Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20768)

Vierailija
13621/20768 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä kirpparipöytien pitäjillä menee? Kävin kaupungin kirppareiden hinnastot läpi ja pöytävuokra olisi 30e, siihen päälle hintalaput ja hälyttimet, vitriinistäkin menisi vielä +20% provikka. Eli aika kalliiksi tulee kun laskee vielä matkakulut päälle.

Toisessa ketjussa valiteltiin kirppareiden kovia hintoja, 3e H&M paidasta on liikaa jne. Kuulemma kirppareilla kuuluu myydä vain halpaa ylimääräistä tavaraa, mikä menisi muuten roskiin...? Itse en tahtoisi roskia kotiini sen enempää ilmaiseksi kuin halvallakaan, mutta täytyy myöntää, että olen itsekin kiertänyt kirppareita ja tuntuu, että kirpparin ja kaupan välinen hintaero on kaventunut. Ty-pehmotkin ovat usein 3e, vaikka kaupassa maksavat uutena 7e. Mielestäni muutaman euron hintaero on todella pieni, sillä uusi on aina uusi, sen voi antaa lahjaksi, ei tarvitse pestä, käyttää pakkasessa jne. Uudessa on enemmän käyttöikää jäljellä.

Kai meillä olisi kirpparipöydän verran ylimääräistä vaatetta ja tavaraa, mutta mitä sinne kannattaa enää viedä myyntiin ja mihin hintaan? Pystyttekö antamaan esimerkkejä hinnoista, millä tavara liikkuu? Lähikirppareissa suurin osa pöydistä notkuu enemmän tai vähemmän pikkulasten vaatteita ja tavaraa. Sitäkö se on nykyään ja muu jää käsiin?

Tämä voi olla jopa paikkakuntakohtainen tai kirppiskohtainen juttu. Ainakin Jyväskylässä tietyntyyppiset tavarat kannattaa myydä tietyllä kirppiksellä, missä käy esim. paljon lapsiperheitä ostoksilla. Voisiko asia selvitä jos laittaisit paikkakunnan meille tiedoksi?

Vierailija
13622/20768 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain kirjoitti:

Järjestys ja siisteys on päästä kiinni. Se on psykologista. Moni ei pysty  pitämään  asuntoa siistinä,  tai vaikka kirppishamstraamista aisoissa, jos ei tee siitä päätöstä. 

Pelkkä tavaroiden poistaminen, siirtäminen toiseen paikkaan tai kaappiin piiloon ei auta asiaa.

Päätä olematta menemättä ostoksille joka päivä  päätä heittää asioita pois vaikka kuin sattuu....  päätä että menet kauppaan vaan kerran viikossa ja päätä miten paljon rahaa saat  käyttää.

Puhuttele itseäsi ja  mieti miksi teet sitä kun  se ei omasta mielestäsikään ole  hyvä asia.

Itse olin hulluna kirppiksellä käyntiin  ja aina lähti  tavaraa mukaan vaifkkei olisi tarvinnut. Nyt päätin etten mene kirppikselle kuin kerran viikossa, ja joka toisella kerralla  voin ostaa jotain tietyllä raha määrällä.

Kaupassa  jos näen jotian,, jätän se ensin kauppaan ja mietin yön tai kaksi yli, ja jos vielä haluan sen haen, mutta usein se jää kauppaan. Hetken mielijohde on  vaarallinen, kun ihastut johonkin vaatteeseen,  tavaraan tms. älä osta sitä heti, huomenna jo  ajattelet ettet tarvikkaan sitä. ;) 

Puhu peilille, katso silmiin itseäsi. Usein se peili sanoo, että ei! ;)))

Omalla kohdalla tuo poissa silmistä, poissa mielestä toimii. Eli jos en juokse kaupoissa enkä lue mainoslehtiä, niin eipä tule ostettua kuin se ihan välttämätön. Tosin joskus tulee vaan hinku ostaa jotain, ihan mitä tahansa, niin sekin tunne on sitten vaan jotenkin saatava aisoihin. Olen huomannut, että ostohingut siirtyvät helposti kategoriasta toiseen. Jos olet kieltänyt itseltäsi käyttötavaroiden ostamisen, niin voi olla että tulee ostettua liikaa ruokaa tai tai leivontatarvikkeita. Kannattaa harjoittaa itsetutkiskelua ja seurata tarkkaan omaa toimintaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13623/20768 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa, sillä muistin juuri, että verkkokellarissa on ollut jo vuosia todella vanhoja elektroniikkalaitteita odottamassa SER-keräykseen vientiä. Laitteita on varmaan joku 10-15 ja ovat niin painavia, että en jaksa niitä kantaen SERiin viedä. Tuolla verkkokellarissa on ainakin pari kuvaputkitelevisiota, ilmeisesti tulostin, mikro ja jotain vastaavaa. Tänään jaksoin kuitenkin kantaa ikivanhan hajonneen pölynimurin Giganttiin kierrätykseen. Ihan tavalliseen muovipussiin tuo sentään mahtui ja kaikki irrotettavat osat toiseen.

Onko jollain tutulla autoa, maksat vähän vaivanpalkkaa ja hän vie ne pois. Tai lähdet kaveriksi, ja viet syömään tai jotain muuta vastaavaa muistamista. Saat kellarisi tyhjäksi. Tämä ot.

Sukulaiseni puoliso saa kyllä käyttää työpaikkansa pakua. Roudasi sillä kotiini uuden pesukoneenkin kun vanha hajosi ja asensikin sen. Osaa noita hommia ja työtkin liittyvät tällaisiin hommiin. Täytyy kysyä, jos suostuu kuljettamaan nuo Sorttiin. Sähkölaitteiden vienti Sorttiinhan ei edes maksa mitään. Asun itse kerrostalossa, mutta kun tosiaan ovat kellarissa niin kantaminen autoonkin on helpompaa.

Vierailija
13624/20768 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa, sillä muistin juuri, että verkkokellarissa on ollut jo vuosia todella vanhoja elektroniikkalaitteita odottamassa SER-keräykseen vientiä. Laitteita on varmaan joku 10-15 ja ovat niin painavia, että en jaksa niitä kantaen SERiin viedä. Tuolla verkkokellarissa on ainakin pari kuvaputkitelevisiota, ilmeisesti tulostin, mikro ja jotain vastaavaa. Tänään jaksoin kuitenkin kantaa ikivanhan hajonneen pölynimurin Giganttiin kierrätykseen. Ihan tavalliseen muovipussiin tuo sentään mahtui ja kaikki irrotettavat osat toiseen.

Joissain kaupungeissa kierrätysmyymälät hakevat näitä pois ja kuskaavat kierrätykseen kympin kuljetusmaksulla.

Vierailija
13625/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tavarasta pääsee eroon? tuli mieleen että jos joku yksineläjä kuolee eikä sukulaisia niin pitäähän asunto tyhjentää jotta sen voi vuokrata seuraavalle.

En tiedä, mitä kaikkia tapoja tähän on. Kahdessa eri taloyhtiössä olen ollut hallituksessa, kun on menehtyneen tavaroihin puututtu.

Toinen oli aidosti perheetön ja omaiseton henkilö, josta tuli joltakin viranomaiselta (ehkä maistraatti tai seurakunta?) isännöitsijälle tieto ja ohjeet. Isännöitsijä teki vuokrasopimuksen irtisanomisen seuraavan täyden kuun loppuun ja me taloyhtiön väki talkoilla siirrettiin tavarat kahteen tyhjään häkkivarastoon. Roskitettavaa ei ollut, kyseinen henkilö oli ollut melko tovin sairaalassa eli ruoat ym. oli jo isännöitsijä+huoltomies-kombo sieltä poistanut. Varastot lukittiin ja annettiin olla oisko 6 tai 12 kk. Kukaan ei kysellyt. Sitten paikallinen Goodwill-tyyppinen paja haki ne pois ja kaiketi osa tuunattiin, jotain meni heidän myymälään ja osa roskiin/askarteluun jalostettuna. Se oli aika koskettavaa; vähävaraisen ja vähään tyytyvän ihmisen maallinen omaisuus ei kuulkaa kovin kummoinen välttämättä ole. Pyyhkeitä, lakanoita ym. oli yhdet lajiaan, lakanakin kutakuinkin puhki hiutunut. Vaatehuoneessa oli kaikkiaan tavaraa muovikassillinen, kun lasketaan mukaan pipo ja talvitakki! Astioita kahdelle, kattila ja paistinpannu. Muutama huonekalu siellä oli myös, ne meni toiseen häkkivarastoon ja toiseen sitten se vaatemuovikassi, petivaatteet ja ne vähät kirjat ja astiat mitä siellä oli.

Toinen tapaus oli semmoinen, jonka Suomessa asuva poika oli ja on syvästi kehitysvammainen ja kaksi lasta asuu ulkomailla, kummallakaan ei ollut mahdollisuutta tulla Suomeen. Kehitysvammaisen lapsen edunvalvoja hoiti paperit ja joku firma haki kaiken. Taloyhtiön ilmoitustaululla oli lappu, että mitä vaan saa ottaa lavalta, jonne tavaraa viedään. Kyllä sieltä jotain mehumaijaa ja tv-tuolia porukka näytti vievänkin. Varmaan korut ym. oli kuitenkin poimittu talteen ennakkoon. Minä olin tuossa tapauksessa osallinen siinä mielessä, että pidin ajan tasalla ulkomailla olijat; minulla oli kotona faksi ja elettiin vielä sitä aikaa että faksi helpotti aikaeron takia kommunikointia ja oli muutenkin hyvä tapa saada kirjallinen kuittaus. Mm. toinen lapsi lähetti minulle värssyn hautaustoimistoon välitettäväksi. Ajatelkaa miten erilaista oli vielä loppujen lopuksi aika vähän aikaa sitten!   

Olen herkillä nyt muutenkin, mutta itku tuli tuosta ensimmäisestä tapauksesta. Miten vähän meistä voikaan jäädä jäljelle... Ja jokaisen elämä on yhtä arvokas.

Vierailija
13626/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain kirjoitti:

Järjestys ja siisteys on päästä kiinni. Se on psykologista. Moni ei pysty  pitämään  asuntoa siistinä,  tai vaikka kirppishamstraamista aisoissa, jos ei tee siitä päätöstä. 

Pelkkä tavaroiden poistaminen, siirtäminen toiseen paikkaan tai kaappiin piiloon ei auta asiaa.

Päätä olematta menemättä ostoksille joka päivä  päätä heittää asioita pois vaikka kuin sattuu....  päätä että menet kauppaan vaan kerran viikossa ja päätä miten paljon rahaa saat  käyttää.

Puhuttele itseäsi ja  mieti miksi teet sitä kun  se ei omasta mielestäsikään ole  hyvä asia.

Itse olin hulluna kirppiksellä käyntiin  ja aina lähti  tavaraa mukaan vaifkkei olisi tarvinnut. Nyt päätin etten mene kirppikselle kuin kerran viikossa, ja joka toisella kerralla  voin ostaa jotain tietyllä raha määrällä.

Kaupassa  jos näen jotian,, jätän se ensin kauppaan ja mietin yön tai kaksi yli, ja jos vielä haluan sen haen, mutta usein se jää kauppaan. Hetken mielijohde on  vaarallinen, kun ihastut johonkin vaatteeseen,  tavaraan tms. älä osta sitä heti, huomenna jo  ajattelet ettet tarvikkaan sitä. ;) 

Puhu peilille, katso silmiin itseäsi. Usein se peili sanoo, että ei! ;)))

Omalla kohdalla tuo poissa silmistä, poissa mielestä toimii. Eli jos en juokse kaupoissa enkä lue mainoslehtiä, niin eipä tule ostettua kuin se ihan välttämätön. Tosin joskus tulee vaan hinku ostaa jotain, ihan mitä tahansa, niin sekin tunne on sitten vaan jotenkin saatava aisoihin. Olen huomannut, että ostohingut siirtyvät helposti kategoriasta toiseen. Jos olet kieltänyt itseltäsi käyttötavaroiden ostamisen, niin voi olla että tulee ostettua liikaa ruokaa tai tai leivontatarvikkeita. Kannattaa harjoittaa itsetutkiskelua ja seurata tarkkaan omaa toimintaansa.

jep, kun vähensin radikaalisti vaatteiden ostoa, aloitin uudelleen vanhan neulomisharrastuksen, ennen kun huomasinkaan oli ostanut tarjouslankoja malliin seuraavaan kymmeneen neuleprojektiin :D auts, noh onneksi näitäkin saa myytyä pois, ettei tehnyt harrastuksesta stressiä että pakko neuloa x-tahtiin, jotta nämä tulee käytetty. Eli tarkkana saa olla, koska mieli osaa olla aika kiero välillä ja kohtuullisuuden opettelu vie aikansa.

Vierailija
13627/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tavarasta pääsee eroon? tuli mieleen että jos joku yksineläjä kuolee eikä sukulaisia niin pitäähän asunto tyhjentää jotta sen voi vuokrata seuraavalle.

En tiedä, mitä kaikkia tapoja tähän on. Kahdessa eri taloyhtiössä olen ollut hallituksessa, kun on menehtyneen tavaroihin puututtu.

Toinen oli aidosti perheetön ja omaiseton henkilö, josta tuli joltakin viranomaiselta (ehkä maistraatti tai seurakunta?) isännöitsijälle tieto ja ohjeet. Isännöitsijä teki vuokrasopimuksen irtisanomisen seuraavan täyden kuun loppuun ja me taloyhtiön väki talkoilla siirrettiin tavarat kahteen tyhjään häkkivarastoon. Roskitettavaa ei ollut, kyseinen henkilö oli ollut melko tovin sairaalassa eli ruoat ym. oli jo isännöitsijä+huoltomies-kombo sieltä poistanut. Varastot lukittiin ja annettiin olla oisko 6 tai 12 kk. Kukaan ei kysellyt. Sitten paikallinen Goodwill-tyyppinen paja haki ne pois ja kaiketi osa tuunattiin, jotain meni heidän myymälään ja osa roskiin/askarteluun jalostettuna. Se oli aika koskettavaa; vähävaraisen ja vähään tyytyvän ihmisen maallinen omaisuus ei kuulkaa kovin kummoinen välttämättä ole. Pyyhkeitä, lakanoita ym. oli yhdet lajiaan, lakanakin kutakuinkin puhki hiutunut. Vaatehuoneessa oli kaikkiaan tavaraa muovikassillinen, kun lasketaan mukaan pipo ja talvitakki! Astioita kahdelle, kattila ja paistinpannu. Muutama huonekalu siellä oli myös, ne meni toiseen häkkivarastoon ja toiseen sitten se vaatemuovikassi, petivaatteet ja ne vähät kirjat ja astiat mitä siellä oli.

Toinen tapaus oli semmoinen, jonka Suomessa asuva poika oli ja on syvästi kehitysvammainen ja kaksi lasta asuu ulkomailla, kummallakaan ei ollut mahdollisuutta tulla Suomeen. Kehitysvammaisen lapsen edunvalvoja hoiti paperit ja joku firma haki kaiken. Taloyhtiön ilmoitustaululla oli lappu, että mitä vaan saa ottaa lavalta, jonne tavaraa viedään. Kyllä sieltä jotain mehumaijaa ja tv-tuolia porukka näytti vievänkin. Varmaan korut ym. oli kuitenkin poimittu talteen ennakkoon. Minä olin tuossa tapauksessa osallinen siinä mielessä, että pidin ajan tasalla ulkomailla olijat; minulla oli kotona faksi ja elettiin vielä sitä aikaa että faksi helpotti aikaeron takia kommunikointia ja oli muutenkin hyvä tapa saada kirjallinen kuittaus. Mm. toinen lapsi lähetti minulle värssyn hautaustoimistoon välitettäväksi. Ajatelkaa miten erilaista oli vielä loppujen lopuksi aika vähän aikaa sitten!   

Olen herkillä nyt muutenkin, mutta itku tuli tuosta ensimmäisestä tapauksesta. Miten vähän meistä voikaan jäädä jäljelle... Ja jokaisen elämä on yhtä arvokas.

on se surullista, mutta toisaalta tavallaan aitoa minimalismia, hänellä on ollut vain kaikki tarpeellinen. Me muut täällä ketjussa tehdään sitten järjetöntä metatyötä tavaroiden järjestelyn ja miettimisen parissa. Itselleni ainakin tavarastressi on ihan todellisuutta, vaikka sitä onkin poistunut vuosien varrella eikä kotini mitenkään erityisen täynnä ole. Silti iän myötä sitä on alkanut aina enemmän pohtimaan, että miksi tätä kaikkea pitää olla niin paljon, vähemmälläkin pärjää ja päästä vapautuu kaistaa muihin hommiin, kun ei tarvitse tavaroita tuskastella.

Vierailija
13628/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On surullista jos se ainoakin lakana on huonossa kunnossa. Toisaalta voi ajatella että ko henkilö ei ole kuormittanut maapalloa elämäntavoillaan ainakaan ostelemalla liikaa.

Siihenhän osa tämän ketjun kirjoittajistakin pyrkii, että olisi kaapeissa vain se mitä oikeasti käyttää. Kun aloitin konmarituksen niin ihan kevyesti pystyin kierrättämään 80% vaatteitani eikä se vaikuttanut pukeutumiseeni mitenkään. Muissa tavaroissa ei ollut noin paljon turhaa, mutta karsiminen jatkuu yhä. Haaveena se että kun katsoo mitä tahansa tavaraa kotona, niin ei tarvitse miettiä onko tuolla käyttöä, tai tuntea huonoa omaatuntoa kun sitä ei ole käyttänyt eikä myöskään kierrättänyt.

Iso ongelma oli saadut tavarat, lahjat ja muut, kun ei ensin uskaltanut laittaa niitä kiertoon. Sitten mietin että en ole valinnut niitä itse, enkä suurinta osaa edes pyytänyt, joten miksi minun pitäisi pitää niistä huolta kun ei se edellinenkään omistaja ole niitä halunnut pitää. Jos niiden perään joku kyselee, niin sanon että se on mökillä tai että se meni rikki. En halua joutua selittelemään että en ole velvollinen varastoimaan muiden hylkäämiä tavaroita. Joillekin tuntuu olevan helpompaa luopua tavaroista antamalla ne jollekin sukulaiselle, sen sijaan että veisi ne konttiin tai muuhun hyväntekeväisyyteen. Järjellä ajatellen pitäisi olla ihan sama mihin se tavara päätyy kun siitä on ilmaiseksi luopunut?

Vierailija
13629/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin eilen illalla kaappeja. Tällä kertaa laitan pois erityisesti vaatteita, joita olen kuvitellut joskus vielä käyttäväni. Todellisuus on, että tuskin saan painoa pudotettua ihan heti niin paljon, että vanha tuulitakki mahtuisi taas päälle jne. Eilen tuli oikeasti kyyneleet silmiin kun sovittelin liian pieniä vaatteitani, siksi en niitä säilytä edes ns. tavoitevaatteiksi, masennus vaan iskee. Mutta karsiminen jatkukoon. Ehkä tämä tsemppaa myös muutoin elintapojen parantamisessa ja peilistä voi katsoa vielä normaalipainoinen ja hyvinvoiva ihminen siistissä kodissa.

Vierailija
13630/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensin eilen illalla kaappeja. Tällä kertaa laitan pois erityisesti vaatteita, joita olen kuvitellut joskus vielä käyttäväni. Todellisuus on, että tuskin saan painoa pudotettua ihan heti niin paljon, että vanha tuulitakki mahtuisi taas päälle jne. Eilen tuli oikeasti kyyneleet silmiin kun sovittelin liian pieniä vaatteitani, siksi en niitä säilytä edes ns. tavoitevaatteiksi, masennus vaan iskee. Mutta karsiminen jatkukoon. Ehkä tämä tsemppaa myös muutoin elintapojen parantamisessa ja peilistä voi katsoa vielä normaalipainoinen ja hyvinvoiva ihminen siistissä kodissa.

Niitä tavoitevaatteita ei ehkä kannata säästää, ja rankaista itseään joka kerta kun niitä katsoo. Laita kiertoon ja anna itsellesi armoa.

Vierailija
13631/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteissa on tärkeintä, että on riittävästi alusvaatteita ja sukkia. Tällä saattaa pidentää myös pyykinpesuväliä. Joskus kun näitä tilanteita, joissa pyykkiä pitää pestä vain kun alusvaatteita ja sukkia on likaisena, mutta pesukone ei tule edes läheskään täyteen likapyykistä. Samoja vaatteita voi käyttää hyvinkin kunnes oikeasti ovat likaisia, eikä joka päivä tarvitse vaihtaa, mutta alusvaatteet ja sukat pitäisi kyllä vaihtaa joka päivä.

Vierailija
13632/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä tavoitevaatteita ei ehkä kannata säästää, ja rankaista itseään joka kerta kun niitä katsoo. Laita kiertoon ja anna itsellesi armoa.

Ja jos painonpudotus joskus onnistuukin, sitten on ihana hankkia ihan uusia pienempiä vaatteita. Ja kun on nähnyt vaivan ja rahanmenon niiden eteen, on enemmän motivaatiota pitääkin paino samoissa lukemissa ettei uudet ihanat vaatteet mene hukkaan. 

En tiedä toimiiko tosielämässä näin, mutta tästä haaveilen :D

Vierailija
13633/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kanssa tuo tiettyä rauhaa, kun kodin tekstiileissä ja muissa materiaaleissa värit sopii keskenään yhteen.

Jotenkin omalla kohdallani miellän sen myös osaksi aikuistumista.

Hienoa, että päästiin tässä monisatasivuisessa ketjussa vihdoinkin lyömään toisia sillä, että ihminen ei ole aikuistunut, jos kodissa ei ole tiettyjä hillittyjä värejä. 

Olen eri, mutta tuossahan sanottiin ihan kirjaimellisesti että kokee omalla kohdallaan asian osaksi aikuistumista. Olen kokenut samoin itsekin, nuorempana sekä sisustus että oma ulkokuori oli paljon räväkämpi ja nyt aikuisena aika maltillinen.

Jollain toisella taas voi mennä ihan toisinpäin eikä se tee kenestäkään vähemmän aikuista tai mitenkään muutenkaan huonompaa. Me ollaan vain erilaisia kaikki, ehkäpä joku nuorena hissutellut päästää aikuisena todellisen minänsä valloilleen ja se näkyy ulkospäinkin ja se on hänen aikuistumismatkansa. 

Nämä on oman elämän matkaa vain, ei kenenkään lyömistä. 

Vierailija
13634/20768 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku suositella yhtenäistä aterinsettiä epämääräisten sekalaisten tilalle? Onko esim. Villeroy&Boch hyvä ja kestävä niin että ei heti naarmutu? Savonian osat ovat olleet paha pettymys, enkä niitä enää osta. Ihan heti naarmuttuivat ja ovat vaikeita saada puhtaaksi.

Itselläni on kymmenisen vuotta vanha Villeroy&Boch ja olen ollut todella tyytyväinen. Nykylaadusta en tiedä valitettavasti. 

Vierailija
13635/20768 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa on tärkeintä, että on riittävästi alusvaatteita ja sukkia. Tällä saattaa pidentää myös pyykinpesuväliä. Joskus kun näitä tilanteita, joissa pyykkiä pitää pestä vain kun alusvaatteita ja sukkia on likaisena, mutta pesukone ei tule edes läheskään täyteen likapyykistä. Samoja vaatteita voi käyttää hyvinkin kunnes oikeasti ovat likaisia, eikä joka päivä tarvitse vaihtaa, mutta alusvaatteet ja sukat pitäisi kyllä vaihtaa joka päivä.

samaa mieltä, alusvaatteita ja sukkia on hyvä olla n.10 päivän tarpeeseen, niin ei ole heti helisemässä jos ei ehdi pyykäta tai vaikka kone hajoaa, sekin on koettu. Juu käsin voi myös pestä, mutta tämä on pieni mukavuustekijä eikä ne vie kaapissa niin paljon tilaa, että tavaraähky pelkästään näistä tulisi :)

Vierailija
13636/20768 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa mieltä, alusvaatteita ja sukkia on hyvä olla n.10 päivän tarpeeseen, niin ei ole heti helisemässä jos ei ehdi pyykäta tai vaikka kone hajoaa, sekin on koettu. Juu käsin voi myös pestä, mutta tämä on pieni mukavuustekijä eikä ne vie kaapissa niin paljon tilaa, että tavaraähky pelkästään näistä tulisi :)

Kyllä, tai vaikka parin kolmen viikonkin.

Vaatteista puheen ollen. Nyt kun kesä on vaihtunut syksyyn ja sää viilenee, oletteko siirtäneet kesävaatteita varastoon/syrjään/jonnekin sivummalle ylähyllylle ja ottaneet syysvaatteita käyttöön? Mitä havaintoja tai huomioita? Vai pidättekö vielä kesämekkoja sukkahousujen ja takkien kanssa?

Vierailija
13637/20768 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistynyt hitaasti kirjoitti:

Olen konmarittanut jo kolmen vuoden ajan säännöllisesti ja koti on selkiytynyt. Omakotitaloon on 20 vuoden aikana kertynyt kaikenlaista , mutta onneksi sisällä on vain vähän enää karsittavaa. Painajaiseni on puutarhavaja ja autotalli. Vinkkejä niihin kaipaan. Siellä on miehen haalimaan tavaraa ja omia muinaisia sisustusmokia. Ongelmani on se, ettei minulla ole ajokorttia sairauden takia ja mies on sydäntautinen. Homma etenee niin hitaasti, että tähän raivaamiseen menee piiiiiitkä aika. Millaista maksettua palvelua tähän kannattaisi etsiä? Tavaraa pitäisi kuitenkin meidän puolesta olla seulomassa,joten ei voida vain tilata "siivouspalvelua". Olemme vieneet jo monta peräkärryä vauhdilla yksi per viikonloppua. Kyselin jo jätelavan hintoja, mutta hinta oli pöyristyttävä. Muita ratkaisuja?

Onko siis ongelma se, että saa tavarat hilattua pois kotoa? Käyttökelpoista tavaraako siellä on, jota ette vain itse enää tarvitse? Helpolla pääsee eroon, jos kasaa laatikollisen/kassillisen kerrallaan ja ilmoittaa annettavaksi Torissa tai Facebookissa. Painottaen, että kaikki kerralla ja itse noudettuna. Aina tulee joku hakemaan ja nopeasti.

Vierailija
13638/20768 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku suositella yhtenäistä aterinsettiä epämääräisten sekalaisten tilalle? Onko esim. Villeroy&Boch hyvä ja kestävä niin että ei heti naarmutu? Savonian osat ovat olleet paha pettymys, enkä niitä enää osta. Ihan heti naarmuttuivat ja ovat vaikeita saada puhtaaksi.

Itselläni on kymmenisen vuotta vanha Villeroy&Boch ja olen ollut todella tyytyväinen. Nykylaadusta en tiedä valitettavasti. 

mulla on kanssa n.15v sitten hommattuja V&B piemont sarjan aterimia, kulumia on, mutta edelleen vankat ja hyvässä kunnossa. Erehdyin ostamaan vaihtelunhaluisena tarjouksesta Savoniaa, on aika leikkiaterimia siihen nähden(kevyitä ja naarmuntuvat helposti). Savonian etuna pikkulusikat, jotka sopii kahvikuppiin ja veitset, jotka käy myös voiveitseksi pienen pään ansiosta. Piemont sarjaa saa mm. hulluilta päiviltä ostettu yleensä tarjouksesta 1 hengen setti kerrallaan, hinta ollut joku 15e haarukka, veitsi, ruokalusikka, pikkulusikka setistä yhdelle hengelle, eli siinä voi ostaa vaikka pienemmän erän kokeiluun. Itse olen tykännyt tässä sarjassa hyvästä veitsestä ja ruokalusikasta, joka sopii suuhun ja johon mahtuu keittoakin :) Pikkulusikka on ns. isohko Savoniaan verrattuna eli käy hyvin jugurtin tms syömiseen.

Vierailija
13639/20768 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tai vaikka parin kolmen viikonkin.

Vaatteista puheen ollen. Nyt kun kesä on vaihtunut syksyyn ja sää viilenee, oletteko siirtäneet kesävaatteita varastoon/syrjään/jonnekin sivummalle ylähyllylle ja ottaneet syysvaatteita käyttöön? Mitä havaintoja tai huomioita? Vai pidättekö vielä kesämekkoja sukkahousujen ja takkien kanssa?

Osan kesävaatteista olen siirtänyt ylähyllylle, osa mekoista on vielä käytössä legginsien ja neuletakin kanssa.

Vierailija
13640/20768 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain tutulla autoa, maksat vähän vaivanpalkkaa ja hän vie ne pois. Tai lähdet kaveriksi, ja viet syömään tai jotain muuta vastaavaa muistamista. Saat kellarisi tyhjäksi. Tämä ot.

Sukulaiseni puoliso saa kyllä käyttää työpaikkansa pakua. Roudasi sillä kotiini uuden pesukoneenkin kun vanha hajosi ja asensikin sen. Osaa noita hommia ja työtkin liittyvät tällaisiin hommiin. Täytyy kysyä, jos suostuu kuljettamaan nuo Sorttiin. Sähkölaitteiden vienti Sorttiinhan ei edes maksa mitään. Asun itse kerrostalossa, mutta kun tosiaan ovat kellarissa niin kantaminen autoonkin on helpompaa.

Meillä pyykinpesukone meni rikki.

Laitoin alueelle kyselyä voiko jostain lainaa nokkakärryjä.

Hain pe illalla nokkakarryt Fidasta, aamulla lähdin viemään niitä Verkkokauppaan ratikalla. Ratikka oli täynnä laivalle lähtijöitä.

Jätin koneen sinne kierrätyspisteeseen ja palautin nokkakärryt Fidalle.

Kustannus 0 e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän