käydä läpi löytyykö jotain arvokasta.

Vierailija
17074/20642 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonlopun viime hetken tavaramylläyksen näin sunnuntai-iltana. Vaatehuoneen lattialle jäänyt sekalainen kassi tavaraa tuli käytyä läpi, kaikki joutaa kierrätyskeskukseen. Lisäksi kahden ison pussillisen verran liian pieniä tai muuten huonosti istuvia vaatteita sai nyt viimein lähteä hyllyiltä. Yritän saada nämä kaikki vietyä pois huomenna, aion ottaa kassit mukaan heti töihin lähtiessä. Pussillinen roskaa lähti jo. Onneksi kokonaistilanne tavaran kanssa ei ole huono, mutta vielä on kuitenkin pienimuotoisesti läpikäytävää ja karsittavaa. Mitään uutta en onneksi tarvitse tai halua.

Vierailija
17075/20642 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppismyynti 9 euroa! Turhauttaa :(  Kun toin tavarat kotiin, keräsin 6 muovikassillista vaatteita, kenkiä yms. ja vein tänään kierrätykseen SPR:lle. Tuli paljon parempi olo ja tilaa. Aion käydä lisää tavaraa läpi ja viedä kierrätykseen.

Ainakaan täällä tavalliset naisten ja lasten vaatteet ei liiku kirppiksellä.

Vierailija
17076/20642 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasimme juuri ystäväpiirissämme, että liiat tavarat ovat kohta jo kaikki myyty ja niistä saadut rahatkin jo ihan ruokakaupassa käytetty.

Ollaan pidetty kuuden eri-ikäisen äiti-ihmisen kesken kirppiksiä yhdessä vuoden verran. Keltään ei löydy enää turhia vaatteita, astioita tai mitään muutakaan. Lapsetkin ovat kolunneet huoneistaan kaiken myytävän tai mistä nyt raaskivatkaan luopua. Muutaman mies valmisti kierrätystavarasta kunnostamalla myytävää kirppiksellemme.

Se on jänskä tunne, mutta nyt on meistä monella vähän sellainen turvaton olo, kun ei olekaan enää niitä turhia asioita varalla myytäväksi..

Moni on meistä työttömänä, osa ollut jo kauemminkin, varsinkin ne joilla ikää yli 50, niin eipäs kukaan enää palkkaakaan. Pari taas niin pienipalkkaista, että työmatkat ja eväät vievät palkasta ison siivun. Nuorin porukastamme on elänyt toisten lahjoittamien tavaroiden ja vaatteiden varassa palkan mennessä kaiken ruokaan ja lapsiin.

Tajusimme että hei, mehän ollaan oikeasti todella köyhiä. Se tavaravuori kotona jotenkin hämäsi, että ihan hyvinhän tässä menee, kun on kaikkea tavaraakin, mutta turhaahan se oli. Kalliit ruoka, sähkö ja vuokra vaan ovat syöneet vähä vähältä kaikki säästöt.

Mietittiin jo, että pian käymme yhdistelemään meidän talouksia yhteen. Ei riitä rahat enää edes bussilippuun, särkylääkkeeseen, postimerkkiin, ei kuumaan veteen.. siis ei mihinkään tuollaiseen itsestäänselväänkään.

Nyt tuntuu ihan hölmöltä, että vielä vähän aikaa sitten ostelimme välillä kaikkea kivaa pientä ja jopa sisustettiin kotejamme. Kävimme lasten kanssa elokuvissa ja joskus keskenämme kahvilassa.

Onko muut huomanneet, että tavarapaljous alkaa olla pian myyty ja rahat siitäkin syöty.

Vierailija
17077/20642 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään pienituloinen ja niiltä "lihavilta" vuosilta on säästynyt jonkun verran hyvää tavaraa jota yritän nyt myydä torissa ja sen lisäksi kerran kesässä torikirppiksellä. Aina silloin tällöin joku tavara meneekin kaupaksi ja niistä pienistä puroista sitten syntyy isompi jonka avulla on mahdollista toteuttaa jokin tarve tai haave, tai joskus se menee vaan ihan  ruokakauppaan tai apteekkiin. Harmittaa siks nämä tinkijät jotka tarjoavat 3eur hyväkuntoisesta tavarasta josta pyydän 10eur ja joka kaupassa maksaa 30-40eur. Marimekko on onneksi sellainen tuote josta saa ihan hyvän hinnan ja joka menee nopeasti kaupaksi ja jota mulla onneksi kaapista löytyy kun aikoinaan olin siihen ihastunut. Samoin Iittalaa ja Nuutajärveä löytyy vielä myytäväksi pitkäksi aikaa kun aikoinaan olin niin ihastunut eri astioihin ja lasitavaraan. Uutta tavaraa en juuri enää hanki.

Tämä on kiva keskusteluketju, hyvää syksyä kaikille!

Vierailija
17078/20642 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ironista, että juuri tässä keskustelussa näkyy itselläni Hullujen päivien mainos. Kävin kuitenkin katsomassa tuolla myynnissä olevia tuotteita. Yhden pussilakanan ja samanlaisen tyynyliinan ja ehkä Lexingtonin pyyhkeen ajattelin tuolta ostaa. Muuten huvikseni katselin, mitä on myynnissä. Muuta en kuitenkaan ole ostamassa.

Vierailija
17079/20642 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ironista, että juuri tässä keskustelussa näkyy itselläni Hullujen päivien mainos. Kävin kuitenkin katsomassa tuolla myynnissä olevia tuotteita. Yhden pussilakanan ja samanlaisen tyynyliinan ja ehkä Lexingtonin pyyhkeen ajattelin tuolta ostaa. Muuten huvikseni katselin, mitä on myynnissä. Muuta en kuitenkaan ole ostamassa.

Kuitenkin jotain. Jos et olisi klikannut sitä mainosta, niin olisitko ostanut nämä?

En siis kritisoi ostamistasi, vaan sitä että usein ne mainokset luovat tarpeita joista ei tiennyt ennen mainoksen lukemista. 

Pidin jossain vaiheessa tauon mainosten lukemisesta ja sitten juuri ennen joulua luin muutaman, olikin tullut ihan uusia tuotteita myyntiin ja huomasin että olisin halunnut ostaa. Tavaran jos ilman olin tullut hyvin toimeen ja sitten tuntuikin että se vaan on pakko saada. Odotin muutaman päivän ja tulin järkiini, en ostanut. Kyseessä oli se lasinen vitriini -niminen pieni laatikko. Mihin sitä edes käytetään?

Vierailija
17080/20642 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tavaroistani liikaa. Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi