tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20548)
Ihan pelottaa että jonain päivänä edessä on vanhempien kotitalon tavaroiden raivaus, sekä kesämökki varastoineen. Toivottavasti saavat jonkin konmaripuuskan vielä ennen kuin osoite on palvelukoti. 😅
Ihana ketju! <3
Olen ollut mieletön himohamstraaja ja osaksi olen vieläkin. Mutta olen "parantunut" huomattavasti. Tällä hetkellä asumme kohtalaisen isossa omakotitalossa ja juuri ennen joulua tein kunnon siivouksen. Peräkärryyn meni yhteensä 9 (kyllä, yhdeksän!!!) jätesäkillistä roinaa. Osan olisin toki voinut myydä kirppiksellä, mutta tavara oli sen verran huonolaatuista, etten niistä olisi voinut kuin 0,20-2 euroa pyytää. Lähikirpun pöytähinta oli viikolta 40 euroa, joten jäi "kierrättämättä".
Mutta ah, se vapauttava tunne, kun kaapin oven aukasee ja näkee mitä siellä on <3 Vieläkin pitäisi roudata tavaraa pois, mutta nyt tarvitsen tauon!
Vierailija kirjoitti:
Miten luovutte satunnaisesta irtosälästä? Nytkin olisi muutama pokkari, kukkaruukku, pöytäliina ja säilytyspurkki odottamassa eteisessä lähtöä, mutta mihin vien? Ehjiä, käyttökelpoisia, puhtaita. Kirppikselle pitäisi olla kerralla enemmän tavaraa, torissa en jaksa alkaa myymään/antamaan kun pidän työläänä sitä kysymyksiin vastailua ja hakuaikojen veivaamista.
Kirppislaatikko. Heitän sinne kaikki tarpeettomat. Jossain vaiheessa laatikkoja on tarpeeksi.
Kerrostalossa ainakin on helppoa kierrättää ehjää ja käyttökelpoista viemällä ne rappuun ja päälle lappu "saa ottaa". Olen aina ajatellut, että vien loput kierrätykseen, mutta ei ole koskaan ollut mitään jäljellä 😄
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa ainakin on helppoa kierrättää ehjää ja käyttökelpoista viemällä ne rappuun ja päälle lappu "saa ottaa". Olen aina ajatellut, että vien loput kierrätykseen, mutta ei ole koskaan ollut mitään jäljellä 😄
Yritin tätä loppukesästä, vein rivitaloalueen postilaatikoille tavaraa ja lapun "saa ottaa", mutta yllätyksekseni mitään ei mennyt! En tiedä, ehkä ajankohta oli huono tai tavarat eivät olleet ihan sesongin mukaisia. Täytyy yrittää joskus uudelleen.
Sen sijaan työpaikallani, kun toimisto muutti ns. toimistotalosta toiseen, hävisi todella hyvin tavaraa tällä metodilla. Vein käytävälle paljon lehtiöitä, kirjekuoria, kyniä, yms. ja kaikki meni! Kiva jos meni käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tänään lähti poistoon rihkamakoruja, kulahtaneita kenkiä, huonoja pyyhkeitä ja epämieluisat lakanat. Mitään ei tarvitse ostaa tilalle.
Minäkin kävin tänään läpi pyyheliinakaappia, ja laitoin kierrätyskasaan pinkan sellaisia kummallisia tosi pieniä pyyhkeitä. Niitä taisi saada 70-luvulla jostain huoltoasemalta, olisiko ollut Kesoil. Olen nämä vanhemmiltani perinyt. Kaikkea sitä kaapeissaan jemmaa.
Vierailija kirjoitti:
Muita, jotka käyvät joululomalla läpi vanhempiensa kaapin perukoille jääneitä laatikoita? Aika monta alakouluaikaista kuvaamataidon työtä ja vihkoa on saanut laittaa pois. Valokuvia on myös kertynyt aika kasa.
Entä onko kellään ideoita, mitä tehdä vanhoille pelipaidoille ja mitaleille sekä pokaaleille?
Mulla on idea. Roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään lähti poistoon rihkamakoruja, kulahtaneita kenkiä, huonoja pyyhkeitä ja epämieluisat lakanat. Mitään ei tarvitse ostaa tilalle.
Minäkin kävin tänään läpi pyyheliinakaappia, ja laitoin kierrätyskasaan pinkan sellaisia kummallisia tosi pieniä pyyhkeitä. Niitä taisi saada 70-luvulla jostain huoltoasemalta, olisiko ollut Kesoil. Olen nämä vanhemmiltani perinyt. Kaikkea sitä kaapeissaan jemmaa.
Eläinsuojeluyhdistykset ottaa mielellään kulahtaneita pyyhkeitä, tyynyjä yms. kissojen ja koirien pehmikkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole jo paloturvallisuusriski ja kiellettyä? Ja mitä jos kaikki alkaisi tehdä niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole jo paloturvallisuusriski ja kiellettyä? Ja mitä jos kaikki alkaisi tehdä niin?
Muutonkin aikana saa hetkellisesti jättää tavaraa rappukäytävään, jo pelkästään siitä syystä, että muuttoautoa ei tarvitse pitää pitkään oven edessä. En näe eroa miksei kierrätystavaraa saa hetkeksi jättää. Tuskin ne siellä päiväkausia lojuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutonkin aikana saa hetkellisesti jättää tavaraa rappukäytävään, jo pelkästään siitä syystä, että muuttoautoa ei tarvitse pitää pitkään oven edessä. En näe eroa miksei kierrätystavaraa saa hetkeksi jättää. Tuskin ne siellä päiväkausia lojuu.
Tuo nyt on kyllä ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei käy näin kuten tuoreimmissa Feissarimokissa: aulan penkille oli jätetty lehtiä lapulla ”saa ottaa”, lehdet oli viety, lappu oli jäänyt, niin joku oli luullut että lappu koskee penkkiä ja vienyt sen mennessään :D
https://www.feissarimokat.com/2020/01/rakkaat-naapurit-osa-57/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei käy näin kuten tuoreimmissa Feissarimokissa: aulan penkille oli jätetty lehtiä lapulla ”saa ottaa”, lehdet oli viety, lappu oli jäänyt, niin joku oli luullut että lappu koskee penkkiä ja vienyt sen mennessään :D
https://www.feissarimokat.com/2020/01/rakkaat-naapurit-osa-57/
Meillä oli kirpputorilla hyllykkö missä luki päällä, että saa ottaa ja tarkoitti hyllyssä olevia tavaroita, niin useammat oli hyllykköä viemässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on kyllä ihan eri asia.
Millä tavalla? Satunnaista kodintavaraa parin tunnin ajan rappukäytävässä siistissä pinossa. Mikä ero?
Meillä on koti jaettu 6 osaan ja joka kk käyn yhden osan kokonaan läpi.
Tyhjennän kaikki hyllyt, laatikot jne ja katson löytyykö tarpeetonta.
Helmi- ja elokuussa käydään läpi lastenhuoneet, mutta joulukuussa poika sai päähänsä myy Legot pois.
Kaikkien ohjeet oli tallella ja useampi ilta meni, kun niitä koottiin.
Yksitellen laitettiin myyntiin fb.hen, Ovh hinnasta 70% myytiin. Kaikki meni heti.
Käytiin samalla vielä huoneet läpi. Muutama pieni vaate löytyi, samoin rikkinäisiä, rikkinäisiä lelujen tapaisia, roskaa vähäsen. Legojen lisäksi lähti kummastakin huoneesta pois n muovikassillinen. Vuosi sitten lähti 2 jätesäkillistä.
En ole laskenut, mutta tiedän meillä on alle 10 000 tavaraa, 3 henkeä.
Meillä homma on hanskassa.
Vartalovoiteita on kertynyt hirveä määrä... Enkä edes käytä niitä. Yksi puteli taitaa olla itse ostettu. No, olen nyt alkanut rasvailla sääriäni. Kuivuuhan ne talvella... En raaski pois heittää eikä avattuja kukaan halua. On pitänyt nimittäin jokaista nuuhkaista ennen kaappiin laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vartalovoiteita on kertynyt hirveä määrä... Enkä edes käytä niitä. Yksi puteli taitaa olla itse ostettu. No, olen nyt alkanut rasvailla sääriäni. Kuivuuhan ne talvella... En raaski pois heittää eikä avattuja kukaan halua. On pitänyt nimittäin jokaista nuuhkaista ennen kaappiin laittamista.
Hyvä! Kintut kiittää.
Palkitsevaa, kun sain (viimeinkin) siivottua kotia ja paria kaappia tällä viikolla parina päivänä.
Lähinnä lastenvaatetta lähti/lähtee kirppikselle ja osa lumppukeräykseen.
Rikkinäisiä leluja yms meni roskiin. Tästä on hyvä jatkaa.
Tsemppiä muillekin karsijoille ja raivaajille!
Naapurilla näyttää olevan hänkivarasto täynnä tyhjiä pahvilaatikoita. Siis kaikkea tavaroiden pakkauslaatikoita, Iittalan lasien laatikot, leivänpaahtimen laatikko, kattolampun jne. Mitähän varten hän niitä kerää? 🤔😄