tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20501)
Onko muilla ongelmaa kaiken maailman kauppakassien kanssa? Mulla on kertynyt moniin eri nurkkiin ja kaappeihin: muovikasseja, paperikasseja, kangaskasseja, kestokasseja. Pyrin aina pitämään kangaskassia mukana, mutta joskus vain kaupassakäyntitarve yllättää tai mukana oleva kassi ei riitä.
En meinaa raaska heittää noita pahvin keräykseen, yms. Ja ne eivät vain kulu omassa kierrätyskäytössä. Esim. Yhdellä paperi/muovikassilla voin kuskata kierrätyspahvia/lasia monta kertaa.
Ja miten kierrätetään paperikassi, jossa on kangas(kanto)nauhat?
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ongelmaa kaiken maailman kauppakassien kanssa? Mulla on kertynyt moniin eri nurkkiin ja kaappeihin: muovikasseja, paperikasseja, kangaskasseja, kestokasseja. Pyrin aina pitämään kangaskassia mukana, mutta joskus vain kaupassakäyntitarve yllättää tai mukana oleva kassi ei riitä.
En meinaa raaska heittää noita pahvin keräykseen, yms. Ja ne eivät vain kulu omassa kierrätyskäytössä. Esim. Yhdellä paperi/muovikassilla voin kuskata kierrätyspahvia/lasia monta kertaa.
Vähänkin kärsineet mm. likaiset ja osittain hajonneet muovikassit käyttää helposti pois ihan sekajätteen roskapusseina.
Leikkaa ne kangasnauhat pois.
Meilläkin on kangaskasseja, kestopusseja ja ihan muovipusseja vaikka kuinka eivätkä kulu millään. Pidän aina yhtä muovipussia työlaukussa mukana, on kevyempi ja vie vähemmän tilaa kuin kangaskassi. Auto on vuorattu muovipusseilla ja kestokasseilla, että ei tarvitse erikseen muistaa ottaa kun kauppaan menee. Yksi syy on varmasti se, että roskapussina käytän ihan rullapusseja, ovat halvempia ja vähemmän muovia. Sekajätettä tulee niin vähän, että siihen käy ihan leipäpussi, samoin vessan pikkuroskikseen löytyy aina joku salaattipussi tms keittiöstä vapautunut pakkausmuovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina harmittaa hutiostot. Ei rahan takia vaan siksi että kuluvat sitten liian hitaasti käytössäni enkä pääse nauttimaan itselleni paremmin sopivista tuotteista.
Varmaan kannattaa pitäytyä niissä, jotka sopii itselle, eikä kokeilla uusia - ellei kyse ole siitä, että tuote on lopetettu kokonaan.
Mulla ongelma on siinä että tietyn ajan kuluttua pitää vaihtaa kasvotuotteet kun ne ei toimi enää. Eli pitäisi vaihdella välillä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Roskan määritelmähän on esine joka on jäänyt turhaksi, vrt karkkipaoerin kääre on tarpeellinennpakkaus ennen kuin karkki on syöty, sen jälkeen roska. Jos joku hilloaa syömätöntä karkkia kilotolkulla kaapissa ja hankkiutuu siitä eroon, on se poisto. Jos karkki olisi mennyt vanhaksi, se olisi roska. Pääasia on ettei karkkia enää hommata kilotolkulla kaappeihin uudestaan."
No jos kerran käytetty voidepurkki on poisto, niin kyllä on syömättömän ja vanhentuneen karkinkin hävittäminen poisto.
Melkein kaikkihan täällä haluavat eroon TURHISTA tavaroistaan, eli sinun määritelmän mukaan roskista.
Siis mun mielestä jokainen päättää omalla kohdallaan mitä tekee ja miten . Jollain voi olla sitä roskaakin kämpässä vaikka kuinka, ja siitähän on paras aloittaa! Parempi
Sun määritelmän mukaan se ei ole roska jos siinä on hintalappu kiinni ja se on uusi.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on kangaskasseja, kestopusseja ja ihan muovipusseja vaikka kuinka eivätkä kulu millään. Pidän aina yhtä muovipussia työlaukussa mukana, on kevyempi ja vie vähemmän tilaa kuin kangaskassi. Auto on vuorattu muovipusseilla ja kestokasseilla, että ei tarvitse erikseen muistaa ottaa kun kauppaan menee. Yksi syy on varmasti se, että roskapussina käytän ihan rullapusseja, ovat halvempia ja vähemmän muovia. Sekajätettä tulee niin vähän, että siihen käy ihan leipäpussi, samoin vessan pikkuroskikseen löytyy aina joku salaattipussi tms keittiöstä vapautunut pakkausmuovi.
Kävin viime viikolla kahdesti kaupassa niin että kassit oli kyllä autossa mutta hoksasin niiden jääneen sinn vasta kun kori oli jo puolillaan tavaraa. Eli ei välttämättä auta että auto on vuorattu kasseilla😁
Jos paperi- ja kestokassit ovat puhtaita ja ehjiä viekää ne Konttiin kassalle käytettäviksi. Minun kassivuori hupeni siellä kuulema nopeasti ja asiakkaat tykkäsivät ilmaisesta kestokassista tai hienosta paperikassista.
Vähän nuhjaantuneisiin paperikasseihin olen pakannut kartonkipakkauksia niiden keräykseen.
Muovikassit käytän muovipakkausten keräämiselle. Niitä meillä ei yleensä olekaan, mutta sämpylä- ja hedelmäpussit menevät samassa tarkoituksessa. Hedelmäpussit sopivat myös veskin roskikseen.
Biojätteelle käytän kaupan vihreitä hedelmäpusseja.
Ei tarvitse ostaa minkäänlaisia muovipusseja. Kauppakassina käytän reppua, jossa on pohjalla kaksi taiteltua kestokassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime viikolla kahdesti kaupassa niin että kassit oli kyllä autossa mutta hoksasin niiden jääneen sinn vasta kun kori oli jo puolillaan tavaraa. Eli ei väl
Mä olisin hakenut ne sieltä autosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos paperi- ja kestokassit ovat puhtaita ja ehjiä viekää ne Konttiin kassalle käytettäviksi. Minun kassivuori hupeni siellä kuulema nopeasti ja asiakkaat tykkäsivät ilmaisesta kestokassista tai hienosta paperikassista.
Vähän nuhjaantuneisiin paperikasseihin olen pakannut kartonkipakkauksia niiden keräykseen.Muovikassit käytän muovipakkausten keräämiselle. Niitä meillä ei yleensä olekaan, mutta sämpylä- ja hedelmäpussit menevät samassa tarkoituksessa. Hedelmäpussit sopivat myös veskin roskikseen.
Ei tarvitse ostaa minkäänlaisia muovipusseja. Kauppakassina käytän reppua, jossa on pohjalla kaksi taiteltua kestokassia.
Saako kysyä että miten ei tule muovijätettä sulla? Meillä isoin jäte syntyy juuri muoveista🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän nuhjaantuneisiin paperikasseihin olen pakannut kartonkipakkauksia niiden keräykseen.Muovikassit käytän muovipakkausten keräämiselle. Niitä meillä ei yleensä olekaan, mutta sämpylä- ja hedelmäpussit menevät samassa tarkoituksessa. Hedelmäpussit sopivat myös veskin roskikseen.
Saako kysyä että miten ei tule muovijätettä sulla? Meillä isoin jäte syntyy juuri muoveista🤔
Muotoilin lauseen vähän huonosti. Huomasin jälkikäteen. Siis tulee muovijätettä. Leikkelepakkauksia jne. Tarkoitin ettei tule varsinaisia muovikasseja. En ole ikinä ostanut sellaista. Välillä kulkeutuu meille vieraiden tai lasten kavereiden mukana.
Vai olisko kuitenkin, että niitä muovipusseja ei ole?
Muovikassit käytän muovipakkausten keräämiselle. Niitä meillä ei yleensä olekaan, mutta sämpylä- ja hedelmäpussit menevät samassa tarkoituksessa. Hedelmäpussit sopivat myös veskin roskikseen.
Tein mielenkiintoisia löytöjä vaatekomeron ylähyllyltä. Olen jo aikaisemmin heittänyt sieltä epämääräisen kulhon roskiin. Tuolla hyllyllä unohtuneena ollut paksu peite/huopa on nyt käytössä kuten myös tuolta löytyneet vessaan siirtämäni varavessapaperit. Vessapaperit ovat olleet hyllyllä varmaan jo aika kauan, eivätkä ole suosikkimerkkiäni, juuri siksi hyllylle jääneet, mutta käytän ne nyt kuitenkin loppuun ihan siihen oikeaan käyttötarkoitukseensa ja nenän niistämiseen. Hyllyltä myös löytyneet ikivanhat kumisaappaat, joiden kumi on alkanut itsekseen halkeilemaan lähtevät tänään roskiin. Tuolle hyllylle jäi vain paketti talouspaperia, jonka toki käytän kun edellinen talouspaperirulla loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kontti olikin mahtava vinkki! Saa isot, kerran käytetyt paperikassitkin vielä hyötykäyttöön. Nyt kun sanoit, niin näinhän minä niitä kasseja "ota tästä ostosten pakkaamiseen" merkinnällä Kierrätyskeskuksessa, mutta en jotenkin yhdistänyt...
T. Se kasseista kysellyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime viikolla kahdesti kaupassa niin että kassit oli kyllä autossa mutta hoksasin niiden jääneen sinn v
Ai kulkenut hypermarketin syvimmästä päästä takaisin autolle joka on kauimpana parkkipaikalla ja sitten takaisin? Oispa aikaa ja terveet jalat tuollaiseen 💪😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Ahaa, nyt tajusin!
Meidän nuorison opiskellessa ja aloitettua työelämänsä autettiin muutoissa sen sata kertaa. Sain kaikilta muovikasseja pilvin pimein. Niitä riitti useaksi vuodeksi roskapusseiksi. Ei ollut tarvetta ostaa valmisrullia.
Leipäpussit jemmaan isoon peltipurkkiin koirankakkapusseiksi. Hedelmäpussit toisaalle hätävarapusseiksi. Nekin käyvät samaan tarkoitukseen ja milloin mihinkin.
Kestokassit multa lopulta loppui kun vietiin kamaa vuositolkulla kirppareille. Tai tytär vei ja kassit meni hänen mukanaan. Tai muille lapsille aina jotain vietävää. Nyt on ollut kiva joskus ostaa kestokassi tarpeeseen.
Kangaskasseja on ainakin kassillinen. Mutta ne on miltei kaikki liian pieniä käytettäväksi oikein mihinkään. Vähän turhaa tilaa viemässä.
Paperikasseihin en ole osannut kerätä kuin paperia. Niidenkin paikka on yleensä kartonkikeräyksessä. En ole keksinyt niille hyvää hyötykäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän nuorison opiskellessa ja aloitettua työelämänsä autettiin muutoissa sen sata kertaa. Sain kaikilta muovikasseja pilvin pimein. Niitä riitti useaksi vuodeksi roskapusseiksi. Ei ollut tarvetta ostaa valmisrullia.
Leipäpussit jemmaan isoon peltipurkkiin koirankakkapusseiksi. Hedelmäpussit toisaalle hätävarapusseiksi. Nekin käyvät samaan tarkoitukseen ja milloin mihinkin.
Kestokassit multa lopulta loppui kun vietiin kamaa vuositolkulla kirppareille. Tai tytär vei ja kassit meni hänen mukanaan. Tai muille lapsille aina jotain vietävää. Nyt on ollut kiva joskus ostaa kestokassi tarpeeseen.
Kangaskasseja on ainakin kassillinen. Mutta ne on miltei kaikki liian pieniä käytettäväksi oikein mihinkään. Vähän turhaa tilaa viemässä.
Paperikasseihin en ole osannut kerätä kuin paperia. Niidenkin paikka on yleensä kartonkikeräyksessä. En ole keksinyt niille hyvää hyötykäyttöä.
Paperikasseihin on hyvä laittaa joululahjoja. Jos siinä on joku logo niin liimaa päälle vaan jouluisen kuvan lehdestä tai vanhan joulukortin. Sama pätee kestokasseihin. Lahjan laittaa sinne tai jopa paketoi kassiin jos ei ole joku ruma kassi
Mä käytän paperikasseja ihan kauppakasseina (varalla jos varsinaiseen tukevaan kauppakassiin ei kaikki mahdu). Niitä ei vaan voi säilyttää autossa näin kosteaan aikaan.
Paperikassiinkin voi laittaa sekajätettä, ei tietenkään mitään kosteaa. Itse käytän niitä myös roskispusseina, kun ovat nuhjaantuneet ensin muussa käytössä. Käytän myös niitä Citymarketin hävikkileipäpusseja roskiksina, niitä valkoisia missä "Hävikkitalkoot"-teksti (3leipää 5eurolla) Niitäkin on kertynyt aika lailla enkä sellaisenaan viitsi heittää pois.
Noista roskiin heitetyistä tuikuista on varmaan jo vängätty ihan tarpeeksi, mutta minä alunperin tulkitsin niin, että ne tuikut olivat jotain kaapin perällä pyörineitä jotka vihdoinkin poltettiin pois. En usko, että kukaan täällä keräilee vanhoja lyhtyihin unohtuneita tuikun kuoria ja muita roskia ja laskee ne "poistoiksi".
Mutta kukin tyylillään tietysti.